Projektina Suzuki PV 125cc

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Projektina Suzuki PV 125cc

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Pientä viriä tuossa laittelin aikani kuluksi meidän vanhaan suzuki pv:seen. Eli 125cc suzuki ts:n kone tuli pultattua kiinni. Käyntiinkin lähti hienosti ja otti kierroksia. Annoin olla sammuksissa hetken ja kun käynnistin niin eipäs enää käykään. Sitten kysymys niille jotka jotain kaasarivehkeistä ymmärtävät.

Eli siis kun polkee käynnistyspoljinta niin kaasarin imupuolelta puhaltaa ilmaa. Kuuluuko olla näin? Ainakin kun kone käy niin se luonnollisesti imee ilmaa sieltä. No kun jonkun aikaa polkee niin starttaa puoleksi sekunniksi ja sitten poksauttaa imupuolelta pakokaasut pihalle. Mikä vikana?
Viimeksi muokannut TeePee, Ke Syys 20, 2006 16:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Onkos tuossa koneessa läppäventtiili? Jos se on rikki tai puuttuu kokonaan, voisi oire olla kuvaamasi kaltainen.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Läppäventtiili..... meinaatko sitä sellaista palikkaa, joka on sylinterin pohjassa kiinni. Siinä on sitten sellainen lasikuituinen ohut läppä ja sen aukeamista rajoittaa metalliset "läpät". Mietin kanssa itse sitä että jos se ei sulkeudu kunnolla niin kuvittelisi oireilevan juurikin näin. Täytyypi tarkistaa.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Ei ollut vika läpissä. Nyt kolisee jo koko kone :D Olipa taas uutta.... no joskus sitten purkaa ja kattoo mitä on mennyt rikki.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Kampuran tiivisteet kun vuotaa niin savua on riittävästi joka paikassa.
Itsellä hieman miedommassa versiossa hajosi just noin, toimi ja seuraavassa startissa ei toiminu.

Tietty sytkäonkelmissa saattaa kone "takapotkasta" ja taas savut väärässä paikassa.

Muuten kyllä kuulostaa mielenkiintoiselta projektilta, itse tuli lähes viistoista vuotta sitten asennettua kaverin kanssa vanhasta kawan piikkikrossista kone pv:seen.
Vaikka jopa siirrettiin takahaarukan kiinnitystä niin silti toi keulis vielä kutosella ja suti edelleen. :D
Asvaltilla piti olla melko varovainen kaasun kanssa. :lol:

Toi projekti se vaan jaksaa hymyilyttää aina vaan.

Kuvia?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

On mulla kuvia mutta en ole vielä saanut aikaiseksi laittaa niitä koneelle. Ens viikolla on kirjotukset niin tuskin sitä ennen ainakaan ehtii enää tuon pv:n kimppuun käydä. Sen jälkeen sitten taas ruuvailemaan. Täytyy ne stefat tarkistaa.
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Jees, onhan näitä ollut näköjään itse kullakin, kohtalaisen järjetön peli :D
http://www.kolumbus.fi/salovaarat/bikeplan.htm
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Tuon olen myös joskus nähnyt, ihan mukavasti varmaan liikahtaa :)

Ei mulla ollut tarkotus tota mopoa noin raakasti alkaa virittelemään. Alkuperäinen tarkoitus oli ostaa uusi kaasari 80cc pytyn kaveriksi ja etsiskelin sitä huuto.netistä. No sitten osui tietysti silmiin ilmoitus suzuki ts 125 moottorista johon laakerit juuri vaihdettu ja mukaan tuli hoonattu sylinteri, kansi, uusi mäntä, pakoputki joka muokattu pv:seen sopivaksi, 28mm kaasari, tiivistesarja, valmiiksi asennettu pv:n sähköt ym. Hintakaan ei ollut mikään täysin järjetön niin kaupathan siitä piti tehdä :lol:

Pitää varmaan ruveta opiskelemaan 2 tahti koneita niin voisi yrittää sylinteriä viilailemalla saada vähän lisähevosia ulos. :wink:
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Sytytys pielessä,löysällä oveva magneeton pohja ainakin Puch koneessa saa aikaan tuollaisia oireita. On muuten sangen vittumaista kun moottori vaihtaa ''lennossa'' pyörimis suuntaansa,eli kun pysähtyi esim punaisiin valoihin normaalisti ja siitä kun vihreät syttyy niin se saatana lähti välillä pakilla 8O Tuossa tapauksessa oli kiilaura kulunut väljäksi vauhtipyörästä. :D
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Hessu kirjoitti:Jees, onhan näitä ollut näköjään itse kullakin, kohtalaisen järjetön peli :D
http://www.kolumbus.fi/salovaarat/bikeplan.htm
Kaverilla oli kans aikoinaan Raisun runkoon ängetty viritetty Yamaha DT:n kone. Pääsin ittekki sitä kerran testaamaan, mutta ei ollu oikeen mun peli kun kolmosellakin yritti vielä keulaa nostaa. Kaveri sillä kantatiellä oli 130km/h ajanu, ja vehkeessähän ei jarruja ollut lainkaan. 8O
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Suppari kirjoitti:Sytytys pielessä,löysällä oveva magneeton pohja ainakin Puch koneessa saa aikaan tuollaisia oireita.
Mutta ei sekään oikein selitä sitä miksi se ensin kävi normaalisti, lähti muutamalla polkaisulla käyntiin ja tyhjäkäyntikin oli kohdallaan. Sitten koneen lämmettyä kokeilin niin kierroksiakin tuntui ottavan mukavasti. Sen jälkeen taas joku minuutti tyhjäkäyntiä jonka jälkeen sammutin ja lähdin naapurista kyselemään jos olisi myydä ketjuja. Ketjujen asennuksen jälkeen kun piti päästä ottamaan tyypit niin alkoi oireilu.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

No niin nyt on kuvia

Moottorin sovitusta
Kuva

Eipä jää paljoa tilaa isommalle koneelle ilman runkomuokkauksia
Kuva

Pakoputkikin näyttää melkein vakiolta :D
Kuva

Tässä kuvassa "mopo" on jo melkein kasassa
Kuva
whites80
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Elo 03, 2005 21:54
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja whites80 »

Näyttää kyllä komeelta projektilta :D joskus olin josain näkevinäni että joku olis värkännyt 1000 kikserin koneen PV:hen oiskohan jollain linkkiä tiedossa :roll:
Zandmann
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 08:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Zandmann »

whites80 kirjoitti:Näyttää kyllä komeelta projektilta :D joskus olin josain näkevinäni että joku olis värkännyt 1000 kikserin koneen PV:hen oiskohan jollain linkkiä tiedossa :roll:
Kone oli GSXR1100:n ja kuva tuossa ja toinenkin

Onhan noita tehty vaikka mitä... moottorikelkan tekniikka PaaVoon, ahdettu KTM-crossin/enskan kone jne...

edit: KillerBee-osiosta B-Weekend:sta 2005 muutamia kuvia -> klik. Lisää löytyy klikkailemalla eteenpäin.

-Janne-
Saab 9-3 TiD '99
saab92
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Elo 22, 2006 22:54

Viesti Kirjoittaja saab92 »

edit: KillerBee-osiosta B-Weekend:sta 2005 muutamia kuvia -> klik. Lisää löytyy klikkailemalla eteenpäin.
Siellähän on oikee peli tuo 1100 cc Pv.. 8)
niinkait...
Vastaa Viestiin