Myrsky Bongareita

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
elukka
"Kaasari"

Myrsky Bongareita

Viesti Kirjoittaja elukka »

Eli siis onkos SAABISTEISSA muitakin salamoista /isoista tuulista tykkääviä kuin allekirjoittanut???
Myrkky
luonnevammamouho

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

En virallisesti bongari, mutta tykkään kyllä ajella autolla mahd.korkealle paikalle katselemaan ukkosta. Pari kertaa vaan meinannu mennä "murot uikkariin" kun on salama iskenyt mastoon jonka juurella olen ollut.. :D
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Svc
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Svc »

Hangossa ne myrskyt tulee bongattua ihan luonnostaan.
Asuimme 2001 syksyllä kerrostalossa 2,5 km päässä rannasta.
Lokakuun lopun myrsky lennätti merivettä tuon talon ikkunoihin.
Russarön linnakkeella 5 km päässä mittasivat tuulen nopeudeksi puuskissa muistaakseni 33 m/s (~118 km/h)
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
tonttuCS
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja tonttuCS »

Jep aina kun mahdollisuus on niin myrskyn tai ukkosen aikaan tonnarin nokka kohti merenrantaa, korkeaa paikkaa tai aukeaa :twisted:
Komiaa katsottavaa kun oikein iskee ukkosmyrsky päälle
Go or not
himmee
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja himmee »

Karmeet katosateet rocks..ja kovat lumimyrskyt ...silloon ei ketään koirien kans lenkillä niin saa mennä aiivan rauhas med koira..!
VW transporter 2.5tdi vm.99
J.Toivanen
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja J.Toivanen »

Kyllähän kunnon ukkonen on jumalattoman siistiä!!! Pimeetä ku jouluna p*rseessä ja salamat. Efekti mässäilyä parhaimmillaan 8)
saab87
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saab87 »

tykkään seisoo satees ja töllöttää ukkosta
Rouva JuAn
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

"Tosimies kuuntelee ukkosta ja kattoo ku hevoset paskantaa." :lol:

Ei vainen. Itse olen ollut kuulemma melkoinen mammanpoika kersana ukkosen suhteen. Nykyään tykkään kuunnella ukkosta ja kattoa salamoita. Muistan kesältä 2002, kun Roihin tuli ukkonen Kemijoen uomaa pitkin. Ukkonen tuli sitten lopulta Roihin eli vaarojen keskelle ja menin tietenkin katsomaan LK:n painotalon lastauslaiturille, kahvikuppi kädessä. Hörpin kahvia ja alkoi jumalaton rätinä, itse asiassa koko tapahtuma kesti pari kolme sekuntia ja salama löi laiturin katon yli about 100 metrin päähän parkkipaikalle. Sitten ku alkoi vihdoin näkemään jotain oli parkkipaikalla kuiva kohta :twisted:

"Salamasotaa" kesti koko yön ja töiden jälkeen menin katsomaan Valajaisen voimalaitokselle ja valehtelematta välissä ei tiennyt onko yö vai päivä.

Toinen mistä tykkään kuin hullu puurosta on autolla ajamisesta pakkaslumisateessa. Ajaa 80-100 lasissa, katsella lumen pölinää taustapeileistä ja kuunnella hiljaista huminaa renkaista. Ja jos on vielä yö niin parkkivalojen punaiseksi värittämä lumenpölinä suorastaan sanoin kuvaamattoman siistiä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mulla tuntuu olevan aina kiireinen keikka pahimpien myrskyjen aikaan joten kai mäkin olen bongari -tavallaan
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
himmee
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja himmee »

dimebak kirjoitti:"Tosimies kuuntelee ukkosta ja kattoo ku hevoset paskantaa." :lol:

Ei vainen. Itse olen ollut kuulemma melkoinen mammanpoika kersana ukkosen suhteen. Nykyään tykkään kuunnella ukkosta ja kattoa salamoita. Muistan kesältä 2002, kun Roihin tuli ukkonen Kemijoen uomaa pitkin. Ukkonen tuli sitten lopulta Roihin eli vaarojen keskelle ja menin tietenkin katsomaan LK:n painotalon lastauslaiturille, kahvikuppi kädessä. Hörpin kahvia ja alkoi jumalaton rätinä, itse asiassa koko tapahtuma kesti pari kolme sekuntia ja salama löi laiturin katon yli about 100 metrin päähän parkkipaikalle. Sitten ku alkoi vihdoin näkemään jotain oli parkkipaikalla kuiva kohta :twisted:

"Salamasotaa" kesti koko yön ja töiden jälkeen menin katsomaan Valajaisen voimalaitokselle ja valehtelematta välissä ei tiennyt onko yö vai päivä.

Toinen mistä tykkään kuin hullu puurosta on autolla ajamisesta pakkaslumisateessa. Ajaa 80-100 lasissa, katsella lumen pölinää taustapeileistä ja kuunnella hiljaista huminaa renkaista. Ja jos on vielä yö niin parkkivalojen punaiseksi värittämä lumenpölinä suorastaan sanoin kuvaamattoman siistiä.
Toi pakkalumisateessa ajaminen on kyl mukavaa puuhaa! Varsinkin kuupalla jotenki kevyt fiilis ajaessa. Muiden ajaessa 80 alueella 70 niin kuupalla on mukava päästellä satasta ohitse .. :D
VW transporter 2.5tdi vm.99
9000cst
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Meren rantaan kiva ajella katsomaan salamointia merellä...
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Vastaa Viestiin