Saabilla rinteisiin

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Saabilla rinteisiin

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Turbolag kirjoitti:miellyttävämpää. Perilläkin on ihan mukavaa jos on auto käytössä.
Sanoisin, että miellyttävämpää on nukahtaa makuuvaunuun ja herätä 10:40, kuin ajaa yli 10h. 2 opiskelijana saamme vielä 80€ alennusta. Bussi kulkee junalta ja junalle. Autoa emme muutenkaan tarvitse, kun Chaletti on aivan rinteen juuressa ja hotelliin kiinni rakennettuna, pikku kauppa pohjakerroksessa ja kaikki palvelut vieressä. Ja siitä vaan sitten kylpytakki päällä omalta ovelta suoraan kylpylään, ilmaiseksi.
Turbolag
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ti Syys 16, 2008 20:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Saabilla rinteisiin

Viesti Kirjoittaja Turbolag »

saapasi kirjoitti: Sanoisin, että miellyttävämpää on nukahtaa makuuvaunuun ja herätä 10:40, kuin ajaa yli 10h. 2 opiskelijana saamme vielä 80€ alennusta. Bussi kulkee junalta ja junalle.
Ok, makunsa kullakin. Omasta mielestäni on kyllä mukavampaa lastata tavarat (joita laskettelureissulle kuitenkin aika paljon kertyy) kotipihalla autoon ja purkaa seuraavan kerran mökin oven edessä, ilman vaihtoja tai muita ikävyyksiä. Ajaminen on muutenkin mielestäni huomattavan mukavaa puuhaa, mutta ehkä olen yksin ajatusteni kanssa.
saapasi kirjoitti: Autoa emme muutenkaan tarvitse, kun Chaletti on aivan rinteen juuressa ja hotelliin kiinni rakennettuna, pikku kauppa pohjakerroksessa ja kaikki palvelut vieressä. Ja siitä vaan sitten kylpytakki päällä omalta ovelta suoraan kylpylään, ilmaiseksi.
Samoin itsellä, rinteestä pääsee toki laskemaan suoraan mökille. Vähän parempia valikoimia ruuan ja etenkin juoman suhteen on kuitenkin mukava hakea vähän isommasta kaupasta; samoin siirtymän esimerkiksi Leville teen huomattavasti mieluummin omalla autolla kuin bussilla. Toki rahamiehet ajaa vaan taksilla...

E: Typoja.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2032
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: Saabilla rinteisiin

Viesti Kirjoittaja vfr »

Aikoinaan oli Subaru legacy,sillä oli mukava kotipuolessa ajella paikallisen laskettelukeskuksen rinteitä ylös ja alas.Kerran tuli tamppari rinnettä alas ja meitsi Subarulla rinnettä ylös,tamppari kuski pui nyrkkiä minä morjastin iloisesti
nelipyöräluisussa lumi pöllyten.Saabilla ei oo ollut rinteeseen mitään asiaa. :D :D
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2831
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabilla rinteisiin

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

saapasi kirjoitti:Majoitus löytyy kaikista.
Ikäväähän se ois ojassa nukkua.
Turbolag kirjoitti:Ok, makunsa kullakin. Omasta mielestäni on kyllä mukavampaa lastata tavarat (joita laskettelureissulle kuitenkin aika paljon kertyy) kotipihalla autoon ja purkaa seuraavan kerran mökin oven edessä, ilman vaihtoja tai muita ikävyyksiä. Ajaminen on muutenkin mielestäni huomattavan mukavaa puuhaa, mutta ehkä olen yksin ajatusteni kanssa.
Täällä on sitten varmaan toinen yksin ajatustensa kanssa oleva :idea: Yksityisautoilla nämäkin liikkumiset on ollut tapana hoitaa, pitkälti samoista syistäkin.

Viimeksi vajaa vuosi sitten tuli Levillä käytyä, varmaan ensi helmikuussa luvassa jotain vastaavaa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Saabilla rinteisiin

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Turbolag kirjoitti:Ok, makunsa kullakin. Omasta mielestäni on kyllä mukavampaa lastata tavarat (joita laskettelureissulle kuitenkin aika paljon kertyy) kotipihalla autoon ja purkaa seuraavan kerran mökin oven edessä, ilman vaihtoja tai muita ikävyyksiä. Ajaminen on muutenkin mielestäni huomattavan mukavaa puuhaa, mutta ehkä olen yksin ajatusteni kanssa.
Jos Lappiin on matka ruuhkasuomesta, niin mukavin vaihtoehto on kyllä autojuna. Kuskikin saapuu levänneenä perille, matkalla joutaa ottamaan parit gebarditkin jne. ja juna-asemalta pääsee majoituspaikalle ihan sillä omalla rakkaalla tojo...eiku Saapilla. Kaikista halvinta lystiähän tuo ei ole, mutta mukavuudessa vaikea voittaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
ristoj
"Turbo"
Viestit: 299
Liittynyt: Pe Helmi 23, 2007 21:08
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saabilla rinteisiin

Viesti Kirjoittaja ristoj »

