Projektina Suzuki PV 125cc
Projektina Suzuki PV 125cc
Pientä viriä tuossa laittelin aikani kuluksi meidän vanhaan suzuki pv:seen. Eli 125cc suzuki ts:n kone tuli pultattua kiinni. Käyntiinkin lähti hienosti ja otti kierroksia. Annoin olla sammuksissa hetken ja kun käynnistin niin eipäs enää käykään. Sitten kysymys niille jotka jotain kaasarivehkeistä ymmärtävät.
Eli siis kun polkee käynnistyspoljinta niin kaasarin imupuolelta puhaltaa ilmaa. Kuuluuko olla näin? Ainakin kun kone käy niin se luonnollisesti imee ilmaa sieltä. No kun jonkun aikaa polkee niin starttaa puoleksi sekunniksi ja sitten poksauttaa imupuolelta pakokaasut pihalle. Mikä vikana?
Eli siis kun polkee käynnistyspoljinta niin kaasarin imupuolelta puhaltaa ilmaa. Kuuluuko olla näin? Ainakin kun kone käy niin se luonnollisesti imee ilmaa sieltä. No kun jonkun aikaa polkee niin starttaa puoleksi sekunniksi ja sitten poksauttaa imupuolelta pakokaasut pihalle. Mikä vikana?
Viimeksi muokannut TeePee, Ke Syys 20, 2006 16:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Läppäventtiili..... meinaatko sitä sellaista palikkaa, joka on sylinterin pohjassa kiinni. Siinä on sitten sellainen lasikuituinen ohut läppä ja sen aukeamista rajoittaa metalliset "läpät". Mietin kanssa itse sitä että jos se ei sulkeudu kunnolla niin kuvittelisi oireilevan juurikin näin. Täytyypi tarkistaa.
Kampuran tiivisteet kun vuotaa niin savua on riittävästi joka paikassa.
Itsellä hieman miedommassa versiossa hajosi just noin, toimi ja seuraavassa startissa ei toiminu.
Tietty sytkäonkelmissa saattaa kone "takapotkasta" ja taas savut väärässä paikassa.
Muuten kyllä kuulostaa mielenkiintoiselta projektilta, itse tuli lähes viistoista vuotta sitten asennettua kaverin kanssa vanhasta kawan piikkikrossista kone pv:seen.
Vaikka jopa siirrettiin takahaarukan kiinnitystä niin silti toi keulis vielä kutosella ja suti edelleen.
Asvaltilla piti olla melko varovainen kaasun kanssa.
Toi projekti se vaan jaksaa hymyilyttää aina vaan.
Kuvia?
Itsellä hieman miedommassa versiossa hajosi just noin, toimi ja seuraavassa startissa ei toiminu.
Tietty sytkäonkelmissa saattaa kone "takapotkasta" ja taas savut väärässä paikassa.
Muuten kyllä kuulostaa mielenkiintoiselta projektilta, itse tuli lähes viistoista vuotta sitten asennettua kaverin kanssa vanhasta kawan piikkikrossista kone pv:seen.
Vaikka jopa siirrettiin takahaarukan kiinnitystä niin silti toi keulis vielä kutosella ja suti edelleen.
Asvaltilla piti olla melko varovainen kaasun kanssa.
Toi projekti se vaan jaksaa hymyilyttää aina vaan.
