Saabisteissa muusikoita?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Saabisteissa muusikoita?

Viesti Kirjoittaja puu »

Löytyykös foorumilaisten joukosta musamiehiä/-naisia?


Itse olen soittanuta kitaraa about 10 vuotta. Keppejä löytyy seuraavanlaisia:
Ibanez S 470 DXQM (loimuvaahterakansi ja kuulalaakeroitu kelluva talla)
Jackson JS-30 (eka sähköskittani, vähemmällä käytöllä nykyään)
Walden D 560 CE (uusin hankinta, kokopuukantinen teräskielinen)

Koskettimia välillä tapailen ja bassonkin varressa on tullut satunnaisesti heiluttua.

Nyt olisi suunnitelmissa vähän sotkeutua tuohon puhallinpuoleen. Poikkihuilu ostoa olenkin suunnittelemassa.

Musatyylistä sen verran, että tykkään soitella tuommoista progekikkailukamaa ja muuta mukavaa jammailua. Heviä olen myös paljon soitellut, mutta se on jäämässä taka-alalle. Akustisella tulee välillä renkuteltua kaikenlaista ja lauleskeltua omaksi iloksi ja muitten riesaksi.

Bändeistä sen verran, että soitan enemmän tai vahemmän tauolla olevissa kokoonpanoissa Pumping With Arnold (huumoripitoista kehonrakennusrockia) ja Kolkhoz (trash metallia). Kesän aikana on alettu kasailla jonkun sortin progebändiä.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5253
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Kai mäki jonkunlainen muusikontynkä olen. Basisti virallisesti, mutta tulee muitaki soiteltua.

Bassot:
Ibanez TR-series 5-string (varabasso, rikki atm.)
Ibanez SRX 500 (keikkabasso)
Bassot RIP:
Fender Jazz Bass (Mexico, vaihdoin tuohon 5-kieliseen)

Kitarat:
Landolan akustinen (ensimmäinen kitarani, sain vuonna '91 joululahjaksi, kiitos äiti)
Ibanez RGR270DX (hevikeppi, myynnissä)
Jackson PC3 (yleistyöjuhta, taipuu moneen)
Kitarat RIP:
Samick elektroakustinen (vaihdoin tuohon fenkun jazz bassoon)
Yamaha elektroakustinen

Synat:
Yamaha CS1X (keikkasyna)
Korg M1R (räkkisyna)

Erinäisiä muitakin soittimia on ollut ja on edelleen talossa, viimeiset rummut hävitin juuri pois, vanhoja urkuja löytyy vielä parit kappaleet, nokkahuiluja, melodica, kannel jne..

Nuorempana soittelin myös klarinettia ja saxofonia, foni hankinnassa, ei vain ole sattunut sopivaa tenorifonia kohdalle.

Musiikkimaku melko monipuolinen. Bändeistä lähinnä sydäntä on ToTo ja erityisesti siitä Steve Lukatherin soloprojektit.
Bassossa esikuvana Steve Harris (Iron Maiden) ja Victor Wooten (Bela Fleck & Flecktones), muitakin toki, mutta nuo päällimäisinä.
Suomalaisista muusikoista/bändeistä Juice ehdoton ykkönen, erityisesti coitus intin ja slamin aikainen.

Bänditouhuissakin olen ollut mukana, sanouduin vaan irti lähes kaikista taloremontin takia, muutama luvattu keikka vielä tehtävänä. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

alotteleva vielä..
ibanez grx70 ja tietenki squieri :lol:

ohan mulla tuolla jamahan kippariki ei vaa mallia muista..

Aika vähästä vielä soitto, pianotunneilla oon erehtyny käymää 2-3 vuotta nyt ne muuttuu kitaratunneiksi..
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Mul on yks akustinen kitara ja osaan joitain sointuja rämppää, tosin aika kaukana muusikosta kuitenkin :D
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8219
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

pade kirjoitti:Mul on yks akustinen kitara ja osaan joitain sointuja rämppää, tosin aika kaukana muusikosta kuitenkin :D
Rokkikitaristin vikaa :lol: Ittellä ei oo soittimen soitinta enkä osaa soittaa kuin rumpuja ja niitäkään en varmaan enään edes auttavasti.

