Pätkiä Getaway in Stockholmista Europen musiikkivideossa

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Pätkiä Getaway in Stockholmista Europen musiikkivideossa

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Ostin noin viikko sitten Europen uusimman DVD:n. Ehdin katsoa DVD:n vasta viikonloppuna ja huomasin, että biisissä "Got To Have Faith" oli käytetty pätkiä Getaway In Stockholm -videosta, jossa joku reikäpää kaahaa prätkällä Tukholman kehäteillä about 244 km/h ja ajaa autojen ohi kehätiellä niiden välistä (autot ajavat vierekkäin omilla kaistoillaan ja prätkä pyyhkii ohi niiden välistä lähes 250 km/h). Videolla näytetään aika paljon tuota kaahausta :twisted:

Huh huh! Mistäköhän nuo Europen hemmot ovat keksineet käyttää noita Getaway -pätkiä musiikkivideossaan? 8O :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Aerochick
"Saabisti"
Viestit: 1192
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 09:56
Paikkakunta: Helsinsky

Viesti Kirjoittaja Aerochick »

OT: Vieläkö ne tekee musiikkia!

Mutta mikäs siinä, kyllähän nopeat kaksipyöräiset sopii siihen(kin) musiikkiin. Mielummin niitä katselee kuin Joeytä.. :wink:
ennen: 93 SS Aero '04 + BSR Steg 1
nyt: Chevy Camaro Z28 '93
Perheessä myös Mr. S

http://www.jco.fi
MindW
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MindW »

Aerochick kirjoitti:OT: Vieläkö ne tekee musiikkia!

Mutta mikäs siinä, kyllähän nopeat kaksipyöräiset sopii siihen(kin) musiikkiin. Mielummin niitä katselee kuin Joeytä.. :wink:
Tällä kertaa kyseessä lienee nelipyöräiset :wink:
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Ei ole Getaway In Stockholm vaan Ghostrider eli tuo hullu ruotsalainen prätkäkuski.

http://kauppa.extremevideo.fi/Published ... de=0403020
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Aerochick kirjoitti:OT: Vieläkö ne tekee musiikkia!
Joo, ja heavympää kuin koskaan, kiitos kitaristi John Norumin. Uusimmalla levyllä ei koskentinsoittimet pahemmin juhli, vaan suurin osa musisoinnista on matalalle viritettyjen kitaroiden jyrää :wink: 8)
9000CS... kirjoitti:Ei ole Getaway In Stockholm vaan Ghostrider eli tuo hullu ruotsalainen prätkäkuski.
Ai jaa? No täytyy jo tavallaan nostaa hattua tuollaiselle "hulluudelle". Että joku uskaltaa kaahata tuolla tavalla. Eihän siinä tarvitse kuin yhden autoilijan äkillisen kaistanvaihdon, niin se on "Game Over" 8O
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Sairasta touhua tuo ghost riderin meno, mutta mielekästä katsella turvallisesti tietokoneen ruudun takaa :P Mua ei kyllä sais kirveellä uhatenkaan siihen kyytiin. Latasin netistä jonkun pätkän sen leffasta jossa ajopelinä oli turbotettu 499hp hayabusa 8O Lyö keulaa vielä lähes 400km/h. :D
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

TeePee kirjoitti:Sairasta touhua tuo ghost riderin meno, mutta mielekästä katsella turvallisesti tietokoneen ruudun takaa :P Mua ei kyllä sais kirveellä uhatenkaan siihen kyytiin. Latasin netistä jonkun pätkän sen leffasta jossa ajopelinä oli turbotettu 499hp hayabusa 8O Lyö keulaa vielä lähes 400km/h. :D
-Mullakin on pätkiä tosta turbo-busasta,ja täytyy sanoa että on aika munakas tappolaite.
Olisi kiva päästä joskus turvallisesti kokeilemaan tuollaista turbopyörää... :twisted:
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

