Taas nousi bemaristien pisteet

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

JiiVee kirjoitti:
Nisse kirjoitti:Tämä tapaus taitaa mennä tähän ketjuun. Avopuolisoni äidin naapurissa käy silloin tällöin kylässä paremmasta perheestä oleva bemaristi-pojannulikka, jonka jutut ovat tasoa "mun Bemu sitä ja tätä". Noh, olipa kerrankin auto täynnä 14- ja 15-vuotiaita kakaroita, kun tämä idiootti oli pyyhältänyt 240 taulussa kapeaa maalaistietä menemään. Vähän tietysti kuljettajalla voisi olla vastuuta etenkin, kun tuttavaperheen lapsia kyydissä... Tämä toki lienee bemaristeille ihan normaalia, että muiden henkikään ei ole liikenteessä minkään arvoinen?

No tuosta hurjastelusta on leuhkimista kuulunut about 1,5 vuotta, mutta eiköhän tänään hiljennyt, kun meidän pikku-Saba jätti Bemarin liikennevaloissa nielemään pölyä, vaikka kovasti yritti kiihdytyksessä Saabille pärjätä. Aina, kun kaveri avaa suunsa Bemun ylivertaisuudesta, voin vain todeta, että muistelepa sateista lokakuun kuudetta päivää vuonna 2008, kun pohjoismaalainen laatuauto tuli, näki ja voitti.

Tapahtumasarjahan oli tyylikäs kuin mikä: Odottelimme Saabilla valoissa oikealle kaistalla. BMW kouhottaa hirveää vauhtia rinnalle, vähän uhoamista havaittavissa siinä vasemmalla kaistalla. Valot vaihtuu vihreäksi, ahdettu auto pinkaisee kuin rusakko puskasta, pieni vilkaisu peilistä ja voi todeta, että Bemari jää jälkeen. Vilkku vasemmalle ja tyylikkäästi Bemun edelle vasemmalle kaistalle. Ja välimatka sen kuin kasvoi ennen seuraavia valoja.

Kyllä, olen lapsellinen, provosoitavissa ja helvetin pahoillani siitä, mutta tulipa itselleni ja kihlatulleni parempi mieli!
Älä liian huonoa omaatuntoa kuitenkaan pode. On meitä muitakin, jotka ovat provosoituneet kun nuo muka nopeat premiumautot kehutaan maasta taivaaseen.
Älä niin, tuo on pirun hauskaa :lol: :lol:
Nimim. Pappa tonnarilla peräkärri perässä :twisted:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Turbolag
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ti Syys 16, 2008 20:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja Turbolag »

pakinen kirjoitti: Niin ja mitä bemareihin tulee: ne jää jälkeen vaikka 1.1GX Fiestalla. Kokemusta on.
Niinhän ne taitaa kaikki bemarit jäädä joo... :roll:
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
suopitar
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 1735
Liittynyt: To Syys 27, 2007 14:16
Paikkakunta: Kouvola

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja suopitar »

Varaosakeikka ja bemarihan se...melkein sit tulla tupsahti hallin auton kylkeen ja viel katsastuskonttorin pihalta

Ajo perässä sen jälkeen ja sit liikenneympyrän jälkeen tarvi näyttää, ett näin kovaa miun munanjatke kulkee ja kurvas ohi suoralla

repsikassa istuja kyl ajatteli, ett avaa ikkunan ja heittään kahvinsa tuulilasiin toiselle, mut mitäs suotta sitä hyvää kahvia tuhlaamaan :D
Saab 9-3 1.8 Turbo mk1
Kirsi Jokela
0451255333
rotisko
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ma Syys 29, 2008 00:14

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja rotisko »

kun tonnarin persiössä lukee 9000 turbo, niin näin uutena tonnariturboilijana olen olut havaitsevinani kahtalaista ilmiötä moisen kiihokkeen, turbo-tekstin näkymisestä takana kulkeville.

ensinnäkin jotkut vauhdikkaampina pidettyjen perheautojen kuskit eivät ole niin herkästi pyrkimässä ohitukseen, ainakaan väkisin, vaan ikään kuin odottavat, että kyllähän tuo turbo edellä kohta liikkuu riittävästi kunhan muu ruuhka ja tiestö sallii. siis jopa vähemmän provosoituneita. välillä. ja liikkuuhan se, yleensä n. + 5-10 kmt yli näytetyn suosituksen. vakionopeudensäätö on usein päällä kun se toimii niin hyvin.

toiseksi on sitten niitä ylikiihottuneita kuskeja, mieleen tulee eräskin citikan c5 kuski, joka oikein konetta rajoittajaan saakka huudattaen ohitti mut oikealta kun olin vaihtanut ryhmityttyäni kaistan vasemmalle kun käännyin vasempaan siis seuraavista valoista. oikein mulkaisi tuokin sitikkakuski ohi huudattaessaan ja vaikutti melko ylikiihottuneelta. liekö vain stressiä kun on valinnut liian laiskan citikan helsingin ruuhkaliikenteeseen.

sitten jokunen bmw on valoissa asettunut konetta huudattamaan viereen. semmoisiin en vanhalla perheautolla ole viitsinyt reagoida. mielestäni 'kilpa-ajo' kuuluu enemmän moottoriradoille ja kilpa-autoille. olen lähtenyt korostetun hitaasti matalilla kierroksilla. samoin kuin usein moottoripyörälläkin lähtiessä kun teini-dx on huudattanut vieressä.
SAAB 9000cc turbo M1987 (nyk.ka), 900i 1988 (ex-ka), 99GL 1978 (ex-ka), 96 V4 super 1978(ex-ka), 95 1967(exä). muuten tässä pitäisi lukea jotain fiksua: -jotain fiksua.
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5346
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja VKe »

Noo, kyl jotkut Saabistitkin pisteitä osaa näemmä kerätä joten eiköhän se oo aikalailla tasan...
Sininen Saab 9-3, '99
Tume34
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 10:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja Tume34 »

Mutta saabisteissa ilmeisesti suhteessakin vähemmän?

Olen muuten havainnut melkolailla samoja vaikutuksia tuolla turbo-tekstillä olevan. Ei tuolla vaparitontulla ajellessa kukaan tule haastelemaan, mutta turbolla ajessa on kyllä varmasti joku valoissa viivoille haastamassa.

Muutoin voisi hiljaiseen aikaan vähän näpäyttääkin mutta silloin hävettää kun sattuukin hetki jolloin ei ahtopaineet nousekaan odotetusti :D.
Minkä sille mahtaa että ennemmin tai myöhemmin aina sitä päätyy takaisin Saabiin.

"To strive, to seek, to find, and not to yield."
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

kun tonnarin persiössä lukee 9000 turbo
Parempi olisi jos lukisi 9000CD 2.3T
Niin ei tarvitse lähteä kisailemaan... 8)
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja saab87 »

Välillä kyllä tuntuu riittävän iha pelkkä :saab: 900c ni jo ollaa vieressä päristelemässä. voi sitä raivon määrää kun tuo automaatti on suht liukaslähtönen.
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Mmp
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2007 19:44
Paikkakunta: Kuopio

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja Mmp »

Kuopiossa on (ainakin) 1 bemarikuski, joka saa näkemään punaista. Ei mitään järkeä kyseisen yksilön ajotavassa - muut saa väistellä yms. Parasta kesällä oli, kun tuuuuninki poijaat alkoi suutansa soittamaan 30-lukulaiselle Fordille " tientukko jne..." Ei vaan poijaat tienneet pellin alla olevasta chevyn 350 :stä lättäpään tilalla 8)
Saabismi on (kuulemma) sairautta, meidän perheessä tarttuvaa sellaista.

9000 CD - 95
El Camino -79
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Jooh oon huomannu että punanen og900 turbo saa jotkut provosoitumaan, vaikka itse ajan yleensä rauhallisesti. Joitakin ilmeisesti häiritsee niin paljon kun takakontinluukussa lukee se 900 Turbo..
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Mitenkähän noihin kilpa-ajotilanteisiin oikein joutuu? Kukaan ei ikinä kiihdyttele minun kanssa eikä pullistele valoissa. Johtuneeko siitä että en itse suostu yli 2 sekunnin katsekontakteihin liikennevaloissa muiden kuin hyvännäköisten naisten kanssa? :mrgreen:

