mikä vit.....aa? avautumis topic

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Lukittu
eljass
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 13:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja eljass »

georgahti kirjoitti:
eljass kirjoitti:...
Tai sitten väärentää invaluvan?
tai soittaa pysäköinninvalvontaan, että auto hajos ja johonkin se oli työnnettävä. tämän pitäis mennä läpi kelle tahansa pysäköinninvalvojalle, koska saabithan leviää käsiin vähintäänkin kerran päivässä.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Djjules
"Turbo"
Viestit: 270
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 15:11
Paikkakunta: UK

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Djjules »

eljass kirjoitti:Niin ja se vielä, että kohta kyllä ruuvailen kilvet irti jos useamminkin on liityntäpysäköinti täynnä. Siinähän sitten tarkistelevat VINnin perusteella rekkaria jostain AKEsta perkele.
Jep, mutta kohta ne lyö lukot päälle :wink:
- Juha -
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja A.L. »

auraajat jotka auraa tiet ojan päälle. Nimimerkillä ojassa käynyt. Eihän se ollut kuin 30cm puolelleen ojan päällä. :D
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Kunto on huonontunut :?
Kävin 12km lenkillä jonka keskisyke oli 139 ja max 172.
Voihan tuolla sohjokelillä olla vaikutusta, mutta seli seli
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Paikallinen teiden talvikunnossapito. Aamun satoi vettä, keskipäivällä paistoi aurinko ja iltapäivällä oli parhaimmillaan 5 astessa plussalla. Koko hemmetin päivän aikana ei näkynyt tuossa tiellä ensimmäistäkään aura-autoa vaikka tien pettävää polannetta olisi kauhonut vaikka muovilusikalla.

Sitten ku päivä painuu mailleen ja pakkanen hiipii takaisin, saan lapset sänkyihin niin ajattelen käydä lähikaupasta hakemassa leipää, kun olen saikulla ollut sisällä ja jokainenhan sen neljän päivän jälkeen tietää. Vähän raitistailmaa ja iltapalatarpeita. No totta vitussa silloin on aura käynyt auraamassa koko polanteen hemmettiin tieltä mikä on ihan kaunis asia, mutta se toveri pakkanen on tehnyt siitä jo kohtuu kovaa tavaraa. Ei auta ku kitkuttaa se aurakasa pois auton edestä nimittäin eipä tuolla muoviin kuorrutetulla hopeanuolella olis päässy pihasta yhtään mihinkään aamulla.

Ku siis eihän tämä voi olla mahdollista, että koko päivän on ollut mahtava ilma aurata tuo moska pois tieltä. Eikä siinä vielä mitään, kauppaan mennessä ajan tätä kotikatua jonkin matkaa niin näen sen koneen mikä aurasi, se oli oikea aura-auto, ensimmäistä kertaa koko helvetin talvena mun silmiin osuu aura-auto auraamassa näitä kulmia. Koko talvi tuotakin tietä hingannut jotkut maajussilaitteet (ei mitään pahaa maanviljelijoitä kohtaan, traktorit ovat varmasti asiallisia laitteita heinän ajamiseen, paskan kärräämiseen ja kotitien linkoamiseen) tai joku pyöräkuormaaja tulipalopakkasilla silittämässä polannetta.

Mä en niinku tiedä mikä tässä voi olla, vika ei todellakaan ole lumimäärässäkään, tämä sama paska on joka kevät. Tällä kadulla ei ilmeisesti asu ketään kaupungin hierarkiassa tärkeää. Muutenkin täällä aurataan kadut kerta vetasulla ja seuraavan kerran vasta ku tulee uutta lunta. Niiden välit sitten vedetään nimismiehenkiharalla. Asfaltoituja teitä kyllä aurataan niin maan pirusti mutta mitä lähemmäs keskustaa menet niin sitä huonommat nekin ovat. Niin ja kyllä tuota hiekkatietä höylätään kesällä, väliin on tienpinta jotain jalkapallokenttälaatua ettei tiedä uskaltaako sinne edes ajaa ku näyttää niiiiin hyvältä, mutta nämä talviolosuhteet.

