Eli onko Saabistessä noita pienemmän luokan autoharrastajia.?? Ainakin pari kappaletta tiedän
Itse ole tällä hetkellä hommailemassa tuollaista polttisvehjettä.
Haboan hyper 8. N. 3hv ja 3.5kg joten kulkee kokoonsa nähden "kiitettävästi"! (huiput 60-70km/h)
Aikoinaan tuli seurattua kun kaksi isoveljeä ajoi sähkövehkeillä kilpaa sm-tasolla, välillä pääsi kyllä itsekkin ajelemaa.
viimeinen pisara tähän hommaan tuli kun pääsin työkaverin autoa ajelaan yhtenä päivänä.
Sanaa vapaa puolestani joten kokemuksia kyseisetä vehkeestä ja alan harrastuksesta kuunneellaan mielellään
Ässä kirjoitti:Itse en rc-autoja harrasta, mutta huomasin vanhoista Pienoismalli-lehdistä Firg... siis erään tännekin kirjoittelevan tonnarikuskin nimen
Jess Sööör
Siellä porukassa sitä tuli, Jaapen kanssa, kisailtua yli 10 vuotta.
Olinpas muutamia vuosia lajivastaavana Pienoisautoliitossa ja myöhemmin Saulissa.
Tuli kokeiltua kaikki merkit ja mallit.
Tuota HoBao:ta tuo konkari Timo Jalas, joka ei mitään roskaa viitsi Suomeen rahdata. Hän ajaa vieläkin aktiivisesti kisaa.
Kysyppäs lisää, vastailen mielelläni.
Tuo on kiehtova harrastus.
(Mulla on pari säkillistä renkaita ja sekä valmiita settejä vanteille liimattuina. ajamattomia. Noin vinkkinä vain.)
Viimeksi muokannut Firges9000, Su Tammi 21, 2007 20:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Ajoimme yli kymmenen vuotta kisaa. Kiersimme myös euroopassa kisaamassa. Kertaakaan ei ole kone leikannut kiinni, koska olemme käyttäneet omia seoksia, lähinnä öljyn suhteen.
Käytimme vain Piccoa ja OS:sää.
Autoina käytimme alussa Kyoshoa ja sitten vallan tuota Sabattiinin valmistamaa Cronoa.
Olen museoinut yhden mallin kummastakin, itselleni.
Kriittisempi asia on nuo ilmanputsarit.
Teimme omia virityshuppuja ja liotimme ne crossipyörien ilmansuodatin öljyissä.
Sorvautin stanssin, jolla löin noita huppuja suoraan vaahtomuovilevystä.
Putsari pitää vaihtaa tarpeeksi usein. Esim jokaiseen kisaerään uusi.
Polttoaine kannattaa suodattaa ns. "melittasuodattimen" läpi. Methanolissa tuppaa olemaan noita hyytymiä, jotka tukkivat suuttimet.
Olen nähnyt Saabin kopan tuollaisessa pelissä.
Rajua touhua maailmalla nuo pelit.
Cronon tehdasmekaanikkoina toimivat samat mekaanikot, jotka ovat Ferrarin tai Alfa Romeon varikoilla hommissa.
Crono =SVM-racing = Sabattiini, Veronesi ja Marcarucci. Isojen rahojen miehiä, jotka harrastivat tuotakin lajia. Yllättäviä persoonia, kun kuuli mitä tekevät työkseen, tai oikeammin mitä he hallitsevat Italian autoteollisuudessa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Mulla on kyllä vanha Schumacherin sähköcrossari jossain kaapissa piilossa. Nuorempana tuli ajettua melko paljon mut sen jälkeen se auto on hautautunu johonkin
Tosi hauskaa touhua tuo kyllä on ja välillä on himottanu hankkia joku uusi
pade kirjoitti:Mulla on kyllä vanha Schumacherin sähköcrossari jossain kaapissa piilossa. Nuorempana tuli ajettua melko paljon mut sen jälkeen se auto on hautautunu johonkin
Tosi hauskaa touhua tuo kyllä on ja välillä on himottanu hankkia joku uusi
Hanki 1:5 skaalan auto. Siihen Saabin kori.
Meillä on sellanen Keken Calibran kopalla.
Tuli hankittua Futaban rattiradio, jossa on luistonesto ja ABS-jarrut.
Noi toimii ihan kivasti, erikoinen idea niiden toteutuksessa.
Ajellaan vaikka aluksi Keimolan potkijaisissa, tilaa siellä olisi.
Toisaalta, Tattarisuolla on niille ihan oma ratansa, jota Jalaksen Veikko isännöi.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Isä osti jonkun polttomoottori rc auton minulle vuonna -98. Se on muutaman kerran ollut käynnissä mutta ei koskaan olla päästy sitä kokeilemaan. Nyt se on ollut komeron hyllyllä n.8 vuotta. Kaveri sen sieltä bongasi n. viikko sitten, ja nyt olis tarkoitus laittaa se kuntoon ens kesäksi. Katsoo nyt sitten tuleeko hommasta mitään.
Onhan noita nuorempana tullu harrastettua, parit kisatkin ajoin mutta oli liian kallis harrastus itsekustannettavaksi. Kovasti himottaisi ostaa joku drifteri nyt kun hinnatkaan ei enää ole päätä huimaavia.
Aleksi kirjoitti:Onhan noita nuorempana tullu harrastettua, parit kisatkin ajoin mutta oli liian kallis harrastus itsekustannettavaksi. Kovasti himottaisi ostaa joku drifteri nyt kun hinnatkaan ei enää ole päätä huimaavia.
Kustannukset riippuvat täysin omasta harkinnasta. So, ei juokse ihan jokaisen uuden kalliin ihmepalikan perässä. Ajelee omilla peruskamoilla.
Pääasia on, että peli käy ja kukkuu koko kisan.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Tottahan sitä nyt polttis piti pojalle ostaa 2v synttärilahjaksi .
Hauskaa puuhaa ja onnistuu pienenkin muksun kanssa, kun antaa lapsen ohjata ja itse säätelee kaasua. Osumia on autolla saatu, mutta yllättävän kestäviä ne on..
Tuollainen thunder tiger on ja lyöntiä on ihan tarpeeksi. Kiekuu kovaa ja korkealle..
Iteltä löytyy Kyosho inferno GT, 1:8 krossi subarun korilla. Krossarin osiakin siihen tullut keräiltyä, joten on ikäänkuin 2in1, asfalttilla ja soralla toimii..
Melkein tuli ostettu käytetty Kyoshon Inferno crossari mutta kaupat meni ohi suun
Nettiä on tullut aika paljon lueskeltua ja kyllähän tuollaisen pitäisi harrastekaytössä aika kauan kestää. Eikä nuo varaosat mielestäni nyt niin kauhean kallliita ole. Löpö maksaa noin 30€ gallona ja tuollakin ajelee aika kauan
Tarkoitus on myös hommata kesäksi sliksit alle ja joku siisti koppa, sitten vaan parkkiksille cruisailemaan
Onneksi Ulvilan krossirata on tuossa ihan vieressä ja vuosimaksu taitaa olla 25€ joten eipä tuokaan kalliilta tunnu.