Promillemittari
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Promillemittari
Onko suositeltavia promillemitareita kaupan ja missä. Pitäis ostaa suhteellisen luotettava promillemittari suvun uppiniskaisimmalle mehustajalle.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Ainoat luotettavat on poliisilla.
Taannoin kavereiden kanssa testattiin missä kunnossa on sillon kun on vielä veneellä ajokunnossa (ei, ei ollut tarkoitus veneillä siinä kunnossa), tuohon aikaan se oli 1.5 promillea. Apuvälineinä oli kaksi erimerkkistä alkometria ja runsaasti alkoholijuomaa.
Kumpikin mittari antoi aina eri lukemaan ja lukema ei aina noussut ottamalla lisää snapsia vaan saattoi jopa hieman pudota. Silloin kun mittarit saatiin näyttämään tuota 1.5 promillea ei kukaan meistä olisi edes päässyt laiturilta veneeseen. Lopputuloksena päättelimme että mittarit ovat pyllystä ja niihin ei juuri ole luottamista ainakaan noiden lukemien mittaamisessa. Saattaa tietysti olla että ovat alempana tarkempia.
En laskisi korttiani kotialkometri lukeman varaan...
-J-
Taannoin kavereiden kanssa testattiin missä kunnossa on sillon kun on vielä veneellä ajokunnossa (ei, ei ollut tarkoitus veneillä siinä kunnossa), tuohon aikaan se oli 1.5 promillea. Apuvälineinä oli kaksi erimerkkistä alkometria ja runsaasti alkoholijuomaa.
Kumpikin mittari antoi aina eri lukemaan ja lukema ei aina noussut ottamalla lisää snapsia vaan saattoi jopa hieman pudota. Silloin kun mittarit saatiin näyttämään tuota 1.5 promillea ei kukaan meistä olisi edes päässyt laiturilta veneeseen. Lopputuloksena päättelimme että mittarit ovat pyllystä ja niihin ei juuri ole luottamista ainakaan noiden lukemien mittaamisessa. Saattaa tietysti olla että ovat alempana tarkempia.
En laskisi korttiani kotialkometri lukeman varaan...
-J-
Olihan noista testi jossain lehdessä ja siinä ne näytti ihan hyvin. Ongelma on siinä että mittari pitäisi kalibroida ainan tietyin välin, samoin kuten miliisien mittarit. Tarkkus oli muutamilla mittareilla samaa luokkaa, joten siitä se ei ole kiinni. Mutta mistä sitten tiedät milloin mittari ei ole enää vireessä? hyvä kysymys.
Itse noudatan sitä linjaa, että jos mittari vähänkin värähtää niin silloin on syytä olla ajamatta, eli itse lukemalla ei ole niin väliä. Uskon että sontakin mittari toimii suht luotettavasti tällä menetelmällä.
Itse noudatan sitä linjaa, että jos mittari vähänkin värähtää niin silloin on syytä olla ajamatta, eli itse lukemalla ei ole niin väliä. Uskon että sontakin mittari toimii suht luotettavasti tällä menetelmällä.
500whp.net member
500whp.net member