Pari vuotta sitten sattui hassu "insidentti". Lähdin aamulla töihin pyörällä ja vedin kunnon lipat tuossa kotitiellä. Polven kohdalta oli housua rikki verinahkaan asti. Soitin tiemestarille ja hieman moitin tien hoitoa, kun tie on ojasta ojaan peilijäällä. Tiemestari pokkana sanoo, että oliko pyörässä nastarenkaat, kun kyselin kukahan nämä mun byysat maksaa. Eipä ollut niin eipä kuulemma saa kaupungiltakaan korvauksia (outoa, tieliikennelakikaan ei käsittääkseni sisällä talvirengaspakkoa polkupyörille mutta tämä kylä kato menee lain edellä). No, kehoitin heitä tekemään tielle jotain. Oli kuulemma tiekarhu toimissaan ja lupasivat laittaa sen tänne. Ja tulihan se, kahden kuukauden päästä puhelinsoitosta.

Pitäisi varmaan veronmaksajana avautua asiasta jonnekin ja kertoa vähän miltä tuntuu asua tässä ei-asfaltoidun tieosuuden varrella.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2624
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

dimebak kirjoitti:Paikallinen teiden talvikunnossapito. Aamun satoi vettä, keskipäivällä paistoi aurinko ja iltapäivällä oli parhaimmillaan 5 astessa plussalla. Koko hemmetin päivän aikana ei näkynyt tuossa tiellä ensimmäistäkään aura-autoa vaikka tien pettävää polannetta olisi kauhonut vaikka muovilusikalla.

Sitten ku päivä painuu mailleen ja pakkanen hiipii takaisin, saan lapset sänkyihin niin ajattelen käydä lähikaupasta hakemassa leipää, kun olen saikulla ollut sisällä ja jokainenhan sen neljän päivän jälkeen tietää. Vähän raitistailmaa ja iltapalatarpeita. No totta vitussa silloin on aura käynyt auraamassa koko polanteen hemmettiin tieltä mikä on ihan kaunis asia, mutta se toveri pakkanen on tehnyt siitä jo kohtuu kovaa tavaraa. Ei auta ku kitkuttaa se aurakasa pois auton edestä nimittäin eipä tuolla muoviin kuorrutetulla hopeanuolella olis päässy pihasta yhtään mihinkään aamulla.

Ku siis eihän tämä voi olla mahdollista, että koko päivän on ollut mahtava ilma aurata tuo moska pois tieltä. Eikä siinä vielä mitään, kauppaan mennessä ajan tätä kotikatua jonkin matkaa niin näen sen koneen mikä aurasi, se oli oikea aura-auto, ensimmäistä kertaa koko helvetin talvena mun silmiin osuu aura-auto auraamassa näitä kulmia. Koko talvi tuotakin tietä hingannut jotkut maajussilaitteet (ei mitään pahaa maanviljelijoitä kohtaan, traktorit ovat varmasti asiallisia laitteita heinän ajamiseen, paskan kärräämiseen ja kotitien linkoamiseen) tai joku pyöräkuormaaja tulipalopakkasilla silittämässä polannetta.

Mä en niinku tiedä mikä tässä voi olla, vika ei todellakaan ole lumimäärässäkään, tämä sama paska on joka kevät. Tällä kadulla ei ilmeisesti asu ketään kaupungin hierarkiassa tärkeää. Muutenkin täällä aurataan kadut kerta vetasulla ja seuraavan kerran vasta ku tulee uutta lunta. Niiden välit sitten vedetään nimismiehenkiharalla. Asfaltoituja teitä kyllä aurataan niin maan pirusti mutta mitä lähemmäs keskustaa menet niin sitä huonommat nekin ovat. Niin ja kyllä tuota hiekkatietä höylätään kesällä, väliin on tienpinta jotain jalkapallokenttälaatua ettei tiedä uskaltaako sinne edes ajaa ku näyttää niiiiin hyvältä, mutta nämä talviolosuhteet.

