Saabistit ja moottoripyörät

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

ng900aero kirjoitti:On niitä tuotu maahan, mutta varmaan 2/3 käytetyistä Suomen pyöristä on tuontipyöriä ;)
Niin meinasin vaan että jos pyörämallia on tuotu maahan uutena, on se myös tyyppihyväksytty, joten ymmärtääkseni EU:n sisältä jälkituodut pyörät eivät vaadi mitään tuommoisia todistuksia. Minen ainakaan ole tarvinnut.

Son kyllä varsin mukavaa miten pyörien hinnat ovat tippuneet, tuontipyörien tulva osaltaan ajanut myös uusien pyörien hintoja alas valuuttakurssien lisäksi.

Nuo malliviat on kanssa hauskoja juttuja, niitä ei kannata lukea kuin piru raamattua. On Yamahoita joissa on paska laatikko, ja on Yamahoita joissa laatikko toimii kuten pitääkin. Kawasakeja, joissa on kansivikaa ja Kawasakeja, joissa ei ole. Ennemmin katsoo sitten että ostaa sellaisen pyörän josta huomaa että sitä on hyvin pidetty, ja panostaa koeajoon riittävästi. Sellaista pyörää ei olekaan mitä ei huonolla pidolla epäkuntoiseksi saisi.
sheeba kirjoitti:Minulta sais suikin 5500€...
Piru vie, vaikka onkin jo hieman ajettu niin kieltämättä vähän polttelee. :wink:
sheebu
"Viggen"
Viestit: 638
Liittynyt: La Touko 07, 2005 22:23
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja sheebu »

dq kirjoitti:Piru vie, vaikka onkin jo hieman ajettu niin kieltämättä vähän polttelee. :wink:
Osta pois :wink:
9-3 SC 1.9 TiD -08
Ex suapit, NG900 2.0T -96 laiteltu jotain pientä,
9-5 Aero -02, osina OG 9-3 Aero -01

#2592, STCF #43
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

ankeskit kirjoitti: Tuossa Trumpassa vaan on ohjelmoitava ruisku, jolloin esim. putken vaihdon yhteydessä on helppo säätää kartat uusiksi, samoin kun jos alkaa muuten vaan virittelemään. Tokihan niitä kaasareihinkin saa suutinsarjoja..
Pitää vielä kommentoida sen verran että tarkoitus on ostaa sellainen pyörä jota ei tarvitse virittää, 147hv on oikeasti aivan liikaa mokomaan vehkeeseen, mutta on ainakin tehoreserviä ;)
Ja muutenkin kaasaripeli kiehtoo enemmän.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Zandmann
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 08:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Zandmann »

Frostgrey kirjoitti:
perusjapsit joita on joka jamppa tuonut maahan, ovat puoli-ilmaisia
Vähän tuon takia tuollanen 90-luvun puolivälistä oleva Kawasaki ZZR 1100 vähän houkuttaisikin.

Muuten menisi jokin pienempikin, mutta pituutta liki 2m ja tuollaisella voisi kakspäälläkin lähteä hieman pitemmälle :wink:

Noissakin on jo potkua ihan kivasti(147hv) , ainakin näin aluksi autoihin tottuneelle :D
Zetori on ihan kiva laite, hiukan on iso vain. Ja kuten todettua, ne kansiongelmat on vanhojen vessojen ongelmia. Uudemmissa malleissa ei moisia juuri ole. Mutta sitten taas, jos ei omaa kokemusta prätkistä, en lähtisi Iso-Zetoria hankkimaan. Mieluummin joku rauhallisempi, VFR750 esim. Mahtuu isompikin sälli... Suzuki GSX750F? Onhan noita...
Ja jos on lompakkoa, kannattaa miettiä uuttakin. Tuossa olen katsellut useitakin isoja kekkuleita ja ovat poikkeuksetta jokainen kummastelleet miten voi olla tilaa fillarissa vaikka pituutta on parikin metriä. Ja pyöränä testissä MZ1000S. Jep, Mitsi.

Ja Sheeballe... tuon Gixerin kone ei mene ajamalla rikki, SRAD tunnetaan (kuten muutkin Gixerit) ihan tolkuttomasta kestävyydestään. Ei niitä ihan turhaan ahdeta joka välissä... Joku 80tkm ei ole mitään, tiedän yksilöitä joilla on ajettu yli 100tkm konetta avaamatta. Eivät tosin Suomessa.

