mistäköhä sitä sit vois hommii alkaa ettii ku ei tunnu työvoimatoimistonkaan kautta löytyvä kuljetus hommia mikkelistä. tai no löytyy tietysti jos on kortissa ajoluokkia tuhottomasti mut tämmöselle b kortin omaavalle. olisi tosi kiitollinen jos joku sattuis vaik "tietää" et mikkelis ois kuljetus hommii tarjola(b kortilliselle sopivii) ja viittis vaikka vihjais. pulla kahvit tarjoon vihjasijalle jos paikka löytyy
Jos ei muualle pääse, niin kannattaa mennä raksalle kuikuilemaan. On kaikenlisäksi paremmat työajat ja palkka. Tämä siitä syystä, että pöljät ei vähällä rahalla pärjää
Kannattaa kokeilla näitä työvoimanvuokrauspalveluja, Varamiespalvelu tms. Itse ainakin tuli koko viime syksy tehtyä aika ahkerasti keikkoja niiden kautta
Viimeksi muokannut kristian, Ti Syys 26, 2006 13:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Sitä työtä pitäis varmaan katella sen mukaan mihin on koulutusta tai muita valmiuksia (vrt. ajokorttiluokka). Ja jos ei ole koulutusta tai muita valmiuksia , niin niitä on hankittava. Hakeudu vaikka paikalliseen kuljetusalan perustutkintoon. Varmasti alkaa joka syksy ja kevät. Saat siitä samalla kuorma-auto- ja rekkakortin ennen pitkää. Sitä kautta se ura urkeaa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Pienenä vinkkinä katsele vain muita töitä kuin autohommia,tai koulutusta
koska tiedän että jossain vaiheessa haluat muita töitä kuin auto hommia
ja se että työaika ei ole se 8h vaan aivan jotain muuta vähintään 10-12h
ja palkka ei ole ei ole kovinn hyvä työhön nähden,itse 17vuotta rähjännyt
autohommissa,nyt tosin ei enään tuli järkipäähän,jos haluat mennä niin
kaikin mokomin mutta tuossa vain pieni vinkkimitä tuleman pitää.
Onnea työnhakuun.
Kannattaa soitella firmoja tasaisin väliajoin läpi tai vielä parempaa jos käyt itse paikalla kysymässä.
Kannattaa hakea aikuiskoulutuskeskukseen. Sieltä on monen kuljetusura lähtenyt. Muutaman vuoden ku olet tahkonnut sitten rekkahommia ja nähny menoa niin sitten vaan ammattikorkeakouluun lukemaan ajoneuvo- ja kuljetusneuvotekniikkaa, siis jos kiinnostaa.
Itse pidin amitsun jälkeen välivuoden ja kattelin mitä vois alkaa tekemään. Hain tuotekehitys- ja valmistuksen tekniikan linjalle amkkiin ja nyt sitä ollaan tuotekehityshommissa. Ja voin sanoa ettei ole ikään kahta samanlaista työpäivää
P.S. Työvoimatoimistosta. En näin äkkiseltään tiedä yhtään turhempaa laitosta kuin se. Vähän väliä saa olla pomppimassa kaiken maailman jutuissa ja ikään ne ei löydä töitä. Itte sitä on saanut hakea kaikki työpaikat missä on ollu.
Pelkällä B kortilla ei juuri ajohommia löydy, korotat sen korttis C:ksi niin voi löytyäkkin ajohommia BCED kortilla vielä enemmän, jopa niin paljon että alkaa varmaan ottaan pattiin.
kevennykseksi pieni vitsi Kolme miestä kuoli ja joutui Pietarin haastatteluun
Pietari: Paljos sun äo on
1.mies: 150
Pietari: Mitäs teit työkses
1.mies: Olin aivokirurgi
Pietari: Okei, mee sisään
Pietari: Paljos sun äo on
2.mies: 110
Pietari: Mitäs teit työkses
2.mies: Olin rikosetsivä
Pietari: Juu, mee sinäkin sisään
Pietari: Paljos sun äo on
3.mies: öö jotain 45
Pietari: Kumpaa ajoit, täysperää vai puolikasta?
