Saabistit ja moottoripyörät

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 1884
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Itekkii laitoin Magnan "Taken off the road" -moodiin.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-

Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10106
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja AZP »

Hetki sitten ajoin Hondan talvisäilytyspaikkaan. Kaudelle tuli kilsoja 903,5. Aika vähältä näyttää, mutta muistiinpanot näyttää, että en ole noin paljon kesässä ajanutkaan sitten vuoden 2014, joka oli viimeinen kesä ennen esikoisen syntymää.

Tärkeintä kuitenkin että pyörä toimii ongelmitta taas muutaman käyntihäiriöisen ajokauden jälkeen.

keisari
"Turbo"
Viestit: 294
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 19:16

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja keisari »

Tänään laitoin Museo Hondan talviunille, 3kymmenenyden ajamattoman vuoden jälkeen tuli ajettua 3147 km pelkkää juhlaa :lol:
Sääli että äijä on jo niin kulunut että keho ei antanut ajaa enenmpää :x
Noh ens vuonna taas!!!
Keisarilla taas vaatteita....
Classic 900 S autom. 1992, NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut.,Honda CB 350 S -87 museolelu. Viiru 9-5 Aero aut.( pojan herkku), 9-3 Aero -04 (kolmannen pojan),

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2115
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Cona »

Säälittävää, mutta taisi ihan 1000km ja risat tulla tälle kaudelle. Nekin käytännössä kahdella reissulla, kun ajelin mökille ja anoppilaan. :facepalm_man:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

vfr
"Hölösuu"
Viestit: 1817
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja vfr »

Tänään vaihoin 1.4 suzukiin ketjut ja rattaat, nyt alkaa olla talvihuolto tehtynä.
Ei muutakuin odotellaan kevättä ja ajokelejä.
Saab OG9-5 AERO -01,Saab NG9-5 MY11

keisari
"Turbo"
Viestit: 294
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 19:16

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja keisari »

Sain tänään vaimon piikin myytyä. 8O Vaimo sai 250 viragon joululahjaksi ja eilen soitti ukko piikistä ja tänään haki pois.. :lol: En ehtinyt edes kunnolla laittaa sitä myyntiin kun mp huoltoliike välitti asiakkaan :)
Keisarilla taas vaatteita....
Classic 900 S autom. 1992, NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut.,Honda CB 350 S -87 museolelu. Viiru 9-5 Aero aut.( pojan herkku), 9-3 Aero -04 (kolmannen pojan),

opTA
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Helmi 28, 2017 19:26

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja opTA »

Kuluneella kaudella (2019) tuli ajettua (hyvin paljon muokatulla) 535 viragolla jotain 3500km. Sisältäen osaa työmatka-ajoista että varsinaista hupiajoa rekkailun ohessa.
#7395
Yamaha Virago 535
Saab 9-3 SC vector 1,9TiDS -08

baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 1884
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Muutama viikko sitten tuli myytyä VF 750 Magna pois ja nyt ollaan iliman pyörää... Ostoilimotus seuraavasta on nyt tälläki foorumilla. 8)
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-

vfr
"Hölösuu"
Viestit: 1817
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja vfr »

Eilen tein Susnaan viimeiset huolto toimenpiteet, keväällä ei muutakuin kovaa ajoa.
Saab OG9-5 AERO -01,Saab NG9-5 MY11

ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9164
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onko kokemusta Suzuki DL650 V-stormista? Onko 2004-> Suzukien laatu vielä samaa luokkaa kuin 80- ja 90-luvulla, eli kamalan huonoa? Tosin nettimotossa nöyttää olevan yksi tuollainen yli 200tkm ajettu, eli lienee laatu parantunut?
Vähän olen miettinyt jos ostaisin ainakin joksikin ajaksi jonkun pyörän ettei ihan mene ajotaito ruosteeseen (viime kerrasta taitaa olla jo 10 tai 11 vuotta, silloin oli Transalp 650 viikon vuokralla Sardiniassa).

Onko tuollainen DL millainen ajettava 2-päällä, meneekö yhtä hyvin kuin Transalp, vai paremmin? Transalp oli kyllä kiva peli, mutta hiukan löysän oloinen etenkin jousituksen osalta, etuputket olivat aika onnettomat, samoin kuin takaiskari. Luulisi tuon mallina tuoreemman Suzukin olevan jämäkämpi ajettava? Transalp 700 ei kiinnosta, se on turhan pliisun näköinen,ja vielä ruiskumoottorilla ja pienellä eturenkaalla (taitaa olla ikävä kyllä Suzukissakin ruisku).

