Klubilaiset ruumisautonkuljettajat

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
MAKE62
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: La Marras 12, 2005 14:02
Paikkakunta: Heinola

Klubilaiset ruumisautonkuljettajat

Viesti Kirjoittaja MAKE62 »

Heitetääs tähän uusi kysymys...eli kuinka monta ruumisauton kuskia klubista löytyy..itse ajan Heinolassa...
#2675
96 vm.75
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Eli siis, kurvaile miten kurvailet, mutta viimeiseksi saabistin kyydissä. :D Hyvä homma tämäkin. :)
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
PappaSedan
Matalapaineturbo
Viestit: 167
Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 14:37

Viesti Kirjoittaja PappaSedan »

:roll:
Viimeksi muokannut PappaSedan, La Joulu 09, 2006 03:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: Kokeiltu on

Viesti Kirjoittaja Suppari »

PappaSedan kirjoitti: Noh pitähään töissä olla välillä kivaakin :twisted:
Oliskohan vähän väärä ammatti tohon hauskanpitoon?Ihmiset saattas tykätä höpöä jos näkee raatovankkurin polttavan kumia.Varsinkin jos asiakas on kyydissä.

Lunkia hommaa toi varmaanki olis,vaaditaanko mikä koulutus?Millainen palkkaus?Ja se tärkein,haiseeko kuolemalle aina päivän päätteeksi?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
PappaSedan
Matalapaineturbo
Viestit: 167
Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 14:37

Viesti Kirjoittaja PappaSedan »

:roll:
Viimeksi muokannut PappaSedan, La Joulu 09, 2006 03:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: Kokeiltu on

Viesti Kirjoittaja Suppari »

PappaSedan kirjoitti:
Suppari kirjoitti:
PappaSedan kirjoitti: Noh pitähään töissä olla välillä kivaakin :twisted:
Oliskohan vähän väärä ammatti tohon hauskanpitoon?Ihmiset saattas tykätä höpöä jos näkee raatovankkurin polttavan kumia.Varsinkin jos asiakas on kyydissä.

Lunkia hommaa toi varmaanki olis,vaaditaanko mikä koulutus?Millainen palkkaus?Ja se tärkein,haiseeko kuolemalle aina päivän päätteeksi?
Huumorintajuisena ihmisenä varmaan ymmärsit tuon viimeisen heitoksi? :evil:
Pahoittelen jos huuleksi tarkkoittamani heitto loukkasi joitakin.
Jokainen varmasti tietää/ymmärtää/tajuaa ettei vainaja kyydissä räpätä vaan ajetaan asiallisesti ja rauhallisesti. Samoin myös tyhjällä autolla. Tuollainen auto on silmätikkuna liikenteessä joten varmasti tieto epäasiallisesta ajotavasta on jo pomolla ennekuin auto on tallissa.

Koulutukseksi vaaditaan lähinnä autokoulu. Palkkaus noudattaa auto- ja kuljetusalan sopimuksia. Lunkia hommaa se ei ole sillä päivät ovat kiireisiä ainakin täällä ruuhkasuomessa. Kuljettajahan itse myös ns. arkuttaa vainajan, ei pelkästään kuljeta. Haisee kuolemalle?? Jaa-a, vaikea sanoa kun en tiedä mille kuolema haisee. Ammatti vaatii myös henkistä kanttia koska siinä tapaa monenlaisia ihmiskohtaloita, joten ei sovellu kaikille.
Ahih,en ymmärtänyt. :D

Aika mielenkiintoinen ammatti vois olla jossain suhteessa.
Eli kuski hakee raatokammarista asiakkaan,lykkää arkkuun ja balsamoi?