Velipoika soitti metallibändi Setheryssä kitaraa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Saab96Power
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Ke Kesä 21, 2006 09:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Saab96Power »

Täältä kyllö löytyy..
Oon soittanu kitaraa jo 12 vuotta

Osa kitaroistani on:

'89 Squier Stratocaster
'88 Fender USA HM Stratocaster
'06 Fender USA Stratocaster

Ja sit kai 4 tai 5 akustista kitaraakin ja 3-4 vahvistintakin
Saab 96 V4 1973, Museorek.
Saab 96 V4 1974 ajosta jäänyt projektiksi
Saab 96 1963 Projekti
Saab 9-3 2003
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5253
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Mimmi kirjoitti:Onko muusikon määritelmä kokopäivätoimisuus ja säännöllinen palkkatulo siitä?
Pikemminkin se, että voi tarvittaessa soitella työkseen tai ainakin haaveilla siitä. :D
Itse olen jonkun verran "huoraillut", eli kiertänyt erinäisissä taustabändeissä soittelemassa, mutta en ole sitä koskaan oikein työnä pitänyt, mahtava harrastus ja jos siitä joskus vähän rahaakin saa niin mikäs sen mukavampaa.
"I'm a musical prostitute." -Freddie Mercury

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Mimmi kirjoitti:Onko muusikon määritelmä kokopäivätoimisuus ja säännöllinen palkkatulo siitä?
Ei.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

dimebak kirjoitti:
pade kirjoitti:Mul on yks akustinen kitara ja osaan joitain sointuja rämppää, tosin aika kaukana muusikosta kuitenkin :D
Rokkikitaristin vikaa :lol: Ittellä ei oo soittimen soitinta enkä osaa soittaa kuin rumpuja ja niitäkään en varmaan enään edes auttavasti.

Velipoika soitti metallibändi Setheryssä kitaraa.
Kaikki osaa hakata rumpuja, mutta harva soittaa.

PS. Itse en soita mitään, velipojat kylläkin.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Mimmi kirjoitti:Onko muusikon määritelmä kokopäivätoimisuus ja säännöllinen palkkatulo siitä?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Muusikko
:)
9000CS 2,3
hemimo
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 22:56
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja hemimo »

Juu, musiikilla leipäni tienaan.
Sibiksestä aikanaan valmistuin, koulutukseltani Musiikin maisteri.
Saab 99 cc t8 IC APC -78, Saab 9-3t SE -01 (vaimon), V60 D3 -11
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
jannes
"Turbo"
Viestit: 262
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 18:31
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja jannes »

Yli 15 vuotta musiikkiharrastusta takana. Pääsoitin kitara, basso hyvänä kakkosena, rumpupallillakin osaan istua. Uruilla menee ainakin Ukko Nooa. Haitarilla onnistuu Metsäkukkia, mutta vain juuret ylöspäin.

Musiikkilajina on alusta asti ollut hevi, mutta olen laajentanut musiikillista osaamistani myös tanssiorkesterin basistina ja kitaristina.

Kielisoittimet:

-Tokai Strato 80 -luvulta
-Squier Strato 2:lla humbuckerilla
-Epiphone SG kaverin tekemällä koivubodylla, piiitkä sustain, mutta painaa aivan pirusti
-Squier Telecaster
-Epiphone akustinen
-Stagg -mandoliini
-Epiphone -basso

Vahvistamaan laitteet tarvitaan:

-Peavey Bandit 112 100W
-Laney 65 W
-VOX 15W

Efekteinä on Digitechin ja Zoomin multiefektejä. Erillisiä särö- ja wahwahpedaaleitakin on nurkkiin kertynyt.

Muut soittimet:

-Century -rummut
-Hagstrom -haitari
-Casio ja Roland D10 kosketinsoittimet



Äänityskalustona on Fostexin digitaalinen 8-raituri.