Onko tuo Suzuki käytännössä maantiepyörä, kun eturengaskin on vain 19", vai pystyykö sillä poluilla ajamaan nappularenkailla, vai onko liian kömpelö, ja eturengas liian pieni muualle kuin asfaltille /hiekkatielle? Transalpilla ajoi helpossa maastossa ihan mielellään.
Saab 9-3SC TTiD -08
Ducato Maxi -98

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2115
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Cona »

En ole ajanut V-strömillä, mutta saman moottorin omaavalla SV:llä olen, jossa kone on kyllä aika puhditon ja vaatii kierroksia. Jousitus lienee kompromissi eli enemmän maantielle tehty.

Osta TDM 900 Yamaha, siinä on vääntöä ja luonnetta ihan eri tavalla. :wink:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9164
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Cona kirjoitti:
Ke Maalis 25, 2020 21:12
En ole ajanut V-strömillä, mutta saman moottorin omaavalla SV:llä olen, jossa kone on kyllä aika puhditon ja vaatii kierroksia. Jousitus lienee kompromissi eli enemmän maantielle tehty.

Osta TDM 900 Yamaha, siinä on vääntöä ja luonnetta ihan eri tavalla. :wink:
Tehojen puolesta 650 Transalppikin riittäisi, se ainakin väänti ihan kivasti, ja puhtia oli oikein hyvin. Tuollainen TDM-jammu alkaa olemaan jo turhan painava ja kömpelö. Sellainen 170-190kg saisi olla kuivapaino jotta olisi vielä näppärä käsiteltävä.
Saab 9-3SC TTiD -08
Ducato Maxi -98

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2115
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Cona »

Onhan niitä oikeitakin enduroita, jos maastoon mielii. :D Ja hauskaa saa pidettyä jollain vanhalla DR:lläkin ihan riittävästi.

Kannattaa käydä koeajamassa, miten istuu omaan käteen. Kyllä jousituksenkin luonteen ja painopisteen jne. aistii jo lyhyellä koeajolla. Itselle ainakin tuon Suikan moottori + kytkin yhdistelmä oli Yamahaan tottuneelle aika turn Off.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5702
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Vstromi on kyl korkeintaan sorateille, maantiepainotteisessa ajossa iha jees.

Paljonko sitä kakspäällä ajoo tulee ja tietty riippuu paljon kyyditettävästä. Kotarin 9x0 tai bemari isogessulla ei ole niin välii vaikka olisi isompiki kyytiläinen.
Ja 9x0 kotarilla ajaa sit jo tosi huonossaki maastossa kuhan uskaltaa vääntää kaasuu ettei uppoo mihinkää :lol:

Minkälaine budjetti?

ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9164
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

^ Niin pieni budjetti kuin mahdollista, moottoripyöräily kun on nykyään aika out niin ei pyörää taida olla kovin helppoa myydä pois, sitten kun siihen (taas kerran) kyllästyy, turhaa olisi sitoa juuri mitään pääomaa moiseen keksintöön.
Järkevin olisi tietty museopyörä, siitä kun ei tulisi paljon mitään vakuutusmaksuja, ja 30vrk/kausi riittäisi paremmin kuin hyvin, ja voisi ajaa silloin kun huvittaa, ja on riittävän lämmintä, eikä tarvitse omata ennustustaitoa ajokauden pituudesta jotta osaisi hankkia järkevänhintaisen vakuutuksen (äsken nopeasti laskin kolmen vakuutusyhtiön laskurilla että Transalp 650:n vakuutus 3kk:n ajokaudelle olisi 280e -330e, turhan paljon siis kun ei sillä pyörällä kuitenkaan tulisi ajettua montaa kertaa kaudessa).
Muttei noita all-round (tms) -pyöriä ole oikein järkeviä vielä museoikäisissä. Transalp 600 tietty, mutta niihin tuli levyjarru taakse vasta 1991, ja kasaripyörät ovat aika karmean näköisiä väritykseltään. Yamaha 750 Super Tenere olisi fiksumman näköinen ja kunnon jarruilla, mutta niissä on kait runko poikki jokaisessa yksilössä?
Vai saakos museopyörää parantaa turvavarusteiden osalta kuten museoautoa, siis vaihtaa mm. eteen tuplalevyt, ja taakse myös levyjarru, paremmat etuputket, takaiskari, uudempi ja tehokkaampi ajovalo, ja ohitusturvallisempi tehokkaampi moottori, turvallisemmat katteet, jne? :)
Saab 9-3SC TTiD -08
Ducato Maxi -98

Vastaa Viestiin