Pari vuotta sitten sattui hassu "insidentti". Lähdin aamulla töihin pyörällä ja vedin kunnon lipat tuossa kotitiellä. Polven kohdalta oli housua rikki verinahkaan asti. Soitin tiemestarille ja hieman moitin tien hoitoa, kun tie on ojasta ojaan peilijäällä. Tiemestari pokkana sanoo, että oliko pyörässä nastarenkaat, kun kyselin kukahan nämä mun byysat maksaa. Eipä ollut niin eipä kuulemma saa kaupungiltakaan korvauksia (outoa, tieliikennelakikaan ei käsittääkseni sisällä talvirengaspakkoa polkupyörille mutta tämä kylä kato menee lain edellä). No, kehoitin heitä tekemään tielle jotain. Oli kuulemma tiekarhu toimissaan ja lupasivat laittaa sen tänne. Ja tulihan se, kahden kuukauden päästä puhelinsoitosta.

Pitäisi varmaan veronmaksajana avautua asiasta jonnekin ja kertoa vähän miltä tuntuu asua tässä ei-asfaltoidun tieosuuden varrella.
Täällä on ihan sama meininki. Kävin eilen keskustassa kaupassa ja niin tuntui kuin olisi perunapellolla ajanut. Se on nyt tätä päivää kun auraus hoidetaan läpi talven traktoreilla. Ei ole täällä näkynyt tiekarhua koko talvena. Ennen homma toimi kun oli vielä TVH. Niillä oli kunnon pelit ja vehkeet ja etenkin se tiekarhu aina käytettävissä, jolla vedettiin tiet suoriksi. Saas nähdä pääseekö sitä töihin asti tänään ehjällä autolla vai kestääkö pyörän ripustukset. Amalgamit ainakin tippuu hampaista :oops:
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja siiseli »

Juu, eipä noita teitä pahemmin pidetä kunnossa. Saabilla en tällä hetkellä viitsi edes pihasta lähteä. Koko talven ajan on silloin tällöin jollain pikku traktorilla pyyhkäisty lumia ihan vaan ulkonäön vuoksi, tätä ennen lumet kerennyt tamppautua autojen renkaiden alla kovaksi. Tuossa maanantaina kattelin että tuota kovaa kerrosta on jo sellaiset 15cm, molemmilla puolin jalkakäytävät joita mahdoton tunnistaa. No eilenpä oli mukavat plussa kelit ja satoi hieman vettäkin, tuo kiva kerros sit suli loskaks tielle ja voitte vain arvata kuinka mahtava siinä on ajella. Tonnarin alustaa kun on laskettu, niin menis sillä auraushommiks ajelu...
#3834
samhiort
"Turbo"
Viestit: 282
Liittynyt: Ma Helmi 23, 2009 11:56
Paikkakunta: Kotka

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja samhiort »

Ai mitä **tuttaa??? No toi **tun lumisade !!!
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja dimebak »

ysitonnari93 kirjoitti:
dimebak kirjoitti:...
Täällä on ihan sama meininki. Kävin eilen keskustassa kaupassa ja niin tuntui kuin olisi perunapellolla ajanut. Se on nyt tätä päivää kun auraus hoidetaan läpi talven traktoreilla. Ei ole täällä näkynyt tiekarhua koko talvena. Ennen homma toimi kun oli vielä TVH. Niillä oli kunnon pelit ja vehkeet ja etenkin se tiekarhu aina käytettävissä, jolla vedettiin tiet suoriksi. Saas nähdä pääseekö sitä töihin asti tänään ehjällä autolla vai kestääkö pyörän ripustukset. Amalgamit ainakin tippuu hampaista :oops:
Kotipuolessa eli Rovaniemellä viime viikolla käydessä näin elämäni ensimmäisen kerran kaupungissa traktrorin auraavan, tosin en ole eläissäni nähnyt niin iso Valtraa. Katoin niiden nettisivuilta ja taidan olla 99% varma, että se oli se uusi S-sarjalainen. Siinä on kyllä painoakin aurahommiin, 10,500kg eli melkein tuplat pykälää pienempään kokoon. Noo, kotiseudulla ruukattiin pyörätietkin aurata JCB:n traktorikaivureilla (tietenkin ilman sitä kaivuriyksikköä).