Jos pitää olla kuljetusalan töitä ja B-kortin rajauksella, niin vaihtoehdot ovat varmaankin erilaiset lähettifirmat tai taksinkuljettajan työ.
dimebak kirjoitti:Kannattaa soitella firmoja tasaisin väliajoin läpi tai vielä parempaa jos käyt itse paikalla kysymässä.
Paikan päälle kysymään ehdottomasti.
Tämä osoittaa oma-aloitteisuutta enemmän kuin soittaminen ja työnantaja sekä työnhakija näkevät toisensa ja saavat paremman kuvan toisistaan kuin puhelimitse. Luurin toisessa päässähän voi olla mikä tahansa pitkätukkahippi
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
peinu kirjoitti:Sitä työtä pitäis varmaan katella sen mukaan mihin on koulutusta tai muita valmiuksia (vrt. ajokorttiluokka). Ja jos ei ole koulutusta tai muita valmiuksia , niin niitä on hankittava. Hakeudu vaikka paikalliseen kuljetusalan perustutkintoon. Varmasti alkaa joka syksy ja kevät. Saat siitä samalla kuorma-auto- ja rekkakortin ennen pitkää. Sitä kautta se ura urkeaa.
Ääni tälle. Kaikki kirjaimet korttiin ja ajamalla kokemusta niin aina löytyy hommia ahkeralle miehelle. Ei saa vitsailla kuljetusalan hommilla. Vaikka ei siellä aivokirurgin ÄO:ta tarvitakaan niin on se ihan palkitsevaa hommaa, eikä ole nilkit pikkupäälliköt kiljumassa korvan juuressa. Raskaan kaluston kuljettajan työ on (vähän työn luonteesta riippuen) niin vaativaa ja vastuullista työtä että ainakin voi kotiin tultuaan sanoa itselleen että on tehnyt jotain mihin kaikista ei ole. Monilla aloilla itsekin ollut mutta kyllä minä sitä eniten niistä arvostan.
Toinen juttu sitten että terveyshän siellä menee eli ennen 30v synttäreitä kannattaa kyllä viimeistään miettiä jatkokoulutusta. Ja kyllä siellä kun vaikka nelostien keskiviivaa muutaman satatuhattakilometriä on katsellut niin opiskeluhalut löytyy ihan automaattisesti.. (nimim. kokemusta omaava)
9000CS... kirjoitti:Paikan päälle kysymään ehdottomasti.
Tämä osoittaa oma-aloitteisuutta enemmän kuin soittaminen ja työnantaja sekä työnhakija näkevät toisensa ja saavat paremman kuvan toisistaan kuin puhelimitse. Luurin toisessa päässähän voi olla mikä tahansa pitkätukkahippi
Näinhän se on. Työpaikoista nykyinen ja edellinen on työnhakemisen, avoimien hakemusten jättämisen, soittamisen ja paikan päällä käymisen tulosta.
Saappi Kuski kirjoitti:
Toinen juttu sitten että terveyshän siellä menee eli ennen 30v synttäreitä kannattaa kyllä viimeistään miettiä jatkokoulutusta.
Mihinkäs / miten se terveys noissa hommissa katoaa ?
Selkä ja hartiat alkavat usein reistaamaan kun se liikunta tahtoo helposti jäädä aika vähiin noissa rahtihommissa. Ruokavaliokin muodostuu helposti "hieman" epäterveelliseksi.
Epäsäännölliset työajat ja valvomiset aiheuttavat stressiä ihan huomaamatta.
Tämä puolestaan vuosien mittaan alkaa näkyä verenpaineessa.
Tämä on tietysti hyvin pitkälle kiinni kuskista itsestään, kuinka hyvin jaksaa ja haluaa huolehtia terveydestään. Oikeasti rekkakuskin työ vaatii aika kovaa kuntoa.