Tulisen ruokavalion terveysvaikutuksista?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"
Viestit: 679
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
Paikkakunta: Kouvola

Tulisen ruokavalion terveysvaikutuksista?

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

Terve,

Arveluttaa kun tuossa omaiset voivottelee että kun laitan tätä nykyä jo suunnilleen aamupuuroon puoli pulloa tabascoa jotta voiko tuo olla terveydelle haitallista? Ok, no en nyt aamupuuroon, mutta normaali-jürgeniä enemmän tulee tuota taivaallista nektaria käytettyä. Jotta olisiko tuolla nyt sitten niinkään huonoja vaikutuksia elimistön toiminnalle? Ainakin avaa nenän kivasti flunssassa keittoon sekoitettuna...
Sori takelteleva kieliasu.
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Tulisen ruokavalion terveysvaikutuksista?

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kysy tuota meksikolaisilta?

Kai sitä sitten huomaa syöneensä kun kirvelee sisään tullessaan ja ulos mennessään :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: Tulisen ruokavalion terveysvaikutuksista?

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Kaipa Infernon (http://www.infernochili.tk) keskustelupalsta on tuttu? Tuostakin asiasta on varmasti siellä väännetty.
Henkilökohtaisesti en tuota paprikalla värjättyä etikkaa (punainen Tabasco) ruokaani normaalisti laita, sen sijaan esim. itämainen Sriracha, meksikolainen Cholula-kastike tai sitten isompaa polttoa kaivatessa vaikka Dave's Insanity tekee eetvarttia 8)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tulisen ruokavalion terveysvaikutuksista?

Viesti Kirjoittaja lucaf »

kokemusta on närästys- ja ruuansulatusongelmista enkä enää tulista ruokaa suostu syömään. eihän sellainen voi mitenkään olla hyväksi vatsalaukulle. mutta nuorena sitä tulee rajummin kokeiltua ja rajoja, oli sitten kyseessä oma Saab tai oma keho :) lasku tulee maksettavaksi myöhemmin :(
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tulisen ruokavalion terveysvaikutuksista?

Viesti Kirjoittaja masas »

Olen syöny Thai "koti" ruokaa vuodesta 2002, ja kyllä on välillä "pakoputken" pää ollut hellänä :lol:. Ennen kuin aikoo vaihtaa ruokavaliota kannattaa tutustua maitohappobakteeri tabuihin, ne auttaa jonnin verran siirtymävaiheessa. Tulisen ruoan hyvä puoli on ettei tule ummetusta 8)
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Tulisen ruokavalion terveysvaikutuksista?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Mielestäni tulisuus on määritelty hyvin seuraavassa lainauksessa.
"chilin syönti o vähä ku anaaliseksi. jos ei seuraavana päivänä tu verta perseestä ni sitä oli liian vähän". :D

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Re: Tulisen ruokavalion terveysvaikutuksista?

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Ei mulla ole koskaan ollut perseen kirvelyä vaikka olen syönyt tulisesti maustettua ruokaa, tabascoa tulee välistä käytettyä vaikka se ei kovin kummoinen mauste olekkaan. Kokki on melko paska jos pöperö maistuu vaan keitetylle pippurille ja tuliselle sapuskalle pitää löytyä pöydästä jotain tasapainottavaa.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Tulisen ruokavalion terveysvaikutuksista?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

lintta go go kirjoitti:Ei mulla ole koskaan ollut perseen kirvelyä vaikka olen syönyt tulisesti maustettua ruokaa,
Väittäisin, että et ole sitten syönyt oikeasti tulista ruokaa. Kyllä se meinaa mukavasti lämmittää ulostullessaankin, kun vetää semmoset safkat, että tulee kunnon hiki syödessä. Paria jalapenoa kotipizzan lätyn kyljessä EI lasketa vielä tuliseksi ruoaksi :D
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Tulisen ruokavalion terveysvaikutuksista?

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

V.J.S kirjoitti:
lintta go go kirjoitti:Ei mulla ole koskaan ollut perseen kirvelyä vaikka olen syönyt tulisesti maustettua ruokaa,
Väittäisin, että et ole sitten syönyt oikeasti tulista ruokaa. Kyllä se meinaa mukavasti lämmittää ulostullessaankin, kun vetää semmoset safkat, että tulee kunnon hiki syödessä. Paria jalapenoa kotipizzan lätyn kyljessä EI lasketa vielä tuliseksi ruoaksi :D
Öö tuota, kuuluuko perseen kirveleminen oikeasti kokonaisvaltaisena osana ateriointiin?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Tulisen ruokavalion terveysvaikutuksista?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Minuteman kirjoitti: Öö tuota, kuuluuko perseen kirveleminen oikeasti kokonaisvaltaisena osana ateriointiin?
Ei kuulu, mutta niin se vaan mukavasti "toimistossa" aamuaskareita suorittaessa tuppaa pakoaukkoa lämmittämään, jos on esim. edellisiltana tullut syötyä jotain kunnolla tulista settiä :D
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tulisen ruokavalion terveysvaikutuksista?

Viesti Kirjoittaja masas »

On tosiaan ERI asia onko syöny jauheliha kastiketta ja perunoita, ruisleivän ja maidon kanssa, tai vetäny vaikka "laap muu" tai "namtok muu", "phat khapau" (basilikassa paistettua (kanaa, porsasta, katkarapuja yms.) )

http://talay.psu.ac.th/classes/food/dish4.htm

http://talay.psu.ac.th/classes/food/
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Tulisen ruokavalion terveysvaikutuksista?

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

En syö liian tulisia ruokia.Mutta sen tiedän että kaikki tulisimmat eivät sulaudu vaan
tulevat mm.hien mukana ulos kehosta.Ja hien haju on sitten sitäkin pahempi.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Tulisen ruokavalion terveysvaikutuksista?

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Itse luotan neutraaleihimpin makuihin. Toisinaan saatan syödä tulista mutta se yleensä kostautuu kovana vatsakipuna, närästyksenä tai "koneiston" totaalityhjennyksenä. Kyllähän noihin voisi itsensä totuttaa mutta eipä viitsi. Vaimo kyllä lappaa tulista kastiketta ruokaan kuin ruokaan ja korneinta hommassa on, että mun 4v3kk poikakin syö sitä joskus mutta minä en :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"
Viestit: 679
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tulisen ruokavalion terveysvaikutuksista?

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

Olen kyllä huomannut että jonkinlaista riippuvuutta aiheuttaisi tulinen mättö... Minkäänlaisia haitallisia (pidempiaikaisia) terveysvaikutuksia saatikka perseenkirvelyä en ole vielä huomannut, mutta lupaan kirjoittaa kyllä siinäkin vaiheessa kun paskon katedrin kautta ravintoni paremmille metsästysmaille :lol: Hyvää joulua! Nimim. Habaneroa lanttulaatikkoon.
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Re: Tulisen ruokavalion terveysvaikutuksista?

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Maustettu ruoka saattaa ainakin aiheuttaa lisääntynytttä suolistosyövän riskiä, suoliston laskimolaajentumia , ruoansulatusvaivoja ja ilmavaivoja. Näin ope kertoi biologian oppitunnilla . Omakohtaiset kokemukset kertovat myös lisääntyneestä hien erityksestä ja nenän valumisesta.

Elämä on ihanaa vasta , jos siitä nauttii ; minä maustan ruokani reilulla kädellä ja saatanpa poltella aterian päätteeksi ruokasauhut.

En vähättele terveyssuosituksia ja pyrin syömään vähärasvaista, runsaskuituista vihannespitoista , vähäsuolaista , mutta maukasta ruokaa.

P.S Tabascolta on tullut markkinoille Habanero -kastike , niille jotka haluavat makua ruokaansa... 20 tippaa riittää aluksi / lautanen.
Vastaa Viestiin