Idioottimaiset liikennevalo-ohjaukset prkl
Idioottimaiset liikennevalo-ohjaukset prkl
Mikäköhän on se oikea kohde lähteä reklamoimaan typeristä liikkennevalojen ajoituksista. Helsingissä Sturenkadun ja Kalliolanrinteen valoristeyksessä (T-risteys) on 15 minuutin valosykli ainakin iltaisin. Alkaa vähittellen ottamaan huolella päähän kun 15 minuutin kotimatka kestää pahimmillaan tuplana tuon, kun kys. risteyttä on vielä melkein pakko käyttää.
Muutenkin kiroan helsingin valojen ohjauksen alimpaan h*lvettiin. *Tana.
Muutenkin kiroan helsingin valojen ohjauksen alimpaan h*lvettiin. *Tana.
--
I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes; Or should I?
You know what I'd like to be?
I mean if I had my goddam choise, I'd just be the catcher in the rye and all.
I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes; Or should I?
You know what I'd like to be?
I mean if I had my goddam choise, I'd just be the catcher in the rye and all.
Raumallakin on eräs risteys, jonka ohjaus on hieman erikoinen. Anturit löytyy, mutta tuolta keskustasta pois tultaessa kyseisen risteyksen valot vaihtuvat vihreiksi jo parin sadan metrin päästä. Taajaman sisällä 50km/h rajoitusta noudattaen (mittarinopeudella lähes 60km/h) joutuu vielä kerran pysähtymään punaisiin, sillä valot vaihtuvat punaisiksi noin 50 metriä ennen, kuin on päässyt risteykseen. Tämä ongelma ilmenee tosin vain myöhään, mutta juuri silloin satun olemaan eniten liikkeellä.
Niitä on hyvä niitä liikennevaloja katsoa. Toissa vuonna ajelin töistä yöllä kotiin ja samaa tuttua reittiä ajaessa ja vielä helkkarin väsyneenä, ja ihmettelin miksi valot ei vaihdu. Ihan tollona ajoin päin punaisia ja vasemmalta tuli taksi joka räpsytti pitkiä. Syke nousi sekunnissa niin että hyvä ettei taju lähtenyt.
Ajoin parin sadan metrin päähän kaupan pihaan ja autosta ulos pakkaseen hieman rauhoittumaan. Sen jälkeen olen himmaillut valoihin tullessa, riittävästi ja tarpeeksi ajoissa.
Olin siis tapojeni orja, kun yöaikaan Rovaniemellä ajaessa voi kulloisenkin nopeusrajoituksen mukaan ajaa jarruttamatta melkein kaikkiin valoihin. Täällä Pietarsaaressa ei ole sitä ongelmaa, kun kaikkiin valoihin pitää pysähtyä, jopa yöllä.
Ajoin parin sadan metrin päähän kaupan pihaan ja autosta ulos pakkaseen hieman rauhoittumaan. Sen jälkeen olen himmaillut valoihin tullessa, riittävästi ja tarpeeksi ajoissa.
Olin siis tapojeni orja, kun yöaikaan Rovaniemellä ajaessa voi kulloisenkin nopeusrajoituksen mukaan ajaa jarruttamatta melkein kaikkiin valoihin. Täällä Pietarsaaressa ei ole sitä ongelmaa, kun kaikkiin valoihin pitää pysähtyä, jopa yöllä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Helsingin tapauksessa liikennevaloista löytyy melkoisestikin tietoa nettiosoitteesta http://www.hel2.fi/liikenteenohjaus/
Siellä näyttäisi olevan myös yhteystiedot, jonne voi heittää palautetta.
Käsittääkseni Suomessa ei yleensä käytetä juuri koskaan yli kahden minuutin kiertoaikoja liikennevaloliittymissä. Sekin vain tuntuu odottajasta pitkältä ajalta!
Itseäni ärsyttää kyllä paljon useammin päinvastainen toiminta liikennevaloissa: yksi ainoa sivukadulta saapuja saa välittömästi vihreää ja puoli tusinaa pääkatua ajavaa joutuu jarruttelemaan ja odottelemaan sitä. Näin siis nimenomaan hiljaisen liikenteen tilanteessa esim. iltaisin.
Siellä näyttäisi olevan myös yhteystiedot, jonne voi heittää palautetta.
Käsittääkseni Suomessa ei yleensä käytetä juuri koskaan yli kahden minuutin kiertoaikoja liikennevaloliittymissä. Sekin vain tuntuu odottajasta pitkältä ajalta!
Itseäni ärsyttää kyllä paljon useammin päinvastainen toiminta liikennevaloissa: yksi ainoa sivukadulta saapuja saa välittömästi vihreää ja puoli tusinaa pääkatua ajavaa joutuu jarruttelemaan ja odottelemaan sitä. Näin siis nimenomaan hiljaisen liikenteen tilanteessa esim. iltaisin.
