Onko kesämökki harrastajia? Ja kylpytynnyrit

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Onko kesämökki harrastajia? Ja kylpytynnyrit

Viesti Kirjoittaja 900i »

Kysyisin onko foorumilla mökki harrastajia?
Itsellä mietintä myssyssä uuden agregaatin osto. Yamahan 3000ise malli, kaukosäädöllä ja pitäis lähteä käyntiin automaattisesti kun laittaa vaikka kahvinkeittimen päälle... Kyllästyin totaalisesti kiinan pojan salkku agregaattiin . Kesän aikan kerkesi olla 3konetta....

Entä onko kellään 12v vesipumppuja käytössä?? Niiden tehot kiinnostais kun on järvestä matkaa 40m ja korkeus eroa 8m.
Viimeksi muokannut 900i, Ti Maalis 13, 2012 21:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7468
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

tarkoititko

Viesti Kirjoittaja mestari »

sitä sellasta punaista Horsepower aggregaattia joka on putkikehikossa ja 4 tahti? eiks se ole kestänyt muka? vai oliko se edes kiinasta mene ja tiedä
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Kipor oli tämä ja salkkumalli. Kevyt... Huono..
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Onko kesämökki harrastajia?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

900i kirjoitti:Kysyisin onko foorumilla mökki harrastajia?

On.

Mulle tuli aikoinaan Tuulilasin kylkiäisenä yksi "Meidän mökki" -lehden näytenumero. Eipä ollut hirveästi enää mökkifiilistä, kun ns. "mökeissä" oli kaikki nykyajan mukavuudet :roll: Eli lehden nimi olisi pikemminkin "Vapaa-ajan asunnot", eikä lainkaan viittausta mökkeihin :wink:

No toisaalta jos tuon em. lehden mukaan alkaisi ostamaan kaikkea krääsää mökille, niin sitten täytyisi ostaa lämmitettävä kylpytynnyri, lämmitettävä grillikota, kotistereojärjestelmä jne. :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Tynnyri löytyy 2700Litraa ja kesäkeittiö.

Kuva


Tommonen kota mulla on siellä myös.

Kuva

Kyllähän tuo melkoinen työ siirtola on ollutkin..
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
m.k
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Marras 24, 2006 15:25
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja m.k »

Juu, mökki löytyy. Sähköjä ei ole kuin aurinkopaneli, että saa lamppuja yms. mukavuuksia. Vesijohtoakaan ei ole, mutta kaivosta saa raikasta juomavettä ja voi kantaa mukanakin pikkuisen. Tuolla se on mukavaa rauhoittua joskus kun on pidempi loma, voi rauhassa kalastella, saunoa, lukea kirjoja, ottaa aurinkoa ym. Kännykässäkään ei ole kenttää jos ei kävele paria kilsaa, joten ei sekään juuri vaivaa. Kerran päivässä olen käynyt teksiviestit lukemassa, että kiinni kuitenkin saa jos jotain sattuu.

Jos tekee mieli lomailla jossakin laskettelukeskuksessa, tai muuten vaan kalliimmassa mökissä, niin ennemmin vuokraan sen kuin törsään omat rahani. Tuohon ei paljoa mennyt kun aikanaan tehtiin, eikä tarvitse mennäkään. Mulle mökki on paikka jonne mennään rauhoittumaan, jos kaipaa lomaltaan jotain muuta niin sekin kyllä järjestyy oikein helposti. On vaan melko kallista kun ruvetaan mökeille laittamaan sähköjä, viemäröintiä, lämmintä vettä ym. Itse pärjään hyvin, kun on suht. lämpöinen ja kuiva paikka nukkua, kaasulevy ja savustuspönttö ja nuotiopaikka ruuan laittoon. Savusaunaa olen ajatellut tuonne kyllä, mutta nyt ei varmaan tule parin vuoden sisään vielä laitettua. Ehkäpä sitten joskus... Kun ei ole kovin paljoa sijoittanut, niin ei sitten ole niin pakko olla siellä mökillä sitten. Tiedän tuttuja, jotka ovat satatuhatta tai enemmänkin laittaneet euroja mökkiin, niin sielläpä sitten tulee ne lomat ja vapaat aina vietettyä vaikkei niin huvittaisikaan. Toisaalta osa myös viihtyy siellä, jolloin on perusteltua tuollainen kakkoskoti, josta mukavuudet löytyvät. Itse aikoinaan tuli mökki laitettua, kun asuttiin vielä kerrostalossa. Jos vielä asuisin kerrostalossa, niin voi olla että enemmänkin tulisi tuohon mökkiin panostettua, mutta nyt kun on omakotitalo ja siinäkin tavallaan tietty oma rauhansa, niin ei enää niin paljoa kaipaa mökiltä.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Joo ei meidän mökissäkää ole kuin akku valot . 12voltin väri tv. Saunassa valot , patteri radio... Järvestä pesuvesi. Ulko WC. Käyttöveden joutuu tuomaan tonkassa lähellä asuvalta sukulaiselta. Tuokin on rakennettu 70 luvun alussa omalla työllä . Hinta ei ollut juuri mitään. Nykypäivänä samanlaisesta pyydetään 100-150ke. Ei kannata myydä kyllä ikinä jos vähänkin tarvetta on, koska kalliiksi tulee vuokrailla tarpeen vaatiessa.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Mökkejä on osaomistuksessa kaksikin. Molemmat n. 300 km päässä kotoa. Ja n. 40 km etäisyydellä toisistaan :? . Ei noille oikein hetken mielijohteesta lähdetä. :roll:
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

hetken mielijohteesta lähdin kesällä mökille, yöllä kun oli niin hieno ilma eikä väsyttänyt, ja matkaa mökille 800 per suunta, rovajärven ampuma-alueen rajalla, ei muuta kuin koira kainaloon ja menoksi :)
mökillä ulko wc ja rantasuna, pesuvesi järvestä, juomavesi lähteestä, sähköt sielä on mutta eipä niitä sielä paljon tarvinnut
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

m.k kirjoitti:Tuolla se on mukavaa rauhoittua joskus kun on pidempi loma, voi rauhassa kalastella, saunoa, lukea kirjoja, ottaa aurinkoa ym. Kännykässäkään ei ole kenttää jos ei kävele paria kilsaa, joten ei sekään juuri vaivaa.
Ihan sama juttu. Kännykkä tosin on alkanut kuulua jotenkuten noin 5 vuotta sitten ja televisiokin näkyy jotenkin, kun on siirrytty digiaikaan. Täytyy kuitenkin toistaiseksi tuoda digiboksi kotoa mukanaan, jos mielii katsoa TV:tä.
m.k kirjoitti:Mulle mökki on paikka jonne mennään rauhoittumaan, jos kaipaa lomaltaan jotain muuta niin sekin kyllä järjestyy oikein helposti. On vaan melko kallista kun ruvetaan mökeille laittamaan sähköjä, viemäröintiä, lämmintä vettä ym. Itse pärjään hyvin, kun on suht. lämpöinen ja kuiva paikka nukkua, kaasulevy ja savustuspönttö ja nuotiopaikka ruuan laittoon. Savusaunaa olen ajatellut tuonne kyllä, mutta nyt ei varmaan tule parin vuoden sisään vielä laitettua. Ehkäpä sitten joskus... Kun ei ole kovin paljoa sijoittanut, niin ei sitten ole niin pakko olla siellä mökillä sitten. Tiedän tuttuja, jotka ovat satatuhatta tai enemmänkin laittaneet euroja mökkiin, niin sielläpä sitten tulee ne lomat ja vapaat aina vietettyä vaikkei niin huvittaisikaan. Toisaalta osa myös viihtyy siellä, jolloin on perusteltua tuollainen kakkoskoti, josta mukavuudet löytyvät. Itse aikoinaan tuli mökki laitettua, kun asuttiin vielä kerrostalossa. Jos vielä asuisin kerrostalossa, niin voi olla että enemmänkin tulisi tuohon mökkiin panostettua, mutta nyt kun on omakotitalo ja siinäkin tavallaan tietty oma rauhansa, niin ei enää niin paljoa kaipaa mökiltä.
Jälleen sama juttu. Meidän mökiltä löytyy sähköt, TV, puu-&sähköhellat, takka jne. Juoksevaa&kuumaa vettä ei löydy, vaan se on itse kannettava/pumpattava järvestä/kaivosta. Lisäksi löytyy puusauna järven rannalla. Tuo kylpytynnyri on kyllä "poltellut" mielessä, mutta ei ole toistaiseksi tullut hommattua sellaista.

Mökki tosiaan tuo hyvää balanssia kerrostaloasumiselle. Sitten kun alkaa kyllästyttää kaupungissa olo lomalla tai viikonloppuna, niin hurauttaa noin 160 km Helsingistä Jyväskylään päin Päijänteen länsirantaa, niin pääsee pois kaupungin hälinästä. Sitten kun tulee fiilis, että on "metsittynyt" tarpeeksi, niin pääsee helposti takaisin. Siksi kerrostaloasuminen ei ole koskaan ollut vaikeaa ja omakotitaloon en muuttaisi "kirveelläkään". Liian paljon omalla kontolla, jos esim. kuumavesipannu hajoaa tai tulee ihan tajuttomasti lunta. Joku rivari voisi joskus tulevassa elämäntilanteessa olla ihan OK, jos kustannukset jaetaan taloyhtiön kesken ja on palkattu huoltoyhtiö hoitamaan lumi-/talonmiestyöt :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Re: Onko kesämökki harrastajia?

Viesti Kirjoittaja 900i »

Onkos kokemuksia kylpytynnyrin valaistuksista millainen kannattais asentaa 12v järjestelmään?
Ei upotettavia. Löytyykö pinta asennettavia esim spotteja ledinä? Entä kestääkö Lednauhat veden alla oloa aikuisten oikeasti?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
är.jii
"Viggen"
Viestit: 607
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 17:48
Paikkakunta: Parkano

Re: Onko kesämökki harrastajia? Ja kylpytynnyrit

Viesti Kirjoittaja är.jii »

Kuitua olen ajatellu laittaa, jos sen paljun sisäpuolelle laittaisin. Tällä hetkellä
on väriä vaihtavat ledit paljun yläpuolella semmoseen kärrynpyörään upotettuna.
Mutta parempi tunnelma tulee pelkästään kynttilöillä. :wink:
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
Vastaa Viestiin