Kokemuksia Chevy Vanista (G10)?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Kokemuksia Chevy Vanista (G10)?

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Eli ihan mielenkiinnosta kysyn että olisiko kellään kokemuksia tuollaisesta chevyn vanista,mallia G10 ja pitkä.
On chevyfixin tekemiä kattokorotuksia katolla,tv+pehmeät penkit sekä ilmastointi.
Moottorina on 4.1 suora kaasarikuutonen.Vuosimalli -84.
Kahdet renkaat on ja jotain poppikoneita valmiina.
Laatikko vaihtaa hyvin ja alusta sekä jarrut on hyvässä kunnossa.
Koppa on ikäisekseen todella hyvässä kunnossa,runkopalkit on ehjät ja ikkunoiden/ovien alalaidoista ei löydy ruostetta.

Jos tuosta kuvauksesta saa jotain selvää,niin mitä raati sanoisi noin hinnaksi tuollaiselle kapistukselle,ilman leimaa tai leiman kanssa?
Tuollainenkin pitäisi hankkia...
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Kymmenkunta vuotta meillä oli vastaava GMC Vandura 2500 -83
Kone oli 305 cid V8 bensa. Kaasaripeli Rochesterin nelikurkkuisella varustettuna.
Mukava autohan se oli harrastella ja leppoisa ajolleen. Ei raketti, mutta vauhtiin päästyään meni mukavasti.

Loota vaihtui TH 700:sta TH350:een, joka toimi hyvin ja sopi vältyksiltään paremmin 80 nopeuksiin kuin lukkoturbiini. Oikeastaan sitä ei juuri tarvinnut korjata, mutta pientä huoltoa kylläkin, kun ajot oli luokkaa 2000 km / vuosi.

Vinkkelikasin ääni oli hunajaa tuplaputkien ja H väliputken ansiosta.

Hinta on niin yksilökohtainen.
# 419 Vesa Pohjalainen
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Kymmenkunta vuotta meillä oli vastaava GMC Vandura 2500 -83
Kone oli 305 cid V8 bensa. Kaasaripeli Rochesterin nelikurkkuisella varustettuna.
Mukava autohan se oli harrastella ja leppoisa ajolleen. Ei raketti, mutta vauhtiin päästyään meni mukavasti.

Loota vaihtui TH 700:sta TH350:een, joka toimi hyvin ja sopi vältyksiltään paremmin 80 nopeuksiin kuin lukkoturbiini. Oikeastaan sitä ei juuri tarvinnut korjata, mutta pientä huoltoa kylläkin, kun ajot oli luokkaa 2000 km / vuosi.

Vinkkelikasin ääni oli hunajaa tuplaputkien ja H väliputken ansiosta.

Hinta on niin yksilökohtainen.
-Kyllä,
lähinnä tuosta tekniikasta kiinnostaisi kuulla kokemuksia ja muutakin ko.mallista.Tuo hintaarvio on tosiaan aika yksilökohtainen,mutta laittakaa sitten isompi skaala.. :lol:
Tosiaan ja nappinelonen tuossa laatikossa kuulemma on.

Oma hintaarvio on tuollaiselle siinä 2000-3000e,heittääkö pahasti?
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Tekniikka sinänsä oli harmitonta ja luotettavaa. Alipaineletkuja menee aivan sairaasti ainakin tuossa jenkkiversiossa ja ne voi olla ongelma vanhempana. Osat on suhteessa halpoja vaikkapa uusiin Saab osiin. Peruskorjattu TH 350 aski taisi kustantaa 1800 mk siihen aikaan.

Hintaa voi silmitellä Nettiauton kautta parhaiten.

Ajaminen on ihan oma juttunsa. Hyvillä renkailla menee mukavasti, kun ei pidää kiirettä. Keinuu sen verran leppoisasti :)
# 419 Vesa Pohjalainen
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Lienet lukenut/laittanut kyselyä http://www.overdrive.fi , sieltä varmaan löytyy tietoa. Jostakin jäänyt kuva, että tuo 4,1 L ei olisi ollut ainakaan mikään taloudellisuusihme ainakaan raskaammassa G30-sarjan vanissa (siis nuo -70 luvun KA:ksi rekisteröidyt), tosin niissä saattoi olla aika tiheät perävälitykset.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Tuo kaasutinmallin GMC 305 meni TH 350 automaatilla pienimmillään 11,9 l/100km. Eivät pitäneet pahana melkein parin tonnin autolle. Kaupungilla pyöriessä meni 15 - 20 litraa ajotavasta riippuen. Kuutosesta ei ole tietoa.
# 419 Vesa Pohjalainen
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Offtopiccia mutta siellähän tämä on, entinen Fleetsideni Olds 350:lla vei karkeasti 30-40L/100km kaupunkiajossa vakio-Rochesterilla, Holleyn 650dp:llä tippui n.20:een.. 8) (Moottori uusi mutta orgis-kaasari taisi olla parhaat päivänsä nähnyt.. :wink: )
Vastaa Viestiin