Parhaat vanteet

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Karjay
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 22:51
Paikkakunta: Helsinki

Parhaat vanteet

Viesti Kirjoittaja Karjay »

Heittäkää mielipiteitänne parhaista auto + vanne -yhdistelmistä. Itse oon pikkupojasta asti tykännyt saksalaisten viripajojen suosimasta "tummat puolat kiiltävä reuna" -lätyistä. Varsinkin rehdillä "lipillä" olevat siivut tumman baijerilaiskaunotteran alla on erittäin nam. Sopii kyllä hyvin saabiinkin.

http://www.blocket.se/kronoberg/Saab_90 ... ?ca=11&w=3
GM 900 se 2.0t -97 RE85
OIZXXX
"Hirsch"
Viestit: 848
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 17:20

Re: Parhaat vanteet

Viesti Kirjoittaja OIZXXX »

Kuva
Itteltäin löytyy tuollaiset 17 tuumaisina, leveyttä taitaa olla 8,5 tuumaa (225x45). Alla valkoisessa og kolkissa, ja varsin tyytyväinen olen kokonaisuuteen... Puhtaana komeat :D
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Parhaat vanteet

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Jos kerran mielipidettä kysytään niin vastataan: Itse olen Tonnarin tapauksessa oppinut sen että siihen ei sovi ajettavuuden kustannuksella muut kuin Saabin omat 15-16" vanteet tai vastaavat sopivilla spekseillä ja ET:illä eli lähinnä sellaisilla millekä auto ja sen alusta on aikanaan suunniteltu. (Joskus Herran Vuonna -1979-1984 tai jotain..)

Ehkäpä olen vakavasti pappaantumassa jo neljännelläkymmenellä mutta en siedä minkäänlaisia vetelyitä ratissa tai auton omia haluja määrätä menosuuntia olkoon uria tai ei.

Ja kaikkein vähiten ulkonäkösyistä, enhän minä niitä pyöriä ajaessani näe ja sivustaseuraajien mahdollinen mielipide tai mielikuvansa minun etenemisestäni ei merkitse minulle yhtään yhtikäs mitään.

Pelkästään se ero mikä on Tonnareissa varustettuna samoilla 15" Cross-spoke- vanteilla mutta renkaina toisessa 205/60-15, ja toisessa samanlaisessa 195/65-15 teki selväksi sen että kumpiko on mukavampi ja urista riippumattomampi ajaa.

Mutta, nämä nyt vain tämänlaisia mielipiteitä, mitäs kysyitte! :D
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Parhaat vanteet

Viesti Kirjoittaja Haza »

Minuteman kirjoitti:Ehkäpä olen vakavasti pappaantumassa jo neljännelläkymmenellä mutta en siedä minkäänlaisia vetelyitä ratissa tai auton omia haluja määrätä menosuuntia olkoon uria tai ei.

Pelkästään se ero mikä on Tonnareissa varustettuna samoilla 15" Cross-spoke- vanteilla mutta renkaina toisessa 205/60-15, ja toisessa samanlaisessa 195/65-15 teki selväksi sen että kumpiko on mukavampi ja urista riippumattomampi ajaa.

Mutta, nämä nyt vain tämänlaisia mielipiteitä, mitäs kysyitte! :D
Ei kannattaisi alkaa keulimaan kun aina löytyy joku vielä säälittävämpi, mulla on 16" pyörät maanneet tallin nurkassa jo vuosia enkä ole edes 30v vielä ;)

Pelkkä koko ei vielä kerro kaikkea, ei edes sama malli(nimi), samankokoisilla mutta loppuunajetuilla vs. uudet ja pykälää uudempaa mallia olevat michelin energyt oli aivan tajuton ero vetelyssä ja oikeastaan kaikessa muussakin.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Parhaat vanteet

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Haza kirjoitti:Pelkkä koko ei vielä kerro kaikkea, ei edes sama malli(nimi), samankokoisilla mutta loppuunajetuilla vs. uudet ja pykälää uudempaa mallia olevat michelin energyt oli aivan tajuton ero vetelyssä ja oikeastaan kaikessa muussakin.
Asian ytimessä.

Itse pyrin valitsemaan renkaita melkeinpä malleista tai merkeistä huolimatta sen mukaan mikä on renkaan olkaprofiili.

Tottakai se melkeinpä loppuunkulutetun erkkarirullan näköinen jo valmiiksi profiililtaan kulmikas rengas olisi ehkä näyttävä (Toisaalta, nämäkin saattavat olla niitä asioita joihinka itse kuljettaja kiinnittää huomiota mutta kukaan kohderyhmästä eli sivustakatsojista ei ihan oikeasti välttämättä edes huomaa), mutta arkiajossa ja meidän Veromarkkojemme vastineeksi oikein V*tun loistavilla teillämme yhtä helvettiä ajaa.

