kymysys konkasta
kymysys konkasta
millä voi ladata dls 1faradin konkan..? ihan akkulaturilla..? saattaa olla tyhmä kysymys mut en vaan tiedä ja käytettynä kun ostin niin ei tullu ohjeistuksia mukana..
89vm 9000 cd 2.0i turbo MYYTY
isuzu trooper 2.8i turbodiesel vm 89 neliveto
ford sierra 83vm 2.8i v6 (rojekti, tulevaisuus vielä hämärän peitossa mutta pilkahduksia kahdesta ahtimesta.. ) cossu sarjaa ja siipiä..
isuzu trooper 2.8i turbodiesel vm 89 neliveto
ford sierra 83vm 2.8i v6 (rojekti, tulevaisuus vielä hämärän peitossa mutta pilkahduksia kahdesta ahtimesta.. ) cossu sarjaa ja siipiä..
Autosoundin sivuilla lukee seuraavaa:
" Virtakondensaattorin tarkoitus on tasata vahvistimen äkillisten ja suurten virtapiikkien aiheuttamaa jännitteenvaihtelua. Jos esimerkiksi mittari- tai ohjelmalähteen valaistus vilkkuu bassojen tahdissa, on virtakondensaattori tarpeen.
Kondensaattorin kytketään aina mahdollisimman lyhyillä kaapeleilla vahvistimeen (-iin) ja sen yhteydessä ei käytetä sulaketta (paitsi tietysti vahvistimen omat). Useamman vahvistimen järjestelmässä kytkentä tehdään jakoblokkien kautta.
Kytkentöjä tehtäessä tulee akun plus-napa aina irroittaa tai poistaa päävirtasulake sulakepesästä.
Virtoja takaisin kytkettäessä, kondensaattori latautuu ja tämä saattaa aiheuttaa kipinöintiä. Tämä ei ole vaarallista, mutta kipinöinti voi polttaa liitospintaan jäljen. Kondensaattori voidaan ladata täyteen ennen kytkentää esimerkiksi 1 ohmin vastuksen kautta, jolloin kipinöintiä ei ilmene.
Täyteen ladattu kondensaattori ei ole sinänsä vaarallinen, mutta kytkentä väärinpäin (+/-) tai napojen oikosulku aiheuttaa elektrolyytin purkautumisen suojaventtiilistä. Ole siis huolellinen tehdessäsi kytkentöjä. "
" Virtakondensaattorin tarkoitus on tasata vahvistimen äkillisten ja suurten virtapiikkien aiheuttamaa jännitteenvaihtelua. Jos esimerkiksi mittari- tai ohjelmalähteen valaistus vilkkuu bassojen tahdissa, on virtakondensaattori tarpeen.
Kondensaattorin kytketään aina mahdollisimman lyhyillä kaapeleilla vahvistimeen (-iin) ja sen yhteydessä ei käytetä sulaketta (paitsi tietysti vahvistimen omat). Useamman vahvistimen järjestelmässä kytkentä tehdään jakoblokkien kautta.
Kytkentöjä tehtäessä tulee akun plus-napa aina irroittaa tai poistaa päävirtasulake sulakepesästä.
Virtoja takaisin kytkettäessä, kondensaattori latautuu ja tämä saattaa aiheuttaa kipinöintiä. Tämä ei ole vaarallista, mutta kipinöinti voi polttaa liitospintaan jäljen. Kondensaattori voidaan ladata täyteen ennen kytkentää esimerkiksi 1 ohmin vastuksen kautta, jolloin kipinöintiä ei ilmene.
Täyteen ladattu kondensaattori ei ole sinänsä vaarallinen, mutta kytkentä väärinpäin (+/-) tai napojen oikosulku aiheuttaa elektrolyytin purkautumisen suojaventtiilistä. Ole siis huolellinen tehdessäsi kytkentöjä. "
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Ohjeet löytyy myös valmistajan nettisivuilta.
http://www.dls.se/files/198/2/Manual_caps_05.pdf
http://www.dls.se/files/198/2/Manual_caps_05.pdf
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.