Saabistit ja moottoripyörät

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
sheebu
"Viggen"
Viestit: 638
Liittynyt: La Touko 07, 2005 22:23
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja sheebu »

Tallista löytyy Suzuki GSX-R 750 SRAD. Eroon siitä pitäisi päästä, mutta kun ei tunnu kellekkään kelpaavan, niin taidan pitää sen itselläni (ja turbottaa sen :twisted: )
9-3 SC 1.9 TiD -08
Ex suapit, NG900 2.0T -96 laiteltu jotain pientä,
9-5 Aero -02, osina OG 9-3 Aero -01

#2592, STCF #43
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Frostgrey kirjoitti:Mitäs mieltä porukka on Handa CBR 1000 93- tai ZZR 1100 93-
Jos on vähänkään enemmän rahaa satsata niin kannattaa ostaa edes hieman uudempi pyörä. Nuo molemmat laitteet ovat ihan ok (ZZR nyt ehkä enemmän minun makuuni), mutta kun ikää alkaa tulla +10 vuotta niin parempaankin pyörään alkaa tulla jo enemmän laittamista. :?
sheeba kirjoitti:Tallista löytyy Suzuki GSX-R 750 SRAD. Eroon siitä pitäisi päästä, mutta kun ei tunnu kellekkään kelpaavan, niin taidan pitää sen itselläni (ja turbottaa sen)
Kyllä minulle ainakin kelpaisi jos olisi varaa pitää useampaa pyörää, olenkin sitä tuossa jo muutamaan otteeseen kuolannut. :wink: Mutta eihän se turbottaminen nyt väärin ole? :twisted:
ng900aero kirjoitti:Pitäisi vielä päättää ostaisko keltaisen vaiko mustan
http://www.joeberkphotography.com/daytona_1200.htm
Tuo oli muuten aika hauskanen tarina, minullekin kelpaisi vaikkapa '95 ZX-9R tehtaan paketissa. :D
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Joo, kyllä löytyy.

On juuri parhaillaan loppusilausta vailla ja odottelee museotarkastusta.
Kun ei nuorena saanut hankkia, niin sitten huru-ukkona:

Honda CB 350 -73
Seissyt 20v tallissa puunattuna. Putkia lukuunottamatta täysin alkuperäinen ja tärvelemätön peli. 30v samalla omistajalla. Löytyi Heinolasta sieltä Leinon Kapan valtakunnasta :)

Minulle riittää ainakin toistaiseksi tuollainen kevyt fiilistely kyläteitä kierrellen.
# 419 Vesa Pohjalainen
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9381
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ai niin, kuis ne vakuutukset nykyään meneekään, enää kun ei saakaan vaihtaa autosta bonuksia prätkään?
Luulisi että jos vähän kilpailuttaa noita vakuutusyhtiöitä niin saa prätkän bonuksetkin alkaamaan jostain 30-40 prosentin alennuksesta (siis pelkkä liikenne, kaskoa en ottaisi)?
Onkos mitään hajua mitä luokkaa tuollaisen 1200cm3:n vakuuttaminen maksaisi huhtikuusta marraskuuhun?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
jarrikka
"Aero"
Viestit: 350
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 14:27
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja jarrikka »

Pari kesää sitten oli pakko pyörä saada, ja päivääkään en ole hankintaa katunut. Isompaa tosin tekis mieli, olis paljon kivompi ajella väännöllä eikä kierroksilla...
-J-
9000 CS 2.3 kovassa ajossa
Suzuki RF 900 R "boys needs toys"
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

ng900aero kirjoitti:Ai niin, kuis ne vakuutukset nykyään meneekään, enää kun ei saakaan vaihtaa autosta bonuksia prätkään?
Luulisi että jos vähän kilpailuttaa noita vakuutusyhtiöitä niin saa prätkän bonuksetkin alkaamaan jostain 30-40 prosentin alennuksesta (siis pelkkä liikenne, kaskoa en ottaisi)?
Onkos mitään hajua mitä luokkaa tuollaisen 1200cm3:n vakuuttaminen maksaisi huhtikuusta marraskuuhun?
Karkeasti ottaen 100 e / kk ......mutta..... elämä on 8O
Museovakuutus noin 30 / vuosi, siksi minäkin puuhaan pyörääni museopeliksi, kun ajopäiviä ei varmaankaan tule kauheasti, kun on noita muitakin harrastepelejä.
# 419 Vesa Pohjalainen
petteri
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 18:06
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja petteri »

