kävin tutustumassa "viholliseen"

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

kävin tutustumassa "viholliseen"

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

"Pidä ystävät lähella ja viholliset vielä lähempänä."

Kävin koeajamassa Op :evil: lin Vektra 2.2 diregt comfort business line kökkyrän. Ajettavuus oli yllättävän hyvä. Olivat sitten keksineet sellaisen vilkun, että kun hipasee vilkkuu 3 kertaa ja kun pitempään niin jää päälle.
Tosi typerä ratkaisu. Viiksi ei jää "päälle" asentoon vaan tieto jää muistiin.
:arrow: ajelin sitten ohituksen ja kaistan vaihdon jälkeen vilkku päällä.

Naurettavinta oli kuulla hyvitys hinta omasta satkusta 4900€
Ei oo todellista. Puhuvat että saabin hinta putoo äkkiä.
MITENKÄS KÄY SAKSAN LADOJEN ARVOLLE ??

No vaitamassa en todellakaan ollut. Eipä ole mielipiteeni opelista pelkkien kuulopuheiden varassa.

Uuden hinta oli muuten 34 140€ Sillähän saisi jo SAABinkin
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Tuo vilkkusysteemi voisi olla monessa muussakin autossa,se on vain tottumiskysymys.
Porukoilla on ollut jo pari vuotta samanlainen 2.2 Vectra GTS,
siinä on samanlainen vilkku,aluksi tuntui oudolta mutta sitten kun tottui niin hyvä että osaa olla ilman.
Todella fiksu systeemi mun mielestä!
(huomasitko että jos jää vilkkumaan esim. ohituksessa niin hipaisemalla toiseen suuntaan menee vilkku pois päältä,ensikertalaiset sählää noissa aina vilkkua suuntaan ja toiseen)
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

kyllä huomasin. ei menny kyllä vahingossa toiseen suuntaan.

olisi toimiva ilman kolmen vilkautuksen mahdollisuutta.

minusta nykynen systeemi on parempi, eikä niin herkkä särkymään.
pari vilkautusta kaistaa vaihtaessa on helppo tehdä pitämällä viikseä ja risteyksissä siten jättää päälle.
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mutta siinä Vectrassa on tilaa todella runsaasti. Itse ajoi viikon farkku 2.2 vekotimella.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
jarrikka
"Aero"
Viestit: 350
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 14:27
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja jarrikka »

Mikä hitto teitä ihmisiä vaivaa kun ooooopelilla itseänne piinaatte 8O
-J-
9000 CS 2.3 kovassa ajossa
Suzuki RF 900 R "boys needs toys"
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

Kummallista :?:
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Itse ajelin Lanzarotella tollasella uudella Vekkulilla pari vuotta sitten...

Ilmastointi sanoi sopimuksen irti ja kun vettä satoi (niin yllättäen just sillon ku ite selvis sinne..) vasemmasta takaovesta valoi jostain vettä sisään 8O

Ajettavuudeltaan auto oli upea. Sporttipenkit, sporttialusta ja 17" vanteet...Voi jumalauta että hatutti Saabin kiikkualusta og9-3:ssa ton Opelin täsmällisen alustan jälkeen :twisted:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Aerochick
"Saabisti"
Viestit: 1192
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 09:56
Paikkakunta: Helsinsky

Viesti Kirjoittaja Aerochick »

jblgti1200 kirjoitti:Tuo vilkkusysteemi voisi olla monessa muussakin autossa,se on vain tottumiskysymys.
Porukoilla on ollut jo pari vuotta samanlainen 2.2 Vectra GTS,
siinä on samanlainen vilkku,aluksi tuntui oudolta mutta sitten kun tottui niin hyvä että osaa olla ilman.
Todella fiksu systeemi mun mielestä!
(huomasitko että jos jää vilkkumaan esim. ohituksessa niin hipaisemalla toiseen suuntaan menee vilkku pois päältä,ensikertalaiset sählää noissa aina vilkkua suuntaan ja toiseen)
Kunnon rottakoe se vilkun toiminnan oppiminen.. :lol:
Mä ainakin ahdistuin syvästi vilkkumekanismista ajellessani kesällä avoTigralla. Mutta kyllä blondikin näköjään sen hetkessä oppi niin miksei muutkin.. :oops:
Se kolmen vinkautuksen vaihtoehto on kyllä ihan käyttökelpoinen lisäys.. :!:
Mutta tylsähän se Vectra on, ei siihen kannata vaihtaa. :twisted:
ennen: 93 SS Aero '04 + BSR Steg 1
nyt: Chevy Camaro Z28 '93
Perheessä myös Mr. S

