Audi levisi...

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
VVV
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Audi levisi...

Viesti Kirjoittaja VVV »

...muttei oma :lol:

Tuli ajeltua Ikaalisten ja Kankaanpään väliä Saabilla normaalisti kunnes kiinnitin huomiota nopeasti takaa lähestyvään Audiin, joka loppujen lopuksi liimautuikin takapuskuriin kiinni. Taustapeilistä huomasin kuskin lippiksen ja wunderbaumit. Hidastin hieman, jotta teini menisi ohi. Sama perässäajo jatkuu. Painoin vähän kaasua saadakseni jotakin turvaväliksi kutsuttavaa, teini perässä. Sitten sankari vaihtaa pienemmälle ja lähtee kone huutaen tulemaan rinnalle. Ihmettelin Audin perästä tulevaa pientä sinistä savua joka tuntui vain sakenevan kunnes vähän matkaa edelläni kuului pahan kuuloisia ääniä ja savu sakeni niin ettei meinannut eteensä nähdä. Audi himmailee pikkuhiljaa tienposkeen savu nousten ja kuski pihalle autostaan savuja ihmettelemään. En mitenkään raaskinut kysäistä että mikä tuli kun oli niin ***tuuntuneen näköinen... :lol:

Onko muilla kokemuksia näin näyttävistä ohituksista (kun kaikki ei mene kuten suunnitteli)?
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Eipä ole ohi mennyt. Aikoinaan mentiin äitiä hakemaan töistä, kun isä vähän ennen Norvatien liittymää Roissa tokaisee jotain ettei edellä menevä kauas pääse. Sinertävä savu sakeni ja auto jäi tien poskeen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2846
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Hupsista, hehe.

Kiinnostuksesta vain, että oliko joku vanha resu vai uudempaa kalustoa?


Ei nyt heti ite nähtyä tarinaa tule mieleen. Yhellä varastolla, missä joskus olin töissä ja hommannut juuri ekan og:n, tiiminvetäjä kertoili, kun joskus pyöräillessä oli joku turbosaapi meinannu näyttää kiihtyvyyttä mäkeen. No, oli vain kuulunu tussaus ja meno jatkunut hiljaksiin.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Peter A
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: To Loka 14, 2004 12:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peter A »

Me ajeltiin joskus n. 10-15 vuotta sitten Pohjanmaan pikkuteitä pitkin kaverin jenkkiraudalla, vauhtia oli noin 70-80 km/h. Perässä roikkui muutaman kilometrin ajan tiilenpunainen Lada 1200S, eli se kanttilamppuinen versio kansanautosta. Pienellä suoranpätkällä Lada lähti ohi ja kaasutti horisonttiin.

Noin kahden kilometrin päässä Ladan vauhti oli hiipunut ja saavutimme idän ihmettä. Kuski pysähtyi bussipysäkille, nousi autosta ja paiskasi oven kiinni. Ovi tippui pamauksen voimasta maahan :D Ohi mennessämme ehdimme nähdä, kuinka kuljettaja avasi konepellin, jonka alta nousi sankka savu. Taisi olla paljon puhuttu Onnenpäivä.
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200

Saab 99 LEA 2.0 2d -74
VVV
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Viesti Kirjoittaja VVV »

Henkka #2283 kirjoitti:Hupsista, hehe.

Kiinnostuksesta vain, että oliko joku vanha resu vai uudempaa kalustoa?
Varmaan samaa ikää mitä tuo oma NG-satku.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Lahna
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Su Kesä 03, 2007 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lahna »