Frostgrey kirjoitti:Ei ole vielä! :wink:

Mielessä on ollut hommata joku nelitahti 400-600 kuutioinen kotari tai vastaava enduro. Sillä ois ihan siisti käydä töissä ja välillä pöhäyttää metsikköön, talveksi piikkirenkaat ja painaa pisin poikin appiukon pellolla! :P
Just tuli hommattua ktm 250 gs 2-tahti kilpaenduro (vm.1982 :roll: ) vastaavaan tarkoitukseen. Ärtsy peli! :P
#2502
9000cs 2.0t -97
ankeskit
"Saabisti"
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 16:29
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ankeskit »

Uusi lelu odottelee tallissa lumien sulamista:

http://triumph.turpaan.com
antti | 9-5 -98 | #2303
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

petteri kirjoitti: Just tuli hommattua ktm 250 gs 2-tahti kilpaenduro (vm.1982 :roll: ) vastaavaan tarkoitukseen. Ärtsy peli! :P
Nuo tahtiendurot kiehtoo kyllä kovasti, kun olisi tuo crossiaratakin lähellä ja hienoja polkuja vaikka kuinka paljon. Mistä moisen löysit?
# 419 Vesa Pohjalainen
petteri
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 18:06
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja petteri »

kotari löytyi työkaverilta, mutta tuolla on ollut välillä samantapaisia myynnissä :
http://elvis.phkk.fi/husokki/phpBB2/vie ... f03aa35d1b
#2502
9000cs 2.0t -97
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Vakuutuksista; kilpailutuksesta en sitten tiedä, tuossa syksymmällä kävin n. 5 yhtiössä hakemassa hieman lohdutusta vakuutusmenoihin, suurin osa tarjoaa 20 % starttibonuksen liikennevakuutukseen mutta sen yli yksikään ei suostunut menemään. "Ota sieltä mistä halvimmalla saat" kuului pariin kertaan. :roll: Naamakerroin voi tietysti vaikuttaa asiaan. :lol: Tosiaan jonnin verran auttoi tuo Pohjolan uudistus; ennen pelkän liikennevakuutuksen vuosimaksu ilman bonuksia muistaakseni 1550 €, nyt 606 €. 8O Mikäli ajaa vain kuukauden, pari, ei tietenkään lyö leiville, mutta kun ajoaika menee reilusti yli 6 kk:n kuten mulla helpottaa tuo jo huomattavasti.

Miltei jokaisella isommalla vakuutusyhtiöllä on ihan toimivat laskurit netissä.
Zandmann
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 08:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Zandmann »

Talvisäilössä odottelee Suzuki SX-R750 Srad, '99 on malliltaan se. Ja pitäs vielä jossain välissä ehtiä tekemään pari pikku juttua ens kautta ajatellen.

Aikaa vain vie nuo messut joissa pitää keikkua työn puolesta ja muutenkin kun tuo kevät tulee, kiire alkaa. Joten voi olla ettei tule laitettua mitään ylimääräistä.. Ans kattoo.

Zand
Saab 9-3 TiD '99
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9381
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

ankeskit kirjoitti:Uusi lelu odottelee tallissa lumien sulamista:

http://triumph.turpaan.com
Jaa täältäkin löytyi trumppamies, mainiota :)

Joo asia on nyt vuorenvarma, keltainen Triumph 1200 Daytona hankittava asap, mieluiten viimeistään ensi viikolla 8)
Se Daytona 900 taitaa olla kolmipyttyinen joten varmaan aika jännä käyntiääni, mutta aika mopolta tuntuisi tehojensa puolesta. V2 on toki ainoa kunnon kone moottoripyörään mutta olen tympääntynyt niihin päksättimiin, sanoin kuin keppivetoon, kestävä ja käytössä taloudellinen ratkaisu mutta muuten aikas persiistä :?

No niin, kuinkas tuollainen ostetaan Saksasta, olen ostanut ja tuottanut Suomeen about 8 Guzzia Italiasta, ja homma meni niin että rahat myyjän tilille ja sitten soitto rahtifirmaan, ja terminaalissa näki mitä tuli ostettua :lol:

Onkos siellä Saksassa vieläkin tyyppejä jotka ostelee noita ja pökkäävät rekan perälle, voisi muutaman satasen maksaa kyseisestä palvelusta ettei tartte mennä ite sinne. Vai onkos nuo jobbarit siirtynet kokonaan autojen maahantuontiin?

