Saabistit ja moottoripyörät

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 1756
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja vfr »

Jos ei oo laittaa rahaa moottoripyöräilyn ja ja japsit on surkeita ja ällöttävän näköisiä niin eiks kannata kulkea jalan koska se on in. Kengät saa myytyä kirppiksellä.
Saab OG9-5 AERO -01,Saab NG9-5 MY11, Lada 2107 MY85 isolohko.

ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9137
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

vfr kirjoitti:
To Maalis 26, 2020 12:58
Jos ei oo laittaa rahaa moottoripyöräilyn ja ja japsit on surkeita ja ällöttävän näköisiä niin eiks kannata kulkea jalan koska se on in. Kengät saa myytyä kirppiksellä.
Japsithan on parhaita, kasaripyörien estetiikka on kyllä useimmiten jotain käsittämätöntä (poislukien tietty H-D ja osa italopyöristä). Se, ettei halua maksaa järjettömiä summia laitteesta ja sen olemattoman vähäisestä käytöstä, ei tarkoita sitä että tarttisi kengätkin myydä kirpparilla :lol:
Budjetti jotain maks 3000-3500ee, sillä luulisi jo löytyvän ihan asiallisia laitoksia, museopyöriäkin taitaa löytyä tuohon haarukkaan, ei tosin tällä hetkellä.
Mutta mutta, onko kenelläkään kokemusta siitä 750 Super Tenerestä, jos unohtaa sen tyyppivian eli rungon murtumisen sieltä täältä (on hitsattavissa sentään), niin onko se millainen ajettava muuten? Museoikäisyys siinä olisi tietty se kiinnostavin juttu, ja täysin siedettävä ulkonäkö (kasarivärityksestä huolimatta).
Saab 9-3SC TTiD -08
Ducato Maxi -98

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5412
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Kyllä suurimmasta osasta superteneista on runko jo vahvistettu. Se kone on hieno, jossei imuvenat kanna.
Ihan turhan aliarvostettu verrattu african twiniin.

Jarrut on törkeen huonot mut vaihdoin pääsylinterin jostain 2000 mallin fjr:stä niin rupes pysähtyy.
Mielestäni esim. teräspunosletkut on sallittu museopelis.

Kalliilta kuulostaa vakuutukset, taitaa asuinpaikka vaikuttaa. Muistaakseni supertenen ympärivuotinen vakuutus oli alle 200e.

Edit. Kuva: https://1drv.ms/i/s!Aj3BQWixNOGFhfg1KEJ7jPayR_ZlZA

ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9137
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

tetammi kirjoitti:
To Maalis 26, 2020 16:23
Kyllä suurimmasta osasta superteneista on runko jo vahvistettu. Se kone on hieno, jossei imuvenat kanna.
Ihan turhan aliarvostettu verrattu african twiniin.

Jarrut on törkeen huonot mut vaihdoin pääsylinterin jostain 2000 mallin fjr:stä niin rupes pysähtyy.
Mielestäni esim. teräspunosletkut on sallittu museopelis.

Kalliilta kuulostaa vakuutukset, taitaa asuinpaikka vaikuttaa. Muistaakseni supertenen ympärivuotinen vakuutus oli alle 200e.

Edit. Kuva: https://1drv.ms/i/s!Aj3BQWixNOGFhfg1KEJ7jPayR_ZlZA
Sinullako on siis tuollainen Super Tenere? Jaa että jarrut ovatkin huonot vaikka on tuplalevyt edessä ja levy takana? No harmi. Mutta saahan noi sentään modattua aika helposti kun ovat sentään tuplalevyillä, kuten on tehty tässäkin yksilössä: https://www.moto.it/moto-usate/yamaha/x ... 98/7953415 Paljon muutakin on toi omistaja modannut, mutten käsitä miksi tankki on pitänyt maalata myös sisäpuolelta, olisko kuitenkin jokin korroosiota sitova ja sulkeva käsittely (eli tankkikaupoille pääsee piakkoin jos tuon ostaisi)?
Tosin ei tässä varmaan pääse ulkomailta mitään pyörää ostamaan ennen kuin koronahärdelli on ohi, ja se ei ole ohi varmaan vielä puoleen vuoteen, ainakaan Italiassa jossa koronahomma lähti lapasesta ihan kunnolla?

Jos vakuutus olisi luokaa 200-300e/vuosi, niin sitten olisi ihan turhaa miettiä edes mitään museopyörää, vaan ostaisin samantien Transalp 650:en.
Mulla oli monen monta vuotta prätkävakuutukset täysillä bonuksilla, kunnes kait vuonna 2004 tai jotain... tuli uudistus että piti valita laittaako bonarit autoon vai prätkään, mulla oli siloin kahdet täydet bonarit joista toiset annoin vaimolle.
Silloin olisi muistaakseni pitänyt pitää prätkää vakuutuksessa ainakin muutama kuukausi per vuosi, jotta bonarit olisivat säilyneet, ei silloin talonrakennusvaiheessa ehtinyt mitään pyöräjuttuja harrastamaan. Eikä kiinnostanut, tiedä sitten kiinnostaako nytkään, tai onko aikaakaan, mutta voishan sitä taas kokeilla pitkästä aikaa.

