Carina 2 käsijarru katsastuskuntoon
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Carina 2 käsijarru katsastuskuntoon
Tuossa täytyisi laittaa nopsasti tuo käyttö Carina 2 1.6 gli vuosimallia 90 . Ongelmana jumitteleva käsijarru , mikähän tuon aiheuttaa?
Vaijeri joka ruostunut vai joku muu?
Siis kahva on jäykkä ja ei nouse paljoa ylöspäin 2-3 naksausta , sekä nuo jarrut meinaa jäädä päälle kun löysään jarrun pois. Eikä tuo oikein hyvin pidä.
Vai onkohan kuluneet kengät ja kiritty vaijeri liian tiukalle?
Kannataako varautua ostamaan jotain osia varuilta?
Eli onko kokemuksia kellään tuollaisesta ajopelistä?
Vaijeri joka ruostunut vai joku muu?
Siis kahva on jäykkä ja ei nouse paljoa ylöspäin 2-3 naksausta , sekä nuo jarrut meinaa jäädä päälle kun löysään jarrun pois. Eikä tuo oikein hyvin pidä.
Vai onkohan kuluneet kengät ja kiritty vaijeri liian tiukalle?
Kannataako varautua ostamaan jotain osia varuilta?
Eli onko kokemuksia kellään tuollaisesta ajopelistä?
900S(T5.5) M1991(KR)
-
- "Ruisku"
- Viestit: 103
- Liittynyt: Ke Touko 21, 2008 19:32
- Paikkakunta: Rautjärvi/Ruokolahti
- Viesti:
Re: Carina 2 käsijarru katsastuskuntoon
Katoppa vaijerien kunto ekana, miulla on corollassa ruostunu kokonaa ne, ja pitäis uusia et takajarru alkas kans ottaa ja nyt ne laahaa vaan.
Seat Ibiza MK1 1.5GLX -87 (projekti)
Suzuki PV -88 (käyttis)
Suzuki PV -88 (käyttis)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Carina 2 käsijarru katsastuskuntoon
Ok! Kiitos vinkistä!oFFi^ kirjoitti:Katoppa vaijerien kunto ekana, miulla on corollassa ruostunu kokonaa ne, ja pitäis uusia et takajarru alkas kans ottaa ja nyt ne laahaa vaan.
Täytyy katsoa ne ensin. Ei taida osata umpimähkään alkaa ostamaan osia. Tuurilla ostaa sumiksessa hyödyttömät osat , jotka ei auta vaivaan.
900S(T5.5) M1991(KR)
Re: Carina 2 käsijarru katsastuskuntoon
Itsellä oli aina joka vuosi Carinan käsijarru tehoton ja aina tuli kuntoon kun otin takarummut pois ja säädin lähemmäksi.
Noissa tuntuu olevan "automaattisäätö" aina vähän niin ja näin..
Mutta ota takajarrut auki ja käsijarruvaijeri irti molemmista puolista ja kaveri nykimään käsijarrukahvaa ja katso liikkuuko vaijerit.
Noissa tuntuu olevan "automaattisäätö" aina vähän niin ja näin..
Mutta ota takajarrut auki ja käsijarruvaijeri irti molemmista puolista ja kaveri nykimään käsijarrukahvaa ja katso liikkuuko vaijerit.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Carina 2 käsijarru katsastuskuntoon
Vaihdoin siis vihdoinkin sen käsijarruvaijerin ja herkistin jarrut takaa, kasaten uusilla jousilla . Kun ei tuota ilman vaijerin vaihtoa saanut pelaamaan .Mutta tuo käsijarru jäi vieläkin aika löysän tuntuiseksi. Olisiko syytä kehiä käsin jarrut rummun takaa, vai mitä teen että saan tuon kehimään? Eikös takarummut yleensä kehi jarrukahvaa vetämällä? .Nyt ainakin kahvasta on todella kevyt vetää ja vain ottaa vähän ottaa jarru kahva ylhäällä. Kengät ja rummut on mielestäni hyvät. Karhensin pinnat santapaperilla.
Ilmeisesti etuvaijerissa on jokin säätö kahvan pussin alla?
Nyt olis taas neuvo paikallaan ...
Ilmeisesti etuvaijerissa on jokin säätö kahvan pussin alla?
Nyt olis taas neuvo paikallaan ...
900S(T5.5) M1991(KR)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Carina 2 käsijarru katsastuskuntoon
Käsijarru alkoi toimia kun sitä käytti, mutta vaijeria piti hieman kiriä. Säätöä varten piti keskikonsoli purkaa. 4 ruuvia ja kaksi 10mm kannalla olevaa pulttia.
Nyt menee molemmat siististi yhtäaikaa lukkoon, kun hiekkatiellä kokeilin.
Ei onneksi enää tarvinnut availla niitä uudestaan. Toivottavasti nyt kelpaa katsastusmiehelle .
Vaijerien vaihto oli aika työ kun varmaan puolet kiinnityspulteista piti porata pois ja tehdä uudet kierteet. 6mm pultit oli ruostuneet tiukaan kiinni 19 vuodessa . Toisen rummun sisältä oli hitsattu vaijerin kiinnityspultti kiinni, joten se piti hioa irti. Oli taas joku vaijerin elvyttäjä keksinyt hyvän keksinnön . Molemmat vaijerit oli tosiaan huonot, toisessa oli kuorikin kahdesta kohtaa lähes poikki. Eipä ihme jos käsijarru ei aiemmin tahtonut pelata.