Niin ja onkos muita paikkoja tutkia tarjontaa kuin http://www.mobile.de ja http://www.motoscout24.de ??

edit: voi zissus minkä näköisiä monet uudet prätkät on, kuten esim Kasavika ZK-10 (pahoitteluni jos jollakulla tuommoinen on):
http://www.motopalsta.com/img/bike/used ... 956919.jpg

Surullista katseltavaa monet uudet pyörät, on muotoilu mennyt kyllä huonoksi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ankeskit
"Saabisti"
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 16:29
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ankeskit »

ng900aero kirjoitti: Jaa täältäkin löytyi trumppamies, mainiota :)
Juu löytyy. Tuore sellainen :)
ng900aero kirjoitti: Joo asia on nyt vuorenvarma, keltainen Triumph 1200 Daytona hankittava asap, mieluiten viimeistään ensi viikolla 8)
Hienoa, valinta tehty ja ei muuta kuin toimintaa. Speksit on näköjään ihan selvät. :)
ng900aero kirjoitti:
Se Daytona 900 taitaa olla kolmipyttyinen joten varmaan aika jännä käyntiääni, mutta aika mopolta tuntuisi tehojensa puolesta.
Joo, kolmipyttyinen tuo mun öljyruiskukin on, hieno ääni, aika karu.. Paljos siinä Daytonassa sitten on heppoja?
ng900aero kirjoitti: Onkos siellä Saksassa vieläkin tyyppejä jotka ostelee noita ja pökkäävät rekan perälle, voisi muutaman satasen maksaa kyseisestä palvelusta ettei tartte mennä ite sinne. Vai onkos nuo jobbarit siirtynet kokonaan autojen maahantuontiin?
Onhan noita. Mulla on muutamalla kaverilla kokemuksia noista (hyviä, siis). Jos kiinnostaa, niin voin kysästä niiden jobbareiden nimet.. Yks kaveri haki sykyllä pyörän niin, että katto mobilesta, lensi saksaan ja tuli Ducatilla takas. Näillä keleillä vaan saa olla aika fakiiri, jos ihan heti meinaa suorittaa :D
ng900aero kirjoitti:
Niin ja onkos muita paikkoja tutkia tarjontaa kuin http://www.mobile.de ja http://www.motoscout24.de ??
Tuolta kai löytyy aikalailla kaikki, mitä jostain muustakin. Tai siis mistä mä tiedän.. :D
ng900aero kirjoitti: edit: voi zissus minkä näköisiä monet uudet prätkät on, kuten esim Kasavika ZK-10 (pahoitteluni jos jollakulla tuommoinen on):
http://www.motopalsta.com/img/bike/used ... 956919.jpg
Joo, makunsa kullakin. Kai niistä joku tykkää, kun noi japanialaiset kyykyt on kaikki ihan saman näkösiä. Onhan nekin hienoja laitteita, ainakin noin niinkuin teknisesti.
antti | 9-5 -98 | #2303
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9381
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tattis Ankeskit neuvoista. Tuo sinun Speed Triplesi on kaiketi sama kuin uudempi Daytona, mutta ilman katteita?

Siinä kolmisylinterisessä Daytona 900:ssa on vain 98hv, eli on oikeastikin aika mopo.
1200:sessa kiinnostaisi juurikin nelisylinterisyys vaikka sinällään vähän tylsempi kontruktio onkin.

Ja saisi tosiaan olla tuo vanhempi ja klassisempi malli, omaan silmään näyttää vielä moottoripyörältä.. no ei 595/955i:kaan ruma ole, mutta etukate näyttää joltain japsipyörästä lainatulta, ja lisäksi siinä on sellaisia ominaisuuksa joita en toivo löytäväni moottoripyörästä kuten esim. ruisku ja yksipuoleinen takahaarukka jne.

Toisaalta tuliteräkään Daytona 955i ei näyttäisi maksavan kuin saman verran kuin Fiat Punto Dynamic 8O Voisi tietty harkita aivan tuliterän ostamista, kun vain oppisi pitämään tuosta nykymuotoilusta ;)
Harmillisesti uusi malli on aika kevyt, vanhemman kuivapaino oli edes 225kg ja tämän 197kg. Kyllähän se paino tuo aina tukevuutta pyörään.

Heh, tuon rakentaja ei ole tiennyt mitään moottoripyöristä tai rakentelun vaikutuksista ajo-ominaisuuksiin;
http://www.blocket.se/view/6658281.htm? ... c=1&city=0
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin