Saabistit ja moottoripyörät

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
ankeskit
"Saabisti"
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 16:29
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ankeskit »

ng900aero kirjoitti:Tattis Ankeskit neuvoista. Tuo sinun Speed Triplesi on kaiketi sama kuin uudempi Daytona, mutta ilman katteita?
Joo, niin näyttäis olevan, kun tuosta korjauskäsikirjasta kattelen. Daytonassa on ainakin eri nokat, mistä johtuen tehot ja vääntö ovat erit:
Daytona: 149HP@10700 | 100Nm@8200
Triple: 120HP@9100 | 100Nm@5100
ng900aero kirjoitti: Siinä kolmisylinterisessä Daytona 900:ssa on vain 98hv, eli on oikeastikin aika mopo.
Nojoo, kai silläkin kerkee. Mutta eihän se mikään raketti ole.

ng900aero kirjoitti: Ja saisi tosiaan olla tuo vanhempi ja klassisempi malli, omaan silmään näyttää vielä moottoripyörältä.. no ei 595/955i:kaan ruma ole, mutta etukate näyttää joltain japsipyörästä lainatulta, ja lisäksi siinä on sellaisia ominaisuuksa joita en toivo löytäväni moottoripyörästä kuten esim. ruisku ja yksipuoleinen takahaarukka jne.
Heh, takahaarukan yksi- tai kaksipuoleisuus ei heilauta mua juurikaan - oikeastaan ihan sama. Ruisku sitävastoin on asia, jota arvostan. Ei siinä, että kaasarissa olisi jotain vikaa, oikein säädettynä toimii mainiosti ja sillä hyvä. Tuossa Trumpassa vaan on ohjelmoitava ruisku, jolloin esim. putken vaihdon yhteydessä on helppo säätää kartat uusiksi, samoin kun jos alkaa muuten vaan virittelemään. Tokihan niitä kaasareihinkin saa suutinsarjoja..
ng900aero kirjoitti: Harmillisesti uusi malli on aika kevyt, vanhemman kuivapaino oli edes 225kg ja tämän 197kg. Kyllähän se paino tuo aina tukevuutta pyörään.
Eihän se nyt ole mikään ongelma haalia jotain painoja sinne mukaan, kymmenen kiloa tulee helposti, kun pulttailet lyijyä runkoon kiinni! :) Daytonan kuivapainoksi sanotaan korjauskäsikirjassa 188 ja Triplelle 2 kiloa vähemmän. Ei se varsinaisesti rimpulalta tunnu, ihan isolta pyörältä. Tukevammalta mun mielestä kun vaikka GSX-750F (ajamani malli tosin oli aika matala, siis hieman madallettu, ja siitä johtuen "pienen oloinen").
ng900aero kirjoitti: Heh, tuon rakentaja ei ole tiennyt mitään moottoripyöristä tai rakentelun vaikutuksista ajo-ominaisuuksiin;
http://www.blocket.se/view/6658281.htm? ... c=1&city=0
Ei ole varmastikaan ajo-ominaisuudet olleet ekana mielessä, kun tota on lähdetty väsäämään.. :)
antti | 9-5 -98 | #2303
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9381
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Triumphit näyttäisivät maksavan Saksassakin sen verran ettei tuonti verrattuna kotimaan hintatasoon kannata koska veroja noista oli näköjään peritty aivan järjettömän paljon 8O
Eli Tulli ei ole taaskaan seurannut yleisen hintatason romahdusta, aivan samansuuruisia veroja kannetaan kuin 90-luvun lopussa vanhalla verotussysteemillä 8O
Täytyypä koettaa etsiä kotimaasta jo valmiiksi tuotu, eipä tarvitse takuta katsastuskonttorilla jostain db-säännöksistä ja e-hyväksynnistä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

ng900aero kirjoitti:Täytyypä koettaa etsiä kotimaasta jo valmiiksi tuotu, eipä tarvitse takuta katsastuskonttorilla jostain db-säännöksistä ja e-hyväksynnistä.
Mmh, siis eikö tuota sinun himoamaasi mallia ole sitten uutena maahan tuotu? Voi mennä aika pitkäksi etsiminen. :roll:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9381
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

dq kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Täytyypä koettaa etsiä kotimaasta jo valmiiksi tuotu, eipä tarvitse takuta katsastuskonttorilla jostain db-säännöksistä ja e-hyväksynnistä.
Mmh, siis eikö tuota sinun himoamaasi mallia ole sitten uutena maahan tuotu? Voi mennä aika pitkäksi etsiminen. :roll:
On niitä tuotu maahan, mutta varmaan 2/3 käytetyistä Suomen pyöristä on tuontipyöriä ;)
On noita 3kpl nytkin myynnissä täällä, eivätkä edes pahan hintaisia, ulkomailta hakien tulisi kalliimmaksi.
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Tammi 24, 2006 15:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jorppe
"Viggen"
Viestit: 673
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 00:07
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Jorppe »

Kyllähän nuo kakspyöräset on sellasia että ei osaa luopua. Ja Suzukilla on päästelty tähän mennessä. Moposta alotettiin (tietysti lievästi viilattu PV), piikkikortti tuli hommattua ja ens kesänä päsee ajelemaan kakspuolikkaalla ( :oops: ) Marauderilla. Porukoiden kesälelunahan se on ollut. Ovat saaneet sen siäänajettua jo peräti... :roll: Rupeaa niitä kilometrejä kertymään kunhan itse pääsee puikkoihin. Suora putkisto siihen ainakin tulee ja jotain kivaa muutakin.