Aloitteleville, ja taukoa pitäneille, suosittelen ihan lämpimästi etteivät osta liian isoa pyörää. Tulee turhaa pahaa mieltä kortin/hengen lähdön tiimoilla. Kertovathan nuo tilastotkin jotain... Uusiomotoristeja joilla liian iso/tehokas pyörä ja risti perään.

Joka tapauksessa, kokeilkaa itse mahdollisimman monia vaihtoehtoja. Sitten vasta päätöksiä. Ja kun malli on tiedossa, siitäkin vielä useita yksilöitä ajoon.

Saa kysellä, olen alalla. ;) Voorumilaisille voi jotain hintojen suhteen kehitellä...

Zand
Mp-Messut = 6D31
Saab 9-3 TiD '99
sheebu
"Viggen"
Viestit: 638
Liittynyt: La Touko 07, 2005 22:23
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja sheebu »

Zandmann kirjoitti:Ja Sheeballe... tuon Gixerin kone ei mene ajamalla rikki, SRAD tunnetaan (kuten muutkin Gixerit) ihan tolkuttomasta kestävyydestään. Ei niitä ihan turhaan ahdeta joka välissä... Joku 80tkm ei ole mitään, tiedän yksilöitä joilla on ajettu yli 100tkm konetta avaamatta. Eivät tosin Suomessa.
Tiedossa on :wink: On muuten ainut "vanhempi" pyörä täällä päin jossa ei ole ollut oikeastaan sen kummemmin ongelmia 8)
Ostakaa nyt joku Suiza pois että pääsee uutta kattelee(GSX-R 750-1000) :twisted:
9-3 SC 1.9 TiD -08
Ex suapit, NG900 2.0T -96 laiteltu jotain pientä,
9-5 Aero -02, osina OG 9-3 Aero -01

#2592, STCF #43
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

ng900aero kirjoitti: Meikä on odotellut nyt ihan tarpeeksi, hyvä aika ostaa nyt pyörä kun vielä voisi osata vähän ajaakin, ettei sitten pappaiällä tartte aloittaa joillain kaksipuolikkaalla :)
Mitäs pahaa pappaiällä aloitellusta kolmepuolikkaalla on
Pääasia on mulle fiilis, ei pää edellä miljoonaa kiitäminen. 8)
# 419 Vesa Pohjalainen
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:
ng900aero kirjoitti: Meikä on odotellut nyt ihan tarpeeksi, hyvä aika ostaa nyt pyörä kun vielä voisi osata vähän ajaakin, ettei sitten pappaiällä tartte aloittaa joillain kaksipuolikkaalla :)
Mitäs pahaa pappaiällä aloitellusta kolmepuolikkaalla on
Pääasia on mulle fiilis, ei pää edellä miljoonaa kiitäminen. 8)
Ei mitään, juuri noin se tuleekin ylipäätään aloittaa, nuorena ja varttuneempana, eikä jollain 150hv:n vauhtihirmulla :)

Meinasin vaan että kun vielä kuvittelisin osaavani ajaa prätkällä edes jollain tavalla niin olisi hyvä aika ostaa pyörä ettei kokonaan unohdu edes alkeelliset taidot ;)

Edit: kuinkas saisi Ruotsista pyörän Suomeen, siellä näyttäisi olevan hintataso aika lähellä Saksaa?
Ei kiinnosta lähteä hakemaan mopoa huojuvan peräkärryn kanssa, ja lisäksi laivalla rokottavat yhdistelmästä liiaksi, voisi kuvitella että tulee kokonaiskustannuksiltaan edullisimmaksi hoitaa rahtina?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

