pakinen kirjoitti:...kun tämän näköinen tantta lyö vaatimuksia "heti kaikki ja äkkiä" -tyylillä pöytään..

Kaipa tuolla "tantalla" on hyvä liksa tai sitten on ukkonsa liksalla syönyt itsensä tuollaiseen kuntoon

Painonvartijoiden lahjakorttia sinne päin
Itse olen kyllä sitä mieltä, että kyllähän nuo hoitajat ovat fyrkkansa ansainneet. Toinen vaihtoehto on antaa niiden irtisanoa itsensä ja ottaa tilalle virolaisia hoitajia, jotka tekevät saman homman puolella palkalla. Hmm, itse olen kuitenkin ollut siinä uskossa, että tehdastuotanto on helppo siirtää halvemman työnvoiman maihin, mutta palvelualoille on vaikea tuottaa ulkomaalaisia työntekijöitä kieli-, kulttuuri- ym. ongelmien takia. Ja sitten ei tietenkään olisi siitä palvelun tasostakaan mitään takeita.
Yhtenä ratkaisuna rahaongelmaan julkisella sektorilla pidän sitä, että otetaan edustusfyrkat pois julkisissa viroissa olevilta henkilöiltä. Kyllä mua ainakin v*tuttaa, kun dokaavat meidän maksamilla verorahoilla. OK, kyllä mäkin edustan firmaa (jossa olen töissä) välillä dokaamalla asiakkaiden kanssa, mutta ne rahat ovat yksityisen sektorin rahoja, jotka ovat osa firman budjettia, eivätkä ihmisten maksamia verorahoja.
Mun vaimo on töissä julkisella sektorilla työpaikassa, jossa oli vähän aika sitten palkkaerimielisyyksiä, jotka sitten johtivat ihan raastupaan saakka (vaimo ei ollut osallisena). Ajattelin siinä itsekseni, että onpa hyvä, että olen töissä yksityisessä firmassa, ettei tarvitse alkaa veivaamaan palkoista ym. asioista, kuten tuolla julkisella sektorilla ilmeisesti tarvitsee