Vko 49/09 Levillä, vko 52/09 Katinkulta Vuokatissa ja vko 14/10 Katinkulta Vuokatissa ja helmikuussa/10 pitkä viikonloppu Rukalla. Kaikki matkat tehty ja tehdään SAABilla :lol:
Avatar
Schippy
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2008 20:49
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Saabilla rinteisiin

Viesti Kirjoittaja Schippy »

Käytiin just tolla satkulla Kainuussa (starttas hyvin jopa -25'C!), mutta Enontekiön reissu kohtapuoliin taittuu kyllä lentokoneella. Ei kannata opiskelijan lähtee sinne asti yksin tolla kulutuksella suhaamaan. Tai muutenkaan ei kiinosta tuota matkaa yksin ajaa.
Derigo Saab ergo sum.
exät 3D 900i vm. 93, 9-3 TiD vm. 99, combi 900i vm. 90
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Saabilla rinteisiin

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Etelän "rinteissä" vietetään aikaa talvisin paljonkin. Yksi reissu perinteisesti Leville tai vastaaviin siinä lähellä ja talvilomalla ruka-vuokatti seudulla lasketaan.
Alppireissua on tullu suunniteltua jo pidempäänkin, ei vaan jaksaisi viikkoa laskea mäkeä jotenpitäisi olla sellainen kohde jossa on muutakin tekemistä.
9000CS 2,3
siili69
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 12:08
Paikkakunta: Pori

Re: Saabilla rinteisiin

Viesti Kirjoittaja siili69 »

Saappi Kuski kirjoitti:Etelän "rinteissä" vietetään aikaa talvisin paljonkin. Yksi reissu perinteisesti Leville tai vastaaviin siinä lähellä ja talvilomalla ruka-vuokatti seudulla lasketaan.
Alppireissua on tullu suunniteltua jo pidempäänkin, ei vaan jaksaisi viikkoa laskea mäkeä jotenpitäisi olla sellainen kohde jossa on muutakin tekemistä.
Viime talvena olin kaverin kanssa Innsbruckissa, josta teimme päivän reissuja mm. Söldeniin, Kitzbüheliin ja Italian puolelle Val Gardenaan. Ajoaikaa yhteen suuntaan yleensä reilu tunti, eli päivä rinteessä, takaisin hotellille, ruokailu ja petiin. Varmaan Innsbruckissa olisi päivän tai pari saanut helposti kulumaan niin halutessaan.

Kolme kertaa aiemmin ollaan oltu pienemmissä paikoissa (Sölden, Zell am See ja Cervinia). Zell am Seestä teki porukan naisjäsen päiväreissun junalla muistaakseni Salzburgiin eli noinkin päivän voi käyttää, jos on hyvät liikenneyhteydet vieressä.

Ehdottomasti suosittelen Alpeille lähtöä, mutta sen verran pitää sanoa, että kovin korkealla sijaitsevia paikkoja kannattaa harkita. Ensimmäisellä kerralla olimme Söldenissä, kelit suosivat ja oli mahtavaa. Tuosta sitten mentiin vielä ylöspäin eli Cerviniaan lähelle 4000 m ja paskempaa reissua en voi kuvitella. Keli ylhäällä on todella usein hankala ja tuolla se pilasi koko reissun (Söldenissä pääsee huonossakin kelissä vielä nousemaan gondolilla alhaalta puoleen väliin ja se oli ihan mukavaa).

Cervinia/Valtournenche oli muutenkin todella surkea paikka ainakin lautailijan kannalta (rinteissä on kai tarkoitus lähinnä laskea ylhäältä alas eikä lykkiä lautaa ylämäkeen keskellä rinnettä). No, onneksi älysimme sentään yhtenä päivänä ajella Monte Rosaan, mikä olikin sitten lähes taivaallinen kokemus.

Tänä talvena oli muuten todella lähellä, ettei lähdetty Coloradoon tutustumaan (Vail, Aspen, Beaver Creek ja mitä näitä on)... SAS:lla oli pistekampanja joulukuussa ja lennot Economy Extrassa kahdelle Tampereelta Chicagoon olisi ollut 96 euroa. Chicagosta on vain vielä päivän ajomatka tai yksi lento rinteille ja oli käytännössä vain muutama tuntia aikaa tehdä päätös (tarjous voimassa vain 7.12.). Jäi väliin, lähinnä siksi että tuota 4 kk ikäistä tyttöä ja sen äitiä ei raaski jättää yksin reiluksi viikoksi. No, ehkäpä ensi talvena on uusi mahdollisuus.
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saabilla rinteisiin

Viesti Kirjoittaja Hepis »

Tänä talvena jää väliin, mutta vuosi sitten tuli käydyksi Levin maisemissa. Hiihto, laskettelu tai lautailu ei kiinnosta pätkääkään, vaan sen sijaan panostin suoraan "after ski"-aktiviteetteihin. 8)

Kuva

Kuva

Molemmat kuvat suunnilleen samasta kohdasta Levin huipulta, ensimmäisessä kuvassa on siivettömälläkin Saabilla päästy pilvien sekaan.
NG 900S 3d 2.3i -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Saabilla rinteisiin

