Citroen Xantia?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Grin
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 00:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Grin »

Jos persoonaton japanilainen kelpaa, niin Nissan Sunny/Primera/Almera vähäruosteisena ja huollettuna on "aika" huoleton peli. Itselläni on käyttiksenä viime kesäkuusta asti ollut -92 saniainen sähköherkuilla, 210tkm ajettu nyt ja itse olen niistä viimeiset 25tkm ajettu, vaihdettu on öljyjä ja renkaita.

Omani on 1.6 kaasarilla ja on kyllä ollut kaikin puolin huoleton auto, ei jää jalkoihin ja ruiskulla on luultavasti vielä huolettomampi ja ehkä vähän ripeämpikin.

Ainut vika mitä on ollut on talvisin keskuslukon tekemiset, sopivalla säällä lukko sulkee ja avaa ja sulkee ja avaa.. kaikkia ovia ajon aikana, johtuu vissiin kosteudesta. Äidillä on samanlainen saniainen ilman sähkölaseja ja siinä ks. ongelmaa ei ole ollut. Jos takajalkatila ei riitä niin ottaa sitten samalla rahalla Primeran joka on vähän isompi ja tehokkaampi.
9-5 2.0t 99'
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

No niin. :oops:
Tunnustuksen paikka :oops:
KLIK :oops:
Suomalainen ei usko ennenkuin kokeilee ja maksaa oppirahat :oops:

Kiitokset asiallisista mielipiteistä. Onneksi täällä uskaltaa kysellä :D
Ettehän pistä WST:ssä häpeäpaaluun. (Sinne sentään tullaan Saabilla)

PS. Tänään tuli katumusharjoituksena 99:n mittariin yhteensä liki 700 km. 8)
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5631
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

No et varmaan itseäs kipeäks maksanut tosta autosta ja ihan hyvältähän se näytti. Ei muuta kun halpoja ja turvallisia kilometrejä!
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Svc kirjoitti: :oops:
Suomalainen ei usko ennenkuin kokeilee ja maksaa oppirahat :oops:

Kiitokset asiallisista mielipiteistä. Onneksi täällä uskaltaa kysellä :D
Ettehän pistä WST:ssä häpeäpaaluun. (Sinne sentään tullaan Saabilla)

PS. Tänään tuli katumusharjoituksena 99:n mittariin yhteensä liki 700 km. 8)
Onnea uudelle patongille, pidähän huoli ettei korroosio popsi poskeensa ja sit se harras toive kanssasaabistin vuoksi.. anna Luoja kiitos tuon ranskiksen olla se hyvä yksilö joita joskus liikkuu. :)
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Onnea vaan hankinnasta ja turvallisia kilometrejä!

Itelläkin pienoinen houkutus hankkia pitkän tauon jälkeen taas Citikka, naapurikunnassa olis siistihkö ja juur leimattu BX GTi halvalla... täytynee käydä vilkaasemassa :oops:
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Myrkky kirjoitti: Onnea uudelle patongille, pidähän huoli ettei korroosio popsi poskeensa ja sit se harras toive kanssasaabistin vuoksi.. anna Luoja kiitos tuon ranskiksen olla se hyvä yksilö joita joskus liikkuu. :)
Kiitoksia.
Tuskin tuota sinkittyä koria korroosiopeikko heti alkaa nakertaa. Onhan tuo jo 11 vuotta ja 280 000 km liikkunut Lohja - Tammisaari akselilla, eikä ainakaan vielä ole edes kiveniskemät alkaneet ruskistumaan.
Viimeiset satatuhatta ovat tulleet reilun kolmen vuoden aikana.

Hyvin hoidettu yksilö tuntuu olevan. Tilalle oli tullut Jeep Grand Cherokee.
Papereiden seasta löytyi edellisen omistajan kauppakirja:
88 mallinen 900i oli vaihtunut vuonna 2002 tuohon Sitikkaan. :lol:
Näkyy olevan ns. saabistimalli. :wink: Kiertää Saabistilta toiselle.

Pitkän varustelistan huippuina voisi mainita sähkölasit -peilit ja -kattoluukun sekä Alcantara-plyyshiverhoilun

Puutelistalla on oikeastaan vain kylmästöinti ja cruise.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9381
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

kristian kirjoitti:
Itelläkin pienoinen houkutus hankkia pitkän tauon jälkeen taas Citikka, naapurikunnassa olis siistihkö ja juur leimattu BX GTi halvalla... täytynee käydä vilkaasemassa :oops:
HEH Ostin tuommoisen toissatalvena hintaan 150e, oli BX GTI 1.6 1990, punainen ja ajettu jotain 250tkm
vaihdoin takapallot, pari hydrauliikkaletkua jne. Seuraavalla omistajalla (tuttuni jolle myin sen omakustannehintaan) oli samantien irronnut vaihtensiirtovipu konehuoneen puolelta (muoviset holkit), kytkin hajosi ja venakopasta tuli ulos venttiilinsäätölevy 8O :lol: Vain ranskalaiset osaavat tehdä koneen joka toimii ihan ok (yhden venan naputtamista lukuunottamatta) ja josta on kesinyt ULOS venansäätölautanen. No romuun vaihdatettiin kansi joka sekin hieman naputti, mutta ei sitä ajaessa juurikaan kuullut parin ulvovan renkaanlaakerin äänen yli :D
kamalia romuja :)
Viimeksi muokannut ng900aero, Pe Marras 28, 2008 12:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Citroen Xantia?