Lauluttomia demoja:

http://www.mikseri.net/artists/?id=62542
-JanneS-
#1462
Saab 9-5 SE Wagon 2.0t -00
Renault Grand Scenic 1.6 -05 (ranskalainenkin osaa tehdä vähävikaisia autoja :) )
Iskariot
"Hölösuu"
Viestit: 1287
Liittynyt: La Joulu 27, 2003 01:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

Kitaraa on tullut soiteltua erinäisiä vuosia ihan vain omaksi (ja naapureiden) iloksi. Lähinnä metallisempaa surinaa ja pörinää mutta välillä muutakin.

Innostus meinaa olla nykyään kovastikin vaihtelevaa mutta eilen taas tartuin kitaraan kun uusimmassa Guitar Worldissa oli Steve Vain 10-hour workout -treeni tabitettuna niin pitihän sitä vähän sormia venytellä...

Kitaroita löytyy Jacksonin Randy Rhoads (RR-X, japsi jostaki 90-luvulta, tallamikki nykyään SD Custom) ja Ibanezin Les Paul Custom -imitaatio vuodelta 1977 (2350CS). Vahvistimina Yamaha DG-60 mallintava ja vintagefiilistelyyn Roland Cube 40 vuosmallia 1978.

Kepit
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Laittakaa nyt ihmeessä mukaan laitteiden hinnatkin, hinta uutena ja paljonko siitä suunnilleen saa katukaupassa. Tiedä vaikka tästä palstasta tulisi yhtä suosittu "keikkapaikkahakemisto" alan miesten keskuudessa kuin muusikoiden. netin vastaavasta. :wink:

EDIT: Tämän tyyliset ketjut on tosiaankin murtovarkaiden suosikkikamaa..
Viimeksi muokannut Saappi Kuski, Su Elo 12, 2007 16:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000CS 2,3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Joo, onhan sitä tullut jotain soitettua. Sain vanhemmilta 8 -vuotiassynttärilahjaksi sähkökitaran, joka sitten joutui varastoon. 13 -vuotiaana kaivoin sen uudelleen esille ja opettelin soittamaan. Tuli sitä otettua puoli vuotta kitaratuntejakin, mutta eipä sieltä hirveästi mitään oppinut (nuottien peruslukemisen kylläkin). Muuten olen ihan itseoppinut eri opintomateriaalien avulla.

Kyllä sitä tuli 17-24 -vuotiaana opeteltua melko monta Black Sabbathin, Ozzyn, Acceptin, Whitesnaken, Thin Lizzyn, Van Halenin, Metallican, Megadethin ja Annihilatorin biisiä. Kaikista parhaiten muistaa tietysti ne, jotka on itse opetellut soittamaan kuuntelemalla levyltä ja soittamalla itse perässä. Nykyään sitä pystyy soittamaan melkein mitä tahansa heavyä poislukien esim. joitain Cacophonyn "Speed Metal Symphony":n kaltaisia ihan kipeitä (ja tarkoitan todellakin sitä) tilulilujuttuja.

Varusteina mulla on tällä hetkellä Ibanezin RG-550, PF-250 ja Charvel 3 -sähkikset ja Landolan akustinen F6/Cut -kitara.

Efekti-/styrkkaripuolella mulla on Marshallin JCM900 4x12 -yläkaappi Celestionin elementeillä (300W), Rocktron Velocity 300W:n päättäri, ADA-MP1 -etuvahvistin, Digitech GSP2101 -etuvahvistin/efektilaite. Himassa tulee soiteltua MusicManin mini -combolla, Korgin Pandora 3:lla ja M-Audio Black Boxilla. Ostoslistalla on Line 6:n Pocket POD, mutta eivät jostain syystä saa niitä Suomeen, ilmeisesti suosio/kysyntä on ollut niin suurta, että isompien erien tilaajat ovat saaneet laitteet :evil:

Aika moni on halunnut ostaa multa tuon ADA-MP1:n, mutta en ole halunnut myydä sitä. 80-90 -luvulla sitä käyttivät kaikista "kovimmat" kitaristit, mm. Paul Gilbert (Racer X, Mr. Big), Marty Friedman (Cacophony, Megadeth), Vito Bratta (White Lion) ja Tommy Skeoch (Tesla). Todella hyvä vehje. Toiset vannovat Marshallin JMP-1 etuvahvarin nimeen, mutta mun mielestä se ei koskaan ollut niin "rock" kuin ADA-MP1.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin