Pressutalli kokemuksia
Pressutalli kokemuksia
Onkos kokemuksia pressutallin kestävyydestä , ja käytännölisyydestä???
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ti Touko 02, 2006 00:52
- Paikkakunta: Pyhäselkä/Reijola
Re: Pressutalli kokemuksia
moro Reetu!Reetu kirjoitti:Onkos kokemuksia pressutallin kestävyydestä , ja käytännölisyydestä???
naapurilla on ollut pari talvea pressutalli, joka on ilmeisesti itse väsätty.
katto-osa on sen verran harjalla jotta lumi valuu pois.. siinähän tuo on pari talvea autoja korjaillut ja hyvin näyttää pärjäävän..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ti Touko 02, 2006 00:52
- Paikkakunta: Pyhäselkä/Reijola
Pressutallissa autoa säilytettäessä talven yli kannattaa ottaa huomioon kosteuden tiivistyminen.
Pressutalleissa yleensä ilmanvaihtuvuus ja hengittävyys on surkeaa.
Jos aurinko porottaa suoraan talliin, nousee sisälämpötila yllättävän korkeaksi talvellakin.
Itselläni oli eräs auto talvisäilytyksessä pressutallissa. Tallin sisäputkiin oli tiivistynyt kosteutta, joka sitten oli tippunut pisaroina tietenkin auton päälle, johon se sitten jäätyi.
Olikin aika ylläri kun menin eräänä päivänä tsekkaamaan, miten auto jaksaa.
Auto olikin saanut päällensä jääkuorrutuksen!
Siis niitten tallin runkoputkien kohdilla oli auton pinnalle jäätynyt paksu jääkerros.
Eli kannattaa huolehtia siitä, että pressutalli tuulettuu tarpeeksi.
Se yleensä tallin ylänurkassa oleva räppänä ei riitä mihinkään, ainakaan jos aurinko pääsee porottamaan suoraan tallia kohti...
Pressutalleissa yleensä ilmanvaihtuvuus ja hengittävyys on surkeaa.
Jos aurinko porottaa suoraan talliin, nousee sisälämpötila yllättävän korkeaksi talvellakin.
Itselläni oli eräs auto talvisäilytyksessä pressutallissa. Tallin sisäputkiin oli tiivistynyt kosteutta, joka sitten oli tippunut pisaroina tietenkin auton päälle, johon se sitten jäätyi.
Olikin aika ylläri kun menin eräänä päivänä tsekkaamaan, miten auto jaksaa.
Auto olikin saanut päällensä jääkuorrutuksen!
Siis niitten tallin runkoputkien kohdilla oli auton pinnalle jäätynyt paksu jääkerros.
Eli kannattaa huolehtia siitä, että pressutalli tuulettuu tarpeeksi.
Se yleensä tallin ylänurkassa oleva räppänä ei riitä mihinkään, ainakaan jos aurinko pääsee porottamaan suoraan tallia kohti...
Saab 99 cc t8 IC APC -78, Saab 9-3t SE -01 (vaimon), V60 D3 -11
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
Jos peukalo pysyy poissa kämmenen keskustasta ja vähän erikoisempi ja hienompi pressukatos kiinnostaa, kannattaa katsoa puuvene-lehden nettisivuilta ohjeita : http://www.puuvene.fi/fi/index.php?opti ... &Itemid=85
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
9000 CDE 2,3lpt 1996
Ihan halpaa ei välttämättä kannata ostaa(100-200€)...ellei itse ole valmis sitä muokkaamaan.
Ostettiin saballe ja vähän muillekkin autoille tämmönen 150€ pressutalli jota joutui kyllä muokkaamaan paljon, ettei lähtisi lentoon tai tuuli repisi seiniä irti.
-Jalakset ruuvattiin kiinni paksuihin lankkuihin, jotka pönkitettiin maahan isoilla puutapeilla
-Ohuita metalliputkia ommeltu tallin pressun sisälle koko matkalle
-metalliputki päädyssä estämässä tallin jalkojen pakenemisen eri suuntiin
-lumet on muistettava tiputella!
Noitten muokkausten jälkeen, talli on kyllä täysin toimiva
(niin ja muokkauksia ei tehty turhaan=ennen muokkauksia talli löytyi eräs syyspäivä katollaan pihalta kotiin tullessa...onneksi saappi ei ollut tallissa)
Ostettiin saballe ja vähän muillekkin autoille tämmönen 150€ pressutalli jota joutui kyllä muokkaamaan paljon, ettei lähtisi lentoon tai tuuli repisi seiniä irti.
-Jalakset ruuvattiin kiinni paksuihin lankkuihin, jotka pönkitettiin maahan isoilla puutapeilla
-Ohuita metalliputkia ommeltu tallin pressun sisälle koko matkalle
-metalliputki päädyssä estämässä tallin jalkojen pakenemisen eri suuntiin
-lumet on muistettava tiputella!
Noitten muokkausten jälkeen, talli on kyllä täysin toimiva
(niin ja muokkauksia ei tehty turhaan=ennen muokkauksia talli löytyi eräs syyspäivä katollaan pihalta kotiin tullessa...onneksi saappi ei ollut tallissa)
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
http://www.mikkelinjoretuote.fi/fin/Autoteltat.html
tekeekö tommosilla mitään ?
löytyykö samanhintasia parempia suomesta ???
tai löytyykö jostain tommosta pressua halvemmalla jos tekee rungon ite ?
tekeekö tommosilla mitään ?
löytyykö samanhintasia parempia suomesta ???
tai löytyykö jostain tommosta pressua halvemmalla jos tekee rungon ite ?
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Tuolla nimenomaan tekee jotain. Niillä halaphallitalleilla on taipus olla meikoisia hikimajoja. Jos ei auto ole sitä ennen ruosteessa, niin talvisäilytyksen jälkeen on. Vesi vain tippuu katosta.saabracing kirjoitti:http://www.mikkelinjoretuote.fi/fin/Autoteltat.html
tekeekö tommosilla mitään ?
löytyykö samanhintasia parempia suomesta ???
tai löytyykö jostain tommosta pressua halvemmalla jos tekee rungon ite ?
Tuollainen talli tuulettuu paremmin ja on kestoltaan ihan eri luokkaa. Appiukolla on vastaavanlainen ja pelaa hyvin.
Minä tein tuollaisen tilapäistallin viime talvena, eikä ole kalusto ollut kosteaa. Runko on piirua ja kakkosnelosta ja katto on peltiä. Pistin vielä aluskatteen pallin alle. Hyvä on ollut.
http://www.jobori.net/saabclub/displayi ... m=49&pos=2
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
tuo omatekele näyttää hyvälle, tarviiko tuo rakennuslupaa ?Vesa Pohjalainen kirjoitti:Tuolla nimenomaan tekee jotain. Niillä halaphallitalleilla on taipus olla meikoisia hikimajoja. Jos ei auto ole sitä ennen ruosteessa, niin talvisäilytyksen jälkeen on. Vesi vain tippuu katosta.saabracing kirjoitti:http://www.mikkelinjoretuote.fi/fin/Autoteltat.html
tekeekö tommosilla mitään ?
löytyykö samanhintasia parempia suomesta ???
tai löytyykö jostain tommosta pressua halvemmalla jos tekee rungon ite ?
Tuollainen talli tuulettuu paremmin ja on kestoltaan ihan eri luokkaa. Appiukolla on vastaavanlainen ja pelaa hyvin.
Minä tein tuollaisen tilapäistallin viime talvena, eikä ole kalusto ollut kosteaa. Runko on piirua ja kakkosnelosta ja katto on peltiä. Pistin vielä aluskatteen pallin alle. Hyvä on ollut.
http://www.jobori.net/saabclub/displayi ... m=49&pos=2
vois tehä tommosen jos ei tarvii lupia...
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
No enpä minä mitään kysellyt, kun on vain "tilapäinen" rakennus. Seinät on verhottu kevytpeitteillä, samoin ovina on pienet peitteet. Tuulettuminen tapahtuu katonrajasta, eikä ollut kertaakaan kostea viime talvena toisin kuin muovihuput. Peltinä on halvinta profiilipeltiä ja alajuoksuina vanhat ratapöllit.
On niin jämerä, että saa huoletta pistää humpaksi katolla. Pohjalla on puhdas hiekka. Saisi olla karkeampaa. Mitat ovat joku 5 x 5,5 m. Haja-asutusalueella saa rakentaa Jämsässä 20 neliötä ilmoittamalla, tuo on enemmän, mutta tuskinpa se ketään haittaa. Kannattaa tuo luvanvaraisuus varmistaa rakennustoimistosta, jos epäilee koituvan ongelmia. Hyvä ja kohtuuhintainen ratkaisu pitempiaikaiseenkin käyttöön.
On niin jämerä, että saa huoletta pistää humpaksi katolla. Pohjalla on puhdas hiekka. Saisi olla karkeampaa. Mitat ovat joku 5 x 5,5 m. Haja-asutusalueella saa rakentaa Jämsässä 20 neliötä ilmoittamalla, tuo on enemmän, mutta tuskinpa se ketään haittaa. Kannattaa tuo luvanvaraisuus varmistaa rakennustoimistosta, jos epäilee koituvan ongelmia. Hyvä ja kohtuuhintainen ratkaisu pitempiaikaiseenkin käyttöön.
# 419 Vesa Pohjalainen