ng900aero kirjoitti: Edit: kuinkas saisi Ruotsista pyörän Suomeen, siellä näyttäisi olevan hintataso aika lähellä Saksaa?
Ei kiinnosta lähteä hakemaan mopoa huojuvan peräkärryn kanssa, ja lisäksi laivalla rokottavat yhdistelmästä liiaksi, voisi kuvitella että tulee kokonaiskustannuksiltaan edullisimmaksi hoitaa rahtina?
Olisikohan typerä ajatus tehdä reissu Ruotsiin ja yksinkertaisesti ajaa pyörä koto-Suomeen. Tämä onnistuu tietenkin vasta keväämmällä.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Jokke A kirjoitti:
Olisikohan typerä ajatus tehdä reissu Ruotsiin ja yksinkertaisesti ajaa pyörä koto-Suomeen. Tämä onnistuu tietenkin vasta keväämmällä.
Olis,
sillä jo monena keväänä on pitänyt tehdä vastaavanlaisia reissuja ties mihin maihin ja hakea pyörä. Prätkä on hankittava juuri silloin kun kuume on pahimmillaan, muuten jää haaveilun asteelle, ja pyörän pitää olla tallissa ja ajovarusteiden kaapissa paljon ennen lumien sulamista, sitten ainakaan ei ei voi tulla katumapäälle vaan on "mentävä" prätkän selkään ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Zandmann
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 08:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Zandmann »

ng900aero kirjoitti: Edit: kuinkas saisi Ruotsista pyörän Suomeen, siellä näyttäisi olevan hintataso aika lähellä Saksaa?
Ei kiinnosta lähteä hakemaan mopoa huojuvan peräkärryn kanssa, ja lisäksi laivalla rokottavat yhdistelmästä liiaksi, voisi kuvitella että tulee kokonaiskustannuksiltaan edullisimmaksi hoitaa rahtina?
Mikset tee kuten useimmat? Esim. meidän kauppiaissamme on monia sellaisia joille sanot vain speksit siitä mitä haluat. Hinta, malli, kunto ja kaveri tuo sulle fillarin ketterästi parissa viikossa. Yksi näistä kauppiaista toimii Kiteellä, yksi Raisiossa. Yhteystietoja saa yv:llä.

Itse ostin pyöräni tuolta Kiteen sälliltä ja olen äärimmäisen tyytyväinen. Gixeri pelaa kuin unelma ja mitään ongelmia ei ole ollut.

Jos haluat itse hakea pyöräsi, muista kuitenkin että et välttämättä pääse helpolla. Kipittelet useita liikkeitä, vertailet vekottimia ja pahimmassa tapauksessa jää koko vekotin ostamatta. Helpompaa on toimia tuolla ym. tavalla.

Ja sitten kun olet hankkinut pyörän, muista kunnolliset ajovarusteet. Niissä, varsinkaan kypärässä, ei todellakaan pidä säästää...

Zand
Saab 9-3 TiD '99
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Zandmann kirjoitti:
Mikset tee kuten useimmat? Esim. meidän kauppiaissamme on monia sellaisia joille sanot vain speksit siitä mitä haluat. Hinta, malli, kunto ja kaveri tuo sulle fillarin ketterästi parissa viikossa. Yksi näistä kauppiaista toimii Kiteellä, yksi Raisiossa. Yhteystietoja saa yv:llä.

Itse ostin pyöräni tuolta Kiteen sälliltä ja olen äärimmäisen tyytyväinen. Gixeri pelaa kuin unelma ja mitään ongelmia ei ole ollut.

Jos haluat itse hakea pyöräsi, muista kuitenkin että et välttämättä pääse helpolla. Kipittelet useita liikkeitä, vertailet vekottimia ja pahimmassa tapauksessa jää koko vekotin ostamatta. Helpompaa on toimia tuolla ym. tavalla.

Ja sitten kun olet hankkinut pyörän, muista kunnolliset ajovarusteet. Niissä, varsinkaan kypärässä, ei todellakaan pidä säästää...

Zand
Joo kiitoksia neuvoistasi, mutta pyörien tuonti on itselleni kylllä tuttua kauraa jo vuosien takaa ;) Ei niitä tartte mitenkään kummemmin vertailla, pyytää myyjältä kuvat ja siinä se ;) Lähinnä kiinnostaa vain tuo rahdin toimivuus Ruotsista, mutta kerran olen Italiastakin saanut tänne monia pyöriä pienin kustannuksin niin ei luulisi olevan ongelma Ruotsistakaan ;)
Itse toimin noita tuodessani niin että ensin tsekkaan kuvat ja jos vaikuttaa ihan ok:lta niin sitten rahat tilille ja soitto rahtifirmaan, ja 3-4 päivän kuluessa hain pyörän terminaalista, kertaakaan ei tullut mitään pommia, paitsi tietty kerran kun ostin yhden puoli-ilmaisen pyörän varaosakäyttöön, mutta sekin oli niin hyvä että rakensin ajopeliksi ;)

Kypärä on kunnollinen Arai, meluisa mutta oli mallistonsa huippua ainakin joskus buonna 1997-1998, eikä sitä ole tiputeltu kertaakaan joten uskoisin olevan ihan riittävän ok tälläisen luupään suojelemiseksi :)

Sori, en halua aliarvioida noiden kaupanvälittäjien panosta mutta yleensä nuo hommat saa hoidettua aika mutkattomasti itsekin :oops:

Edit: ja ei ollut tarkoitus mitenkään leuhkia vaan kertoa rehellisesti kuinka helposti noita pyöriä oikeasti saa Suomeen jos viitsii ottaa pienen riskin :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Tammi 25, 2006 10:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Cender
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 15:28

Viesti Kirjoittaja Cender »

Juupi - löytyy toki motoristeja. Mulla menee tuo MP näyttely torstain puolelle kuin nyt kiirettä pitää kotona junnun kanssa.

Itselläni on ollut Virago 535, Triumph Speedmaster ja Triumph Rocket III - kiva kuin oli isompi moottori (2.3l) kuin omassa autossa :lol: :lol: :lol:

Nyt perheenlisäyksen vuoksi ilman mopoa mutta neuvotellaan mamman kanssa että ehka joku halvempi peli kuin se Rocket olis mahdollinen???
Cender
Classic Cars are like wine:
the older the better
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Heh, kyselin parilta jobbarilta kuluja, pyörän diilaamisesta palkkio oli molemmilla 500e, toinen kehtasi vielä pyytää yli 100km:n ajokustannuksista lisähintaa :?
Joopajoo, tulee hintaa 2-5K euron pyörälle tuolla tavalla jo aika kivasti, rahtikustannukset sain kanssa selville yhteen suomalaiseen kuljetusyhtiöön soitettuani, olisi noudettuna maks 50km:n etäisyydestä terminaalista 300e, eli ei mikään paha;)

Siis oikeasti nuo jobbarit eivät edes välttämättä käy paikan päällä pyörää katsomassa vaan diilaavat pyörän toimistosta käsin, ja soittavat puhelun-pari kuljetusyhtiöön, jonka jokainen saksan alkeiskurssin käynyt osaa tehdä kotosuomestakin ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onkos porukka käynyt tai menossa MP-näyttelyyn? Itse kävin siellä eilen, mitä mainioin tapa karkoittaa pyöräkuume :wink: Sissus missä kunnossa porukka olis siellä, tuskin muistavat edes nähneensä moottoripyöriä :D
Ihmettelin että kun mainostivat kaikkien aikojen suurimmaksi MP-näyttelyksi, mielestäni siellä oli aivan saman verran pyöriä ja krääsää esillä kuin muinakin vuosina.
No kuten aina ennenkin, ei siellä itseäni jaksanut kiinnostaa kuin kolme osastoa, Moto Guzzi, Ducati ja Triumph ;)
Ja tuli todettu triumph 955 Daytona turhan kyykkymalliseksi, ei hjuva :?
Joten Italiasta metsästämään Guzzia ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

ng900aero kirjoitti:Onkos porukka käynyt tai menossa MP-näyttelyyn? Itse kävin siellä eilen, mitä mainioin tapa karkoittaa pyöräkuume :wink: Sissus missä kunnossa porukka olis siellä, tuskin muistavat edes nähneensä moottoripyöriä :D
Ihmettelin että kun mainostivat kaikkien aikojen suurimmaksi MP-näyttelyksi, mielestäni siellä oli aivan saman verran pyöriä ja krääsää esillä kuin muinakin vuosina.
No kuten aina ennenkin, ei siellä itseäni jaksanut kiinnostaa kuin kolme osastoa, Moto Guzzi, Ducati ja Triumph ;)
Ja tuli todettu triumph 955 Daytona turhan kyykkymalliseksi, ei hjuva :?
Joten Italiasta metsästämään Guzzia ;)
olihan siellä tohinaa ja tuhinaa :lol:

uus pyöräkin löytyi ens kaudeksi 8)

näytti siellä olevan videokamerat mukana, että ees jotain muistaa aamulla kun kattoo nauhalta :lol:
Vastaa Viestiin