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Mitä risteystä tarkoitat? Kyllä siellä niitä risteyksiä on missä valot toimivat välillä ihan ihmeellisesti ja tämä ei ollut mikään loukkaus Raumalaisia kohtaan. Sillä itsekkin opiskelen Raumalla, mutta en toistaiseksi ainakaan asua siellä ja se taas ei johdu noista liikennevaloista.haffu kirjoitti:Raumallakin on eräs risteys, jonka ohjaus on hieman erikoinen. Anturit löytyy, mutta tuolta keskustasta pois tultaessa kyseisen risteyksen valot vaihtuvat vihreiksi jo parin sadan metrin päästä. Taajaman sisällä 50km/h rajoitusta noudattaen (mittarinopeudella lähes 60km/h) joutuu vielä kerran pysähtymään punaisiin, sillä valot vaihtuvat punaisiksi noin 50 metriä ennen, kuin on päässyt risteykseen. Tämä ongelma ilmenee tosin vain myöhään, mutta juuri silloin satun olemaan eniten liikkeellä.


Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Olipa muuten harvinaisen hyvät ja informatiiviset sivutToby kirjoitti:Helsingin tapauksessa liikennevaloista löytyy melkoisestikin tietoa nettiosoitteesta http://www.hel2.fi/liikenteenohjaus/

#1970
Tarkoitatko sairaalan / JET:n risteystä vai mitä?haffu kirjoitti:Raumallakin on eräs risteys, jonka ohjaus on hieman erikoinen. Anturit löytyy, mutta tuolta keskustasta pois tultaessa kyseisen risteyksen valot vaihtuvat vihreiksi jo parin sadan metrin päästä. Taajaman sisällä 50km/h rajoitusta noudattaen (mittarinopeudella lähes 60km/h) joutuu vielä kerran pysähtymään punaisiin, sillä valot vaihtuvat punaisiksi noin 50 metriä ennen, kuin on päässyt risteykseen. Tämä ongelma ilmenee tosin vain myöhään, mutta juuri silloin satun olemaan eniten liikkeellä.
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Sama homma täällä Mikkelissä.. Mun mielestä tässä kaupungissa ei oo yhtään ainutta järkevää risteystä valojen kannalta. Pari ympyrää vois olla paikallaan, korvaamaan täällä noita valoja. Ja punasia päin mennään tässä pitäjässä ihan surutta (2-3 autoa menee joka valoissa punasia päin).Make5 kirjoitti:Jos puhutaan toimivasta valo-ohjauksesta niin ei kannata edes mainita Varkauden kaupunkia.. En tiedä mitä lie suunnittelija (jos sellaista on edes käytetty) miettinyt hommia tehdessään.. noh, punaisille kerkeää aina
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Kiitos! Nyt tuntuu siltä että alkaa asiat taas toimimaan, ainakin lupasivat pikimiten katsoa tuota valon ohjausta.Toby kirjoitti:Helsingin tapauksessa liikennevaloista löytyy melkoisestikin tietoa nettiosoitteesta http://www.hel2.fi/liikenteenohjaus/
Siellä näyttäisi olevan myös yhteystiedot, jonne voi heittää palautetta.
Sen verran vielä tarkistusta, että kyseessä on kaiken lisäksi vielä yksisuuntainen katu, joten peruuttamaankaan ei kaikkien taiteen sääntöjen mukaan pääse. Onneksi mutsi oli eilen kyydissä, ja keksi mennä painamaan jalankulkijoiden painonappia, niin heti vaihtui meidänkin valot vihreälle.
nimim. "ei mahdu päähän"
--
I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes; Or should I?
You know what I'd like to be?
I mean if I had my goddam choise, I'd just be the catcher in the rye and all.
I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes; Or should I?
You know what I'd like to be?
I mean if I had my goddam choise, I'd just be the catcher in the rye and all.
Onkohan auton tunnistin hajonnut siitä risteyksestä? Semmoinen "silmä" tai maassa oleva metallintunnistin.Ddeccard kirjoitti:nimim. "ei mahdu päähän"
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Tänne Turkuun muutettuani olen huomannut, että tämä on kanssa yksi punaisten linjojen kaupunki..
Hämeenlinnassa sai ajella kilsatolkulla vihreää linjaa, täällä ei pääse mitään pääväylää päästä päähän vihreällä linjalla, vaan aina joutuu ainakin kaksiin valoihin pysähtymään.
Moni ulkopaikkakuntalainen on tuota myös ihmetellyt, kun "Turussa on aina valot punasena".
Paikallinen liikennesuunnittelija perustelee asiaa niin, että valot on säädetty joukkoliikenteen tarpeisiin. Eikö joukkoliikenne voisi sitten mennä niitä pääväyliä, että kaikki muutkin voisivat noista vihreistä linjoista nauttia?
Pyh.
Hämeenlinnassa sai ajella kilsatolkulla vihreää linjaa, täällä ei pääse mitään pääväylää päästä päähän vihreällä linjalla, vaan aina joutuu ainakin kaksiin valoihin pysähtymään.
Moni ulkopaikkakuntalainen on tuota myös ihmetellyt, kun "Turussa on aina valot punasena".
Paikallinen liikennesuunnittelija perustelee asiaa niin, että valot on säädetty joukkoliikenteen tarpeisiin. Eikö joukkoliikenne voisi sitten mennä niitä pääväyliä, että kaikki muutkin voisivat noista vihreistä linjoista nauttia?
Pyh.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)