Päivän hyvä työ
-
- "Aero"
Päivän hyvä työ
Tänään ajelin paikalliseen Prismaan ja edellä meni vanhahko Ford Transit. Transitin meno oli mielestäni jotenki epämääräistä ja kun saavuimme parkkipaikalle, niin autosta purkautui osa enemmän ja osa vähemmän humalaisia ukon karjuja.
Hetken tuumittuani, otin ja soitin poliisille.
Siellä päässä tunnuttiin olevan erittäin kiinnostuneita asiasta ja suurten kiitosten saattelemana lopetin puhelun.
Kysyttiin vielä oikein ison maailman malliin, että jos aiheesta tulee jotain lisätutkintaa, niin oletko halukas tulemaan todistamaan, ja tunnistamaan kuljettajan miesjoukosta.
Näin saatiin (ilmeisesti) yksi rattijuoppo pois kadulta törmäilemästä.
Mikään ei ole minusta niin kauheaa, kuin jos rattijuoppo ajaisin jonkun ihmisen päälle.
Olenko siis turhan tarkka nipo? Mielestäni en, koska itse aihe on vakava.
Hetken tuumittuani, otin ja soitin poliisille.
Siellä päässä tunnuttiin olevan erittäin kiinnostuneita asiasta ja suurten kiitosten saattelemana lopetin puhelun.
Kysyttiin vielä oikein ison maailman malliin, että jos aiheesta tulee jotain lisätutkintaa, niin oletko halukas tulemaan todistamaan, ja tunnistamaan kuljettajan miesjoukosta.
Näin saatiin (ilmeisesti) yksi rattijuoppo pois kadulta törmäilemästä.
Mikään ei ole minusta niin kauheaa, kuin jos rattijuoppo ajaisin jonkun ihmisen päälle.
Olenko siis turhan tarkka nipo? Mielestäni en, koska itse aihe on vakava.
Muukkonen
Bmw 523 Touring
Bmw 523 Touring
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Mä soitan aina rattijuopoista poliisille ennenkuin tappaa jonkun.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Saako/pitääkö epävarmoista havainnoista ilmoittaa myös? Siis jos ei ole ihan satavarma, mutta on syytä epäillä..?
Tykkääkö polliisisetä huonoa, jos "epäilyjä" alkaa soittelemaan? Vaikka eipä silti, kaipa se on niinku vilkun käyttö: jos käy mielessä/epäilyttää niin silloin käyttää vilkkua (eli soittaa poliisille). Ei noita rattijuoppoja tarvita tiellä ainuttakaan! 

kyllä mäkin tartun puhelimeen jos nään/ tiedän että joku kännissä tarttuu rattiin. Musta se on niin tyhmää kun olla ja voi. Sama se jos ittes tappais kännipäissään ajaessa mutta kun yleensä siinä uhriksi joutuu joku sivullinen aina eikä se kusipää, joka simassa huristelemaan on lähtenyt. Se on niin yksinkertaista että jos otat, et aja ja toisin päin...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Näitä ilmiantoja vain ikävä kyllä käytetään väärin, melkoisen suuri osa rattijuopumusilmiannoista saattaa olla perättömiä. Minutkin on useampaan kertaan pysäytetty rattijuopumusilmoituksen takia kiusantekomielessä tilanteissa joissa ilmoittaja on ilmeisesti ärsyyntynyt hänen ajatusmaailmaansa sopimattomasta ajotyylistä esim. ohittamisesta haaveilevan jättäminen kauas taakse kiihdyttämällä nopeusrajoituksen vaihtuessa tai nopeuden pumppaaminen jonossa vetämällä välin kiinni paikassa jossa joku pelle pääsisi muuten etuilemaan, vasenta kaistaa lipuvan "pussittajan" eteen "hidastelemaan" vaihtaminen, tmv. mitään todellista epäilystä rattijuopumuksesta tuskin on ollut missään tapauksessa vaan soittajat ovat keksineet että poliisin saa perään tarinoimalla epäilystä rattijuoposta. Osa tällaisten ilmoittajista saattaa toki olla niin tumpeloita etteivät itse ymmärrä mitä liikenteessä yleensä tapahtuu, mutta epälisin kyllä ihan tahalista kiusantekoa.
-
- "Saabisti"
Mulle sanoi poliisi, että heidän tehtävä on tutkia tilanne.Tonppa kirjoitti:Saako/pitääkö epävarmoista havainnoista ilmoittaa myös? Siis jos ei ole ihan satavarma, mutta on syytä epäillä..?Tykkääkö polliisisetä huonoa, jos "epäilyjä" alkaa soittelemaan? Vaikka eipä silti, kaipa se on niinku vilkun käyttö: jos käy mielessä/epäilyttää niin silloin käyttää vilkkua (eli soittaa poliisille). Ei noita rattijuoppoja tarvita tiellä ainuttakaan!
Soita ilman muuta, jos epäilet.
Sama pätee kuulemma epäillyissä auton käyttövarkauksissa.
Kerran ilmoittaessani sanoi poliisi, älä mene lähelle, ne saatta tuikata.
Turha riski rikotun ikkunan ja viedyn 100 Ecun autoradion takia, kun naapurin Hondasta vietiin tavaraa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Ketä tälläistä tekeekin niin täytyy vain sanoa että on vikaa päässä ja pahasti.wesku kirjoitti:Näitä ilmiantoja vain ikävä kyllä käytetään väärin, melkoisen suuri osa rattijuopumusilmiannoista saattaa olla perättömiä. Minutkin on useampaan kertaan pysäytetty rattijuopumusilmoituksen takia kiusantekomielessä tilanteissa joissa ilmoittaja on ilmeisesti ärsyyntynyt hänen ajatusmaailmaansa sopimattomasta ajotyylistä esim. ohittamisesta haaveilevan jättäminen kauas taakse kiihdyttämällä nopeusrajoituksen vaihtuessa tai nopeuden pumppaaminen jonossa vetämällä välin kiinni paikassa jossa joku pelle pääsisi muuten etuilemaan, vasenta kaistaa lipuvan "pussittajan" eteen "hidastelemaan" vaihtaminen, tmv. mitään todellista epäilystä rattijuopumuksesta tuskin on ollut missään tapauksessa vaan soittajat ovat keksineet että poliisin saa perään tarinoimalla epäilystä rattijuoposta. Osa tällaisten ilmoittajista saattaa toki olla niin tumpeloita etteivät itse ymmärrä mitä liikenteessä yleensä tapahtuu, mutta epälisin kyllä ihan tahalista kiusantekoa.

Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
-
- "Saabisti"
Tuha, ihmisiä on joka junaan. Kaikkia ei ole onni potkinut, päästä SAAB:n rattiin.
monasti puuttuu järki ja suvaitsevaisuus, myös liikenteessä.
jos tollanen salakyttävääräilmioantoepäily sattuu kohdalleen, on helppo puhaltaa nollat lasiin.
Revi siitä sitten huumoria.
Mulla kävi noin, pillit ja spot-valot katollaan pysäyttivät.
Korssson polliisi-maija pisti oikein pimeän tien varrelle seisomaan.
Puhalsin nollat.
Ainut kommentti oli. " Hei Ykä, ei me saada tästä mitään syytettä"
Toivottivat hyvää matkaa. ja VWhitut, rengassavut saivat.
Heiltä puuttui lakisääteiset käytöstavat, polllliiseilta meinaan.
Toinen vahti seisoi hajareisin ojan puolella ja vahti mua.
Mistähän lie Sipiriasta Suomeen muuttaneet reppanat.
Saivat päteä.
Arvostan todella poliisin työtä, mutta en tollastentollojen,

monasti puuttuu järki ja suvaitsevaisuus, myös liikenteessä.
jos tollanen salakyttävääräilmioantoepäily sattuu kohdalleen, on helppo puhaltaa nollat lasiin.
Revi siitä sitten huumoria.
Mulla kävi noin, pillit ja spot-valot katollaan pysäyttivät.
Korssson polliisi-maija pisti oikein pimeän tien varrelle seisomaan.
Puhalsin nollat.
Ainut kommentti oli. " Hei Ykä, ei me saada tästä mitään syytettä"

Toivottivat hyvää matkaa. ja VWhitut, rengassavut saivat.
Heiltä puuttui lakisääteiset käytöstavat, polllliiseilta meinaan.
Toinen vahti seisoi hajareisin ojan puolella ja vahti mua.

Mistähän lie Sipiriasta Suomeen muuttaneet reppanat.
Saivat päteä.
Arvostan todella poliisin työtä, mutta en tollastentollojen,
Jäsen 1124
Olet oikeassa, sillä näin se yksin kertaisesti vain on.Firges9000 kirjoitti:Tuha, ihmisiä on joka junaan. Kaikkia ei ole onni potkinut, päästä SAAB:n rattiin.![]()

Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Yks kesä ajelin pienempiä teitä pitkin 65km työmatkaa. Kahden ja puolen kuukauden aikana saavutin 3 samaansuuntaan ajavaa rattijuoppoa. Sitte ku rupeat miettimään, että montako on tullu sinä aikana VASTAAN!
Kolmannella soitin jo poliisille, että ee helevetti mitä hommaa...
Poliisia kiinnosti rekkari kyllä, totesi sitten sen jälkeen, että:
"Meillä ei nyt kyllä oo autoja sillä suunnalla, että toivottavasti se ei oo hirviän kännissä..."
Kolmannella soitin jo poliisille, että ee helevetti mitä hommaa...
Poliisia kiinnosti rekkari kyllä, totesi sitten sen jälkeen, että:
"Meillä ei nyt kyllä oo autoja sillä suunnalla, että toivottavasti se ei oo hirviän kännissä..."
Rattijuopumusepäilyistä pitää soittaa aina poliisille mielestäni.
Itse olen muutaman kerran soittanut ja molemmilla kerroilla aivan aiheesta eli epäilykset eivät ole osoittautuneet turhiksi.
Itse olen muutaman kerran soittanut ja molemmilla kerroilla aivan aiheesta eli epäilykset eivät ole osoittautuneet turhiksi.
Siis joku haluaa mennä sinusta ohi, niin jätät hänet "haaveilemaan" kiihdyttämällä itse? Joku on menossa ohi sinun eteesi, niin ajat edellä olevan puskuriin ettei toinen pääse siihen? Ymmärsinkö oikein? Toivottavasti en.wesku kirjoitti:esim. ohittamisesta haaveilevan jättäminen kauas taakse kiihdyttämällä nopeusrajoituksen vaihtuessa tai nopeuden pumppaaminen jonossa vetämällä välin kiinni paikassa jossa joku pelle pääsisi muuten etuilemaan...
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.