Mielessä kajastelee joku vanha Triumph, tai vaikka Jammu. Kunhan olisi sellaiset ainakin 30 vuotta vanha. Siitä tulisi muokattua matala, suoraputkinen ja ROCK! 8) Ei vaan vielä tuo opiskelu anna moisia myöten... :(

Kyllä muuten tuo kortin hommaaminen viisastutti hieman, mopolla meinasi oikeasti muutaman kerran päästä hengestään... Ei tullut enää otettua niin isoja riskejä kun kaverien piikeillä ajeli jne.
Jäsen #3551

Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
ankeskit
"Saabisti"
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 16:29
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ankeskit »

ng900aero kirjoitti: On noita 3kpl nytkin myynnissä täällä, eivätkä edes pahan hintaisia, ulkomailta hakien tulisi kalliimmaksi.
Missäs niitä 900:sia on myynnissä, kun nettimotosta ja motopalstalta en löytänyt yhtään? Udempia 955:sia oli kyllä.
ng900aero kirjoitti: Hittolainen jos taas heittäydyn pihiksi ja hankin jonkun kämäsen 1988 CBR1000:n :oops:
Elä nyt matkalehmää harkitse, kun speksit kerran oli niin selvät ;)
antti | 9-5 -98 | #2303
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9381
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

ankeskit kirjoitti: Missäs niitä 900:sia on myynnissä, kun nettimotosta ja motopalstalta en löytänyt yhtään? Udempia 955:sia oli kyllä.
Elä nyt matkalehmää harkitse, kun speksit kerran oli niin selvät ;)
Siis 1200:sia tarkoitin, niitä on nettimotossa kaksi ja motopasta.fi:ssä 1.
Kaikissa netistä bongaamissani arvosteluissa ja käyttäjäkokemuksissa tuota 1200:sta kehuttiin maasta taivaisiin :) sensijaan 900:sen koneen sanottiin olevan aika kierroskone, keskialueella ei vääntöä eli vaihteita sai kepitellä aika tiuhaan jne. Ja vääntöä nimenomaan koneessa saisi olla, olen tottunut Guzziin joka tarjoaa maksimiväännön jo 4-5000rpm tietämissä.

Joo on se cbr kyllä möhkö peli ja hieman mitoiltaankin turhan iso tälläiselle 180-senttiselle pygmille ;) Maantiellä se oli ihan kiva ajopeli, mutta tosiaan aika tusinatavaraa.

Onneksi kevääseen on aikaa, ehtii etsimään kunnollisen Daytonan;) Kävin prätkäliikkeessä kuolaamassa Daytona 955i:tä, on se yksi tyylikkäimmistä uusista pyöristä, mutta siltikin wanhempi vie kyllä voiton, oli dinosaurus tai ei ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9381
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Siis tarkoitin että kunnollisten prätkien hintataso on romahtanut melkoisesti vajaan 5 vuoden aikana, olikohan 2001 kun myin mun ceepparin vm. -88 ja sain siitä vähän vajaa 7Ke :) Nyt noita saa jo luokkaa 2.5Ke :)

Vielä olis appiukon hallussa yksi mun ex-poliisiguzziin vaihdossa tullut siisti BMW R100RS, taisi olla vm 1983 alkuperäisillä bemun laukuilla jne. Ajettu 63tkm, edellinen omistaja toi Saksasta tuon klassikon.
Se voisi olla myynnissä sopuhintaan jos jotakuta kiinnostaisi ;)
Kuvia voisi pyytää allekirjoittaneelta.
Ukko meinasi sillä ruveta ajelemaan mutta täytti juuri 70-vuotta ja arveli jättää homman jo nuoremmille, kun ei meinannut päästä enää pyörän selkään ;)
Ajoin sillä viime kesänä hieman, aika vekkuli peli se oli, mutta nyt etsin vähän nykyaikaisempaa kulkinetta.

(edit: näköjään klassikot kuten Guzzit ja BMW:t on säilyttäneet hintansa ihan hyvin, kun taas nuo perusjapsit joita on joka jamppa tuonut maahan, ovat puoli-ilmaisia ;) )
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

perusjapsit joita on joka jamppa tuonut maahan, ovat puoli-ilmaisia
Vähän tuon takia tuollanen 90-luvun puolivälistä oleva Kawasaki ZZR 1100 vähän houkuttaisikin.

