tuning autot käy kuumana? (GTI-Lehti)
-
- "Hölösuu"
tuning autot käy kuumana? (GTI-Lehti)
Mikö ihme siinä on?
Johtuneeko autoista vai lehdestä vai mikä on. Kutakunkin joka GTI-lehteä mitä olen selannut kaupan lehtitilskillä ennenkuin vaksi on on ojentanut "HEI! ne luetaan vasta kotona" niin lehdistä on löytynyt öljynlauhdutin... Siis öljynLAUHDUTIN!!!! Siis mitä vi**ua! pikku asia mutta jumaliste että mulla palaa hessu.
Onko niissä h*lvetin alls-show-NO-go tuning kopeis niin kireet koneet et niis öljy höyrystyy? ja se pitää LAUHDUTTAA takaisin nesteeksi.
Mitätön asia, mutta jo liian monta kertaa törmännyt asiaan. Viimeks oli jossain odotus huoneessa lekurille joku GTI lehti, avasin lehden, ekan sivun mainos lehdessä myytiin "Öljyn lauhduttimia tuning autoihin", kyseinen lehti lensi takaisin hyllyyn...
Jumaliste mä en lue enää mitään (GTI/TUNING/EURO/HÖPÖPÖPÖ) lehtiä. mä lähen kaljalle...
EDIT: topiccia fiksummaks
Johtuneeko autoista vai lehdestä vai mikä on. Kutakunkin joka GTI-lehteä mitä olen selannut kaupan lehtitilskillä ennenkuin vaksi on on ojentanut "HEI! ne luetaan vasta kotona" niin lehdistä on löytynyt öljynlauhdutin... Siis öljynLAUHDUTIN!!!! Siis mitä vi**ua! pikku asia mutta jumaliste että mulla palaa hessu.
Onko niissä h*lvetin alls-show-NO-go tuning kopeis niin kireet koneet et niis öljy höyrystyy? ja se pitää LAUHDUTTAA takaisin nesteeksi.
Mitätön asia, mutta jo liian monta kertaa törmännyt asiaan. Viimeks oli jossain odotus huoneessa lekurille joku GTI lehti, avasin lehden, ekan sivun mainos lehdessä myytiin "Öljyn lauhduttimia tuning autoihin", kyseinen lehti lensi takaisin hyllyyn...
Jumaliste mä en lue enää mitään (GTI/TUNING/EURO/HÖPÖPÖPÖ) lehtiä. mä lähen kaljalle...
EDIT: topiccia fiksummaks
Viimeksi muokannut DIggItaLLr, Ke Syys 26, 2007 00:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: GTI autot käy kuumana?
hehe, hyvä huomio 
taitaa vaan monesti ihmisillä lipsahtaa toi lahdutin vaikka puhutaan jäähdyttimestä, kuulostaa hienommalta

taitaa vaan monesti ihmisillä lipsahtaa toi lahdutin vaikka puhutaan jäähdyttimestä, kuulostaa hienommalta

Re: tuning autot käy kuumana? (GTI-Lehti)
Joo näinhän se on....
En kerralla mäkin pyydän autooni uuden pakolauhduttimen, tulee meinaan taas vettä aika tolkuttomasti aamusella ysifemman pakoulostimesta...
En kerralla mäkin pyydän autooni uuden pakolauhduttimen, tulee meinaan taas vettä aika tolkuttomasti aamusella ysifemman pakoulostimesta...

Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
-
- "Hölösuu"
Se on ihme juttu millaisia mieleikuvia ja legendoja annetaan autotekniikasta mainoksien avulle...
Eikö "tavaliset" ihmiset/asiakkaat osaa/ymmärrä autoista mitään?? Ostetaan tuning filtteri a'120€, ku vois ostaa uuden orkkiksen a'30€. "Tehohyöty" on ihan sama ku paskane filsu vaihtuu puhtaaks.
Hyvä henkilökohtanen esimerkki oli kun kävin ostamassa uuden akun fifiin. Olin paikallisessa autotarvikeliikkeessa jossa palvelu oli kyllä asiallista, mutta ammattitaidosta en tiedä nyt loppupeleiss...
Siinä tiskillä oli lokerikko sytytys tuppia, hipelöin niitä siinä kun myyjä kävi hakemassa akun varastosta.
Broidi oli mukana ja ihmeteltiin et pitäiskö ostaa samalla Bimmeriin uudet tulpat.
Tulppalokerossa on mainoskyltti jossa luvataan:
Lisää tehoa
Lisää vääntöä
varmempi käynnistyvyss
jnejnejne
"patentoitu 3kärki ultraplatinumsuperhyperultra kärki maksimaalisen kipinään"..
Rupes siinä broidin kanssa huvittaa että, nää on taas näitä "tunink" tuotteita.
Myyjä tuli takas akun kanssa ja huomasti että ropelletaan niitä tulppia niin tuli sihen ihan pokkana selittää niist tulpist miten miten ne antaa lisää tehoo, vääntöö jnejne. 4 tulppaa makso jonku 40€? (Oli varmaan platinaa juu).
Pakkohan ne oli ostaa kun oli halvat ja uudet tulpat tartti.
Ja totta tosiaan..
Tuli lisää tehoa, vääntöä, käynti parani, lähti paremmin kylmänä...... Tosin vanhoissa tulpissa oli keskieletrodi jo karannut ja oli ohan mustat.
Mut mikä saa myyjät kusettamaan näillä autotarviketunink höpöttimillä.
Eikö "tavaliset" ihmiset/asiakkaat osaa/ymmärrä autoista mitään?? Ostetaan tuning filtteri a'120€, ku vois ostaa uuden orkkiksen a'30€. "Tehohyöty" on ihan sama ku paskane filsu vaihtuu puhtaaks.
Hyvä henkilökohtanen esimerkki oli kun kävin ostamassa uuden akun fifiin. Olin paikallisessa autotarvikeliikkeessa jossa palvelu oli kyllä asiallista, mutta ammattitaidosta en tiedä nyt loppupeleiss...
Siinä tiskillä oli lokerikko sytytys tuppia, hipelöin niitä siinä kun myyjä kävi hakemassa akun varastosta.
Broidi oli mukana ja ihmeteltiin et pitäiskö ostaa samalla Bimmeriin uudet tulpat.
Tulppalokerossa on mainoskyltti jossa luvataan:
Lisää tehoa
Lisää vääntöä
varmempi käynnistyvyss
jnejnejne
"patentoitu 3kärki ultraplatinumsuperhyperultra kärki maksimaalisen kipinään"..
Rupes siinä broidin kanssa huvittaa että, nää on taas näitä "tunink" tuotteita.
Myyjä tuli takas akun kanssa ja huomasti että ropelletaan niitä tulppia niin tuli sihen ihan pokkana selittää niist tulpist miten miten ne antaa lisää tehoo, vääntöö jnejne. 4 tulppaa makso jonku 40€? (Oli varmaan platinaa juu).
Pakkohan ne oli ostaa kun oli halvat ja uudet tulpat tartti.
Ja totta tosiaan..
Tuli lisää tehoa, vääntöä, käynti parani, lähti paremmin kylmänä...... Tosin vanhoissa tulpissa oli keskieletrodi jo karannut ja oli ohan mustat.
Mut mikä saa myyjät kusettamaan näillä autotarviketunink höpöttimillä.
Mitä omia kokemuksia on esim. Kuopion AD:stä niin väittäsin melkein että jopa minä tiedän autoista loppepeleissä enemmän kuin ne myyjät, semmosta sontaa kuulee välistä sielläkin...
Eiköhän niillä ole jotkut himo nivaskat kaikkea esitteitä ja oheismateriaalia mistä ne keksii noi lisää vääntöä yms. jutut.
Eiköhän niillä ole jotkut himo nivaskat kaikkea esitteitä ja oheismateriaalia mistä ne keksii noi lisää vääntöä yms. jutut.
Mun mielestä on ihan turha jauhaa tosiaan paskaa... Noista vv-filsuista on monet kerrat jo juteltu ja tulpissa on eroa..
DIggItaLLr: oletkos kokeillut joskus kalliita tulppia esim. iridiniumia korkea virittäisessä vehkeessä..
Ja eihän noita muuten mainostettais jos ei olisi kysyntää..
DIggItaLLr: oletkos kokeillut joskus kalliita tulppia esim. iridiniumia korkea virittäisessä vehkeessä..
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
-
- "Hölösuu"
j0ne kirjoitti:Mitä omia kokemuksia on esim. Kuopion AD:stä niin väittäsin melkein että jopa minä tiedän autoista loppepeleissä enemmän kuin ne myyjät, semmosta sontaa kuulee välistä sielläkin...
Samaa huomannut kyllä useassakin varaosia myyvässä yrityksessä, jopa merkkiliikkeissä. Usein ovat aprikoineet osien kanssa, millainen se nyt näistä vaihtoehdoista on... Siinä on sitten itse tullut katsottua varaosakirjaa ja ihan omin neuvoin on osa etitty. Paras oli muistaakseni Hartikaisen varaosamyyjä, mikä kysyi mun 97 mallin Foortista. Onko se kaasari vai ruisku

900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
Ei ole minullakaan ja myyn varaosia työkseni ja alan opiskelemaan talvella Boschin järjestelmäasiantuntijaksi vaikka sinne olisi vaadittu autoasentajan pätevyys... Joskus riittää harrastukset/kokemus puhumaan puolesta... Vaikka minä nuori olenkinSukellusvene kirjoitti:Ei varmaan ainakaan autopuolen koulutusta sillä kaverilla...
Nekin tapaukset on huvittavia missä yrittävät väkisin myydä jotain väärää osaa vaikka itse tietää tarkalleen millanen osa pitää olla. Esim Delta-autolla väitti mulle kivenkovaan ettei oo olemassa muita kuin mustia DI-kasettaja nykysin, sit kaiveltii laatikkoja ja katos, ne kasetit olikin punasia... Tai AD:ssa venttiilikopan tiivistettä, ite ostin ja kaveri osti niin kummassakin tapauksessa oli työntämässä sitä irto puolikuutiivistettä vaikka pitäs olla just se toinen...
On tää avautuminen kivaa
On tää avautuminen kivaa

-
- "Hölösuu"
Mainostetaan jotta tulee kysyntää...Turbo16 kirjoitti:Mun mielestä on ihan turha jauhaa tosiaan paskaa... Noista vv-filsuista on monet kerrat jo juteltu ja tulpissa on eroa..
Jaa, olipas halpaa platinaa sitten. Faktahan se on kyllä että tulpat pitää olla sopivat moottorille, ja ollessa virimoottori pitää tulpatkin päivittää samalle tasolle. Tässä se ihmetys oli lähinnä sitä kun tulpat makso n. 10€/kpl. Mitä noita on kattonu niin oikeset platinatulpat, niillä monikärjillä maksaa jtn 40€/kappale... mä sain ne neljä "höpökynttilää" yhden oikesen platinan hinalla. Sehän siinä huvtti, haiskahti kyllä ikävästi kevyehkö fiilunki siinä. Mutta, tulpat oli halvat, ja käynti parani.
Oli myyjän selitys vain mukava piristyt päivään
Eikä se "koulutus" vaan se mitä OSAA... onko sen sitten oppinut koulussa vai tekemällä on aivan sama!!
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
ad-liikkessä pitää aina ainakin täällä lappeenrannassa ku tulppia haki et ne halvat...heh tyrkyttivät 9-3 tulppia og-satkuun kun heidän kirja kertoo niin. hinta oli 10e/kpl,kun taas sopivat ngk:t jotka ohjekirjassakin mainittu maksaa 2.5e/kpl eli 10e/kierros.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
nalleolut kirjoitti:ad-liikkessä pitää aina ainakin täällä lappeenrannassa ku tulppia haki et ne halvat...heh tyrkyttivät 9-3 tulppia og-satkuun kun heidän kirja kertoo niin. hinta oli 10e/kpl,kun taas sopivat ngk:t jotka ohjekirjassakin mainittu maksaa 2.5e/kpl eli 10e/kierros.
Toi johtuu tosiaan siitä että esim. jotkut boschin kirjat ovat aivan roskaa

