mazda 323F (91??) kokemuksia?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

mazda 323F (91??) kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja lucaf »

olisin kiinnostunut tietämään 323:n tyyppivikoja, kyseessä on se teräväkeulainen malli (F?) jossa valot kääntyy auki ja kiinni. sellainen on nyt kaverille kiikarissa kun nykyinen ritsa heitti pyyhkeen kehään.

autosta ei ole tällä hetkellä juurikaan tietoja, paitsi että on 16v kone ja 280tkm ajettu, "ruosteeton", eikä ilmeisesti ole ollut "nuorison" käytössä.

kiitos etukäteen
Viimeksi muokannut lucaf, La Syys 15, 2007 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Tommosest kikottimest tulee aina mieleen tämä:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=luppis

Ei siinä, varmaan ihan näppärä japsikassi :)
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Eikös 323 ja Corolla ja samoja ikiä olevat Sunnyt ole aika idioottivarmoja tekniikaltaan.
Kori taitaa häipyä ympäriltä ensiksi ympäriltä.
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1096
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Mulla oli 323 vm 91 BG korimallila, eli ei valoluukuilla oleva. Auto oli mulla 4 vuotta. Vikoja oli: syyläri (vuoto) ei saanu korjattuu piti vaihtaa uusi (160€). Sytytyksenohjausyksikkö kärähti kaks kertaa (30€ x2) jätti molemmilla kerroilla tielle. Sytytystulppa katkes sylinterin kanteen, joutu koneistaa moottorikoneistamolla irti (500€ töineen + tiivisteet). Alimmaiset takatukivarret ruostu käsiin (uudet 200€). Takaiskarit ja jouset vaihettiin viimeseen katsastukseen ( 150€ kpl). Kytkin porsi (uus kytkin 140, ei keretty kuitenkaan vaihtaa ennen auton myymistä) kaikki em. viat tuli reilun vuoden sisään. (kaikki ed. viat + tusinoittain muita veemäisiä pikkuvikoja/ominaisuuksia, joita en jaksa edes mainita) Lopulta kyllästyin romun korjauttamiseen ja vaihoin romun :saab: :iin 8) :D

Joten mitään viattomia ei nuo japsi***katkaan ole. Henk. koht. en japsiromuihin enää hairahda.

Ai niin jäi mainitsematta et 323 ruostu kauttaaltaan käsiin, ruostetta joka paikassa. Levittelin ruosteisiin pellavaöljyä, mut eihän noin ruostuneeseen romuun mikään enään auta.

Huh, nyt helpotti kun sai avautuu :twisted:
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: mazda 323 (91??) kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja liteFun »

lucaf kirjoitti:olisin kiinnostunut tietämään 323:n tyyppivikoja, kyseessä on se teräväkeulainen malli jossa valot kääntyy auki ja kiinni. sellainen on nyt kaverille kiikarissa kun nykyinen ritsa heitti pyyhkeen kehään.
Eli äffä, 323F. http://www.323fclub.com/
f.pentti88
"Turbo"
Viestit: 261
Liittynyt: To Loka 07, 2004 21:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f.pentti88 »

Kaverilla oli joku gt malli.. ihan näppärä peli, vikojahan siinä oli, mm lämmintä ilmaa ei tullut kabiiniin ja takajouset tulivat loksujen läpi niin että hattuhylly jäi pomppimaan :lol: kuulema takajousien yläkupit tykkää ruostua pois..
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

f.pentti88 kirjoitti:kuulema takajousien yläkupit tykkää ruostua pois..
kiitos juuri tällaisia vinkkejä kaivataan lisää. autokaupoissa kun "ruosteeton" käsittää yleensä vain auton pintapellit.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

ylipuhu kaverisi saabiin, ja hakekaa täältä airflow uuteen kotiin ;)
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1096
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Japsiritskut unohdukseen ja :saab: hankintaan. :lol:
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2925
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Siskolla on vähän tuota uudempi sedani ilmeisesti samalla koneella. Toinen takaiskari pitänyt vaihtaa, muuten ongelmatonta menoa.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3646
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

f.pentti88 kirjoitti:kuulema takajousien yläkupit tykkää ruostua pois..

Joo ne pomppaa aika tyylikkäästi sieltä sisälle,tuli yhessä harjoitteluautossa kattoon hienot jäljet :wink:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JL »

Kannattaa tosiaan syynätä tarkasti se ruoste tilanne. Varsinkin se taka palkki mihin tulee takapyörän ripustukset kiinni.. Kaverin autosta repes koko mätä palkki runkopalkeista irti ja samalla lähti pyörä irti..

Kivoja pelejä ajella mutta ruoste tilanne kannattaa tutkia todella tarkkaan ennen kuin tekee kauppoja..
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

luukkulamppu

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Juuri tuosta luukkulamppuisesta tuttavapiirissä on vain huonoja kokemuksia, samanlaisia kuin muutkin kirjoittavat.. Ihme kyllä saman ikäisen 323 sedanin omistajat, joita tunnen kaksi ovat olleet tyytyväisiä. Luulisi, että tekniikka on suurinpiirtein samaa.

Omakohtaista kokemusta löytyy yli 50 auton osalta. Vanhempieni autojen viat saan myöskin aina tietää. Näiden kokemusten perusteella epävarmin ja kallein auto pitää kunnossa on ollut BMW. Baijerin painajaisia oli 80- ja 90 luvuilla 4 kpl. Nyt nekin ovat vanhoja ja halpoja. Kuinkahan huonoja ovat nyt kun eivä lähes uutenakaan toimineet.

Hyvänä kakkosena tulee Citroen bx. Yksi tonnari (viidestä) on ollut myös totaalisen surkea. Saab 99/900 tai toyota olisi valintani, jos vain luotettavuus ja hinta ratkaisisivat.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

JL kirjoitti:Kannattaa tosiaan syynätä tarkasti se ruoste tilanne. Varsinkin se taka palkki mihin tulee takapyörän ripustukset kiinni.. Kaverin autosta repes koko mätä palkki runkopalkeista irti ja samalla lähti pyörä irti..

Kivoja pelejä ajella mutta ruoste tilanne kannattaa tutkia todella tarkkaan ennen kuin tekee kauppoja..
nyt alkaa pelottamaan. kertooko mitään se, jos auto on päällepäin täysin ruosteeton ja maali hyvässä kunnossa? ilmeisesti ajamme auton suosiolla konttorille ennenkuin puhutaan kaupanteosta enempää.
Jamppa kirjoitti:ylipuhu kaverisi saabiin, ja hakekaa täältä airflow uuteen kotiin ;)
on jo yritetty monen saabin voimin mutta yhteistyö on pahimmillaan ollut tätä luokkaa: http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/nbh658_rip2.jpg
:cry:
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Jos se kaveri ei saa Saabiakaan pidettyä tiellä niin ei se autoa tarvi? :)
Vastaa Viestiin