Hyvät neuvot ovat nyt tarpeen...

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Hyvät neuvot ovat nyt tarpeen...

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Auto on Ford Escort 1.4CVH vm.1989.
Ongelmana on huohotin putkien hikoilu joka aiheutuu liian kylmänä
käyvästä moottorista.
Hallissa autoa käytetty n.20min lämpömittari nousee n.1/2 väliin ja
kaikki näyttää hyvältä kunnes lähdetään baanalle.
Baanalla lämpömittari tipahtaa aivan alareunaan ja mitä pitemmälle
mennään niin sitä haaleampaa ilmaa lämppäri sisälle puhaltaa.

Termostaatti on vaihdettu uuteen lämpöarvo tässä on +92 astetta.
Olisko paras ratkaisu ajaa lampeen koko härveli..vai mitä tässä
pitäisi tehdä....?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2583
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

Pahvia syylärin eteen.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5230
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Risto »

:wink:
Viimeksi muokannut Risto, To Maalis 03, 2011 09:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Risto kirjoitti:Vaihda termostaatin kotelo. Siinä on muovinen "helmi", joka sulaa ennenpitkää ja päästää virtauksen termostaatin ohi.
Mitä järkeä on tunkea termostaatti koteloon muovisia helmiä..???
Missä tämä helmen pitäisi olla siellä kotelossa..?
Voiko tämän kanavan sitten tukkia..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

9000CD23T kirjoitti: Voiko tämän kanavan sitten tukkia..?
Varmaankin, mutta seuraukset ovat todennäköisesti kohtalokkaat kelien lämmetessä. Jos tukit kanavan, poraa ehdottomasti 1,5-2.5mm:n reikä termostaatin laitaan ohivirtausta varten.. voi hyvällä tuurilla toimiakkin.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

No niin ongelma on ratkaistu,
Termostaatti kotelossa on tosiaan joku kuulan tapainen systeemi..??
Laitoin tähän paisuntasäiliölle menevään letkuun keinotekoisen kuristimen
( 10mm happosta putkea ja toinen pää lyttyyn, mutta jätin sinne kuitenkin
rakoa sen verran ettei aivan tukossa ole )
Ja ihme tapahtui...lämmöt nousi NORM alueelle tuohon M kirjaimen alareunaan, ja kabiiniin rupesi tulemaan lämmintä ilmaa vaikka ulkona
oli pakkasta -31 astetta ( on muuten uskomaton juttu escort jonka kabiinissa
on lämmintä... 8O )

No onneksi SAABissa ei ole tällaisia murheita... :lol:
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin