Onkohan kukaan värkännyt Hondan CB750f tai cb900:n kanssa?
Ruotsinreissulla ilmestyi kärryyn CB900F vuosimallia -80. Käy ja kukkuu jotenkuten mutta noin 6500-7000 kierroksen kohdalla rupeaa rykimään. Tyhjäkäynnillä pitää myös kolinoita yms. mutta hiukan kierroksia niin käy nätisti ilman sivuääniä (paitsi kytkimestä kun vapaalla)-
Internjietistä löysin tietoa että voisi olla yleinen ongelma, luistien takertelua ja sakkautumista ollut syynä. Luistit käytin sitten auki, tankin putsasin ja lisäsin polttoainesuodattimenkin sekä ihmepuhdistusainetta bensan sekaan. Tilanne muuttui niin että alkuun ei kierrä sen kummemmin mutta jonkun aikaa kun on ajellut kiertää hiukan rykien tai ihan puhtaastikin punarajalle asti.
Tulpat näyttävät uusilta, samoin tulpanjohdot.
Tuleeko mieleen mitään muuta? Ajattelin talven pimeydessä avata kaasarit kunnolla, nyt käytin vain luistit yläkautta irti.
Rami
vanha cb rykii
vanha cb rykii
****
VAG
VAG
Re: vanha cb rykii
Itse en ole Hondan kaasareita ikinä hypistellyt, mutta kaveri tuollaisen 750:n hankki ja kaasari siitäkin piti puhdistaa. Kohokammiot oli kuulemma täynnä sellasta ruskeaa töhnää.
Oliko noissa muuten suoravetokaasarit vai jotain alipainevirityksiä? Saman ikäisessä kawassa ainakin rapistuneet imukaulat aiheuttavat mielenkiintoisia ongelmia.
Oliko noissa muuten suoravetokaasarit vai jotain alipainevirityksiä? Saman ikäisessä kawassa ainakin rapistuneet imukaulat aiheuttavat mielenkiintoisia ongelmia.
Re: vanha cb rykii
Jos pyörä on seissyt pidempään, niin pura kaasarit suosiolla. Oma CB350 oli talven aikana kuivannut mukavat saostumat kaasareiden pohjalle. Myös suuttimissa saattaa olla kertymiä ja bensa ei kulje oikealla tavalla.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: vanha cb rykii
Tilanne paranee koko ajan, nyt käytännössä melkein heti startin jälkeen kun viitsii kierrättää koneen lämmettyä vetää melko puhtaasti punarajalle. Taidan jonkin aikaa lisäillä puhdistusainetta bensan sekaan ja ajella loppukesän näin. Talvella pyörä kellariin ja kaasarit irti. Ultraäänipesu olisi kuulemma tehokas konsti ja jotain korjaussarjojahan näihin Keihineihin saa myös. Tyhjäkäynnillä kuuluu kyllä sellaisia kolinoita kytkimen/alakerran suunnasta että jotain muutakin voisi olla aiheellista tehdä, tosin noin 2000 kierroksella ja sen yläpuolella ei kuulu mitään ylimääräistä. Ominaisuushan näissä kai tuo tyhjäkäynnillä roliseminen on, tosin jakopää on ihan hiljaa tässä, kaasareiden synkkaaminenkin voisi helpottaa.9000LPT kirjoitti:Jos pyörä on seissyt pidempään, niin pura kaasarit suosiolla. Oma CB350 oli talven aikana kuivannut mukavat saostumat kaasareiden pohjalle. Myös suuttimissa saattaa olla kertymiä ja bensa ei kulje oikealla tavalla.
Samoin katteen asentamisen ajattelin jättää talvipuhteeksi, tuli pyörän mukana mutta ei mitään hajua miten se putkikehikko pitäisi keulaan viritellä kiinni, lamppu ja mittaristo nyt ainakin pitää siirtää katteen runkoon.
Rami
****
VAG
VAG