akku pohdintaa emännän susuki.....

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

akku pohdintaa emännän susuki.....

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eli suitsa baleno vm2000 ,siinä on ihan onnettoman pieni akku ihan ulkomuodoltaan jo. ajatuksena vaihtaa normikokoinen akku siihen. telineessä on tilaa ja akunkengät löytyy motonetista , mutta onko hyötyä!

eli akku joka on paikallaan on vissiin tämä poimittu autodata ohjelmasta:
battery V/rc(ah) 12/60(38)
maximum cranking amps a:113-125
alternator output at engine speed A/V/RPM 20/14/2000

jos tuosta tyhmä sähköistä mitään ymmärtämätön jotain käsittää niin laturi lataa 20a kun kierroksia on 2000rpm.

kannattaako tuohon edes harkita 60ah akkua! se ei kerkiäisi koskaan latautua "täyteen" työmatkalla..

eli mimmi vois kertoa totuuden.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

oolright. eli ostamma uuden 45ah akun siihen ja tarkastan laturin kunnon.
kiitos...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: akku pohdintaa emännän susuki.....

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

nalleolut kirjoitti:eli suitsa baleno vm2000 ,siinä on ihan onnettoman pieni akku ihan ulkomuodoltaan jo. ajatuksena vaihtaa normikokoinen akku siihen. telineessä on tilaa ja akunkengät löytyy motonetista , mutta onko hyötyä!

eli akku joka on paikallaan on vissiin tämä poimittu autodata ohjelmasta:
battery V/rc(ah) 12/60(38)
maximum cranking amps a:113-125
alternator output at engine speed A/V/RPM 20/14/2000

jos tuosta tyhmä sähköistä mitään ymmärtämätön jotain käsittää niin laturi lataa 20a kun kierroksia on 2000rpm.

kannattaako tuohon edes harkita 60ah akkua! se ei kerkiäisi koskaan latautua "täyteen" työmatkalla..

eli mimmi vois kertoa totuuden.
Käsittääkseni missään autossa nykypäivänä ei ole alle 50 A vaihtis laturia...(itselläkin joskus datsuni ajalta miekka ja kivi, senkin laturi latasi 45 A:ta...

Nuo ilmoittamasi lukemathan on akun tiedot missä viipyy laturin tiedot....

Laittaisin normi 60 Ah:n, koska, ei ainakaan sähköt lopu kesken, vaikka sahailisi vähän pitempään....
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

siinähän ne oli alternatot out put 20a/14v/2000rpm

ei kato nousevan auringon maassa enenmpää virtaa tarvita
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

nalleolut kirjoitti:siinähän ne oli alternatot out put 20a/14v/2000rpm

ei kato nousevan auringon maassa enenmpää virtaa tarvita
Onko se polkuauto ??? Tai diisseli ??

Taskulamppuako sillä ladataan :wink: :wink:

Edelleen normi akku jos vaan akun KORKEUS sama...Taitaa olla halvempikin.. Kaverilla nissanissa ei mahtunut korkeuden puolesta normaali akku, joten joutui ostamaan puolta kalliimmalla alkuperäisen kokoisen akun...
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

akku ostettu 12v45ah ja 145a kylmäkäynnistystehoa. kyllä lähtee.

juu polkuautoon tuo tulee! miksi pitäisi laturi tappaa liian ison akun takia. ei koskaan täysi näillä työmatkoilla jota emäntä ajaa. ja onneksi nuo nousevan autingonmaan autot on niin pienipuristeisia et helposti lähtee vähemmälläkin virralla käyntiin!

se siitä ja lukkoon. viikonloppuna tehdään emännän autoon 70,80 ja 90tkm huolto samassa rytäkässä. hep ja juu. näillä mennään
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

nalleolut kirjoitti:akku ostettu 12v45ah ja 145a kylmäkäynnistystehoa. kyllä lähtee.

juu polkuautoon tuo tulee! miksi pitäisi laturi tappaa liian ison akun takia. ei koskaan täysi näillä työmatkoilla jota emäntä ajaa. ja onneksi nuo nousevan autingonmaan autot on niin pienipuristeisia et helposti lähtee vähemmälläkin virralla käyntiin!

se siitä ja lukkoon. viikonloppuna tehdään emännän autoon 70,80 ja 90tkm huolto samassa rytäkässä. hep ja juu. näillä mennään
Eli pyyhitään pölyt auton päältä... :wink: :wink:
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ja sisältä.... heh

uudet öljyt+suodatin
tulpat ,pyörijä+kansi
ilmansuodatin
laturin ja ohjaustehostimen remmi
jakohihna+kiristin/rulla
uusi akku
termostaatti + jäähdytin nesteet
pari polttimoa.

onhan autolla ajettu 81tkm ..... vm00......

tuolla remontilla mennään pitkälle vuoteen 2010....,,,,, :lol: :lol: :lol: :lol:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

nalleolut kirjoitti:ja sisältä.... heh


onhan autolla ajettu 81tkm ..... vm00......

tuolla remontilla mennään pitkälle vuoteen 2010....,,,,, :lol: :lol: :lol: :lol:
Niinhän noilla japseilla on tapana toimia, kun kilsoja ei ole hirveän paljon...



:roll: :roll:
Vastaa Viestiin