Taas nousi bemaristien pisteet

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 4169
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja Pakari » Ti Heinä 17, 2018 22:24

Ote bemaristin ohjekirjasta: Kun et pärjää valoista, niin aja seuraavissa päin punaisia niin voitat. Jestas kun mulla oli hauskaa :lol:
#4752
9-5 Aero -04 19T#7
9-5 2,0t -00
9-3 SC Vector 2,0t -06
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
ex: 9-3 2,2TiD -01, NG900 2,0T -96 NG900s 2,3i -95, 9-3SS 1.8t Vector -03, 900c -89

hei9n
"Turbo"
Viestit: 265
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja hei9n » To Heinä 19, 2018 19:14

Osaa ne Mäntyharjulaiset Avensiksen kuljettajatkin. Oikein vihaksi pistää. Syyttömiä kuolee kaljanhakureissun :?: takia. :twisted: Mökkiläinen saatana. Taksilla olisit jo saunomassa olut kädessä.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
nyk. pari tsekkiläistä mopoa.
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.

vfr
"Hölösuu"
Viestit: 1722
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja vfr » To Heinä 19, 2018 20:27

Täh, eiks se tappaja rattijuoppo ajanut ooppelia.
Saab 96 -76,Saab OG9-5 AERO -01,Saab NG9-5 MY11.

hei9n
"Turbo"
Viestit: 265
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja hei9n » To Heinä 19, 2018 20:43

No nyt oli ilmestynyt kuva jostain vanhasta omegan tapaisesta. Aluksi ei näkynyt kuin peräänajettu astra ja huolella murjottu avensis.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
nyk. pari tsekkiläistä mopoa.
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.

VKe
"Hölösuu"
Viestit: 3869
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja VKe » To Heinä 19, 2018 20:47

Noo... Olihan tuosta kuvia tarjolla jo jonnin aikaa... Se mikään omegan-tapainen ollu, vaan ihan selkee vanha farmarimallinen Opel Omega V6.

Ja tää ketju on ihan väärä tälle keskustelulle, Bemareita lähimaillakaan...
Sininen 9-3 '99 ja Harmaa 9-3 '02
Saabismi ei ole sairaus, Saabismi on elämäntapa

VKe
"Hölösuu"
Viestit: 3869
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja VKe » To Heinä 19, 2018 21:23

hei9n kirjoitti:Osaa ne Mäntyharjulaiset Avensiksen kuljettajatkin. Oikein vihaksi pistää. Syyttömiä kuolee kaljanhakureissun :?: takia. :twisted: Mökkiläinen saatana. Taksilla olisit jo saunomassa olut kädessä.
....mutta talteen...
Sininen 9-3 '99 ja Harmaa 9-3 '02
Saabismi ei ole sairaus, Saabismi on elämäntapa

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5528
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja Eski » Ma Joulu 24, 2018 08:43

Pasternakki neuvoo että näin ei kannattaisi toimia jos maha on kuralla->
Kuva
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0afd ... eabaf32ddf

Eski

Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2488
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja Rommitommi » Ma Joulu 24, 2018 23:01

Ei noussu pisteet ei, yli - 10c pakkanen oli saksanseisojalle liikaa.

Eilen sai neljännellä käyntiin, tänään jo 12. pyöräytys jätti käyntiin, kun oli - 20..
Vaimolla meinas jo hymy hyytyä, ettei pääse maaseudulta kaupunkiin perheensä luo..

Ja ohjaus natisi/vinkui kun pyöritteli puolelta toiselle, ja myös taka-akselin kompuran kotelo jäätyy joka tuntuu kuin joku vähän kiviporaisi auton lattiaa aina välillä.

Ei sakuista ole talviautoiksi.. Mutta saipahan ainakin luvan vaihtaa taas autoa :lol:
Tomppa & BMW 530d GT - 12 & Tesla Model S P85 -14

9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2748
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla » Ti Joulu 25, 2018 07:21

Rommitommi kirjoitti:Ei sakuista ole talviautoiksi.. Mutta saipahan ainakin luvan vaihtaa taas autoa :lol:
:lol: :lol:
9-5 wagon 2.0t -04, "Femma"
Sitikka C4 Picasso -07, "Popi". RE85 by eFlexFuel

Jäsen #1858

aero
-
Viestit: 6057
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja aero » Ti Joulu 25, 2018 22:59

Kai sen korjatakin voisi, mutta onhan vaihto aina vaihtoharrastajalle mieluinen ratkaisu. Etenkin, kun ei sen kanssa vissiin elo muutenkaan ole ihan huoletonta ollut.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5528
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja Eski » Ke Joulu 26, 2018 18:24

Rattiin nukahtanut slovakialaismies teki hurjan ilmalennon BMW:llään – poliisi julkaisi videon erikoisesta onnettomuudesta https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005947012.html

Eski

Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2488
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja Rommitommi » Ke Joulu 26, 2018 21:06

aero kirjoitti:Kai sen korjatakin voisi, mutta onhan vaihto aina vaihtoharrastajalle mieluinen ratkaisu. Etenkin, kun ei sen kanssa vissiin elo muutenkaan ole ihan huoletonta ollut.
Joo voishan sen korjata, jos tietäis mitä korjata, mutta ei tule mitään koodeja mistään, vai ilmoittaako nämä edes hehkujen vioista? Sieltä kun olisin itse lähtenyt vikaa hakemaan. Saabissa tulee tieto siitä mikä hehku on pimeänä...
Käsittääkseni kompurakotelon jäätymiseen ei ole muuta korjausta kuin sulattaminen, ohjauksen ääntelystä en osaa sanoa, ainakin öljyä on riittävästi. Nyt nollakelillä kaikki vaivat katosi ja taas toimii.

Ja ei tästä bemarista taida millään järkisummalla päästä eroon, eli tää on varmaan mun kiusana niin kauan kun menee lopullisesti hermot, suurin ongelmahan tässä on toi kakkosnelosesta tehty comfort-istuin joka ei tue mun alaselkää tippaakaan ja kaupan päälle msport-alusta, joten max 200km välein on pysähdyttävä reissussa, muutenhan tää oliskin ihan hyvä auto; sisusta on näyttävä ja vielä 8-vuotiaana nykyaikaisen tuntuinen, ei ruostetta(alustakin oikein siisti), penkinlämmittimet supernopeat, kone ja vaihteisto toimii loistavasti, ja toisaalta tällä on alle puolessa vuodessa tullut rullattua yli 15tkm, ja jos ei olis katsastusmies kuullut ääniä ja sitä kautta generoitunut vaihdettavaa, niin todella pienillä korjauksilla on mennyt Saabeihin verraten, vaikka onkin jo lähemmäs 200tkm taulussa, ilman tota katsastussekoilua tein vain pelkän öljynvaihdoin ja tiivistin takaovet, yhteensä varmaan 100€ tms. Nyt meni noin 400€ kun vaihtoi tukivarret, jarrukilvet eteen ja käytti suuntauksessa ja joku 150€ nyt taas kun laittelen koiranluut ja jarrupalat eteen ja taakse, eli yhteensäkin alle yhden kk arvontiputuksen uuteen verrattuna :o
Tomppa & BMW 530d GT - 12 & Tesla Model S P85 -14

aero
-
Viestit: 6057
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja aero » Ke Joulu 26, 2018 21:46

Pitäisi sen niistä koodia antaa, mutta voihan ne mitata vaikkei antaisikaan. En tiedä vieläkö tuota koskee, mutta perinteisesti nokipolttoisissa bemariessa rikkinäiset hehkut syövät myös ohjausyksikön ("hehkureleen"), joten rikkinäiset hehkut kannattaa vaihtaa heti, jos niitä löytyy. Lisäksi tietty kannattaa varuiksi vaihtaa naftafilsu, ellei ole hiljattain vaihdettu. Ja se diagnostiikka lie tehty jollain oikeasti merkkiä ymmärtävällä diagnostiikkajärjestelmällä eikä bulkkimallin vikakoodilukijalla? Vastaava homma siis kuin Saabeissa, joissa Tech II vie ja bulkit vikisee.

Se kompurakotelo voi joo olla ongelma. Noista pussimalleista ei omaa kokemusta ole, mutta tiettävästi niiden toteutus on osien sijaintien osalta vähän kyseenalainen. Ohjaustehostimeen voi ainakin kannattaa vaihtaa ne tehostinöljyt - sen ääntely ei näissä kai kovin yleistä ole, mutta muiden merkkien parista on opittu, että teharissa olevan litkun laatu ja kunto voi asiaan vaikuttaa.

Comforttipenkeistä voi hyvinkin löytää bemariharrastajilta diilin, jossa ne vaihtuu sportteihin tai bulkkeihin ja tulee vielä rahaakin mukana. Ne kun yleensä on ne halutuimmat (ja uutena kalleimmat) jakkarat. Toki penkkien vaihto pilaa auton alkuperäisyyden varustelistaan suhteutettuna ja etenkin bulkit voi jopa hankaloittaa myymistäkin, mutta jos sen auton saa muuten kuntoon ja jos siitä muuten tykkäisi, niin varteenotettava vaihtoehto voi olla sekin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5528
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja Eski » Ke Tammi 23, 2019 11:59

BMW kerää taas pisteitä ja loistaa jälleen listaykkösenä ->
https://www.is.fi/autot/art-2000005972685.html

Aika hauska maininta löytyy myös saapeista:
Toisaalta listan loppupäässä, eli suhteellisesti siistimmin näyttäisivät ajavan monet japanilaismerkkien omistajat, sekä Saab- ja Lada-kuljettajat.
Eski

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9214
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Taas nousi bemaristien pisteet

Viesti Kirjoittaja AZP » To Tammi 24, 2019 09:42

^kootut selitykset:
https://www.is.fi/autot/art-2000005975715.html

Vaikka ajomukavuudessa ja isoissa kilometrimäärissä olisikin osasyytä, niin olisiko kuitenkin niin, että Bemarikerhon puheenjohtaja lipsauttaa sen päällimmäisen syyn Bemarien suurimpaan ylinopeussakkomäärään, eli tietynlaisen asennevamman:
Jantusen mukaan vastaavanlaiset ylinopeusuutiset eivät tee hallaa merkille tai merkkikerholle.

– Päinvastoin, sehän korostaa merkkiä ja sen paremmuutta.

Vastaa Viestiin