Ostin noin viikko sitten Europen uusimman DVD:n. Ehdin katsoa DVD:n vasta viikonloppuna ja huomasin, että biisissä "Got To Have Faith" oli käytetty pätkiä Getaway In Stockholm -videosta, jossa joku reikäpää kaahaa prätkällä Tukholman kehäteillä about 244 km/h ja ajaa autojen ohi kehätiellä niiden välistä (autot ajavat vierekkäin omilla kaistoillaan ja prätkä pyyhkii ohi niiden välistä lähes 250 km/h). Videolla näytetään aika paljon tuota kaahausta
Huh huh! Mistäköhän nuo Europen hemmot ovat keksineet käyttää noita Getaway -pätkiä musiikkivideossaan?
Aerochick kirjoitti:OT: Vieläkö ne tekee musiikkia!
Joo, ja heavympää kuin koskaan, kiitos kitaristi John Norumin. Uusimmalla levyllä ei koskentinsoittimet pahemmin juhli, vaan suurin osa musisoinnista on matalalle viritettyjen kitaroiden jyrää
9000CS... kirjoitti:Ei ole Getaway In Stockholm vaan Ghostrider eli tuo hullu ruotsalainen prätkäkuski.
Ai jaa? No täytyy jo tavallaan nostaa hattua tuollaiselle "hulluudelle". Että joku uskaltaa kaahata tuolla tavalla. Eihän siinä tarvitse kuin yhden autoilijan äkillisen kaistanvaihdon, niin se on "Game Over"
Sairasta touhua tuo ghost riderin meno, mutta mielekästä katsella turvallisesti tietokoneen ruudun takaa Mua ei kyllä sais kirveellä uhatenkaan siihen kyytiin. Latasin netistä jonkun pätkän sen leffasta jossa ajopelinä oli turbotettu 499hp hayabusa Lyö keulaa vielä lähes 400km/h.
TeePee kirjoitti:Sairasta touhua tuo ghost riderin meno, mutta mielekästä katsella turvallisesti tietokoneen ruudun takaa Mua ei kyllä sais kirveellä uhatenkaan siihen kyytiin. Latasin netistä jonkun pätkän sen leffasta jossa ajopelinä oli turbotettu 499hp hayabusa Lyö keulaa vielä lähes 400km/h.
-Mullakin on pätkiä tosta turbo-busasta,ja täytyy sanoa että on aika munakas tappolaite.
Olisi kiva päästä joskus turvallisesti kokeilemaan tuollaista turbopyörää...
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
jblgti1200 kirjoitti:
Olisi kiva päästä joskus turvallisesti kokeilemaan tuollaista turbopyörää...
Senverta omaan kuitenkin vielä itsesuojeluvaistoa, että taitaisin tällä viimeaikaisella pärräilykokemuksella jättää väliin.. se ahdettu katanakin oli aikas karmivan mahtava kokemus.
Tuosta Busasta vähän ot:na; Onkohan tuota 400 km/h -nopeutta todistettu jotenkin luotettavasti? Katteettoman pyörän ilmanvastuksen huomioonottaen tuntuu hieman skitsolta. Jostain lehdykästä luin suomalaisen turbomopoilijan kertomuksia, ahdettu zx-12r jossa lyöntiä ns. riittävästi, kertoili että 350 km/h jälkeen ilmanvastus on vain yksinkertaisesti liian suuri ylitettäväksi, alkaa takarengas lyömään tyhjää kun ei kitka enää riitä.
Joo, itse en usko hetkeäkään niihin videoihin missä ne ajaa yli kolmea sataa ja keulii vielä. Olen muutaman ukon kans turissu jotka ovat oikeasti ajaneet yli 300 km/h niin ei sitten ihan takuulla katteeton vekotin keuli siitä vauhdista. Ja se kundi kun muka vielä ajaa aika pysty asennossa ja vetää keulia, ihan täyttä paskaa.
Juurikaan mitään kaks pyöräsistä ymmärtämättä mutta jotenkin tuntuu että 200km/h jälkeen on ihan sama paljonko sitä nopeutta on niin se on liikaa hallittavaksi tuolla liikenteessä ja muuttuvissa olosuhteissa (ei tarvi kuin hiekkaa asfaltilla mutkassa, ohitus paikassa, monttu, piki paikka jne...) En ole ku kevarilla (pikku veikan) kokeillut ja joskus 70 luvun alussa olin kyydissä sellasessa 800cc pyörässä (joku 750cc Suska johon oli ympätty kisa kone) kun mentiin mittarin mukaan 180 huonolla asfalttitiellä tuolla maalla pohjosessa (ihan hullu kuski). Eli en väitä että olis kokemus referenssiä. eli IMHO.
Kyllä nuo GR:n pätkät on tullut katottua ja lujaa se menee. Ne moottorikelkka pätkät sieltä Tukholman keskustasta on kyllä melkosta hommaa. Ei vaan kässää mitä järkee siinä on, mutta näkyy olevan kannattavaa hommaa tuon tatuoinnin ohella
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
tamtami kirjoitti:..yli 300 km/h niin ei sitten ihan takuulla katteeton vekotin keuli siitä vauhdista.
Niin siis ymmärtääkseni tuossa vauhdissa ei pystyisi juurikaan kulmaa ottamaan millään vehkeellä, ilmanvastus heittäisi pyörän yli. Katteellisessa pyörässä vielä enemmän pinta-alaa tuulen ottaa kiinni - menisi vielä nopeammin ympäri.
Se että 200 km/h liikaa, kyllä nykypyörät on ihan hallittavissa vielä siinäkin nopeudessa mutta tosiaan yksikin muuttuja epäsuotuisasti niin son siinä. Tokkiisa GR:ssa olevat pätkät varmastikin ajetaan läpi ennen kuvaamista (ei hiekkaa/pomppuja jne.) mutta siltikin tuntuu vähän hullun tuurilta että tuollainen määrä kuvamateriaalia oltaisiin ilman uhreja saatu purkitettua.
Kun miettii minkälaisen työn ovat prätkien suunnittelijat tehneet siihen virtaviivaisuuteen (esim. Hayabusa) jotta ne pääsee 300 km/h. Niin miten sitten joku ruottalainen sälli saa katteettomana ja oma ajoasento-huomioon ottaen otettua etutassun irti tiestä vielä hallitun näköisesti yli 300 km/h vauhdeista. Ei sitten mitenkään, ei edes 500 hv tehoilla. Kun on se yksi testikin, josta joku jo mainitsikin, että tietyssä nopeudessa se vain alkaa sutia kun on tarpeeksi tehoa, eikä enää siis kiihdy.