http://www.jco.fi
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

jarrikka kirjoitti:Mikä hitto teitä ihmisiä vaivaa kun ooooopelilla itseänne piinaatte 8O
taitaa olla Saabismi-taudin jatkoaste = ajelee millä sattuu, eikä tiedosta mitä on oikein tekemässä.
No, kyllä rout.......... eiku kunnon SAAB-rauta possun kotiin ajaa. :lol: :lol:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Kukin taaplaa tyylillään ja sellasessa seurassa jossa viihtyy. :idea:
Ei sitä suuntausta kannata täällä muille toitottaa ja hakea täältä hyväksyntää, varsinkin jos suuntautuu ihan muihin asioihin.

Me Saabistit viihdymme yhdessä. :D
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Mersussa oli tuo kolmen vilautuksen vilkku jo 30 vuotta sitten, siinä tosin se pesäpallomailan kokoinen viiksi myös lukittui päällä-asentoon ensimmäiset 600 000km, sitten se täytyi avata ja voidella... :lol:

Kyllähän sitä ihmisen pitää käydä koeajolla, jotta totuus ei unohdu. Viime aikojen pakkaset ovat taas tuoneet monet ex-saabistit tutustumaan toimivan lämmityslaitteen ja muidenkin pohjoismaiset olosuhteet huomioivien ominaisuuksien omaavan automerkin olemukseen... :lol: :lol:

P.s en minäkään tällä hetkellä saabilla aja... :oops:
-------------------------8<----------->8--------
#1395
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

En ole vieläkään ymmärtänyt tuota kolmen vilkautuksen ideaa? Mitä hyötyä siitä on? Aikaisemmin täällä forumilla joku oli ottanut oikein asiakseen avautua siiitä, että jotkut vilkauttavat vain kerran vaihtaakseen kaistaa. Ilmeisesti tuo yksikin vilkautus oli sitten huomattu, kun se kerran ärtymystäkin aiheuttanut. :roll: kun kolmas vilkahdus vilkahtaa on tilanne ohi. Muissa tapauksissahan vilkku jätetään päälle, kunnes ollaa käännytty tms. Jos mun autoon tollanen kolmen vilkahduksen tsydeemi sattuis joskus tulemaan, niin eiköhän sen saisi ohjelmoitua pois...

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Paskaankin tottuu... Hyvähän tuo vilkkusysteemi on kunhan siihen tottuu (ja niin kauan kun se sattuu toimimaan...)! Ihme puljaaminen kyllä tuon Saab vs. Opelin kanssa, oli ne mitä hyvänsä, on eroa havaittavissa... lienee turha edes mainita kumman hyväksi?

Ja on muuten moni oopeli-mies kehunut tonnaria ja ihmetellyt miten voi samanikäinen auto olla monilta osilta niin paljon oopelia parempi (vertailuna -98 vectrat, farmari ja sedan ja -03 vectra)... Tulee vaan mieleen mitä vehkeitä ooppeli väänti esim. vuonna -92, jolloin CSE tuli markkinoille (?)!

Itselläni ei ole Ooppeleita vastaan mitään (kokemukset painottuu lähinnä noihin ym. vectroihin, on tullut ajeltua useita tuhansia kilometrejä noilla), mutta jotenkin niistä puuttuu jotain? Ajotuntuma on noissa jotenkin "liian kevyt"...?

Kyllähän tuo velipoikakin on aina painottanut miten PASKA auto suappi on, mutta kortin saatuaan näyttää tuo tonnarilla ajo maistuvan, ja ossaapa vielä kehua autoa muillekkin... :roll:
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Mää oon kuullu, että opeli lopetti oikeiden autojen valmistuksen c-mallin kadettiin, tiedä sitten pitääkö paikkansa :lol:
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

9-5T kirjoitti:
lordofgreed kirjoitti:Tulee vaan mieleen mitä vehkeitä ooppeli väänti esim. vuonna -92, jolloin CSE tuli markkinoille (?)!
-85 tonnarin tullessa markkinoille oli vastuksena Rekord
:lol: :lol:

Turha sitä on aina itkeä mielipiteitään muista automerkeistä. Eikös sitä tee valintansa siinä vaihessa kun auton ostaa.
Vai kuinka moni täällä ajaa Saabilla vasten tahtoaan :?
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Vastaa Viestiin