Briggs&Stratton kipinämysteeri
Briggs&Stratton kipinämysteeri
Olen taistellut vanhan ruohonleikkurin kanssa päiväkausia. Kaasutin huollettu ja kansi avattu, paikat todettu päällisin puolin ehjiksi. Mysteeri on seuraava: sytky ei tunnu menevän tulpalle asti. Kädellä kun ottaa kiinni tulpan hatusta (johto kiinnitettynä) ja samalla koskee koneen peltikoppaa, sytky tuntuu vedeltäessä oikein kunnolla näpeissä. Mutta tulpan kun laskee putsattuun kohtaan kannessa, ei kipinöi... Joku maadoitusongelma? Omat eväät on syöty...
Re: Briggs&Stratton kipinämysteeri
Tulppa sökö...99Man kirjoitti:Olen taistellut vanhan ruohonleikkurin kanssa päiväkausia. Kaasutin huollettu ja kansi avattu, paikat todettu päällisin puolin ehjiksi. Mysteeri on seuraava: sytky ei tunnu menevän tulpalle asti. Kädellä kun ottaa kiinni tulpan hatusta (johto kiinnitettynä) ja samalla koskee koneen peltikoppaa, sytky tuntuu vedeltäessä oikein kunnolla näpeissä. Mutta tulpan kun laskee putsattuun kohtaan kannessa, ei kipinöi... Joku maadoitusongelma? Omat eväät on syöty...
900C -86
Re: Briggs&Stratton kipinämysteeri
Kolmella eri tulpalla kokeiltu, joista yksi ihan brändnewes...
Re: Briggs&Stratton kipinämysteeri
Ettei olis hattu?
Re: Briggs&Stratton kipinämysteeri
Olisko magneetto ehtoo puolella? Samalla vaihtuisi se tulpanhattukin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Briggs&Stratton kipinämysteeri
+1mursu kirjoitti:Ettei olis hattu?
Edit: Tosiaan, eihän siinä strattonissa ole hattua...
Viimeksi muokannut ASTech, Pe Syys 18, 2009 21:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900C -86
Re: Briggs&Stratton kipinämysteeri
Varsinaista hattua ei ole, johdon ja liittimen kiinnityksen olen elvyttänyt. Saattaa olla magneettokin, ihmetyttävää vaan kun antaa kunnon säännöllisen jytkyn kädelle em. tavalla.
Re: Briggs&Stratton kipinämysteeri
Eihän vauhtipyörän kiila ole rikki ja vauhtipyörä pyörähtänyt väärään kohtaan?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Briggs&Stratton kipinämysteeri
Täytyy huomenna katsoa. Itse asiassa käsittelyssä on kaksikin useita vuosia seissyttä raatoa, molemmissa samantapaista sytkäongelmaa. Tuon raadomman vauhtipyörän harjoittelumielessä äsken purin, ainakin siinä kiila ehjä. Siinä tosin on joku muovirunkoinen kaasari, joten en alkanut sitä sen kummemmin kunnostamaan.Rafu kirjoitti:Eihän vauhtipyörän kiila ole rikki ja vauhtipyörä pyörähtänyt väärään kohtaan?
Re: Briggs&Stratton kipinämysteeri
Ilmaväli kannattaa katsoa myös siitä vauhtipyörästä ettei ole liian iso.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Briggs&Stratton kipinämysteeri
Ilmaväli säädetty 0,2 mm.
Re: Briggs&Stratton kipinämysteeri
Eihän tulpanjohto pääse tulppa paikalleen asennettuna maadoittumaan mihinkään väärästä paikasta?
Joskus oli moottorisahassa ongelmaa, ja loppujen lopuksi se paljastui olevan sellainen vika, että tulpanjohto otti pakoputkeen kiinni, kun tulppa oli paikallaan ja johto kiinni tulpassa.
Joskus oli moottorisahassa ongelmaa, ja loppujen lopuksi se paljastui olevan sellainen vika, että tulpanjohto otti pakoputkeen kiinni, kun tulppa oli paikallaan ja johto kiinni tulpassa.
½miljoonan projekti 900c -88, ajossa 900i -90, löytyy myös varaosa 900c -89
Re: Briggs&Stratton kipinämysteeri
Ei ota tulpanjohto kiinni mihinkään, paitsi siitä peltikopan ja kannen välistähän se tulee (lisäsin eristystä). Magneetto tuossa eniten epäilyttää, mutta ei huvittaisi alkaa rahaa tuhlaamaan vanhaan masiinaan.
Otan nyt vianetsinnästä pikku loman. Sain Stiga Parkin kaasuttimen puhdistamalla käymään, joka oli alkuperäinen virike noiden vanhojen koneiden rassaukseen .
Kiitos vinkeistä.
Otan nyt vianetsinnästä pikku loman. Sain Stiga Parkin kaasuttimen puhdistamalla käymään, joka oli alkuperäinen virike noiden vanhojen koneiden rassaukseen .
Kiitos vinkeistä.
Re: Briggs&Stratton kipinämysteeri
Aluksi, koskaan en ole ruohonleikkuria korjannut, ei ole omaa pihaa eikä silloin tarvitse leikkuriakaan.
Mutta yhdellä tutulla oli sellainen ruohonleikkuri josta hävisi joka talven jälkeen kipinä. Käsittääkseni siinä oli maadoitusongelma, koska se otti käynnistimen pois ja löi pari napakkaa iskua vasaralla akselin päähän. Laittoi käynnistimen paikalleen ja veti vehkeen käyntiin. Pelasi sitten koko kesän kunnes taas seuraavana keväänä sama toistui. Ilmeisesti magneetto vähän liikahti sai maita ja kipinä palasi. Se oliko kyse B&S moottorista onkin eri juttu.
Mutta yhdellä tutulla oli sellainen ruohonleikkuri josta hävisi joka talven jälkeen kipinä. Käsittääkseni siinä oli maadoitusongelma, koska se otti käynnistimen pois ja löi pari napakkaa iskua vasaralla akselin päähän. Laittoi käynnistimen paikalleen ja veti vehkeen käyntiin. Pelasi sitten koko kesän kunnes taas seuraavana keväänä sama toistui. Ilmeisesti magneetto vähän liikahti sai maita ja kipinä palasi. Se oliko kyse B&S moottorista onkin eri juttu.
Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
Re: Briggs&Stratton kipinämysteeri
Meillä 2 kesää ollu B&S35C ja käynnistymisongelmia ilman minkäänlaisia kipinöitä. Huoltoon vois viedä ens kuun puolella, varmaan olis vähemmän ruuhkaa...
edit: siis XC35 kone
edit: siis XC35 kone
Viimeksi muokannut liteFun, Ti Syys 22, 2009 15:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.