Profiililtaan pyöreähkö rengas varsinkin viistoistatuumaisena on kieltämättä ehkäpä hieman Aku-Ankkamaisen näköinen, mutta siinä on tehtävä itselleen selvä jako sille että kumpiko on tärkeämpää, ulkonäkö vaiko se ajotuntuma jota joutuu jokatapauksessa sietämään kaikki ne lukemattomat kilometrit, noinniinkuin kärjistettynä.
Karjay
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 22:51
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parhaat vanteet

Viesti Kirjoittaja Karjay »

No hyvänen aika, kai nyt itse kukin on joskus (käsi sydämellä) käynyt tsekkailemassa itseään näyteikkunoiden kautta paikallista "manskua" rullaillessaan. Itselläni kun oli harmaa kolmiovinen og 900 turbo 16" aero -nakeilla, tuli kaikki reitit valittua isoimpien ikkunoiden perusteella. Oma ng ei tarjoa minkäänlaisia fiilareita samassa mielessä, mut kai se on sitä kasvua ihmisenä, henkistymistä tai jotain...
GM 900 se 2.0t -97 RE85
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Parhaat vanteet

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Karjay kirjoitti:No hyvänen aika, kai nyt itse kukin on joskus (käsi sydämellä) käynyt tsekkailemassa itseään näyteikkunoiden kautta paikallista "manskua" rullaillessaan. Itselläni kun oli harmaa kolmiovinen og 900 turbo 16" aero -nakeilla, tuli kaikki reitit valittua isoimpien ikkunoiden perusteella. Oma ng ei tarjoa minkäänlaisia fiilareita samassa mielessä, mut kai se on sitä kasvua ihmisenä, henkistymistä tai jotain...
No on on. Onks kello hyvin ja näkyyks p*nis..?

Ei tämä Pappafiilistely nyt ollut tarkoitettu ainakaan omasta puolestani ketjun aloittajalle mutta kun kerran kysytään mielipiteitä renkaista ja niihin liittyvistä vanteista kaikkine variaatioineen niin niillä mielipiteillä on taipumusta tulla ja ulostua.
:D
Tomsson
"Hirsch"
Viestit: 725
Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 17:59
Paikkakunta: Nakkila

Re: Parhaat vanteet

Viesti Kirjoittaja Tomsson »

Minuteman kirjoitti:ulkonäkö vaiko se ajotuntuma
Ajotuntuma, siksi alla onkin jämäkät matalat renkaat, jotka eivät taitu reippaammassa mutka-ajossa alle, eikä oravan väistössä tänään. Orava elää 8)
Onhan se ajomukavuus toki vakiokokoisemmilla eri luokkaa.
Innolla talvea ja 50-sarjalaisia läskilullaneita odotellessa ;)
9-3 2.0t | Talvilook BSR stg2 #3630 Soita ihmeessä, jos kysyttävää Saab-projekteistani 050-3428322
The green in the grass and the red of our Saab's, are the colours of stardust.
Avatar
eegas
"Hölösuu"
Viestit: 1097
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi

Re: Parhaat vanteet

Viesti Kirjoittaja eegas »

Ronal tykit ja vakiokoiset renkaat, sopii parhaiten vanhempaan 900-malliin.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
anaconda
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Su Maalis 13, 2005 20:52
Paikkakunta: syyläri city

Re: Parhaat vanteet

Viesti Kirjoittaja anaconda »

bmw e46 alias proteesi
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: Parhaat vanteet

Viesti Kirjoittaja Hessu »

eegas kirjoitti:Ronal tykit ja vakiokoiset renkaat, sopii parhaiten vanhempaan 900-malliin.
Hyvinkin pitkälti juuri näin. Itsellä on tällä hetkellä alla Aerot mutta tykit odottaa asennusta jos vaan joskus jaksaisi. 65-sarjalainen antaa jo tosi hyvän sivuttaispidon, koska satkun pyöränkulmat pysyvät kaarreajossa järkevinä toisin kuin jonkun madalletun McPhersson-vehkeen. Samaten ei tarvitse jarruttaa pysähdyksiin jokaisen asvaltin sauman ja pihatien liittymän kohdalla.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: Parhaat vanteet

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Saab 9000 ja alla 3-spoke Aerot on paras yhdistelmä.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Turbolag
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ti Syys 16, 2008 20:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Parhaat vanteet

Viesti Kirjoittaja Turbolag »

Vanteet on parhaat kun ne on kevyet. Eikä liian rumat.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: Parhaat vanteet

Viesti Kirjoittaja mursu »

Musta/tumma mattapintainen vanne missä vaan mustassa/tummassa autossa on minun perversioni. Eikä kaarevia muotoja, kuin vannekehä.
Avatar
sabatti 96
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
Paikkakunta: Knummi

Re: Parhaat vanteet

Viesti Kirjoittaja sabatti 96 »

saksa tyyliin ylileveät vanteet pienellä et:llä näyttää todella hyvältä...
ajomukavuus ehkä vähän kärsii...
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Vastaa Viestiin