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Saabilla oltiin jouluna "rinteissä" eli pohjanmaalla Simpsiöllä, johon hankittiin 4h liput :lol:
1h jälkeen oli oikeesti jo tukalaa olla siellä, kun hissimatka kesti noin 3min, ja mäenlasku alle 1min :D Sinniteltiin siellä paikalla melkein 3h, josta 1 meni murkinointiin, ja varmaan 0.5h kahvinjuontiin.
Mulla ja mammalla on jotkin 90-luvun suksisetit, eli pidemmät sukset kuin mitä nykyiset perinteisen murtsikat.... ja molemmilla sukset lähes käyttämättömät, ja aikanaan kait ihan keskinkertaisetkin.
Meneeköhän wanhanajan sukset totaalisen pilalle jos niitä lyhentää jotain 30-40cm, ja siirtää siteet eteenpäin, eli jos vetäisee rälläkällä vaan suksien päistä pätkät hittoon, ja liimaa päät umpeen jollain epoksilla, tai jollain muulla kestävämmällä aineella?
Entäs suksien jäykkyys sitten, melkoisen lötröjähän sellaiset parimetriset sukset toki on jo valmiiksikin, mutta onkohan suksen muoto muka tehty niin, että paino tulisi siihen keskelle missä on alkuperäinen siteiden paikka?
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Tammi 05, 2010 10:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5348
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Saabilla rinteisiin

Viesti Kirjoittaja VKe »

Toi ylläoleva oli siis 101% vitsi, olihan...
Sininen Saab 9-3, '99
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Saabilla rinteisiin

Viesti Kirjoittaja peinu »

ng900aero kirjoitti:Saabilla oltiin jouluna "rinteissä" eli pohjanmaalla Simpsiöllä, johon hankittiin 4h liput :lol:
1h jälkeen oli oikeesti jo tukalaa olla siellä, kun hissimatka kesti noin 3min, ja mäenlasku alle 1min :D Sinniteltiin siellä paikalla melkein 3h, josta 1 meni murkinointiin, ja varmaan 0.5h kahvinjuontiin.
Mulla ja mammalla on jotkin 90-luvun suksisetit, eli pidemmät sukset kuin mitä nykyiset perinteisen murtsikat.... ja molemmilla sukset lähes käyttämättömät, ja aikanaan kait ihan keskinkertaisetkin.
Meneeköhän wanhanajan sukset totaalisen pilalle jos niitä lyhentää jotain 30-40cm, ja siirtää siteet eteenpäin, eli jos vetäisee rälläkällä vaan suksien päistä pätkät hittoon, ja liimaa päät umpeen jollain epoksilla, tai jollain muulla kestävämmällä aineella?
Entäs suksien jäykkyys sitten, melkoisen lötröjähän sellaiset parimetriset sukset toki on jo valmiiksikin, mutta onkohan suksen muoto muka tehty niin, että paino tulisi siihen keskelle missä on alkuperäinen siteiden paikka?
Olen joskus penskana laskenut temppusuksiksi perästä lyhennetyillä suksilla. Ei lusita mihinkään kun ei jousta perä :) Upouudet carverit maksaa näin alennusmyynnin aikaan TopSportissa 199€ siteineen tehdasvoiteilla.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Saabilla rinteisiin

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

peinu kirjoitti:
Olen joskus penskana laskenut temppusuksiksi perästä lyhennetyillä suksilla. Ei lusita mihinkään kun ei jousta perä :) Upouudet carverit maksaa näin alennusmyynnin aikaan TopSportissa 199€ siteineen tehdasvoiteilla.
Joo arvelin kanssa että menee jousto ihan keturalleen jos lyhentää... uusia suksia ei kyllä viitsi hankkia, kun ei suksittelu pahemmin enää kiinnosta.
Kävin välipäivinä kanssa TopSportissa katsomassa lautoja, mutta eihän niistä maallikko mitään tajunnut, ja myyjäkin oli niin pro että rupes esitteleen jotain hifivehkeitä, vaikka sanoin haluavani ostaa kohtalaisen huonot ja halvat lautarensselit :D

Olisko vinkkiä jostain alottelijalle sopivasta setistä, siis lauta, siteet ja monot (vai kengiksikö niitä kutsutaan)?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Saabilla rinteisiin

Viesti Kirjoittaja lucaf »

ng900aero kirjoitti:Meneeköhän wanhanajan sukset totaalisen pilalle jos niitä lyhentää jotain 30-40cm, ja siirtää siteet eteenpäin, eli jos vetäisee rälläkällä vaan suksien päistä pätkät hittoon, ja liimaa päät umpeen jollain epoksilla, tai jollain muulla kestävämmällä aineella?
ng900aero kirjoitti:Olisko vinkkiä jostain alottelijalle sopivasta setistä, siis lauta, siteet ja monot (vai kengiksikö niitä kutsutaan)?
No etkö halvimmalla pääsisi kun liimaisit ne sun sukset kyljistä kiinni toisiinsa epoksilla, ja asettaisit siteet poikittain niihin. Sitten rälläkällä pyöristäisit molemmista päistä? :D
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin