Hätänen koulubussi...

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Hätänen koulubussi...

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Koulubussi poistuu liukkaasti ja keulii?????

http://misa2.no-ip.com/coolbus.mpeg

Iso tiedosto 4 megaa
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Jo ehtii mukulat kouluun jos vaan kyytissä pysyy.

Sitä mä en ole koskaan noissa kiihdytyshommissa ymmärtänyt, että miksi se keula pitää saada kohti taivasta... riuku-vammaksellakin oli pirun paha ajaa kun siinä keula oli pystyssä saati sitten tuommonen kosla liki 200:n vauhdissa, johan siinä ilmanvastuskin nousee hirveeksi...
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Keula kohti taivasta

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Kyllähän dragsterin pitää keulia, mutta vain aivan hiukan. Painonsiirron vuoksi, jotta mahd. suurin osa painosta on vetävillä pyörillä -> enemmän kitkaa -> parempi tehonsiirto tiehen -> parempi aika. Asioista tietävämpi jatkaa varmasti tästä, itse on tullut luettua vain V8-Magazinea pienenä :D
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Niinmuttaku.... :D ihan jo fysiikan lainalaisuuksien mukaan takatuupparin vetopyörillä on suurin paino/pito kun etukummit on juuri irti alustasta. Jos etupää nousee yli taka-akselin keskilinjan, on peli menetetty. Tractor-pullingissahan on tämä ilmiö näkyvissä paremmin kuin kiihdytysautoissa, koska se kärry painuu syvemmälle alustaan, jos keula nousee liian korkealle.
Onhan se hienoa, kun wheelie-barit ottaa asvalttiin ja kipunasuihku lentää, mutta tulosta se heikentää...
Vastaa Viestiin