Saabistit ja moottoripyörät
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Itekkii laitoin Magnan "Taken off the road" -moodiin.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Hetki sitten ajoin Hondan talvisäilytyspaikkaan. Kaudelle tuli kilsoja 903,5. Aika vähältä näyttää, mutta muistiinpanot näyttää, että en ole noin paljon kesässä ajanutkaan sitten vuoden 2014, joka oli viimeinen kesä ennen esikoisen syntymää.
Tärkeintä kuitenkin että pyörä toimii ongelmitta taas muutaman käyntihäiriöisen ajokauden jälkeen.
Tärkeintä kuitenkin että pyörä toimii ongelmitta taas muutaman käyntihäiriöisen ajokauden jälkeen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Tänään laitoin Museo Hondan talviunille, 3kymmenenyden ajamattoman vuoden jälkeen tuli ajettua 3147 km pelkkää juhlaa
Sääli että äijä on jo niin kulunut että keho ei antanut ajaa enenmpää
Noh ens vuonna taas!!!
Sääli että äijä on jo niin kulunut että keho ei antanut ajaa enenmpää
Noh ens vuonna taas!!!
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Säälittävää, mutta taisi ihan 1000km ja risat tulla tälle kaudelle. Nekin käytännössä kahdella reissulla, kun ajelin mökille ja anoppilaan.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Tänään vaihoin 1.4 suzukiin ketjut ja rattaat, nyt alkaa olla talvihuolto tehtynä.
Ei muutakuin odotellaan kevättä ja ajokelejä.
Ei muutakuin odotellaan kevättä ja ajokelejä.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Sain tänään vaimon piikin myytyä. Vaimo sai 250 viragon joululahjaksi ja eilen soitti ukko piikistä ja tänään haki pois.. En ehtinyt edes kunnolla laittaa sitä myyntiin kun mp huoltoliike välitti asiakkaan
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Kuluneella kaudella (2019) tuli ajettua (hyvin paljon muokatulla) 535 viragolla jotain 3500km. Sisältäen osaa työmatka-ajoista että varsinaista hupiajoa rekkailun ohessa.
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Muutama viikko sitten tuli myytyä VF 750 Magna pois ja nyt ollaan iliman pyörää... Ostoilimotus seuraavasta on nyt tälläki foorumilla.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Eilen tein Susnaan viimeiset huolto toimenpiteet, keväällä ei muutakuin kovaa ajoa.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Onko kokemusta Suzuki DL650 V-stormista? Onko 2004-> Suzukien laatu vielä samaa luokkaa kuin 80- ja 90-luvulla, eli kamalan huonoa? Tosin nettimotossa nöyttää olevan yksi tuollainen yli 200tkm ajettu, eli lienee laatu parantunut?
Vähän olen miettinyt jos ostaisin ainakin joksikin ajaksi jonkun pyörän ettei ihan mene ajotaito ruosteeseen (viime kerrasta taitaa olla jo 10 tai 11 vuotta, silloin oli Transalp 650 viikon vuokralla Sardiniassa).
Onko tuollainen DL millainen ajettava 2-päällä, meneekö yhtä hyvin kuin Transalp, vai paremmin? Transalp oli kyllä kiva peli, mutta hiukan löysän oloinen etenkin jousituksen osalta, etuputket olivat aika onnettomat, samoin kuin takaiskari. Luulisi tuon mallina tuoreemman Suzukin olevan jämäkämpi ajettava? Transalp 700 ei kiinnosta, se on turhan pliisun näköinen,ja vielä ruiskumoottorilla ja pienellä eturenkaalla (taitaa olla ikävä kyllä Suzukissakin ruisku).
Onko tuo Suzuki käytännössä maantiepyörä, kun eturengaskin on vain 19", vai pystyykö sillä poluilla ajamaan nappularenkailla, vai onko liian kömpelö, ja eturengas liian pieni muualle kuin asfaltille /hiekkatielle? Transalpilla ajoi helpossa maastossa ihan mielellään.
Vähän olen miettinyt jos ostaisin ainakin joksikin ajaksi jonkun pyörän ettei ihan mene ajotaito ruosteeseen (viime kerrasta taitaa olla jo 10 tai 11 vuotta, silloin oli Transalp 650 viikon vuokralla Sardiniassa).
Onko tuollainen DL millainen ajettava 2-päällä, meneekö yhtä hyvin kuin Transalp, vai paremmin? Transalp oli kyllä kiva peli, mutta hiukan löysän oloinen etenkin jousituksen osalta, etuputket olivat aika onnettomat, samoin kuin takaiskari. Luulisi tuon mallina tuoreemman Suzukin olevan jämäkämpi ajettava? Transalp 700 ei kiinnosta, se on turhan pliisun näköinen,ja vielä ruiskumoottorilla ja pienellä eturenkaalla (taitaa olla ikävä kyllä Suzukissakin ruisku).
Onko tuo Suzuki käytännössä maantiepyörä, kun eturengaskin on vain 19", vai pystyykö sillä poluilla ajamaan nappularenkailla, vai onko liian kömpelö, ja eturengas liian pieni muualle kuin asfaltille /hiekkatielle? Transalpilla ajoi helpossa maastossa ihan mielellään.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Saabistit ja moottoripyörät
En ole ajanut V-strömillä, mutta saman moottorin omaavalla SV:llä olen, jossa kone on kyllä aika puhditon ja vaatii kierroksia. Jousitus lienee kompromissi eli enemmän maantielle tehty.