Onko joku käynyt kysymässä vakuutuksia pyörään ihan konttorilta saakka, onko eroa tarjouksissa vs. nettilaskurit?
Ikää siis 46v, postinumero 00800, ja tuleva pyörä mieluiten Transalp 650, en itse ainakaan löydä mistään mitään edes alle 300e:n vuosihintoja vakuutukselle? Jos täällä on joku vakuutusmyyjä, niin saa spämmätä ihan vapaasti! :)
Saab 9-3SC TTiD -08
Ducato Maxi -98

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5412
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Ei oo enää jammuu.
Ajotottumukset ajo vaihtaan paremman jousituksen omaavaan kotariin.
Kotari oli/on mahtava peli, kävin sen kanssa Norjassa ja toisaalta Vekaranjärvellä ajamassa panssarivaunujen uria.
Kuva

Mut supertenere menee kyl samat paikat kuin transalppi ja voimaa on enemmän. Toi pääsylinteri oli ihan bolt on.

Noissahan on peltitankki, ei kai vaadi kuin yhden talven/kylmä säilytyksen tyhjänä niin ruostetta pukkaa. Hyvin tehty pinnoitus on iha jees.

Mä sain ainaki samat(täydet) bonarit prätkää nyt uudistuksen myötä.
Edit. Kattosin nettimotosta ekan 650 transalpin rekkarin ja ifin nettilaskuri sano liikennevakuutuksen hinnaks 154e koko vuoden ajalta :mrgreen:
44V ja Paimio

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9656
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja AZP »

Allekirjoituksen museoimaton Honda Ifissä maksimibonuksilla. Seisonta-ajallinen liikennevakuutus 166,09 oiroa vuodessa, eli jokainen ajossa oleva kuukausi maksaa 13,84 € ja loput kuukaudet 0 €. Ei ole kauheasti rahallista houkutusta alkaa museoimaan :mrgreen:

Mutta joo, ei ole tietenkään vastaavaan käyttöön kuin joku supertenori, mutta ihan oikea iso pyörä kuitenkin.

ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9137
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

tetammi kirjoitti:
To Maalis 26, 2020 19:04
Ei oo enää jammuu.
Ajotottumukset ajo vaihtaan paremman jousituksen omaavaan kotariin.
Kotari oli/on mahtava peli, kävin sen kanssa Norjassa ja toisaalta Vekaranjärvellä ajamassa panssarivaunujen uria.
Mut supertenere menee kyl samat paikat kuin transalppi ja voimaa on enemmän. Toi pääsylinteri oli ihan bolt on.

Noissahan on peltitankki, ei kai vaadi kuin yhden talven/kylmä säilytyksen tyhjänä niin ruostetta pukkaa. Hyvin tehty pinnoitus on iha jees.

Mä sain ainaki samat(täydet) bonarit prätkää nyt uudistuksen myötä.
Edit. Kattosin nettimotosta ekan 650 transalpin rekkarin ja ifin nettilaskuri sano liikennevakuutuksen hinnaks 154e koko vuoden ajalta :mrgreen:
44V ja Paimio
Ok, eli XTZ Super Tenere olisi kuitenkin ihan ok?

Tai siis mulle on melkeimpä samantekevää mikä se All-round -pyörä on, kunhan vaan olisi tarpeeksi tilava kahdelle (yhteispainoa ehkä 155-165kg, riippuen siitä pitääkö oma tai vaimon laihdutuspäätös :lol: ). Mutta tosiaan ei sillä moottorin teholla ole kamalasti väliä, 650 Transalppi oli ihan riittävän ripeä peli 2-päällä ajeluun. Oleellisinta on kuinka sitä pientä tehoreserviä osaa käyttää :D

Sunkin on varmaan täytynyt laittaa sinne vakuutusvertailuihin oma henkilötunnuksesi, eli näkevät mm. että sulla on ollut prätkä jo kauan, mun prätkähistoriaani eivät tietenkään näe enää, eikä se enää hintaan vaikuttaisikaan kun prätkäajoista on jo tosi kauan aikaa?

En todellakaan halua maksaa jotain 300e ainoastaan 3kk:n ajokaudesta, koska näissä Suomen kesissä voi olla ajamattomia kuukausia montakin peräjälkeen, ja vakuutuksen muuttaminen jälkeenpäin on kallista (oli jo aikoinaan). Pitäisi olla joko museoajoneuvo jolla voi ajaa sen 30 vrk /vuosi, tai sitten vuosivakuutus joka ei maksaisi törkeän paljoa.
Saab 9-3SC TTiD -08
Ducato Maxi -98

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5412
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Joo XTZ 750 on iha jees niin kauan kun vauhdit pysyy maltillisina. :mrgreen:
Joo sotun laitoin. Kannattaa kokeilla tosiaan eri laskureita mitä sanovat.