Tuolla Audilla kävi itelle vähän samalla tavalla, ei tosin varsinaisesti hajonnut, mutta kyllä hävetti :lol:
Just olin käyny ostamassa, ja ajelin kotio kohti maantietä. Jollain suoralla sitten pappa jurnutti edessä, ja minähän innoissani "uudella" turbo-audilla ohi. Paluu omalle kaistalle ohituksen jälkeen -> auto sammu eikä lähteny enää käyntiin. Siinä sitten kelasin reilua satasta ja kyttäsin minne kurvata, samalla kun tietenkin tehostimet alko ennemminkin olemaan vastustajia :roll:
Kurvasin sitten seuraavaksi vastaan tulleelle peltotielle, ja yritin vielä startata. Ei edes luvannut. Siinä sitten päätä raapimaan ja katoin sulakkeet läpi. Bensaakin oli. Kaiken huipuksi sieltä takaa tuli joku maatilan isäntä, ja jouduin työntämään Audin romun pois siitä tieltä, että pääsi ohi.
Lopulta soittoa myyjälle, ja: "Jaa nii... sillä oli yhessä vaiheessa tapana polttaa bensapumpun sulaketta. Vedettiin sinne kynnyslistan alle sen sulake, katos onko se ehjä!". No eipä ollu, ja sen vaihdon jälkeen matka jatku...
Myöhemmin ilmeni, että autoon oli vaihdettu kaks kertaa jo bensapumppu. Ite käytin autosähköihin erikoistuneessa korjaamossa, mutta mitään vikaa siitä ei ikinä löytyny, eli normaali Audi -> on kunnossa vaikkei toimi :lol:
Vedin sitten lopulta sen sulakkeen kiinni kuskinovenkahvaan sisäpuolelle, ni pysty vaihtamaan yleensä niin nopeesti sen, ettei moni tainnu ees huomata että se romu sammu 8) Lopulta sitten nousi vähä käryä takaluukusta, mutta se onkin sitten tarina erikseen :)
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

Topicin aloittaja voisikin ilmoittaa millainen audi oli kyseessä jos vaikka sattuisi tunnistamaan.. :D
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Joskus tuli itse oltua lainatulla NG-satkulla liikenteessä. Polkaisin kaasua hieman reippaammin ohittaakseni ja ajotietokone alkoi huutamaan "coolant level low" ja lämmöt nousi nopeasti punaiselle. Joku hapertunut letku konehuoneessa ilmeisesti repesi lopullisesti. Nolo tilanne sinänsä kun piti pysäyttää Suappi tien poskeen :oops:
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Itse myös pari vuotta sitten tuli ajettua aika reippaasti Turusta komennukselta kotiin Jyväskylään, niin kuin joka perjantai niihin aikoihin. Autona oli tuo signaturen tonttu. Aika monesta tuli mentyä ohi, kunnes tontun pitkälohko antautui ja piti jäädä tien varteen odottamaan hinausta. Aika moni ohiajanut varmaan hymyili - ellei jopa nauranut - partaansa, kun ajoi pientareella seisovan vauhtivaunun ohi.

Pitkät jatkot tälle tarinalle luettiinkin sitten tämän forumin projektiosiosta... :roll:

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Viesti Kirjoittaja wesku »

kristian kirjoitti:Joskus tuli itse oltua lainatulla NG-satkulla liikenteessä. Polkaisin kaasua hieman reippaammin ohittaakseni ja ajotietokone alkoi huutamaan "coolant level low" ja lämmöt nousi nopeasti punaiselle. Joku hapertunut letku konehuoneessa ilmeisesti repesi lopullisesti. Nolo tilanne sinänsä kun piti pysäyttää Suappi tien poskeen :oops:
Samantapainen tilanne joskus aikanaan niinikään NG satkulla, MT1 ylämäessä Paimiossa Helsinkiin päin menossa. Ei ollut ohitus- tai ohittamattomuuskiihdytys menossa vaan ihan tasanopeudella ajo joka vaatii lähes täyskaasua tuossa kohdassa. Vuoto oli kuitenkin senverran pieni että pystyin vedenlisäyksen jälkeen ajamaan noin 10 km verstaalle vaihtamaan hapertuneen letkun. Letkun otin muistaakseni jostain 80-luvun alun OG satkusta, kertookohan tämäkin tapaus jotain laadusta OG vs. NG.
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Juhannuksen jälkeen ajelin Orivedeltä vanhaa tietä Kangasalan suuntaan. Saavutin muutaman auton jonon, jota veti asuntovaunu 60 - 70 km/h.
Olin jo muutaman kilometrin haistellut dieselin hajua, siis raa'an polttoaineen, jonka luulin tulevan edelläni menevästä Mondeosta.

Kohta asuntovaunuyhdistelmän vauhti alkoi hidastua ja eräässä ylämäessä se sitten hyytyikin kesken nousun ja laittoi saman tien hätävilkut päälle.

