parranajo vehkeet

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

parranajo vehkeet

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

pohdintaa näin la aamun ratoksi. itellä intistä saatu gillette höylä ,johon tuntuu olevan ainakin täällä itäsuomessa löytää uusia teriä. nyt kysynkin onko markkinoilla "parempia" höyliä joihin terät ei maksa kauheesti. en ole katsellu kaupoissa yhtään mitä löytyy. siis partahöylistä kyse.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Saapas
"Saabisti"
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 17:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: parranajo vehkeet

Viesti Kirjoittaja Saapas »

Hah, aihe joka jaksaa ainakin itseäni kummastuttaa. Nimittäin mikä helvetti nissä partaterissä maksaa, tietääkö joku? Vai onko katteet kohillaan? Musta 14e Mach3:sen viidestä terästä on ihan mielenkiintonen hinta puhumattakaan jostain Fusion pover phenomin 18e hinnasta. Niinku oikeesti täh? Ja sitte ku vielä terät kestää jotain kaks viikkoa ja sen jälkeen on naama auki ajojen jäljiltä niin hohhoijaa. Ostaisin varmaan sähkökoneen, mutta ei oo kauheen positiivisia muistoja (lue: naama ei oikein kestä sellasta jurnutusta). Olisko sähkökoneen käyttäjillä suosituksia herkkähipiäisille? Vai pitääköhän tässä alkaa kasvattaa pensseleitä ja risupartaa oikeen huolella..
KTM SD
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: parranajo vehkeet

Viesti Kirjoittaja Toby »

Kuinkas vanha Gillette-höylä sulla on? Kyllä melko vanhoihinkin vielä saa teriä...

Tää nykyinen Fusion viisiteräinen systeemi on kyllä tosi hyvä mutta myös sairaan kallis (käytän siis itse hinnasta huolimatta). terät maksaa aivan mansikoita. Viimeksi kokeilin vaihtoehtona sellaista puhelinmyyntihöylää, johon sitten olisi tullut parin kuukauden välein postissa lisää teriä. Väittivät kaupatessaan, että oli voittanut Gilleten Mach 3:n jossain testissä, mutta se oli todella iso pettymys eikä ainakaan mun naamallani toiminut ollenkaan.

En ole itse kokeillut, mutta Lidlin kauppaamat höylät (niiden oma merkki, onkohan sekin Gibellini niin kuin vaahdot ja geelit siellä?) voisivat olla asiallisia ainakin hintaansa nähden. Lidlin partageeli on hintaansa nähden tosi hyvä tuote, sitä ainakin suosittelen.
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: parranajo vehkeet

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

gillette sensor saatu porin prikaatista aikoinaan. kyl teriä löytyy,mutta ei joka kaupasta. excel malliin löytyy helpommin ,mutta ne ei tuohon sovi.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
UAZ
"Turbo"
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:51
Paikkakunta: mänttä

Re: parranajo vehkeet

Viesti Kirjoittaja UAZ »

Toby kirjoitti: Viimeksi kokeilin vaihtoehtona sellaista puhelinmyyntihöylää, johon sitten olisi tullut parin kuukauden välein postissa lisää teriä. Väittivät kaupatessaan, että oli voittanut Gilleten Mach 3:n jossain testissä, mutta se oli todella iso pettymys eikä ainakaan mun naamallani toiminut ollenkaan
Joo, sama kokemus täälläkin, ei toiminut, varmaankin sama härveli kyseessä, merkkiä en muista.

Eipä taida olla halpoja teriä olemassakaan, mitä itse olen katsellut kaupoissa.
Tai sitten on kasvatettava parta ja siistittävä se jollain trimmerillä :D
Saab 9-5 2.0 185hv Linear Wagon vm. 2003
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: parranajo vehkeet