Vaijerit ei onneksi tainnut maksaa edes 30 euroa. Jouset rumpuihin oli n. 10 euroa.
Nyt menee molemmat siististi yhtäaikaa lukkoon, kun hiekkatiellä kokeilin.
Ei onneksi enää tarvinnut availla niitä uudestaan. Toivottavasti nyt kelpaa katsastusmiehelle .
Vaijerien vaihto oli aika työ kun varmaan puolet kiinnityspulteista piti porata pois ja tehdä uudet kierteet. 6mm pultit oli ruostuneet tiukaan kiinni 19 vuodessa . Toisen rummun sisältä oli hitsattu vaijerin kiinnityspultti kiinni, joten se piti hioa irti. Oli taas joku vaijerin elvyttäjä keksinyt hyvän keksinnön . Molemmat vaijerit oli tosiaan huonot, toisessa oli kuorikin kahdesta kohtaa lähes poikki. Eipä ihme jos käsijarru ei aiemmin tahtonut pelata.
Vaijerit ei onneksi tainnut maksaa edes 30 euroa. Jouset rumpuihin oli n. 10 euroa.
900S(T5.5) M1991(KR)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Carina 2 käsijarru katsastuskuntoon
Vihdoin sitten kerkesin käydä näyttämässä Carinan katsastusmiehelle, ei paljoa jäänyt enää ajoaikaa jotta sai katsastettua uusintanäytöllä .
Jarrut kelpasi katsastajalle ja leima tuli paperiin, vuosi ajoaikaa. Eli remontti onnistui .
Jarrut kelpasi katsastajalle ja leima tuli paperiin, vuosi ajoaikaa. Eli remontti onnistui .
900S(T5.5) M1991(KR)
Re: Carina 2 käsijarru katsastuskuntoon
Lainataanpas tätä Toyota topicia.
Kaverin riisikupin takajarruja tutkittiin ja siinä liikkuu vaijerissa ikäänkuin pelkkä kuori eikä vaijeri(sekin hyvin vähän)? Miten tuo on edes mahdollista, vaijeri jotenkin mehinyt sinne kuoreen jumiin?
Itse jarrussa käsijarrumekasmi oli herkässä, mutta jos siihen laittoi vaiherin niin oli kokoajan kireällä eikä vaiheri tule ulos kuoresta sitten yhtään... Suoraan vaijeri ostamaan toyotalta miljoonilla jeneillä?
Kaverin riisikupin takajarruja tutkittiin ja siinä liikkuu vaijerissa ikäänkuin pelkkä kuori eikä vaijeri(sekin hyvin vähän)? Miten tuo on edes mahdollista, vaijeri jotenkin mehinyt sinne kuoreen jumiin?
Itse jarrussa käsijarrumekasmi oli herkässä, mutta jos siihen laittoi vaiherin niin oli kokoajan kireällä eikä vaiheri tule ulos kuoresta sitten yhtään... Suoraan vaijeri ostamaan toyotalta miljoonilla jeneillä?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Carina 2 käsijarru katsastuskuntoon
Uutta vaijeria vaan, motonetistä, fixusta, bcs:stä tai marmoritiskiltä.j0ne kirjoitti:Lainataanpas tätä Toyota topicia.
Kaverin riisikupin takajarruja tutkittiin ja siinä liikkuu vaijerissa ikäänkuin pelkkä kuori eikä vaijeri(sekin hyvin vähän)? Miten tuo on edes mahdollista, vaijeri jotenkin mehinyt sinne kuoreen jumiin?
Itse jarrussa käsijarrumekasmi oli herkässä, mutta jos siihen laittoi vaiherin niin oli kokoajan kireällä eikä vaiheri tule ulos kuoresta sitten yhtään... Suoraan vaijeri ostamaan toyotalta miljoonilla jeneillä?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Carina 2 käsijarru katsastuskuntoon
Auto on MR2 ja osat maksaa mansikoita Iskarinyläpäänlaakeri vaihdettii eile, 140€. Iskarit pitäs vaihtaa ja maksokohan 170€ kpl. Takajarrun tiivistekumisarja >100€ jne. Saabismi tuntuu nyt halvemmalta ku kaveri kyseli noita osien hintoja
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Carina 2 käsijarru katsastuskuntoon
Soita esv:lle vai vastaaville ketkä tuovat maahan noita riisejä. Monilla niistä on varaosienmyyntiä.j0ne kirjoitti:Auto on MR2 ja osat maksaa mansikoita Iskarinyläpäänlaakeri vaihdettii eile, 140€. Iskarit pitäs vaihtaa ja maksokohan 170€ kpl. Takajarrun tiivistekumisarja >100€ jne. Saabismi tuntuu nyt halvemmalta ku kaveri kyseli noita osien hintoja
Ja tohon hintaa kannattaa jo laittaa alustasarja, jos iskari maksaa ton verran jo kappalehintaa,
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"