jblgti1200 kirjoitti: Olisi kiva päästä joskus turvallisesti kokeilemaan tuollaista turbopyörää... :twisted:
Senverta omaan kuitenkin vielä itsesuojeluvaistoa, että taitaisin tällä viimeaikaisella pärräilykokemuksella jättää väliin.. se ahdettu katanakin oli aikas karmivan mahtava kokemus. :|
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Tuosta Busasta vähän ot:na; Onkohan tuota 400 km/h -nopeutta todistettu jotenkin luotettavasti? Katteettoman pyörän ilmanvastuksen huomioonottaen tuntuu hieman skitsolta. Jostain lehdykästä luin suomalaisen turbomopoilijan kertomuksia, ahdettu zx-12r jossa lyöntiä ns. riittävästi, kertoili että 350 km/h jälkeen ilmanvastus on vain yksinkertaisesti liian suuri ylitettäväksi, alkaa takarengas lyömään tyhjää kun ei kitka enää riitä. 8O
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Joo, itse en usko hetkeäkään niihin videoihin missä ne ajaa yli kolmea sataa ja keulii vielä. Olen muutaman ukon kans turissu jotka ovat oikeasti ajaneet yli 300 km/h niin ei sitten ihan takuulla katteeton vekotin keuli siitä vauhdista. Ja se kundi kun muka vielä ajaa aika pysty asennossa ja vetää keulia, ihan täyttä paskaa.
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Juurikaan mitään kaks pyöräsistä ymmärtämättä mutta jotenkin tuntuu että 200km/h jälkeen on ihan sama paljonko sitä nopeutta on niin se on liikaa hallittavaksi tuolla liikenteessä ja muuttuvissa olosuhteissa (ei tarvi kuin hiekkaa asfaltilla mutkassa, ohitus paikassa, monttu, piki paikka jne...) En ole ku kevarilla (pikku veikan) kokeillut ja joskus 70 luvun alussa olin kyydissä sellasessa 800cc pyörässä (joku 750cc Suska johon oli ympätty kisa kone) kun mentiin mittarin mukaan 180 huonolla asfalttitiellä tuolla maalla pohjosessa (ihan hullu kuski). Eli en väitä että olis kokemus referenssiä. eli IMHO.

Kyllä nuo GR:n pätkät on tullut katottua ja lujaa se menee. Ne moottorikelkka pätkät sieltä Tukholman keskustasta on kyllä melkosta hommaa. Ei vaan kässää mitä järkee siinä on, mutta näkyy olevan kannattavaa hommaa tuon tatuoinnin ohella :wink:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

tamtami kirjoitti:..yli 300 km/h niin ei sitten ihan takuulla katteeton vekotin keuli siitä vauhdista.
Niin siis ymmärtääkseni tuossa vauhdissa ei pystyisi juurikaan kulmaa ottamaan millään vehkeellä, ilmanvastus heittäisi pyörän yli. Katteellisessa pyörässä vielä enemmän pinta-alaa tuulen ottaa kiinni - menisi vielä nopeammin ympäri.

Se että 200 km/h liikaa, kyllä nykypyörät on ihan hallittavissa vielä siinäkin nopeudessa mutta tosiaan yksikin muuttuja epäsuotuisasti niin son siinä. Tokkiisa GR:ssa olevat pätkät varmastikin ajetaan läpi ennen kuvaamista (ei hiekkaa/pomppuja jne.) mutta siltikin tuntuu vähän hullun tuurilta että tuollainen määrä kuvamateriaalia oltaisiin ilman uhreja saatu purkitettua.
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Kun miettii minkälaisen työn ovat prätkien suunnittelijat tehneet siihen virtaviivaisuuteen (esim. Hayabusa) jotta ne pääsee 300 km/h. Niin miten sitten joku ruottalainen sälli saa katteettomana ja oma ajoasento-huomioon ottaen otettua etutassun irti tiestä vielä hallitun näköisesti yli 300 km/h vauhdeista. Ei sitten mitenkään, ei edes 500 hv tehoilla. Kun on se yksi testikin, josta joku jo mainitsikin, että tietyssä nopeudessa se vain alkaa sutia kun on tarpeeksi tehoa, eikä enää siis kiihdy.
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Onneks ei noi mopot oo koskaan kiinnostanu omistaa :P
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

NG900T kirjoitti:Onneks ei noi mopot oo koskaan kiinnostanu omistaa :P
Ymmärrän kyllä ihmisiä jotka eivät ole mopoista kiinnostuneita, mutta eihän voi sanoa "onneksi" ennen kun on riittävästi ensin perehtynyt aiheeseen? ;)
Vastaa Viestiin