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9656
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ifistä kannattaa kysyä hintaa jos pyörä on vähänkään vanhempi. Mulla on kaikki noi harrastevehkeet Ifissä vaikkei siellä ole muita vakuutuksia. Sekä autoissa että moottoripyörissä tuntuu If arvioivan vanhojen pelien riskitason ihan erilailla kuin muut, koska hinta on murto-osan muista yhtiöistä.

ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9137
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

AZP kirjoitti:
To Maalis 26, 2020 19:33
Ifistä kannattaa kysyä hintaa jos pyörä on vähänkään vanhempi. Mulla on kaikki noi harrastevehkeet Ifissä vaikkei siellä ole muita vakuutuksia. Sekä autoissa että moottoripyörissä tuntuu If arvioivan vanhojen pelien riskitason ihan erilailla kuin muut, koska hinta on murto-osan muista yhtiöistä.
Itse asiassa IF:iä meinaankin alkaa kiusaamaan tässä koronabuumin laannuttua. Sieltä sain aina parhaat tarjoukset, ja olivatkin aina vakuutusyhtiönäni kunnes sain edullisemman asuntolainen OP:sta, johon halusivat puoliväksin siirtää myös vakuutukset :?

Kokeilkaa ihmeessä te muutkin noita vakuutusyhtiöiden laskureita, eli postinumero 00800, ikä 46, ja jokin Transalp 650:en rekisterinumero jonka löydätte nettimotosta (en viitsi tähän jakaa kenenkään ajoneuvon rekkarinumeroa). Siis vuosimalli 2000>. Mä en saa ainakaan itselleni kuin kalliita hintoja. Itselläni ei ole kolarihistoriaa (paitsi yksi pieni pintapeltikolari vuodelta 1997, sekin autolla).
Saab 9-3SC TTiD -08
Ducato Maxi -98

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9656
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tämä: https://www.nettimoto.com/yamaha/xtz/2512769

Ifissä mun hetulla ja postinumerolla alle 25 €/ajokuukausi.

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1932
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Cona »

Mulla on omassa Yamahassa moottorina tuon Super Teneren moottorin isoveli (850cc). On kyllä yksi makeimpia moottoreita, vääntää hemmetin hyvin ja kolmosella voi ajella mutkatiellä vaikka koko päivän. Ja ne äänet. 8)

300€/3kk on kyllä vakuutuksista liikaa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9137
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Cona kirjoitti:
To Maalis 26, 2020 19:52
Mulla on omassa Yamahassa moottorina tuon Super Teneren moottorin isoveli (850cc). On kyllä yksi makeimpia moottoreita, vääntää hemmetin hyvin ja kolmosella voi ajella mutkatiellä vaikka koko päivän. Ja ne äänet. 8)

300€/3kk on kyllä vakuutuksista liikaa.
Ei mulla ole aikaa ajella mutkateillä, etenkään samalla vaihteella koko päivää, tai etenkään kuunnella mitään moottorin ääniä.
Jos kerran moottori on ok kestävyydeltään, ja vääntöominaisuuksiltaan, niin se riittää! :) Siis jos prätkän ostaisinkin, niin se tulisi ihan totaalisen satunnaiseen käyttöön.
Enkä todellakaan hanki enää mitään goretexeja tms, ajan ainoastaan silloin kun pystyy ajamaan ajovarusteissa: bootsit (mieluummin sandaalit), farkut (tai mieluummin shortsit) ja ihan maksimissaan nahkatakki päällä. Siis PK-seudulla tai vähän kauempana tapahtuvia pyrähdyksiä tms. Jos reissuun lähtisin niin sitten kait se kamala ajopuku pitäisi taas hankkia (yöks). Aivan liian tuoreessa muistissa on goretexissa hikoilut liikennevaloissa (siis tietenkin moottoripyörä sai etuilla jonon ensimmäiseksi pukkelehtimalla auojen ohi).
Saab 9-3SC TTiD -08
Ducato Maxi -98

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5412
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Toisaalta matka-ajo maistuu ihan eri tavalla kun on hyvät varusteet. Oikeeta Gore texii ja jos on vielä sellainen versio missä tuuletusmahdollisuus niin on aika mukavaa.

Aika pitkää itekki koitin sinnitellä halpiskalvoilla ja tai kerrospukeutumalla sadeasuihin.

Jos supertene kiinnostaa niin tuolla on melko kattava tietopaketti http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... =5&t=14662

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9656
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja AZP »

ng900aero kirjoitti:
To Maalis 26, 2020 19:42
Kokeilkaa ihmeessä te muutkin noita vakuutusyhtiöiden laskureita, eli postinumero 00800, ikä 46, ja jokin Transalp 650:en rekisterinumero jonka löydätte nettimotosta (en viitsi tähän jakaa kenenkään ajoneuvon rekkarinumeroa). Siis vuosimalli 2000>. Mä en saa ainakaan itselleni kuin kalliita hintoja. Itselläni ei ole kolarihistoriaa (paitsi yksi pieni pintapeltikolari vuodelta 1997, sekin autolla).
Tämä: https://www.nettimoto.com/honda/xl/2467200

Ifin liikennevakuutus mun tiedoilla 30 €/kk. Mitä antaa sun tiedoilla?

Vastaa Viestiin