Alpine-soitintietoutta kaivataan?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4026
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Alpine-soitintietoutta kaivataan?

Viesti Kirjoittaja jariha »

Tällainen soitin on tuossa tonnarissa, mutta lähes kaikki taustavalot sekä näyttö on pimeänä...

Kuva
Alpine 7521RS

Autossa on myös CD-boksi, jota tuo ohjaa. Avasin tuon etupaneelin ja siellä on n. 7 lamppua, joista vain 1 tai 2 enää toimii. Tämä sai minut epäilemään maadoitusvaikka tms, joten putsasin piirilevyä. Lamppuja en onnistunut saamaan irti. En ole vielä käynyt kokeilemassa, että auttoiko vai menikö mykäksi kokonaan.

Anyway. Jos tuota ei saa pelaamaan, niin millainen soitin ymmärtää tuota Alpinen CD-boksia (en ole vielä katsonut tarkempaa mallimerkintää)? Pitääkö olla juuri Alpinen soitin? Jos taas saisin käsiini pelkän etulevyn, niin pitääkö sen olla juuri sama mallimerkiltään? Ja toimiiko sittenkään?

Helpoin homma olisi löytää samanlainen, mutta toimiva, etupaneeli. Mikä olisi hyvä sivusto ostoilmoitukselle? Huuto.net:ssä oli yksi epämääräisessä kunnossa oleva samankaltainen Alpinen soitin ja yksi Alpinen soitin+boksi -yhdistelmä..
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Alpine-soitintietoutta kaivataan?

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

jariha kirjoitti:Jos tuota ei saa pelaamaan, niin millainen soitin ymmärtää tuota Alpinen CD-boksia (en ole vielä katsonut tarkempaa mallimerkintää)? Pitääkö olla juuri Alpinen soitin?
Uskoisin, että muut merkit eivät osaa käskyttää Alpinen boksia.
jariha kirjoitti:Jos taas saisin käsiini pelkän etulevyn, niin pitääkö sen olla juuri sama mallimerkiltään? Ja toimiiko sittenkään?
Ei tarvitse olla täysin identtinen. En tiedä, kumpaa liitintiä tuo sinun Alpinen boksi käyttää, mutta niitä on muistaakseni kahta eri mallia. M-bus ja Ai-net. Uskoisin, että jos liitin sopii, niin silloin myös toimii.
Googlen kuvahaulla löydät näistä molemmista kuvat, joten ei muuta kuin tarkistamaan kumpi liitin on kyseessä. :)
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

tinailemalla vaan valotus kuntoon.. Ei takeita niistä epämääräisistä käytetyistä voi olla sama vika niissäkin. josku omia soittimia joutunut tinailee juurikin valojen häviämisen takia..
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
m.k
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Marras 24, 2006 15:25
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja m.k »

Tai sitten satasella käytetty MP3-soitin...
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

m.k kirjoitti:Tai sitten satasella käytetty MP3-soitin...
Alle satasella saa jo uusia, ainakin oman kokemuksen mukaan ihan käyttökelpoisiakin, vaikka ennakkoluuloinen olin halpisten suhteen.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4026
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Myrkky kirjoitti:
m.k kirjoitti:Tai sitten satasella käytetty MP3-soitin...
Alle satasella saa jo uusia, ainakin oman kokemuksen mukaan ihan käyttökelpoisiakin, vaikka ennakkoluuloinen olin halpisten suhteen.
Sorry, mutta mä en tajua noita mp3-juttuja. Mutta kaipa ne osaa ihan kaupasta ostettua cd:täkin soittaa. Kaipaan siis soitinta, mieluiten pelkkää radiota, jolla voi ohjata tuota olemassa olevaa boksia. Ja helpommalla pääsis kun sais samanlaisen etupaneelin tilalle. Olen ottanut yhteyttä maahantuojaan ja niiden huoltoon, vaikka tiedän, ettei niin hyvää mäihää voi olla, mutta kukapa mitään koskaan voi saada, jos ei edes yritä. Seuraavaksi kysyn kustannusarviota paikallisesta huollosta tuon paneelin valojen korjauksesta.

Ja jos tosiaan pitää koko soitin vaihtaa, niin se sitten joskus aikanaan. Ei tuolla nyt niin kiire ole. Suomipop-kanava on viritettynä ja virtanappi löytyy pimeässäkin ;)
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9381
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

jariha kirjoitti:
Myrkky kirjoitti:
m.k kirjoitti:Tai sitten satasella käytetty MP3-soitin...
Alle satasella saa jo uusia, ainakin oman kokemuksen mukaan ihan käyttökelpoisiakin, vaikka ennakkoluuloinen olin halpisten suhteen.
Sorry, mutta mä en tajua noita mp3-juttuja. Mutta kaipa ne osaa ihan kaupasta ostettua cd:täkin soittaa. Kaipaan siis soitinta, mieluiten pelkkää radiota, jolla voi ohjata tuota olemassa olevaa boksia. Ja helpommalla pääsis kun sais samanlaisen etupaneelin tilalle. Olen ottanut yhteyttä maahantuojaan ja niiden huoltoon, vaikka tiedän, ettei niin hyvää mäihää voi olla, mutta kukapa mitään koskaan voi saada, jos ei edes yritä. Seuraavaksi kysyn kustannusarviota paikallisesta huollosta tuon paneelin valojen korjauksesta.

Ja jos tosiaan pitää koko soitin vaihtaa, niin se sitten joskus aikanaan. Ei tuolla nyt niin kiire ole. Suomipop-kanava on viritettynä ja virtanappi löytyy pimeässäkin ;)
Mulla hajosi kanssa etupaneeli (istuin sen päälle :oops: ), laitoin kepöön vain ostoilmon jossa mainitsin kyseisen soittimen merkin ja tyypin ja tuli kaksikin tarjousta (soitin oli silloin myöskin ikivanha), eli löytyy noita tsäkällä ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4026
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

ng900aero kirjoitti:Mulla hajosi kanssa etupaneeli (istuin sen päälle :oops: ), laitoin kepöön vain ostoilmon jossa mainitsin kyseisen soittimen merkin ja tyypin ja tuli kaksikin tarjousta (soitin oli silloin myöskin ikivanha), eli löytyy noita tsäkällä ;)
Kiitti. Laitankin ilmon heti ensimmäiseksi tänne :D
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Kyselepäs Sakulta löytyisikö häneltä kyseiseen soittimeen sattumalta etulevyä. http://www.pioneer-shop.net/
On käytettyjäkin soittimia ja voinut jäädä hyllyyn ajelehtii joku epäkurantti soitin jossa voisi olla ehjä etulevy.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Vastaa Viestiin