EDIT: pikkasen muokkasin tekstiä, otti niin silmään. T: Potkis
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
PappaSedan
Matalapaineturbo
Viestit: 167
Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 14:37

Viesti Kirjoittaja PappaSedan »

:roll:
Viimeksi muokannut PappaSedan, La Joulu 09, 2006 03:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

PappaSedan kirjoitti:Näinhän se menee. Tietääkseni suomessa ei balsamoida?! Eli kuski hakee vainajan, pukee tämän, kampaa hiukset ja laittaa arkkuun. Tämän jälkeen arkku kuljetetaan kappeliin odottamaan siunausta tai siunauksen jälkeen krematoriolle/hautausmaalle minkälainen hautaus vainajalle tuleekin.
Sitten on myös toimistoja jotka hoitavat paikkakunnallaan päivystyksen. Silloin kuljettaja hakee vainajan sieltä missä kuolemantapaus on sattunut ja kuljettaa tämän odottamaan jatkotoimenpiteitä.
Toi balsamointi oli läppä.

Mites toimitaan jos asiakas on ns. osina?Puetaanko ruumiit?

Vanhan luokkakaverin ukko oli krematorion hoitaja ja sen työvaatteet haisi järkyttävälle.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
PappaSedan
Matalapaineturbo
Viestit: 167
Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 14:37

Viesti Kirjoittaja PappaSedan »

Mietippä sitä. :?
900i combi -86 (MY87), Amazon combi -67, Octavia combi -17, Zündapp combinette -69
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Suppari kirjoitti: Mites toimitaan jos asiakas on ns. osina?
Tästä tulee mieleen, kun aikoinaan intissä sotilaspastori piti jotain oppituntia ja otti puheeksi sen, kun porukka kaahaa kauhealla kiireellä lomille ja sattuu vahinkoja ja ikäviä vahinkoja. Hän kiteytti asian siten, että kaikki sen ymmärsivät: "Ikävää, jos lopputulos on sellainen, että vanhemmat arkkua noutaessaan kappelin kylmiössä näkevät arkun päällä keltaisen PostIt-lapun, jossa lukee "Ei suositella avattavaksi". :(
Jotenkin tuo vain jäi mieleen. :roll:

Kun tuli tuosta päivystyksestä puhetta, niin meneekös tuo sitten niin, että päivystävä firma vie asiakkaan ensin paikallisen TK:n/vast. kylmiöön, josta matka jatkuu aikanaan eteenpäin?
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Heh, sori mutta päivän parhaan naurut tästä topicista. :lol:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
saul
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 15:23
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saul »

Täällähän on todella päteviä linkityksiä! ;)

Itse en ole ammatikuski, vaan ihan vain harrastelija. Saabbeja taitaa Suomessa olla aika harvakseltaan tässä käytössä, vaikka onhan asiaa täälläkin forumilla jo sivuttu. Olis ihan mielenkiintoista nähdä vaikka tuollainen ysitonninen livenä! Onkohan Nilssonin tekemä?

Ei muuta kuin hautaus/ruumisautoharrastajat ja -ammattilaiset sekä asiasta kiinnostuneet messiin vain!
Kuva
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Kokeiltu on

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

9-5T kirjoitti:
PappaSedan kirjoitti:Helsingissä muuten on yksi lastutettu 2.3 turbo 960 hauturina.
Ovatkohan Volvolla meinannut ettei 960:ssa käytetyt 2.5 ja 3.0 suorat kutos vaparit jaksa liikuttaa hautaautoa, tai sitten on vain huhu tuollainen muka 960 2.3t vaikka lastulla tai ilman.
Anteeksi
Nehän nuo 940/960 ovat parhaita ruumisautoja! Korin muotoilukin valmiiksi sama kuin ruumisarkussa. Säilyy tyyli palvelukokonaisuudessa!
:wink:
9000CS 2,3
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Tolpalla yks kolleega puheli kuskailevansa taksin lisäksi myös näitä "hiljaisempia asiakkaita" ja sen lisäksi lehtien jakeluajoja kahdelle eri firmalle... ahkera kaveri :)
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Vastaa Viestiin