Vääränmerkkinen mutta kelpaisi kyllä amisviiksibemareiden kiusaamiseen:
http://tinyurl.com/lcmtz6
Renault Safrane Bi-Turbo:
Jatkuva neliveto, 3,0l V6 tuplaturbo: 268 hv/5500 rpm, 365 Nm/2500 rpm, rajoitin poistettuna ~ 280 km/h, 0-100 km/h 7,2 s.
Renaultia autossa on itseasiassa lähinnä kori, tekniikka on peräisin Hartgelta ja Irmscheriltä. Autoa on valmistettu vajaa 600 kpl, eli jonkinasteinen harvinaisuus on
kyseessä. (Ja varaosien hinnat varmasti sen mukaiset... )
Ei nuo teholukemat paatuneelle turbo-saabistille mitenkään hätkähdyttäviä ole mutta 90-luvun puolenvälin autolle kuitenkin ihan kohtuulliset.
Sleeper-ainesta (Varoitus: Ihastellaan ranskalaista autoa!)
Sleeper-ainesta (Varoitus: Ihastellaan ranskalaista autoa!)
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: Sleeper-ainesta (Varoitus: Ihastellaan ranskalaista autoa!)
Faijan päämiehellä sveitsissä oli vuosikymmenen alussa tuollainen biturbo. Sveitsiläinen valitteli joka tapaamisella kalliilla huoltokustannuksilla ja runsailla huoltokäynneillä, mutta oli muuten kova kehumaan auton kulkua..Svc kirjoitti:Vääränmerkkinen mutta kelpaisi kyllä amisviiksibemareiden kiusaamiseen:
http://tinyurl.com/lcmtz6
Renault Safrane Bi-Turbo:
Jatkuva neliveto, 3,0l V6 tuplaturbo: 268 hv/5500 rpm, 365 Nm/2500 rpm, rajoitin poistettuna ~ 280 km/h, 0-100 km/h 7,2 s.
Renaultia autossa on itseasiassa lähinnä kori, tekniikka on peräisin Hartgelta ja Irmscheriltä. Autoa on valmistettu vajaa 600 kpl, eli jonkinasteinen harvinaisuus on
kyseessä. (Ja varaosien hinnat varmasti sen mukaiset... )
Ei nuo teholukemat paatuneelle turbo-saabistille mitenkään hätkähdyttäviä ole mutta 90-luvun puolenvälin autolle kuitenkin ihan kohtuulliset.
280km/h huippuvauhti kuulostaa vähän liioittelulta mutta muuten varmaan ripeä peli ikäisekseen.
http://www.einszweidrei.de/renault/safrbit1994-1.htm
Kulkupuoleltaan vastaa hyvin pitkälti 200 hevosvoimaista 2,3T tonnaria, joskin vähän korkeampi huippuvauhti ja parempi pito märällä.

9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Sleeper-ainesta (Varoitus: Ihastellaan ranskalaista autoa!)
Olen tuollaista kuolannut aina siitä asti kun Mobile.de:n surffaus tuli muotiin joskus vuosituhannen alussa. Ehkä kuitenkin tyhjätaskun syytä pysyä erossa, loistoauton käyttökustannukset pysyvät vaikka hankintahinta laskeekin... Vetotapa on sentään tehoihin nähden oikein valittu, mitä ei voi kaikista autoista sanoa 

- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7775
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Sleeper-ainesta (Varoitus: Ihastellaan ranskalaista autoa!)
Kesyjä nuo Ranskalaiset....
vrt...Golf R32HPA.
vrt...Golf R32HPA.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Sleeper-ainesta (Varoitus: Ihastellaan ranskalaista autoa!)
Tuon moottori näyttää venttiilikoppien perusteella PRV:ltä, elikkäs 12v maamoottorilta... sama joka oli 604:ssa, 200-700 Volvoissa ja alkuunsa 605:ssa ja XM:ssä. Iän puolesta, ja muutenkin, luulisi että koneena olisi PSA:n ES, elikkäs uudempi 24v kone.
Outo juttu, ei noita PRV koneita ole käsittääkseni edes tehty kuin vuoteen -94... mistäköhän johtuu.
Outo juttu, ei noita PRV koneita ole käsittääkseni edes tehty kuin vuoteen -94... mistäköhän johtuu.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: Sleeper-ainesta (Varoitus: Ihastellaan ranskalaista autoa!)
Tuo moottori on kolmelitraiseksi porattu ja turbotettu PRV.Jussi kirjoitti:Tuon moottori näyttää venttiilikoppien perusteella PRV:ltä, elikkäs 12v maamoottorilta... sama joka oli 604:ssa, 200-700 Volvoissa ja alkuunsa 605:ssa ja XM:ssä. Iän puolesta, ja muutenkin, luulisi että koneena olisi PSA:n ES, elikkäs uudempi 24v kone.
Outo juttu, ei noita PRV koneita ole käsittääkseni edes tehty kuin vuoteen -94... mistäköhän johtuu.
Alunperin sama, jota on käytetty Alpine A610:ssä 91-95.
PRV:n tuotanto päättyi vasta 1998. Viimeiset käyttäjät taisivat olla Renault Laguna ja Espace.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21