NGK luettelot niin tulppien kuin lambdojen kohdalla tuntuu pitävän paremmin paikkansa.. Sama koskee suodattimia FRAM vs Bosch
Jouduin vaihtaan turboon pakoputken ku meni poikki. Hakiessa oli eri myyjä kuin tilatessa ja myyjä kysyi, että onko putki joku viriosa. Katoin nollat taulussa eli monttu auki ja kysyin et miksi olis? Myyjä vaan sano, että ku paikalliset tuningharrastajat tilaa ko. liikkeen kautta niitä tuningmeteliputkia ja ne on kuulemma näppi tuntumalla samaa kokoa. Siinä vaiheessa olin jo
ja sanoin et ihan vakiokokoinen tarvikeputki. Et silleen.
Onneksi kuiten tuossa paikallisessa liikkeessä on selkeesti ne tuningromut omassa "kasassa".

Onneksi kuiten tuossa paikallisessa liikkeessä on selkeesti ne tuningromut omassa "kasassa".
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
NG:n kanssa kävi lähes samanlaisesti. Turboon oltiin ostamassa putkea ja saatiin putki kärryyn, tosin taisi olla vaparin putki, ainakin huomattavasti pienempi mitä tuo Turbon putki. Silti myyjä kyseli, että onko tuo jokin viriputki.dimebak kirjoitti:Jouduin vaihtaan turboon pakoputken ku meni poikki. Hakiessa oli eri myyjä kuin tilatessa ja myyjä kysyi, että onko putki joku viriosa. Katoin nollat taulussa eli monttu auki ja kysyin et miksi olis? Myyjä vaan sano, että ku paikalliset tuningharrastajat tilaa ko. liikkeen kautta niitä tuningmeteliputkia ja ne on kuulemma näppi tuntumalla samaa kokoa. Siinä vaiheessa olin joja sanoin et ihan vakiokokoinen tarvikeputki. Et silleen.

-
- "Hölösuu"
Jepsis... Ainakin ite, jos olisin vastaavassa putiikissa töissä, ja ajelisin jollakin autolla, tyyliin (elekää loukkaantuko, tuli vaan ekana mieleen) Fiude, Mazda, tahi joku muu, niin hitostako sitä välttämättä tietää, mikä on jonkun turbosaban vakioputken koko (vrt.oman kinnerin vakioputkeen, jos kyseessä olisi edellä mainittu. Pikkukinnerissä putki varmaan tyyliin 1 1/2" tuumaa, eikös se isompi ole aina viri
). Nykyään kun riittää se, että koneelta kattoo mikä osa haetaan ja se suunnilleen siinä, ainakin noissa isoissa varaosaputiikeissa. Juttuahan siinä yritetään vääntää...
Niin ja noista vapaavirtaussuodattimista. Niissä on todellakin eroa, ainut on se, että mistä sitä sitten tietää, kärsiikö suodatusominaisuudet eri filsujen välillä.
Esim. Kaverini T4 lastutettu S40 Volvo, BSR optiflow 240 hp, bmc filsu tuohon tilalle ja tulos 250hp...

Niin ja noista vapaavirtaussuodattimista. Niissä on todellakin eroa, ainut on se, että mistä sitä sitten tietää, kärsiikö suodatusominaisuudet eri filsujen välillä.
Esim. Kaverini T4 lastutettu S40 Volvo, BSR optiflow 240 hp, bmc filsu tuohon tilalle ja tulos 250hp...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S