Osta TDM 900 Yamaha, siinä on vääntöä ja luonnetta ihan eri tavalla.
Osta TDM 900 Yamaha, siinä on vääntöä ja luonnetta ihan eri tavalla.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Tehojen puolesta 650 Transalppikin riittäisi, se ainakin väänti ihan kivasti, ja puhtia oli oikein hyvin. Tuollainen TDM-jammu alkaa olemaan jo turhan painava ja kömpelö. Sellainen 170-190kg saisi olla kuivapaino jotta olisi vielä näppärä käsiteltävä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Onhan niitä oikeitakin enduroita, jos maastoon mielii. Ja hauskaa saa pidettyä jollain vanhalla DR:lläkin ihan riittävästi.
Kannattaa käydä koeajamassa, miten istuu omaan käteen. Kyllä jousituksenkin luonteen ja painopisteen jne. aistii jo lyhyellä koeajolla. Itselle ainakin tuon Suikan moottori + kytkin yhdistelmä oli Yamahaan tottuneelle aika turn Off.
Kannattaa käydä koeajamassa, miten istuu omaan käteen. Kyllä jousituksenkin luonteen ja painopisteen jne. aistii jo lyhyellä koeajolla. Itselle ainakin tuon Suikan moottori + kytkin yhdistelmä oli Yamahaan tottuneelle aika turn Off.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Vstromi on kyl korkeintaan sorateille, maantiepainotteisessa ajossa iha jees.
Paljonko sitä kakspäällä ajoo tulee ja tietty riippuu paljon kyyditettävästä. Kotarin 9x0 tai bemari isogessulla ei ole niin välii vaikka olisi isompiki kyytiläinen.
Ja 9x0 kotarilla ajaa sit jo tosi huonossaki maastossa kuhan uskaltaa vääntää kaasuu ettei uppoo mihinkää
Minkälaine budjetti?
Paljonko sitä kakspäällä ajoo tulee ja tietty riippuu paljon kyyditettävästä. Kotarin 9x0 tai bemari isogessulla ei ole niin välii vaikka olisi isompiki kyytiläinen.
Ja 9x0 kotarilla ajaa sit jo tosi huonossaki maastossa kuhan uskaltaa vääntää kaasuu ettei uppoo mihinkää
Minkälaine budjetti?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Saabistit ja moottoripyörät
^ Niin pieni budjetti kuin mahdollista, moottoripyöräily kun on nykyään aika out niin ei pyörää taida olla kovin helppoa myydä pois, sitten kun siihen (taas kerran) kyllästyy, turhaa olisi sitoa juuri mitään pääomaa moiseen keksintöön.
Järkevin olisi tietty museopyörä, siitä kun ei tulisi paljon mitään vakuutusmaksuja, ja 30vrk/kausi riittäisi paremmin kuin hyvin, ja voisi ajaa silloin kun huvittaa, ja on riittävän lämmintä, eikä tarvitse omata ennustustaitoa ajokauden pituudesta jotta osaisi hankkia järkevänhintaisen vakuutuksen (äsken nopeasti laskin kolmen vakuutusyhtiön laskurilla että Transalp 650:n vakuutus 3kk:n ajokaudelle olisi 280e -330e, turhan paljon siis kun ei sillä pyörällä kuitenkaan tulisi ajettua montaa kertaa kaudessa).
Muttei noita all-round (tms) -pyöriä ole oikein järkeviä vielä museoikäisissä. Transalp 600 tietty, mutta niihin tuli levyjarru taakse vasta 1991, ja kasaripyörät ovat aika karmean näköisiä väritykseltään. Yamaha 750 Super Tenere olisi fiksumman näköinen ja kunnon jarruilla, mutta niissä on kait runko poikki jokaisessa yksilössä?
Vai saakos museopyörää parantaa turvavarusteiden osalta kuten museoautoa, siis vaihtaa mm. eteen tuplalevyt, ja taakse myös levyjarru, paremmat etuputket, takaiskari, uudempi ja tehokkaampi ajovalo, ja ohitusturvallisempi tehokkaampi moottori, turvallisemmat katteet, jne?
Järkevin olisi tietty museopyörä, siitä kun ei tulisi paljon mitään vakuutusmaksuja, ja 30vrk/kausi riittäisi paremmin kuin hyvin, ja voisi ajaa silloin kun huvittaa, ja on riittävän lämmintä, eikä tarvitse omata ennustustaitoa ajokauden pituudesta jotta osaisi hankkia järkevänhintaisen vakuutuksen (äsken nopeasti laskin kolmen vakuutusyhtiön laskurilla että Transalp 650:n vakuutus 3kk:n ajokaudelle olisi 280e -330e, turhan paljon siis kun ei sillä pyörällä kuitenkaan tulisi ajettua montaa kertaa kaudessa).
Muttei noita all-round (tms) -pyöriä ole oikein järkeviä vielä museoikäisissä. Transalp 600 tietty, mutta niihin tuli levyjarru taakse vasta 1991, ja kasaripyörät ovat aika karmean näköisiä väritykseltään. Yamaha 750 Super Tenere olisi fiksumman näköinen ja kunnon jarruilla, mutta niissä on kait runko poikki jokaisessa yksilössä?
Vai saakos museopyörää parantaa turvavarusteiden osalta kuten museoautoa, siis vaihtaa mm. eteen tuplalevyt, ja taakse myös levyjarru, paremmat etuputket, takaiskari, uudempi ja tehokkaampi ajovalo, ja ohitusturvallisempi tehokkaampi moottori, turvallisemmat katteet, jne?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98