Veturina näkyi olevan uudenkarhea 607 Pösö. Kuski oli jo puhelin kädessä, kun ajoin ohi, joten en jäänyt kyselemään ongelmia sen kummemmin. Dieselin käry kuitenkin loppui...
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

On tästä jo pari vuotta aikaa kun olimme lomalla pohjoisessa tarkemmin Inarissa,niin vuokraamamme mökin naapuriin tuli joku HD-mies harrikalla ja kun siinä aikamme rupateltuamme hän alkoi kehua että miten on harrikka hyvä matkapyörä ja koskaan ei ole mitään vikaa ollut niin siinä sitten illan päätteeksi vuokraamassamme mökissä nauroimme tälle HD-miehelle että jopas oli siinä harrikkaan luottava kaveri ja mitenköhän pitkälle se pääsee ennen koneen laukeamista.

Seuraavana päivänä noin 30kilometriä Inarista alaspäin oli se HD-mies pyörinensä tien poskessa ja pyörän alla semmoisella hienolla öljylätäköllä varustettuna...Eipä ollut enää ukolla suu hymyssä kun ohi ajettiin kun joku sitä oli auttamaan siihen tullut ja olipa äijällä vielä siinä puhelinkin korvalla,mahtoi sitä silloin vituttaa ja satoipa vielä kaiken kukkuraksi vettäkin ihan kaatamalla :lol:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
VVV
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Viesti Kirjoittaja VVV »

Joni Tervalahti kirjoitti:Topicin aloittaja voisikin ilmoittaa millainen audi oli kyseessä jos vaikka sattuisi tunnistamaan.. :D
Taisi olla sininen Audi Coupe kyseessä. Ne vanhemman malliset ovat kaikki niin saman näköisiä, että ihan varma en ole diagnoosista. Kuitenkin joku samantyylinen laitos. Olin niin järkyttynyt (lue huvittunut) tilanteesta, etten oikein saanut painettua tarkkoja tuntomerkkejä mieleen. :D
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haffu »

Onhan noita itsellekin sattunut. Alkoi ennenpitkää taajamassa "nynniä" jonkun perässä 30km/h ja päästi mennä ohitse. 2. vaihteella pukkasi sen verran ripeästi ohi, että lensi sitten höyryt tämän päälle, eli vesiletku kajahti halki. Joskus myöhemmin sitten oireili tasanopeudella pakkasyönä tyhjällä tiellä. Katselen peileistä, että mikä pöllyää, kun on vaaleaa auton takana, vaikka lunta ei ole yhtään. Hetken päästä pärähtää tuo "Coolan level low" teksti ruutuun ja sitten tien sivuun ihmettelemään ja pelti auki. Komea pilvi sieltä tulikin.

Ja tuossa eräänä päivänä paukahti tuon samaisen NG:n vaihteensiirtomekanismista vivuston päästä osia irti. Oli se sitten mukavaa kitkutella 15km kotiin valtatietä 2. vaihteella. 60km/h kohdilla oli kierroksia jo sen verran, että ei viitsinyt kovempaa ajella.

Että tällaistä täällä. Sentään kone eikä laatikko ole oireillut. Vaikka tuon vivuston kohdalla laatikkoa ensin epäilin
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Itse ollut osallisena aika vastaavassa tilanteessa ja olin se nolompi osapuoli.
Tuli emännän vanhalla Nissan Cherryllä Hämeentietä Tarvasjoelta Turkuun päin ja vauhtia oli hiumat 115km/h. Sitten eräältä metsätieltä tuli pariskunta eteen jollain Seta Ibizalla tai vastaavalla ja heidän vauhtinsa oli hieman alle satasen. Päätin rykäistä Cherryn kanssa tuon Setan ohi ja juuri kun olen pääsemässä sen ohi, niin ollessani ohitettavan auton etulokasuojan kohdalla, alkaa tuo Cherry nykiä ja pätkiä ja siitä vilkku oikealle, kaasu pohjassa kamalien paukkeiden saattelemana Setan eteen ja suoraan seuraavalle pysäkille. V**tu, että tuossa tuntee itsensä älykkääksi ja pätkääkään ei nolottanut :lol:
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Vastaa Viestiin