Mielenkiintoista kuinka mielenkiintoiseksi muutunkaan...

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
vanha
Matalapaineturbo

Mielenkiintoista kuinka mielenkiintoiseksi muutunkaan...

Viesti Kirjoittaja vanha »

hmmm.. taannoin omistin Saab 900i vm -87 :arrow: autokaupat aa ja d***a lähestyivät kohteliailla kirjeillä ja tarjosivat rakkaasta autostani 1500 euroa vaihdossa (jos se vain jaksaa omin voimin liikkeen pihaan). :?

Ja nyt kun autorekisterikeskuksen kirjanpidon mielestä omistan (todellisuudessa pankki nimeltä N***a 8) ) auton Saab 9-3 vm -01, lähestyi minua ensin tätä merkkiä myyvä liike ja kutsui henkilökohtaisesti koeajamaan uutta versiota, sitä äsässää.
Sitten tuli kutsu uutta S***a autoa ihailemaan, mutta, no se oli pieni tasonlasku.
Mutta tänään tuli peräti A***-****o kaupan kutsu koeajamaan pientä ja sporttista.... Ja kesä ei ole vielä edes alkanut....

Mikäköhän auto pitää omistaa, että kutsutaan koeajamaan Ferraria tai Maseratia :?:

Kysyy epätietoinen etelä-hämeestä....
Autoton, velaton, estoton ;o)
jari
"Aero"

koe ajo

Viesti Kirjoittaja jari »

..mä luulisin että ferrari tai maserati ?
Toby
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Toby »

Minulle myös tuli A**a-R***o -mainos, mutta siinä samassa mainostettiin myös Ducatoja! Päällimmäisenä kyllä oli idea vaihtaa ysifemma 166:een, mikä olisi ihan kiinnostava vaihtoehto, jos farkkusellainen olisi tarjolla ja joku muu maksaisi ylläpidon. Duunikaverilla on 156 (vai mikä tän pienemmän nummero nyt onkaan) farkkuna ja vikoja taitaa olla jopa enemmän kuin hänen edellisessä farkussaan, mutta se olikin Oo**li.

Ihan eilen taisi tulla kutsu koeajamaan Baijerin Mossea eli niillä on Be**riliikkeissä joku uutuuskiertue arvontoineen... 530Td Touring olisi tietysti myös ihan...

Netistä huomasin, että LänsiAutolla on ensi viikonloppuna joku "näyttely", mutta siihen ei ole kutsua tullut! Vaikka saavat kyllä aika lailla mut suututtaa ennen kuin oikeasti vaihdan merkkiä!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Minua on kans lähestytty samaisilla kirjeillä. Kaiken huippuna on, että He yrittävät saada minua vaihtamaan oman 99:ni johonkin Punto Hiipattiin? Hä? Miksi vaihtaisin tilavan, vaikkakin kaksiovisen, mukavan ja hyvän ajettavan auton johonkin Puntoon. ...tu mikä järki siinä on???
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
vanha
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja vanha »

dimebak kirjoitti:Minua on kans lähestytty samaisilla kirjeillä. Kaiken huippuna on, että He yrittävät saada minua vaihtamaan oman 99:ni johonkin Punto Hiipattiin? Hä? Miksi vaihtaisin tilavan, vaikkakin kaksiovisen, mukavan ja hyvän ajettavan auton johonkin Puntoon. ...tu mikä järki siinä on???
Hyvä, hyvä... merkkiuskollisuus kukoistaa muuallakin kuin helmapelleissä :oops: (siis entisessäni....) Eikä niillä hiivateilla ja variksilla mitään muutenkaan tee... pyörii jaloissa ...kele! :twisted:
Autoton, velaton, estoton ;o)
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

ja mä olen Audin ja BMW pommituslistalla. Tässä on sulle esite tuutko koska koeajamaan saat kaffee ja pullaa kans... siis mähän en juo kahvii, mutta jos niillä olis kylmää kolaa mulla olis varmaan jo monta osamaksuautoa pihassa öööh ja monta osamaksua rästissä :D
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
YKÄ
"Hirsch"