Kuvia?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Jees, onhan näitä ollut näköjään itse kullakin, kohtalaisen järjetön peli
http://www.kolumbus.fi/salovaarat/bikeplan.htm
http://www.kolumbus.fi/salovaarat/bikeplan.htm
Tuon olen myös joskus nähnyt, ihan mukavasti varmaan liikahtaa
Ei mulla ollut tarkotus tota mopoa noin raakasti alkaa virittelemään. Alkuperäinen tarkoitus oli ostaa uusi kaasari 80cc pytyn kaveriksi ja etsiskelin sitä huuto.netistä. No sitten osui tietysti silmiin ilmoitus suzuki ts 125 moottorista johon laakerit juuri vaihdettu ja mukaan tuli hoonattu sylinteri, kansi, uusi mäntä, pakoputki joka muokattu pv:seen sopivaksi, 28mm kaasari, tiivistesarja, valmiiksi asennettu pv:n sähköt ym. Hintakaan ei ollut mikään täysin järjetön niin kaupathan siitä piti tehdä
Pitää varmaan ruveta opiskelemaan 2 tahti koneita niin voisi yrittää sylinteriä viilailemalla saada vähän lisähevosia ulos.
Ei mulla ollut tarkotus tota mopoa noin raakasti alkaa virittelemään. Alkuperäinen tarkoitus oli ostaa uusi kaasari 80cc pytyn kaveriksi ja etsiskelin sitä huuto.netistä. No sitten osui tietysti silmiin ilmoitus suzuki ts 125 moottorista johon laakerit juuri vaihdettu ja mukaan tuli hoonattu sylinteri, kansi, uusi mäntä, pakoputki joka muokattu pv:seen sopivaksi, 28mm kaasari, tiivistesarja, valmiiksi asennettu pv:n sähköt ym. Hintakaan ei ollut mikään täysin järjetön niin kaupathan siitä piti tehdä
Pitää varmaan ruveta opiskelemaan 2 tahti koneita niin voisi yrittää sylinteriä viilailemalla saada vähän lisähevosia ulos.
Sytytys pielessä,löysällä oveva magneeton pohja ainakin Puch koneessa saa aikaan tuollaisia oireita. On muuten sangen vittumaista kun moottori vaihtaa ''lennossa'' pyörimis suuntaansa,eli kun pysähtyi esim punaisiin valoihin normaalisti ja siitä kun vihreät syttyy niin se saatana lähti välillä pakilla Tuossa tapauksessa oli kiilaura kulunut väljäksi vauhtipyörästä.
Kaverilla oli kans aikoinaan Raisun runkoon ängetty viritetty Yamaha DT:n kone. Pääsin ittekki sitä kerran testaamaan, mutta ei ollu oikeen mun peli kun kolmosellakin yritti vielä keulaa nostaa. Kaveri sillä kantatiellä oli 130km/h ajanu, ja vehkeessähän ei jarruja ollut lainkaan.Hessu kirjoitti:Jees, onhan näitä ollut näköjään itse kullakin, kohtalaisen järjetön peli
http://www.kolumbus.fi/salovaarat/bikeplan.htm
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Mutta ei sekään oikein selitä sitä miksi se ensin kävi normaalisti, lähti muutamalla polkaisulla käyntiin ja tyhjäkäyntikin oli kohdallaan. Sitten koneen lämmettyä kokeilin niin kierroksiakin tuntui ottavan mukavasti. Sen jälkeen taas joku minuutti tyhjäkäyntiä jonka jälkeen sammutin ja lähdin naapurista kyselemään jos olisi myydä ketjuja. Ketjujen asennuksen jälkeen kun piti päästä ottamaan tyypit niin alkoi oireilu.Suppari kirjoitti:Sytytys pielessä,löysällä oveva magneeton pohja ainakin Puch koneessa saa aikaan tuollaisia oireita.
Kone oli GSXR1100:n ja kuva tuossa ja toinenkinwhites80 kirjoitti:Näyttää kyllä komeelta projektilta joskus olin josain näkevinäni että joku olis värkännyt 1000 kikserin koneen PV:hen oiskohan jollain linkkiä tiedossa
Onhan noita tehty vaikka mitä... moottorikelkan tekniikka PaaVoon, ahdettu KTM-crossin/enskan kone jne...
edit: KillerBee-osiosta B-Weekend:sta 2005 muutamia kuvia -> klik. Lisää löytyy klikkailemalla eteenpäin.
-Janne-
Saab 9-3 TiD '99