Viesti Kirjoittaja Svc »

No niin. 2,5 vuotinen yhteinen taival päättyi tämän kulkineen osalta kannentiivisteen kärähtämiseen. 330000 ajetun Xantian nykyarvo on jossain 1000 euron kieppeillä, eli kansiremonttia ei korjaamolla kannata enää tehdä, eikä itsellä ole aikaa eikä paikkaa.

Ainoat Citroenille tyypilliset viat olivat tasonsäätimen välitangon uusiminen (2,5e), jousipallojen uudelleenpaineistus (20e) ja paineenvaraajan vaihto (40e).
Tietysti noihin kilometreihin pitää korjata jo muutakin: jarrupalat, jakohihna, pyöränlaakeri ym "pientä" mutta samoja vikoja on missä tahansa yhtä paljon ajetussa.

Nyt on Citroen kokeiltu, oppirahat maksettu ja otettu opiksi:
99 mallista 2.0 16V Xantiaa lähdetään katsomaan jo lauantaina. :D
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
kaseva
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Citroen Xantia?

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Tää taitaa olla jo kahdeskymmenes vastaavanlainen tarina, jonka kuulen... "Xantia vaan vei mennessään..." 8O

Hyvä auto se on, ei siitä mihinkään pääse.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: Citroen Xantia?

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Kaksi Vert Vega:n väristä Xantiaa Hydractivella ja ilmastoinnilla on tullut päästettyä käsien läpi ja molemmilla kerroilla on jäänyt hiukan harmittamaan. Ehkä taas joskus...
jakaraik
"Aero"
Viestit: 316
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 15:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Citroen Xantia?

Viesti Kirjoittaja jakaraik »

jonkun verran on ollut xantia käytössä (-97 2.0 16v) ja muutamia korjauksessa/huollossa ja katsastusremonteissa, enkä kyllä pidä koko autosta yhtään. suoralla tiellä pitkää ajoa ajettaessa ihan hyvä, mutta se jarrujen, ohjauksen ja alustan tunnottomuus on jotenkin pelottavaa... mutta niinhän se on että joku tykkää joku ei, ei kaikki saabeistakaan perusta :wink:
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Re: Citroen Xantia?

Viesti Kirjoittaja Jussi »

jakaraik kirjoitti:... mutta niinhän se on että joku tykkää joku ei, ei kaikki saabeistakaan perusta :wink:
Saabista ja Citikasta vain tykkää kovin harva... mikä takaa sen että yleensä käytetyn Saabin tai Citikan ostaja saa itselleen loistavan kulkupelin sopivaan hintaan.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
rotisko
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ma Syys 29, 2008 00:14

Re: Citroen Xantia?

Viesti Kirjoittaja rotisko »

ranskalaisia käytän vain sinapin, ketsupin, sipulin, valkosipulin ja kurkkusalaatin kanssa hyvin suolattuina. autoina niitä en osaa pitää. ajanut olen joskus jopa suomen päästä päähän, mutta onneksi ei ollut oma auto. kai sekin on hyvä jos sellaisesta tykkää...
SAAB 9000cc turbo M1987 (nyk.ka), 900i 1988 (ex-ka), 99GL 1978 (ex-ka), 96 V4 super 1978(ex-ka), 95 1967(exä). muuten tässä pitäisi lukea jotain fiksua: -jotain fiksua.
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Citroen Xantia?

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Itsekin mietin pitkään ranskalaisia, olin kovasti kiinnostunut Xsarasta mutta sitten kun kävin koeajamassa yhtä, niin se jäi ja Opel Vectra STW tuli. Voi olla, että ensi kesänä olen vaihtamassa tuota satkua johonkin muuhun JOKA EI ENÄÄ OLE SATKU (yhdeksän riittää), ja joku Xantia voisi olla hyvinkin mahdollinen.

Se mikä aiemmin on pelottanut, on juuri hyppäys uuteen tekniikkaan - en tiedä mitään kaasunestejousituksesta tai sen "helpoista" korjauksista. Toinen on auton paino, jotenkin muistelen sen painaneen min 1.8t joka on tuollaiselle normi-2 -litraiselle, saatikka pienemmälle jo melkoinen lasti.

Mutta jos puhutaan muutaman tuhannen euron autoista, niin kyllähän sitä sen verran pitäisi olla siviilirohkeutta, että kokeilee joskus muutakin elämässään. 9-5 on vielä kovin kallis sellaiseen :)
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4026
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Citroen Xantia?

Viesti Kirjoittaja jariha »

petteri75 kirjoitti:kyllähän sitä sen verran pitäisi olla siviilirohkeutta, että kokeilee joskus muutakin elämässään
Sorry, lainaus vain osasta viestiä ilman asiayhteyttä, mutta kun osui lause niin kohilleen. Etsin kovasti ysiysiä, mutta kun kaverilla sattui olemaan BX 1.9 GTi jouten, ostin sen pois. Onhan kyllä piristävää ollut tämä viikko tuolla ajella. Laatutuntuma (on muovisempi ja muutenkin heppoisempi olemus) ja ajettavuus jäisellä tiellä ei vedä vertoja og-Saabille, mutta kaupunkiautona ei kyllä Saabit pärjää. Lullaksi en tätä miellä, lienee nesteet vaihtokunnossa, kun tuntuma kuin missä tahansa muussa autossa. Ainakaan vielä ei tee mieli takaisin Saabin rattiin, ehkä sitten kun se lipeää käsistä :roll:
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Vastaa Viestiin