Saabistit ja moottoripyörät

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 1776
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja vfr »

Harrastan prätkäilyä, tulee nautiskeltua vuosittain 10-15 tkm mutkapätkiä. Poliisin mielestä tulee ajettua välillä stunt-ajoja tai jotain vastaavaa :roll:
Saab OG9-5 AERO -01,Saab NG9-5 MY11, Lada 2107 MY85 isolohko.

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9906
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ifin vakuutusmaksujen kilpailukyvystä vielä viimeisin kokemus. Tuli Mitsun vakuutus päivitettyä edullisempaan vaihtamalla Lähitapiolasta Turvaan, ja samalla tietenkin myyjä halusi tarjota muutkin vakuutukset.

Hondan seistonta-ajallinen vakuutus tosiaan itselläni Ifissä 13,84 euroa per ajokuukausi täysillä bonuksilla, ja Turvan tarjous oli vuosimaksulla 284,84 euroa samoilla tiedoilla. Tuo Turvan vuosimaksu ei jakaudu 12 kk:lle tasaisesti, vaan huhti-lokakuu ovat kalliita kuukausia ja marras-maaliskuulta maksetaan vain perusmaksua. Käsittääkseni seisottamalla pyörää huhti-lokakuussa saa siis maksusta osan pois. Tarjouksessa ei eritelty mikä on perusmaksun ja mikä ajokauden maksun osuus vuosimaksusta, enkä ruvennut sitä kyselemään, kun hinta on joka tapauksessa niin paljon yli nykyisen, että asia ei enempää kiinnosta.
Viimeksi muokannut AZP, Su Huhti 05, 2020 03:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja Raser »

POP vakuutusyhtiöstä siirsin autojen vakuutukset, sekä kaksipyöräisen vakuutuksen IF:iin. Lisäksi talon ja irtaimiston vakuutus on IF:issä. Keskittämisalennusten ja loistokuskialennusten ja jäsenliiton alennusten jälkeen jäi toki vielä maksettavaakin!?! Mutta IF:in vahingon korvauskäytänöstä tuli konkreettinen kokemus (2019) ja se oli selkeästi myönteinen. Nopea, helppo ja vaivaton, vaikka oletinkin kaikkea muuta.

Huhut kertovat, että POPin kanssa korvausten käsittely ja hakeminen ei olisi kovin miellyttävää. Moottoripyörän saan IF:issä ajokaudeksi käyttöön kohtuu veloituksella ja seisonta-ajalta menee muutaman euron perusmaksu - luit oikein, muutaman euron - vaikka pyörässä osakaskokin on ja siis vakuutusturva siltä osin ympäri vuoden.

vfr
"Hölösuu"
Viestit: 1776
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja vfr »

Kävin alkerrassa laittamassa pyörän lataukseen aamulla, pesin kypärät viimekesän ötököistä ja laitoin kypäräpuhelimet lataukseen.
Jos tänään kävisi avaamassa ajokauden, säävarauksella.
Saab OG9-5 AERO -01,Saab NG9-5 MY11, Lada 2107 MY85 isolohko.

Avatar
eegas
"Hirsch"
Viestit: 794
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
Paikkakunta: Kauhava / Liperi

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja eegas »

Pyöräilykausi avattu, Ylämylly-Liperi-Rääkkylä-Joensuu-Käsämä-Liperi-Ylämylly, n.80km rauhallisesti ajellen, Zetori pelasi kuin aina, eli hyvin, vaikka syksyiset bensat tankissa, talven oli tankki aivan täysi.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Käyttis: Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07 ja Saab 9-5 2.0t wagon -04
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76 ja Kawasaki ZZR 1100 -93
Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9906
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja AZP »

Periaatteessa avasin kauden eilen. Kun ei muuten ole ollut asiaa käydä duunipaikalla pariin kuukauteen, niin eilen illalla oli hyvä tekosyy käydä verestämässä pre-korona-muistoja kaivamalla toimiston kaapista kypärä, akku ja Hondan avaimet. Parkkihallissa talvisäilössä olleesta pyörästä huppu pois, 10 litraa uutta bensaa tankkiin, bensahana auki, akku kiinni ja kokeilemaan miten käynnistyy. Yleensä Honda on ollut huono käynnistymään pitkän seisonnan jälkeen, mutta ei siinä montaa sekuntia mennyt, kun lupasi ja sen jälkeen kävikin jo hyvin. Ajoin 10 km lenkin, kävin tankkaamassa täyteen, tarkistin rengaspaineet ja ajoin takaisin parkkihalliin. Olin eilen autolla yksin liikkeellä, joten pyörä jäi vielä duunipaikalle yhdeksi yöksi kun piti palata autolla kotiin.

