Puskuri TV2 Perjantaina 19.15

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

saab900c kirjoitti: Onkos se muuten juuri tuo vahva ohjauksen keskitys mikä tappaa keskialueen ajotuntumaa nykyautoissa?
Äkkipoika luulisi asian olevan juuri päinvastoin, eli vahvasti keskittävä ohjaus toisi tiukkaa tuntumaa juuri keskialueelle? En tiedä kun en erikoisemmin ole ohjausgeometriaan perehtynyt.

Tuosta testistä, olisi ollut mielenkiintoista nähdä kuinka ne kaksi muuta "autoa" olisivat selvinneet osittaisesta/vinosta törmäyksestä..
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Minuteman kirjoitti:
Tuosta testistä, olisi ollut mielenkiintoista nähdä kuinka ne kaksi muuta "autoa" olisivat selvinneet osittaisesta/vinosta törmäyksestä..
Siinä sitä oltaisiin vasta asian ytimessä.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Risto »

:wink:
Viimeksi muokannut Risto, To Maalis 03, 2011 10:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

Mulla on tuollainen 205, kun en ole sitä saanut poiskaan myytyä. Ruotsalaiset sanoo että hengenvaarallinen yli 40 km/h nopeuksissa, ja oikeassa ovat. Heppoista on patonkikiesin pelti.
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Joo, ja syttyy herkästi palamaan pellin alta. Silti tosi sympaattinen peli ja hauska ajettava. Tykkäisin. (en silti ole ostamassa - ei ole tarvetta eikä tallitilaa...)
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Tähän viimeiseen jaksoon odotin että tuo Via Sverige -reissu olisi käynyt Trollhättanin kautta. Kerran Volvon tehtaillakin kävivät Göteborgissa, niin kyllä olisivat voinut Saabin pääkallopaikallakin pyörähtää, kun melkein kulmilla pyörivät. Törmäystesti oli mielenkiintoinen. :D
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Risto kirjoitti:
saab900c kirjoitti:Saab ei osunut keskelle esteeseen kummallakaan kerralla, koska ohjauksen keskitys on vaisumpi kuin näissä pienemmissä, 80-luvulla suunnitelluissa?

http://www.yle.fi/genreportaalit/portaa ... tunid=8841

Onkos se muuten juuri tuo vahva ohjauksen keskitys mikä tappaa keskialueen ajotuntumaa nykyautoissa?
Olisiko sillä ollut merkitystä, että hinausvaijeri oli muissa keskellä keulaa ja Saabissa se oli reunassa?
Nimenomaan, lähinnä saappi sai todellisemman mällin kuin muut ja pahempi vaikka nopeus tippuikin ennen osumaa. Eipä og ollut moksiskaan osumasta.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Vastaa Viestiin