Parranajo
Parranajo
Teen nyt tälle uuden topikin ettei sotketa höylän käyttäjiä.
Eli, miksi höylätä, miksi ei sähkökone?
Ite ainakin oon ollu varsin tyytyväinen viilipsiin semmoset 30vuotta. Helposti ja riittävän tarkasti se on aina tehtävänsä suorittanut. Ikinä en oo partavaahtoja sen enempää kuin partavesiäkään käyttäny.
Mistä olen jääny paitsi...muuta kuin haavoista?
Pliis, älkää sitten löyhyytelkö niitä ällöttävän hajusia partavesiä tännepäin
Eli, miksi höylätä, miksi ei sähkökone?
Ite ainakin oon ollu varsin tyytyväinen viilipsiin semmoset 30vuotta. Helposti ja riittävän tarkasti se on aina tehtävänsä suorittanut. Ikinä en oo partavaahtoja sen enempää kuin partavesiäkään käyttäny.
Mistä olen jääny paitsi...muuta kuin haavoista?
Pliis, älkää sitten löyhyytelkö niitä ällöttävän hajusia partavesiä tännepäin
Re: Parranajo
Mullakin oli aiemmin partakone. Itse tykkäsin Braunista, sillä Philips (ainakin silloin 10 vuotta sitten) tuntui jotenkin epämiellyttävältä. Eli Philipseissähän oli ainakin tuolloin kaksoisterä, joista ensimmäinen nosti hieman karvaa ja toinen vasta leikkasi. Tämä leikkuutapa tuntui minusta inhottavalta. Brauniin olin ihan tyytyväinen, mutta tuntui, että jos halusi näyttää siistiltä vielä illallakin, piti parta ajaa uudelleen. Höylällä tulos oli aina siisti ja kesti hyvänä pidempään. Lisäksi höylätessä näkee varmasti, mistä parta on jo ajettu, kun taas koneella tuppasi aina jäämään jonnekin leukapielien taakse kohtia, joista parta oli ajamatta. Ja jos halusin, että ajojälki oli varmasti hyvä, piti leukaa koneella hinkata paljon kauemmin, kuin höylällä.
Pää syy koneen vaihtumiseen höylään oli kuitenkin se, että mulla alkoi usein partakarvoja kasvaa ihon sisään, kun ihoa ei tullut höylällä kuorittua.
Eli ainakin mulla höylän valintaan on monta syytä: tunne, nopeus, laatu ja iho-ongelmat.
Pää syy koneen vaihtumiseen höylään oli kuitenkin se, että mulla alkoi usein partakarvoja kasvaa ihon sisään, kun ihoa ei tullut höylällä kuorittua.
Eli ainakin mulla höylän valintaan on monta syytä: tunne, nopeus, laatu ja iho-ongelmat.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Parranajo
Mä taas ajan höylällä siksi että sillä on selkeästi helpompi rajata parta kuin koneella. Plus ajotulos on parempi.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Parranajo
vilipsin sähköillä palttiarallaa 25vuotta ja on nopee/helppo.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Parranajo
Hyviä perusteluja kaikki mutta tuo Lahti411 114. viesti on kyllä täysosuma
E:Niin siis ihan numeroidensa takia
E:Niin siis ihan numeroidensa takia
Re: Parranajo
surisevat on ihan persiist.... käsi höyläl tulee siisti
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Parranajo
Höylä on paras
Viimeksi muokannut ng900aero, Su Marras 15, 2009 18:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Parranajo
Ääni höylälle... tarkempaa, mukavampaa ja ei ainakaan oleellisesti hitaampaa.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: Parranajo
Tähän mennessä mukavimmat parranajot (myös iho oli samaa mieltä) olen saanut kun kävin aiemmin ammattikoululla ajattamassa parran veitsellä. Hinta-laatu on kohillaan ja ompahan ekaa kertaa jännää kun on kirjaimellisesti veitsi kurkulla. Lisäetuna voidaan mainita se että partasi ajetaan yleensä aika miellyttävän näköisten nuorten naisten toimesta
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: Parranajo
Jaaha muppelo vetäs tyttöässän hihasta
Re: Parranajo
Ääni höylälle. Kuivana ei saa ajella, ei naamaa eikä vaimookaan
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Parranajo
Toi on kuules tärkee pointti parran ajossaCDTA kirjoitti:Jaaha muppelo vetäs tyttöässän hihasta
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: Parranajo
Sähkökoneella mennään, mutta aina välillä myös höyläillään.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
-
- "Viggen"
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
- Paikkakunta: Oulu
Re: Parranajo
Braunin sähkökoneella ajelen ja hiustenleikkuukoneella tarpeen vaatiessa noita säästeltäviä haivenia rajailen ja lyhentelen. Viiksiä sitte lyhentelen hiustenleikkuu tai kynsisaksilla.
#3929
Saab 9-3 ss -05
Saab 9-3 ss -05
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1406
- Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: Parranajo
Itse käytän hiustenleikkuu konetta,menee siinä samalla ku sistii pään. Jos humppaamaan olen lähdössä niin sit käytän parranajo konetta.piste siis koneelle.
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com