Korjataan että kesällä tuli sen verran teineiltyä että vieressä oli vironkilpinen M6 bemari ja koska siellä oli kaksi innostuneen näköistä nousukasta jotka kaasutteli vihreätä odotellessa niin suostuin kiihdyttämään kaverusten rinnalla sataseen asti ihan sen vuoksi että näen miten se bmw kiihtyy. Olin itse siis prätkällä. Kyllähän se kiihtyikin autoksi aika hienosti mutta varsinkin äänet oli komiat.
Jälkeenpäin tuli mieleen että kundit oli tietysti ihan innoissaan että "1000cc prätkän kanssa kiihtyy yhtä nopeesti". No, suotakoon se ilo heille, mullahan oli kai reilu vartti kaasusta auki.
9000CS 2,3
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8219
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja dimebak »

99 GL kirjoitti:Jooh oon huomannu että punanen og900 turbo saa jotkut provosoitumaan, vaikka itse ajan yleensä rauhallisesti. Joitakin ilmeisesti häiritsee niin paljon kun takakontinluukussa lukee se 900 Turbo..
Joo, ne perseessä roikkujat on vähentyny ihan silmissä, kun käyttö auto vaihtui. Pahinta taisi olla tosiaan se, että ajaa punaisella og900 turbolla rajoitustun mukaan.

Ja kaipa sitä tosiaan on kasvanut sen verran aukuiseksi ettei jaksa provosoitua. Eikä jaksa kiirettäkään enää pidellä jos hoppua on pukannut.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Saappi Kuski kirjoitti:Mitenkähän noihin kilpa-ajotilanteisiin oikein joutuu? Kukaan ei ikinä kiihdyttele minun kanssa eikä pullistele valoissa. Johtuneeko siitä että en itse suostu yli 2 sekunnin katsekontakteihin liikennevaloissa muiden kuin hyvännäköisten naisten kanssa? :mrgreen:
Mä olen ihmetelly ihan samaa. Toiset tuntuu olevan jokapäivä provosoinnin ja haastamisen kohteena, mutta en minä. Olenko kenties vain niin yksinkertainen, etten tajua milloin joku haluaisi ottaa kisaa, vai niin säälittävän näköinen, että kukaan ei viitsi alentua?

Takaluukussa ei tosin ole mitään tekstejä, mutta kyllä kolme tuumainen putken pää näkyy sen verran hyvin ja äänet poikkeaa vakiosta, että luulisi jo jotain bemaristia ärsyttävän...
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Nisse
"Turbo"
Viestit: 235
Liittynyt: Ke Syys 10, 2008 19:24

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja Nisse »

JuHem kirjoitti:Takaluukussa ei tosin ole mitään tekstejä, mutta kyllä kolme tuumainen putken pää näkyy sen verran hyvin ja äänet poikkeaa vakiosta, että luulisi jo jotain bemaristia ärsyttävän...
Taisit vastata jo itse tähän. Jopa bemaristit tajuavat, ettei ärhäkämpiä Saabeja kannatta lähteä edes kokeilemaan... Toista se on meidän tavallisten tallaajien kanssa. Tuo oma 900NG näyttää niin reppanalta, että Bemut kokevat omaavansa mahdollisuuksia sitä vastaan.

Kerran Pohjanmaalla eräs BMW yritti kaksi kuukautta haastaa äitiäni kisaan, koska äitini ajoi tällä kyseisellä Saabilla. Lopulta Bemarin kuljettajalle sattui se virhe, ettei hän huomioinut Saabin kuljettajan vaihtuneen. Isäni sitten lähes 30 vuoden ammattiautoilijan kokemuksellaan otti Saabista kaikki irti ja karkasi maisemiin.

Tuon jälkeen äitee sai hetken ajella rauhassa, kunnes vanhempani ostivat 9-5:n. Sama persissä roikkuminen alkoi ja lopputuloksen voittekin arvata. Heh. Vielä, kun tuolla omalla tonnarillani kylvetän kyseisen saksalaisen tekeleen, niin voin sanoa, että koko perheemme autoarmada on kyykyttänyt samaa Bemaria. Tonnarilla tuskin tekee edes tiukkaa, koska onhan kyseessä hienoin koskaan tehty Saab 2,3 litran turbokoneella.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja haffu »

Jälleen on kyseinen automerkki edustettuna iltapäivälehtien uutisissa: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008110 ... 5_uu.shtml
Ja vielä kotiseudulla. Harvinaisempi ilta sinänsä kun en ollut itse liikkeellä. Pitänee käydä tarkistelemassa tapahtumapaikkoja. 8O
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Vastaa Viestiin