Muuten menisi jokin pienempikin, mutta pituutta liki 2m ja tuollaisella voisi kakspäälläkin lähteä hieman pitemmälle :wink:

Noissakin on jo potkua ihan kivasti(147hv) , ainakin näin aluksi autoihin tottuneelle :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9381
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Frostgrey kirjoitti:
perusjapsit joita on joka jamppa tuonut maahan, ovat puoli-ilmaisia
Vähän tuon takia tuollanen 90-luvun puolivälistä oleva Kawasaki ZZR 1100 vähän houkuttaisikin.

Muuten menisi jokin pienempikin, mutta pituutta liki 2m ja tuollaisella voisi kakspäälläkin lähteä hieman pitemmälle :wink:

Noissakin on jo potkua ihan kivasti(147hv) , ainakin näin aluksi autoihin tottuneelle :D
Joo tuonpituiselle kaverille sopisi hyvin just jokin CBR tai ZZR, itselleni ovat turhan massiivisia. Kasavian kestävyydestä en tiedä mutta ainakin CBR on erittäin luotettavan pyörän maineessa, ainoa tarkistettava asia on se ettei jakoketju rallata kylmänä, muuten kone kestää kyllä.
Jaa että ZZR:ssä on samat tehot kuin 1200 Daytonassa, eli aivan liikaa :)

Itse hankkisin mieluummin 80-luvun lopun vähänajetun cebukan, jotenkin pelkistetymmän ja tyylikkäämmän näköinen kuin uudemmat (makuasiosta ei kiistellä), värinä tuollainen
http://www.moto.it/usato/usato03.asp?EID=669966

No nyt on jo vaihtokaupat meneillään trumppaan :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Noissa ZZR:ssä on ilmeisesti vm. 93- lähtien hieman tuo tekniikka parantunut. Aijemmissa mailleissa on ilmeisesti ollut jonkin verran kansissa ongelmia ja venojen säätämistä ihan muutaman tkm välein.

Tuo cebari olisi varmaan kyllä luotettava peli, ainakin niitä näkyy aika paljon ihan yli 100tkm ajettujakin. Itse jotenkin tykkään tuos Dual mallista 93- lähtien

Tuollaisen kohtuu ajetun 93- Cebarin tai Kärpäsärrän voisi saada jo n.5000€:lla :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9381
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Frostgrey kirjoitti:Noissa ZZR:ssä on ilmeisesti vm. 93- lähtien hieman tuo tekniikka parantunut. Aijemmissa mailleissa on ilmeisesti ollut jonkin verran kansissa ongelmia ja venojen säätämistä ihan muutaman tkm välein.

Tuo cebari olisi varmaan kyllä luotettava peli, ainakin niitä näkyy aika paljon ihan yli 100tkm ajettujakin. Itse jotenkin tykkään tuos Dual mallista 93- lähtien

Tuollaisen kohtuu ajetun 93- Cebarin tai Kärpäsärrän voisi saada jo n.5000€:lla :D
Hondissa ei ole kyllä mitään tiedossa olevia ongelmia, joten ehkä voisi olla kasavikaa varmempi valinta, ja ainakin meikäläisen cebukka kulki niin että meinasi karata käsistä ;)
Kannattaa lukea netistä Kwaak-sakin mahdollisista ongelmista, japsipyöristä itseäni kiinnostaisi ainoastaan Honda ja Yamaha.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
sheebu
"Viggen"
Viestit: 638
Liittynyt: La Touko 07, 2005 22:23
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja sheebu »

Minulta sais suikin 5500€... :wink:
9-3 SC 1.9 TiD -08
Ex suapit, NG900 2.0T -96 laiteltu jotain pientä,
9-5 Aero -02, osina OG 9-3 Aero -01

#2592, STCF #43
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Kyllähän tuolla esim. moottoripyora.org sivuilla tulee välillä juttuja lueskeltua.
Omaa silmää tuo ZZR vaan enemmän mielyttää mitä CBR :wink: Se tietty ratkaisee aika paljon kumpi on parempia ajaa ja sehän selviää vasta kun on molempia käynyt tyyppäämässä :!:

Pari vuotta kun vielä odottaa niin rupeaa saamaan Blackbirdejä tuohon hintaan :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9381
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Frostgrey kirjoitti:Kyllähän tuolla esim. moottoripyora.org sivuilla tulee välillä juttuja lueskeltua.
Omaa silmää tuo ZZR vaan enemmän mielyttää mitä CBR :wink: Se tietty ratkaisee aika paljon kumpi on parempia ajaa ja sehän selviää vasta kun on molempia käynyt tyyppäämässä :!:

Pari vuotta kun vielä odottaa niin rupeaa saamaan Blackbirdejä tuohon hintaan :wink:
Ja sitten parin vuoden kuluttua tekee mieli taas jotain uudempaa mallia ;)

Meikä on odotellut nyt ihan tarpeeksi, hyvä aika ostaa nyt pyörä kun vielä voisi osata vähän ajaakin, ettei sitten pappaiällä tartte aloittaa joillain kaksipuolikkaalla :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin