Taas nousi bemaristien pisteet

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

Vaimo kertoi erittäin mielenkiintoisen tapauksen, jonka oli kuullut kävästessään haukkaamassa raitista ilmaa tauollaan.

Risteyksessä oli vanhempi rouvashenkilö ylittämässä tietä suojatiellä, kun kolmekymppinen bemukuski oli tullut uuden karhealla raudallaan ja joutui pysähtymään rouvan takia. Hetken päästä oli kuskin ikkuna auennut ja kuski huusi tietä ylittäneelle rouvalle, että painu nyt vittuun siitä edestä :evil:

Emännän alaleuka putosi samalla hetkellä asfalttiin tuon kuullessaan. Ei voinut ymmärtää, kuten en minäkään, tuollaista käytöstä.

Toivottavasti ei ikinä tarvitse kuulla kenenkään :saab: :istin sortuneen yhtä ala-arvoiseen käytökseen.
Entinen jäsen#2331
Beagle
"Turbo"
Viestit: 230
Liittynyt: Ti Elo 02, 2005 21:48
Paikkakunta: Sonkajärvi/Iisalmi

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja Beagle »

Aika ala-arvoista käytöstä on ollut joo. Rekisterikilven kun olisi saanut ylös, ois voinut käydä isolla saabistien porukalla opettamassa hieman käytöstapoja. Toisaalta, mitäpä se taas auttaisi... :cry:
Ei Saabia enää...
Volvo V70 2.5TDI
VW Passat 1.8
Jäsen: 3124
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3099
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja V-M »

Jep, ei kannettu vesi kaivossa pysy.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja saab87 »

sitä mie oon yleisestikki ihmetelly ku eihä enää kukaa uskalla suojatietäkää ylittää ku autoilijat on nii pirun kiireisiä. jos erehtyy siihe pysähtyy oottamaa ni takaa tullaa sit ohi ja meinataan teilata se jalankulkija jos se pysähtyneen auton keulan ohi on kerenny. Loistavaa toimintaa :roll:
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
saapasjalkakissa
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja saapasjalkakissa »

Juu, aika usein tuntuu autoilijoilta unohtuvan se, ettei suojatien eteen pysähtynyttä autoa saa ohittaa pysähtymättä. Kerran kaverin kanssa seisottiin ruuhkassa ja olimme pysähtyneet suojatien eteen, viereinen kaista veti. Kymmenessä minuutissa meidät ohitti pysähtymättä 16 autoa, että näin..
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Alihankkija
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

tuhojuho kirjoitti:Vaimo kertoi erittäin mielenkiintoisen tapauksen, jonka oli kuullut kävästessään haukkaamassa raitista ilmaa tauollaan.

Risteyksessä oli vanhempi rouvashenkilö ylittämässä tietä suojatiellä, kun kolmekymppinen bemukuski oli tullut uuden karhealla raudallaan ja joutui pysähtymään rouvan takia. Hetken päästä oli kuskin ikkuna auennut ja kuski huusi tietä ylittäneelle rouvalle, että painu nyt vittuun siitä edestä :evil:

Emännän alaleuka putosi samalla hetkellä asfalttiin tuon kuullessaan. Ei voinut ymmärtää, kuten en minäkään, tuollaista käytöstä.

Toivottavasti ei ikinä tarvitse kuulla kenenkään :saab: :istin sortuneen yhtä ala-arvoiseen käytökseen.
No, joo. Kyllä sitä Saabisteistakin löytyy monen näköistä sankaria. Ja ei, en aja bemarilla.
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Alihankkija kirjoitti: No, joo. Kyllä sitä Saabisteistakin löytyy monen näköistä sankaria. Ja ei, en aja bemarilla.
Niinhän sitä sanotaan ettei kohteliaisuus maksa mitään mutta ilmeisesti nämä kyseenalaiset "teiden ritarit" sit tietävät paremmin ;)
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Alihankkija
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

Viime viikolla Vantaan Motonetin edessä oli invapaikalle pysäköity 9-5 Wagon. Ei invalupaa ja ihan reippaan näköinen taistelija lökäpöksyineen kapusi kuskin paikalta. Sanoin ohi mennessäni,että laita nyt se lupakin näkyviin. Teppo-maanteiden kuningas totesi kohteliaasti, että mitäköhän vittua se sulle kuuluu ? Minä sanoin vain, että ei sen kummempaa kuin että olisin itsekkin voinut siihen pysäköidä, minulla se lupa kuitenkin on. Mutta kun itse olet noin vaivainen niin ollos hyvä vain, ihan perseestä koko lupakäytäntö:)

Ehkä kohteliain ja ammattitaitoisin kuljettaja jonka tiedän ajaa BMW 535D:llä. Pakko pistää välit poikki. Kaikki ne on samaa paskaa:)
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