kirje

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

mullekin tuli taannoin kirje jossa kaupattiin puntoooo ja menin käymään
ko pajasa ne tarjos näkemäti 5500e vanhasta pajerosta.
mutta kun ne näki ko laitteen niin alko yskiminen piti hakee iso pomo
paikalle.no ei tullu kauppoja viijusta kuulema pajero oli vuotta vanhempi mistä oli ollu puhe.vai oisko ollu pajerossa vähän liikaa fiksattavaa
oli ollu ikänsä venäjällä mettätöissä ja kunto sen mukainen.
mutta olishan se ollu viijusta hyvä alennus 5500e.
900turbo3d
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Minulle tuli myös taannoin tarjous omasta satkusta. Lupasivat 2000 euroa vaihdossa uuteen F**t Scudoon. Vähän aikaa kyllä mietin että miksi minulle kauppaavat pakettiautoa?? Muuta en keksinyt kun että nuori kun olen, niin ajattelivat minun tarvitsevan pakettiauton vapun jälkeen kun tuontirajoitukset vapautuvat :D Ja suotta vaihdan yhtä tilavan satkun johonkin pieneen pakettiautoon kun satkuun saa vielä viis ihmistä kyytiin
anttipa
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Minulle tuli noin kaksi vuotta sitten kutsu Bemukauppaan koeajamaan uusia malleja. Kutsussa luki jotain sinnepäin että "hyvä laadukkaan autoilun ystävä". Kun menin liikkeeseen sisään ja ojensin myyjälle lipukkeen, hän kurkisti pihelle millä tulin (9-5 Aero) ja totesi " en tiennytkään että näitä kutsuja on lähetetty Saabisteillekin. Heh, ei ainakaan sen myyjän arvostus kasvanut silmissä.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 900S »

Mulle tuli kanssa viimevuonna vaihtotarjous puntoon. Silloin autoni oli -88 900i, vajaat 400000 ajettu ja vaihdossa ne olisivat hyvittäneet 1600€. Kermana kakun päällä oli, että jos tulen vain koeajamaan punton, niin saan ilmaisen laivaristeilyn!! Painuis jo hel*ettiin sanon minä!
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
iku
"Aero"

Viesti Kirjoittaja iku »

Muistaakseni joku aika sitten Tampereella Delta-auto mainosti 2000euron hyvitystä pihaan ajetusta ja katsastetusta autosta vaihdossa uuteen hiivattiin. Eli nuo 1600euron hyvitykset Saabista Puntoon vaihdettaessa on kyllä aika törkeää vit**ilua :evil:
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
ajokoira
"Turbo"

Merkit

Viesti Kirjoittaja ajokoira »

Kun ajelin Volkkarilla, mikään vieras merkki ei kääntynyt puoleeni. Audi-aikana Saab, Volvo ja MB lähestyivät. C-Mersun koeajosta sai muuten palkaksi viinipullon! Nyt Saab-aikana (9-5) tuli tuo mainittu Alfa/Fiat-lehti.

Kyllähän tämä kertoo kilpailuasetelmista ja merkkien arvostuksesta: Saabin myyjät haluaisivat kaupata tuotettaan premium-luokkaan, Saabin ajajat kategorisoidaan "poikkeaviksi" Vanha mainoslausehan kuuluu Alfa-Romeo - vapaan valinta. Tuleekohan seuraavaksi saabisteille matskua Citroeniltä? No nyt meni jo provon puolelle.
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

9-5:n omistaja sain myös minä tuon Alfa lehden. Muuten voisi tuo 166 kiinnostaakkin , mutta kun niihin ei saa tota TURBOA :P
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Gedu
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Gedu »

(Turbo)Saabistin seuraavan ajokin vaihtoehdot on aika vähäisiä, kun kumminkin haluaa sen ahtimen siihen lohkon viereen :wink:

muistan meinaan vieläkin isoisän vm85 OG900 T8 automaatilla antaman potkun :D Sen jälkeen en kyllä olekkaan päässyt turbo saabin puikkoihin/kyytiin 8O
Jos joku ei onnistu, kokeile jotakin toista tapaa - ehkä sekään ei onnistu.
ajokoira
"Turbo"

Kieltämättä

Viesti Kirjoittaja ajokoira »

Lainausta mainitun AutoStrada-lehden tekstistä (Alfa 166) "2.5 V6 24V tuottaa 188 hevosvoimaa ja vääntää vähintään riittävällä voimalla (221 Nm) ... Isompi kolmelitrainen kehittää jo hulppeat 220 hv ja 265 Nm..."

Vaatimattomia lukuja noilla vapareilla. Turbo on voimaa.

Alfan kuutosen laulu on kyllä kaunista kuunneltavaa.
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
Vastaa Viestiin