Tänään sitten hipsteröin Voin sähköpotkulaudalla ensin keskustaan kaverien kanssa vietetylle turvavälilliselle piknikille, josta jatkoin edelleen hipsteröiden duuniin, hyppäsin satulaan ja ajoin kotiin. Ei vielä ehtinyt mitään lenkkiä ajella, mutta luojan kiitos ensi viikolla lapset palaa päiväkotiin, niin ehkä jostain löytyy sellainen väli että ehtii kiertää jonkin lenkin, jos vain keli hellii tämän päivän tapaan.

kaseva
"Viggen"
Viestit: 525
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Muutaman satkun ehdin pöristellä kunnes pari viikkoa takaisin iski joku teinivillitys (kevättä rinnassa lie) ja päätin alkaa tuunaamisen. Kun alla on sopiva rakentelukohde joka ikänsä ja kilsojen puolesta ei ole käytännössä minkään arvoinen rahallisesti niin ajattelin, että eipä tässä korkealta pudota. Tänään just vetelin parit uudet pinnat pyörästä löytyviin pieniin katteenpalasiin ja sopivasti UPS ilmoitti toimittavansa huomenna UK:sta tilaamani antiikkiruskean satulapäällisen.

Monster Dark muuntautuu pikkuhiljaa umpiharvinaiseksi Light-malliksi. Uusi pintaväri on mattavalkoinen. Saaps nähä kui käy ku alan tankkia lääppiä uudelle pinnalle. Toistaiseksi on projekti edennyt hienosti, ainoa vaan kun ei pääse ajelemaan. :cry:
96 V4 –80 || C5 3.0 V6 HDi 240 Exclusive Sedan Automatique –13 || V60 D6 AWD Plug-In Hybrid –14 || Monster 620ie –02

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9906
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja AZP »

Honda sai eilen keväthuollon ja pesun, samalla avasin ekaa kertaa etujarruja, kun ne kitisee hieman ikävästi. Tässä kuussa tulee 20 vuotta täyteen siitä kun tuon pyörän ostin, kilsoja tullut sellainen 36 tkm, ja jarruille ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin nesteet vaihtaa ajoittain. Eikä siis vieläkään jarrujen toiminnassa valittamista kitinän lisäksi, tosin mitään jarrutustehoahan tämän ikäisen pyörän jarruissa ei nykymittapuulla ole :D

Kaikki vaikutti ihan hyvältä, osat liikkui vapaasti, mutta yksi neljästä palasta selvästi kulunut enemmän kuin muut. Löin kamat pienellä rasvauksella takaisin kasaan, mutta päätin sitten illalla hakea Motonetistä uudet palat, niin eipähän tarvi ehkä taas 20 vuoteen tehdä noille mitään. Motonet myy jostain syystä MY82:iin eri paloja kuin vanhempiin, mutta mun pyörään menee vanhemman mallin palat.

Tänään sitten vaihdoin uudet palat paikoilleen, aikaa meni yhteensä 11 minuutta. Levyjä on siis kaksi, eli autotermein kaksi jarrua vaihdettu 11 minuutissa 8) . Vähän tietty auttoi se, että kaikki oli eilisen jäljiltä tuoreessa rasvassa ja muistissa.

Se vähän ihmetyttää, että miten paksut noi vanhat palat on uusina olleet, vasemmalla uudet, oikealla vanhat:

Kuva

Sitten kun miettii, että mä olen ajanut pyörän kilsoista noin puolet (mittarissa 80 tkm), niin kai noi on jo kertaalleen aikaisemmin vaihdettu. Mutta mun puolikkaalla ne ei ole sitten kuluneet nimeksikään. Ellei tosiaan pintaa ole ollut tuplat uutena verrattuna noihin uusiin Ferodoihin, mutta ei siellä satulassa tuntunut tilaa paljoa olevan tuota paksummille paloille.

Nesteet vois vielä vaihtaa, ei ole tullut merkittyä muistiin edellistä vaihtoa, mutta siitä lienee 3-4 vuotta jo.

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5561
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Saabistit ja moottoripyörät

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Jos vanhat on kunnon asbestipalat niin kestää :mrgreen:

Sinänsä noi uudet näyttää ihan normaaleilta.

Vastaa Viestiin