9-5T kirjoitti:Eiköhän kuski olisi huutanut samoin riippumatta millä autolla ajaa.
Nokialla ogsatku kääntyi vasemmalle yhtäkkiä jarruttaen vilkutta ja ryhmittyen väärään reunaa, keskiviikkona 9000 oli ajanut tolppaa päin, perjantaina 9-5 kuski sai ylinopeus sakot ja toinen 9-5 kuski näytti rekalle keskaria, varastamallaan ogsatkulla kortiton ajeli pyörätiellä ja lähi päivinä eräs ogsatkulla ajanut jäi 2 kertaa samana päivänä kiinni rattijuoppoudesta.
Näin Saabeilla.
Varmaan saabistit syyllistyy noihin, mutta eipä ole vielä tullut mieleen kellekkään HITAASTI tietä ylittävälle huutaa painumaan sinne alkureikään. Sen verran kunnioitan iäkkäämpiä ihmisiä, ettei minulla ole niin kiire, etten joutaisi odottamaan :wink:
Entinen jäsen#2331
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8082
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Mikäli Volvomieheltä olisi kysytty, niin Suomessa olisi eilisestä n. 16:45 lähtien ollut yksi eläkeläinen vähemmän. ONNEKSI, siis ONNEKSI mummo oli hereillä, ja jäi suojatien eteen pysähtyneen auton eteen katsomaan, että pysähtyykö se se toisellakin kaistalla tuleva liikenne...No ei pysähtyny, vaan Volvomies, joka oli bongannu parkkipaikan pyyhälsi tyylikkäästi minun edessä suojatien eteen pysähtyneen Nissanin ohitse n. 50-60km/h vauhdilla ja parkkeerasi kadun viereen "mittaripaikalle" n. 40 metrin päähän jarrut kirskuen. Olen rauhallinen mies, mutta oli ERITTÄIN lähellä, että en olisi poistunut autosta ja lähtenyt niiltä jaloilta vetämään turpaan tuota idioottia.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

Kysehän ei ollut siitä, onko turvallista ylittää tie suojatiellä!

Mutta jos aletaan huutelemaan, että painu v****n edestä, niin jossain on mätää!
Ja kuis ollakaan, se oli jokin saa****n munan jatkeella ajelija :evil:

Tekis mieli teettää takalasiin tarra: onneksi minulla on riittävän iso kalu, joten en tarvitse BMW:tä :wink:
Entinen jäsen#2331
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Musti kirjoitti:Tyypit tuntevat olevansa suojassa ja tuntemattomia peltilaatikoissaan ja kaikki lokeroivat toiminnan vain laatikon mallin ja merkin mukaan. Käytös on kuitenkin perisuomalaista omaa uhoa. Historiallinen isien taakka kulkee geeneissä, samaa uhoa esitettiin jo hevosvetoisilla vehkeillä
Tottahan tuo, mutta kyllä tässä viimeaikoina ihan oikeasti eräs merkki ja sen ympärilleen keräämät idiootit ovat olleet yliedustettuina.

Ovatkohan nämä sankarit nyt sitten nykyajan vastine röyhkeille 1800- luvun häjyille, aikansa nuorisoremuajille jotka päästelivät hevoskärryillään pitkin kylänraittia haistattaen paskat kaikille, häijyimpien jopa nyljettyä omalta ajokiltaan selkänahan lepattamaan ja päästellen hepasta "löysät pois".

Sinänsä tuo anonyymeillä peltilaatikoilla merkistä riippumatta suoritettu mielenosoittaminen on kyllä aika yleistä nykyään, ja kai toimiikin suorittajansa egoboostauksessa ainakin niin kauan kuin pysytään liikkeellä, sillä olen päässyt/joutunut todistamaan eräänkin tapauksen jossa liikennevaloihin pysähdyttäessä jonon ensimmäisen takana ajanut hiillostaja, valojaan ja tööttiä käyttänyt ja vielä valoissa paikallaan huutelija löysi yhtäkkiä itsensä ja päänsä oman autonsa ovenvälistä, ja ovi lepatti vimmatusti eestaas..
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Vanha sanonta että "ei bemari tee omistajastaan mulkkua, mutta mulkut ostavat bemareita" pitää minusta aika usein paikkansa. Vaikka se kuulostaa typerältä yleistämiseltä niin kyllä minusta tietynlaiset autot erottuvat joukosta sanoisinko kauniisti "suorituskeskeisellä" ajotyylillään.
Tänään kävi sillä tavalla että oltiinpa tuossa menossa perheen kanssa pulkkamäkeen ja lähdettiin liikennevaloista takana olevan mielestä ilmeisesti liian hitaasti. (40km/h rajoitus ja seuraavaan valoristeykseen n. 100m joka on minusta ihan hyvä syy olla ottamatta enempiä tehoja tuosta 9-5:stä irti).
No tämä pillastuu kun näkee että minun rako edellä ajavaan kasvaa yli 10metrin eli pk seudun standardi turvallisuusvälin nopeudesta riippumatta ja vetää oikealta bussipysäkin kautta ohi ja eteen.
Minä sitä ihmeissäni että VW Golf tekee tuollaista niin lukihan siinä luukussa GTI sitten kun tarkemmin katsoi. Aika säälittävä oli muuten kiihtyvyys, näkyi varmaan myös Golfin taustapeilissä minun ilmeestä jos huomasi katsoa. :wink:
9000CS 2,3
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Minä poltin tänään juuri hihani. Päästin suojatielle kaksi kävelijää reilusti pysähtymällä kauas suojatiestä. Tien yli meni reippaasti noin 40v mies ja perään lähti joku nuori lihava naishenkilö. Se mies oli kerinnyt pitkälle näkymättömiin sillä aikaa, kun tämä vihertävästi pukeutunut paksu nainen edes kerkesi autoni keulan kohdalle.

Siirryin odotellessani hiukan lähemmäksi, niin tämä aatteellinen paksu vaivautui ainoastaan mulkaisemaan minua. Vauhtia ei näemmä ollut mitään tarvetta lisätä...

Jatkossa ehkä kävelijät joutavat odottelemaan :roll: :P
900C -86
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

Vaikka teiden sankari olenkin, en kyllä alennu huutelemaan tien ylittäjille jne.
Vastaa Viestiin