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Mullakin oli (ja on kai vieläkin jossain kaapissa) tuollainen mach-gillette. Kyllästyin nimenomaan terien kamalaan hintaan. Joskus kait jossain reissussa jouduin ostamaan kertakäyttöhöyliä, kun olin unohtanut oman höylän kotiin. Ostin joitain silloisia Gilletten malleja ja huomasin, että nehän oli oikein hyviä. Vaikka kyseessä olikin kertakäyttöhöylä, huomasin sen terän kestävän aivan yhtä kauan, kun "oikean" höylänkin terän. Eli tuskin Gillette tekee useita erilaisia teriä, vaan ennemminkin käyttää samaa materiaalia kaikissa malleissaan. Lisäksi ainakin Gilletten kertakäyttöhöylissä on kääntyvä kärki ja teriä kaksi kappaletta. Nykyään käytänkin näitä kertakäyttöhöyliä niiden edullisuuden ja laadukkuuden vuoksi. Varmaan yhden mach-terän hinnalla saa viisi kertakäyttöhöylää. Ja ainakin itse pidän enemmin kahdesta leikkuuterästä. En nimittäin koskaan pitänyt niistä kolmen terän malleista, saati näistä uusista, joihin on ympätty viisi terää. Musta se leikkuukärki alkaa noin monella terällä olla jo liian iso.
Jos joku nyt innostuu näitä kertakäyttöisiä kokeilemaan, niin etsikää malli, jossa on kääntyvä kärki -kääntymättömät on ainakin mun mielestä ollut kaikki aikamoisia raastinrautoja! Ja sitten kannattaa vaan etsiä näistä kääntyväkärkisistä edullisin.
Ainakin mun kohdalla voi sanoa, että typerä tuotekehitys on Gilletellä käänytynyt itseään vastaan.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: parranajo vehkeet

Viesti Kirjoittaja Zomm »

Jos kertakäyttöhöylät on muuttuneet laadukkaiksi, niin se on kyllä uutinen. Jos jokin asia unohtuu pakatessa, niin se on naamanajovälineet. Sen vuoksi olen useampaan kertaan perkeleenmoisessa kiireessä ostanut hirveään hintaan lentoasemalla höyläpussin, kun kauppaan ei ehdi. Joka kerta on tullut ihmeteltyä, että onko tämä ollenkaan suunniteltu parranajoon ja tarkistettua lukeeko pussissa lady-jotain.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: parranajo vehkeet

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Kyllä niissä kertakäyttöisissä onkin eroja. Esim. jotkut Bicin keltaiset käkkyrät onkin aivan järjettömän kamalia käyttää. Mutta nimenomaan Gillettellä on hyviä kertakäyttöisiä, joissa on nuo mainitsemani ominaisuudet; kääntyvä kärki ja kaksi terää. Mä olen niihin ollut oikein tyytyväinen, enkä muita enää käytäkään.
Riippuu tietenkin parrasta, että mitä kannattaa käyttää. Jos on kunnon teräsvillaa koko naaman täydeltä, niin siihen ei ehkä kaikkein heiveröisimmät höylät pure...
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: parranajo vehkeet

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Bicin kertakäyttöiset terät on kyllä varmaan keskiaikaisen inkvisition keksintöjä. Gilletten kertakäyttöisiä on tullu suosittua juuri siitä syystä kun KeSR:n lahjoittama Gilletten tuplateräinen on tallessa mutta vaihtoterät ylihintaisia. "liiterin" tuotteita vois uteliaisuuttaan testata.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4220
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: parranajo vehkeet

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Noi moniteräiset menee turhan helposti tukkoon, etenkin ne Lidlin systeemit joissa terien välissä ei ole "tyhjää" vaan muovitausta. Mun mielestä paras on tämmöinen vanha kunnon höylä:
Kuva
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: parranajo vehkeet

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

Mawerick kirjoitti: Mun mielestä paras on tämmöinen vanha kunnon höylä]
Noita ei vaan taida enää saada mistään. Ei ainakaan ole sattunut silmään ku kaupoissa kierrelly. Vois ihan mielenkiinnosta kokeilla.
Ahdonvoimaa
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: parranajo vehkeet

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mulla on Gilleten Mach3, väriltään sininen. Harvemmin raakaan sillä, kun enimmäkseen menee tuolla sähkömasiinalla. Mun käytössä tuo Mach3 on ihan asiallinen kapistus mutta vaahtona pitää olla se Gilleten aloe veeraa sisältävä, muuten naama kuivuu.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: parranajo vehkeet

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Tämä on parasta mitä itse olen kokeillut parranajoon.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: parranajo vehkeet

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jos pysytään edelleen tos höyläys osastolla. eli ei sotketa sähkö vempaimia tähän.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: parranajo vehkeet

Viesti Kirjoittaja JKen »

Hieman OT eli sähkökone on hellempi iholle, mutta ei sillä sileää saa aikaiseksi. Olen ottanut tietoisen valinnan ja aina ei tarvii naaman olla sileä ja ajankin aina saunassa lauteilla ollessa parran höylällä => hyvä tulee. Aftershavena kannattaa käyttää muutakin kuin pelkkää alkoholia eli kosteusvoidetta sisältävät on aivan ässiä.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Vastaa Viestiin