Täällä muuten vein poikaa tarhaan jokunen aika sitten ja satuin ajamaan traktorin takana, kun se aurasi pyörätietä. Eipä olisi voinut enään kovin hiljempaa aurata, taisi olla tuntipalkalla töissä kaupungin oma työntekijä. Pari kertaa tuntui, että jos tuo auraa yhtään hitaampaa niin minä kaadun pyörällä :lol:

Anyway, kyllä sillä traktorilla saa pyörätiet aurattua missä se "kulutuskin" on kevyempää ja ikinä ei lumi tamppaannu siihen tien pintaan. Ja mökkitiethän saa hyviksi linkoamalla :mrgreen: Pointtini on kuitenkin se, että miten voi aurata hyvin jos kalustossa ei ole massaa painaa sitä auraa polanteen läpi?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Kuskin oven lukko (avaimenreikä) laukes. Käyttäytyy kuin avain ei olisi kyseiseen autoon, ei käänny kumpaankaan suuntaan. Väkivallalla ehkä mutta helpompaa apurin puolelta avata jossa toimii buenosti. Viimeistään varmaan kauko-ohjattua keskuslukitusta ruvettava asentamaan...
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja saab87 »

Kohta ei mahu enää hauikset minkään paidan hihoihin kun tuota meidän "köykästä" pikkumiestä nostellessa tulee niin paljon habaa :lol:
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja ASTech »

dj_pirtu kirjoitti:Kuskin oven lukko (avaimenreikä) laukes. Käyttäytyy kuin avain ei olisi kyseiseen autoon, ei käänny kumpaankaan suuntaan. Väkivallalla ehkä mutta helpompaa apurin puolelta avata jossa toimii buenosti. Viimeistään varmaan kauko-ohjattua keskuslukitusta ruvettava asentamaan...
Tuosta tuli mieleen, että minua taas kypsyttää kaukosäädön toimimattomuus. Lukot toimii buenosti :wink:
900C -86
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja dimebak »

ASTech kirjoitti:
dj_pirtu kirjoitti:Kuskin oven lukko (avaimenreikä) laukes. Käyttäytyy kuin avain ei olisi kyseiseen autoon, ei käänny kumpaankaan suuntaan. Väkivallalla ehkä mutta helpompaa apurin puolelta avata jossa toimii buenosti. Viimeistään varmaan kauko-ohjattua keskuslukitusta ruvettava asentamaan...
Tuosta tuli mieleen, että minua taas kypsyttää kaukosäädön toimimattomuus. Lukot toimii buenosti :wink:
Opelin kaukosäätimet prakailee molemmat. Sain huollosta ohjeeksi kokeilla tekohengitystä niin, että käyttää paristokontaktien tinat kuumina. Kuulemma aika monessa tapauksista.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2624
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

dimebak kirjoitti:
ysitonnari93 kirjoitti:
dimebak kirjoitti:...
Täällä on ihan sama meininki. Kävin eilen keskustassa kaupassa ja niin tuntui kuin olisi perunapellolla ajanut. Se on nyt tätä päivää kun auraus hoidetaan läpi talven traktoreilla. Ei ole täällä näkynyt tiekarhua koko talvena. Ennen homma toimi kun oli vielä TVH. Niillä oli kunnon pelit ja vehkeet ja etenkin se tiekarhu aina käytettävissä, jolla vedettiin tiet suoriksi. Saas nähdä pääseekö sitä töihin asti tänään ehjällä autolla vai kestääkö pyörän ripustukset. Amalgamit ainakin tippuu hampaista :oops:
Kotipuolessa eli Rovaniemellä viime viikolla käydessä näin elämäni ensimmäisen kerran kaupungissa traktrorin auraavan, tosin en ole eläissäni nähnyt niin iso Valtraa. Katoin niiden nettisivuilta ja taidan olla 99% varma, että se oli se uusi S-sarjalainen. Siinä on kyllä painoakin aurahommiin, 10,500kg eli melkein tuplat pykälää pienempään kokoon. Noo, kotiseudulla ruukattiin pyörätietkin aurata JCB:n traktorikaivureilla (tietenkin ilman sitä kaivuriyksikköä).

Täällä muuten vein poikaa tarhaan jokunen aika sitten ja satuin ajamaan traktorin takana, kun se aurasi pyörätietä. Eipä olisi voinut enään kovin hiljempaa aurata, taisi olla tuntipalkalla töissä kaupungin oma työntekijä. Pari kertaa tuntui, että jos tuo auraa yhtään hitaampaa niin minä kaadun pyörällä :lol:

Anyway, kyllä sillä traktorilla saa pyörätiet aurattua missä se "kulutuskin" on kevyempää ja ikinä ei lumi tamppaannu siihen tien pintaan. Ja mökkitiethän saa hyviksi linkoamalla :mrgreen: Pointtini on kuitenkin se, että miten voi aurata hyvin jos kalustossa ei ole massaa painaa sitä auraa polanteen läpi?
Kyllä täällä meitin pikkukaupungissa aurataan nykyisin lähes kaikki tiet "jyväjemmari" traktoreilla, jotka liikkuu painoluokassa 5-7 tonnia. Mutta erityisesti se mikä minua ihmetyttää on tuo keskustan alue :?: että miten juuri se oli kaikkein huonoimmassa kondiksessa :!: Paljonhan se on kiinni myös siitä koneen kuljettajasta, että millaista jälkeä syntyy. Minä olen saanut pahojakin palteita irti ihan kolmen tonnin painoisella Zetorillakin. Mutta ei se uusi S sarjan valmettikaan vielä mikään iso kone ole, muualla kuin Suomen mittakaavassa. Ne on tuolla rapakon takana tottuneet, että se 10,000 kg on vasta sellainen aloituspaino :lol: Ja pieniähän ne muutenkin on tässä maassa noi maatalouskoneet verrattuna noihin preeriakoneiseiin esim. Big Bud jenkeissä V 16 Detroit Dieselillä n. 900 hp ja työpaino vain rapiat 50t. :lol: http://www.youtube.com/watch?v=_UTbYnKEjcY
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kyllä nuo traktorit ymmärtää pyörätieaurauksessa, ne perustraktorit missä paino keikkuu siinä 5 tonnin kahden puolen.

Työmatkasta osa on tuolla Pedersören puolella ja siellä pyörätietä aurataan sellaisella jo ehkä siihen liiankin suurella pyöräkoneella mutta eipä ole valittaminen sen koneen jäljiltä. Sellaisella masiinalla passaisi jo näitä pikkiteitäkin aurattavan, kun niissä paino on jo lähemmäs 20 tonnia ja voimaakin ihan eri lailla.

Sellaisia auran päätyläppiäkin olisi mukava nähdä. Tuossa keskitalven tienoilla senkin ainoan kerran, kun tuossa tiehöylä on käynyt niin se auran päässä oli sellainen. Liittymien kohdalla vaan läppä alas asukas säästyy juuri sen liittymän kolaamiselta. Tuohan se lisää kustannuksia mutta varmasti hyvää palautetta.

Pitää kyllä maanantaina soittaa ja antaa palautetta "saamastani vastineesta verorahoille". Toivottavati muutama muukin tekee niin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Lukittu