mazda 323F (91??) kokemuksia?
mazda 323F (91??) kokemuksia?
olisin kiinnostunut tietämään 323:n tyyppivikoja, kyseessä on se teräväkeulainen malli (F?) jossa valot kääntyy auki ja kiinni. sellainen on nyt kaverille kiikarissa kun nykyinen ritsa heitti pyyhkeen kehään.
autosta ei ole tällä hetkellä juurikaan tietoja, paitsi että on 16v kone ja 280tkm ajettu, "ruosteeton", eikä ilmeisesti ole ollut "nuorison" käytössä.
kiitos etukäteen
autosta ei ole tällä hetkellä juurikaan tietoja, paitsi että on 16v kone ja 280tkm ajettu, "ruosteeton", eikä ilmeisesti ole ollut "nuorison" käytössä.
kiitos etukäteen
Viimeksi muokannut lucaf, La Syys 15, 2007 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Tommosest kikottimest tulee aina mieleen tämä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=luppis
Ei siinä, varmaan ihan näppärä japsikassi
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ght=luppis
Ei siinä, varmaan ihan näppärä japsikassi

SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1096
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Mulla oli 323 vm 91 BG korimallila, eli ei valoluukuilla oleva. Auto oli mulla 4 vuotta. Vikoja oli: syyläri (vuoto) ei saanu korjattuu piti vaihtaa uusi (160€). Sytytyksenohjausyksikkö kärähti kaks kertaa (30€ x2) jätti molemmilla kerroilla tielle. Sytytystulppa katkes sylinterin kanteen, joutu koneistaa moottorikoneistamolla irti (500€ töineen + tiivisteet). Alimmaiset takatukivarret ruostu käsiin (uudet 200€). Takaiskarit ja jouset vaihettiin viimeseen katsastukseen ( 150€ kpl). Kytkin porsi (uus kytkin 140, ei keretty kuitenkaan vaihtaa ennen auton myymistä) kaikki em. viat tuli reilun vuoden sisään. (kaikki ed. viat + tusinoittain muita veemäisiä pikkuvikoja/ominaisuuksia, joita en jaksa edes mainita) Lopulta kyllästyin romun korjauttamiseen ja vaihoin romun
:iin

Joten mitään viattomia ei nuo japsi***katkaan ole. Henk. koht. en japsiromuihin enää hairahda.
Ai niin jäi mainitsematta et 323 ruostu kauttaaltaan käsiin, ruostetta joka paikassa. Levittelin ruosteisiin pellavaöljyä, mut eihän noin ruostuneeseen romuun mikään enään auta.
Huh, nyt helpotti kun sai avautuu



Joten mitään viattomia ei nuo japsi***katkaan ole. Henk. koht. en japsiromuihin enää hairahda.
Ai niin jäi mainitsematta et 323 ruostu kauttaaltaan käsiin, ruostetta joka paikassa. Levittelin ruosteisiin pellavaöljyä, mut eihän noin ruostuneeseen romuun mikään enään auta.
Huh, nyt helpotti kun sai avautuu

Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Re: mazda 323 (91??) kokemuksia?
Eli äffä, 323F. http://www.323fclub.com/lucaf kirjoitti:olisin kiinnostunut tietämään 323:n tyyppivikoja, kyseessä on se teräväkeulainen malli jossa valot kääntyy auki ja kiinni. sellainen on nyt kaverille kiikarissa kun nykyinen ritsa heitti pyyhkeen kehään.
-
- "Turbo"
- Viestit: 261
- Liittynyt: To Loka 07, 2004 21:03
- Paikkakunta: Turku
Kaverilla oli joku gt malli.. ihan näppärä peli, vikojahan siinä oli, mm lämmintä ilmaa ei tullut kabiiniin ja takajouset tulivat loksujen läpi niin että hattuhylly jäi pomppimaan
kuulema takajousien yläkupit tykkää ruostua pois..

Saab 9-3 Aero V6 Cab -08
#2439
#2439
kiitos juuri tällaisia vinkkejä kaivataan lisää. autokaupoissa kun "ruosteeton" käsittää yleensä vain auton pintapellit.f.pentti88 kirjoitti:kuulema takajousien yläkupit tykkää ruostua pois..
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1096
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Kannattaa tosiaan syynätä tarkasti se ruoste tilanne. Varsinkin se taka palkki mihin tulee takapyörän ripustukset kiinni.. Kaverin autosta repes koko mätä palkki runkopalkeista irti ja samalla lähti pyörä irti..
Kivoja pelejä ajella mutta ruoste tilanne kannattaa tutkia todella tarkkaan ennen kuin tekee kauppoja..
Kivoja pelejä ajella mutta ruoste tilanne kannattaa tutkia todella tarkkaan ennen kuin tekee kauppoja..
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
luukkulamppu
Juuri tuosta luukkulamppuisesta tuttavapiirissä on vain huonoja kokemuksia, samanlaisia kuin muutkin kirjoittavat.. Ihme kyllä saman ikäisen 323 sedanin omistajat, joita tunnen kaksi ovat olleet tyytyväisiä. Luulisi, että tekniikka on suurinpiirtein samaa.
Omakohtaista kokemusta löytyy yli 50 auton osalta. Vanhempieni autojen viat saan myöskin aina tietää. Näiden kokemusten perusteella epävarmin ja kallein auto pitää kunnossa on ollut BMW. Baijerin painajaisia oli 80- ja 90 luvuilla 4 kpl. Nyt nekin ovat vanhoja ja halpoja. Kuinkahan huonoja ovat nyt kun eivä lähes uutenakaan toimineet.
Hyvänä kakkosena tulee Citroen bx. Yksi tonnari (viidestä) on ollut myös totaalisen surkea. Saab 99/900 tai toyota olisi valintani, jos vain luotettavuus ja hinta ratkaisisivat.
Omakohtaista kokemusta löytyy yli 50 auton osalta. Vanhempieni autojen viat saan myöskin aina tietää. Näiden kokemusten perusteella epävarmin ja kallein auto pitää kunnossa on ollut BMW. Baijerin painajaisia oli 80- ja 90 luvuilla 4 kpl. Nyt nekin ovat vanhoja ja halpoja. Kuinkahan huonoja ovat nyt kun eivä lähes uutenakaan toimineet.
Hyvänä kakkosena tulee Citroen bx. Yksi tonnari (viidestä) on ollut myös totaalisen surkea. Saab 99/900 tai toyota olisi valintani, jos vain luotettavuus ja hinta ratkaisisivat.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
nyt alkaa pelottamaan. kertooko mitään se, jos auto on päällepäin täysin ruosteeton ja maali hyvässä kunnossa? ilmeisesti ajamme auton suosiolla konttorille ennenkuin puhutaan kaupanteosta enempää.JL kirjoitti:Kannattaa tosiaan syynätä tarkasti se ruoste tilanne. Varsinkin se taka palkki mihin tulee takapyörän ripustukset kiinni.. Kaverin autosta repes koko mätä palkki runkopalkeista irti ja samalla lähti pyörä irti..
Kivoja pelejä ajella mutta ruoste tilanne kannattaa tutkia todella tarkkaan ennen kuin tekee kauppoja..
on jo yritetty monen saabin voimin mutta yhteistyö on pahimmillaan ollut tätä luokkaa: http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/nbh658_rip2.jpgJamppa kirjoitti:ylipuhu kaverisi saabiin, ja hakekaa täältä airflow uuteen kotiin

Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)