DNA teki liittymäsopimuksen laittomasti ilman lupaa

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1171
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

DNA teki liittymäsopimuksen laittomasti ilman lupaa

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Sain puhelun edellisviikolla Dna myyjältä , joka kauppasi puhelin liittymää.
Sovimme etten ota liittymää , koska se ei muutenkaan olisi mahdollista määräaikaisen sopimukseni vuoksi.
Sain ke sitten ilmoituksen että on tullut joku paketti postiin ja lähettäjä oli Dna.
Hain postista sitten pakettia ja se osoittautui kirjatuksi kirjeeksi.
Kirjeessä oli valmis liittymäsopimus , jossa kaikki tietoni ja maininta että puhelimessa tehty tämä kauppa. Sekä selvä maininta, että numeroni siirretään Soneralta Dna:lle.
Mukana oli myös liittymäkortti yms ehdot.
Olin tyrmistynyt , sillä en ollut antanut lupaa sopimuksen tekoon myyjälle.
Koetin sitten soittaa vielä Dna:lle samana iltana, mutta siellähän ei enää vastattu. Palvelu kun oli mennyt kiinni klo 18.
Sitten olin seuraavana päivänä sairaalassa, toipumassa leikkauksesta ja sain tekstiviestin jossa luki että liittymän siirto ei onnistunut.
Miten voi olla mahdollista, että näi voi käydä ja melkein onnistuivat lopettamaan liittymäni omalta operaattorilta ja täysin ilman lupaa?
Vääntö asiassa kestänyt 3 päivää ja vihdoin tuli pahoittelut väärikäsityksestä.
Väärinkäsityksestä ei mielestäni voi puhua, sillä sanoin selvästi mitä mieltä olin.
Vaadin myös hyvitystä asiasta, mutta mitään ei toistaiseksi ole tullut.
Olenhan ollut jo kauan heidän nettiasiakas ja maksanut tuhansia sinne päin liitymämaksuina. Lähetin jo ukaasin , että irtisanon liittymäni ja vaihdan toiseen. Siis jos viikon sisään ei tule maksuhyvitystä vaikka nettiliittymän kuukausi maksussa.
Onkohan muita millä tämmöistä tapahtunut?
900S(T5.5) M1991(KR)
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: DNA teki liittymäsopimuksen laittomasti ilman lupaa

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Kävi about vastaavasti saunalahden kanssa, kirjattua kirjettä en tosin hakenut ja näin ollen en myöskään hyväksynyt sopimusta. Numero ei tosin ollut vaihtumassa, vaan oli uutta liittymää uudella numerolla tulossa. Soittelivat sitten perään, että pitäisi se kirje hakea ja että puhelimitse on sovittu tästä "diilistä", käskin näyttää paperin missä allekirjoitukseni näkyy, vastauksena oli luuri korvaan.. :)

Taitaa riippua aika pitkälle puhelinkuse*köh*myyjästä, milloin hän katsoo sopimuksen syntyneen ja milloin ei. Kaipa tuo on yksi konsti saada asiakkaita, lähetetään paperit ja kokeillaan tarttuisiko avuton uhri syöttiin.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Re: Saunalahti teki liittymäsopimuksen ilman lupaa

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

On kerran soitettu Saunalahden kotiliittymästä ja kieltäydyin kohteliaasti mutta kipakasti.

Viime viikolla setäni puhelinlinja DNA:lle oli katkaistu ja kun yritti soittaa hänelle,tuli vaan ilmoitus ettei numero ole käytössä. Setä asuu kerrostalossa mutta valvotusti eli talossa on vanhusten asuntoja ja henkilökuntaa. He selvittivät että tosiaan näin on että DNA:lta on Saunalahti ottanut liittymän numeron itselleen. Saunalahdella väittivät että setäni on tehnyt heille uuden liittymän että siitä se johtuu. Kohta 90 ukko ja muisti pelaa, väittää ettei ole antanut millekkään soittajalle lupaa liittymän siirtoon. No kirjeitä on kumminkin sedälle tullut mutta vanhan kansan ihmisenä ei ole niihin reagoinut mitenkään. Postistakin tuli pakettikortti mutta sitä ei koskaan noudettu.

Silti Saunalahti katkaisi linjan DNA:lle mikä on törkeä virhe, nimittäin aspa paljasti että
sen paketin noutamisen ja kuittaamisen jälkeen vasta saa aloittaa numeron siirron.
Pakettia ei noudettu koska setäni ei mitään ollut tilannut. Itse hän ei postiin pääse, jos kaatuu lattialle ei pääse ylös. Siksi se puhelin on tärkeä turvatekijä hänelle.

Runsaan viikon kesti se että puhelin ei toiminut ja DNA aukaisi linjan takaisin, pyysin tietenkin sen kiireellisenä ja niin se varmaan sitten tapahtuikin, mutta korostivat että virhe ei ole heidän tekemä ja palautus kestää aikansa.

Tänään selvisi vasta se että tää Saunalahden(Elisa) liittymä on tyyppiä kännykkä.
Eli se vanha reikälevypuhelin ei pelaa. No kuvitellaan miten reumatismin runtelemat kädet ja edes lukulaseilla kunnolla pärjäävä osais käyttää pientä kännykkää. ( Oletus sen koosta mielivaltainen)

Myös Isälleni on ( 86v) tämä sama juttu, se onneksi kariutu osoitevirheisiin eli kadun nimi ja talonumero ei sopinut yksiin väestörekisterin kanssa.

Se tässä ihmetyttää että mistä nää puhelinmyyjät kerää sotut kun ukoilta ei niitä ole kysytty ja ne tarvitaan jos soittaa aspa:an niin vaikka kysys niiltä kelloa?
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1171
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: DNA teki liittymäsopimuksen laittomasti ilman lupaa

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Kuulin nyt että äidilleni oli kanssa yrittänyt saunalahti vastaavaa, mutta äitini ei ollut hakenut kirjattua kirjettä. Jostain kummasta syystä pitävät sitä kai hyväksymisenä, jos hakee kirjatun kirjeen. Itsellä kun on dna nettiliittymä, en arvannut tätä, että on puhelinliittymä kirjeessä . Laitontahan tuo on , olisi varmaan aihetta tehdä myös ilmoitus kuluttaja asiamiehelle tai poliisille.
Millähän nämä ahneet kierot pirulaiset saa kuriin, sillä vaiva on hirmuinen jos saa päiväkausia asiaa hoitaa?.
Itse laitoin vaatimukseni menemään, katsotaan miten käy 8) .
900S(T5.5) M1991(KR)
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: DNA teki liittymäsopimuksen laittomasti ilman lupaa

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Itse tein liittymänvaihdon liikkeessä, kaikki meni niin kuin piti.

Vaimo teki vastaavan itse netin kautta, tuli samat propuskat mitä itse sain liikkeestä Postin kautta. Ainoa mikä tässä vähän klikkaa on se, että kahteen kolmeen viikkoon ei ole tapahtunut mitään, ei ole tullut edes tekstiviesti ilmoitusta koska liittymä siirtyy toiselle operaattorille.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1171
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: DNA teki liittymäsopimuksen laittomasti ilman lupaa

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

dimebak kirjoitti:Itse tein liittymänvaihdon liikkeessä, kaikki meni niin kuin piti.

Vaimo teki vastaavan itse netin kautta, tuli samat propuskat mitä itse sain liikkeestä Postin kautta. Ainoa mikä tässä vähän klikkaa on se, että kahteen kolmeen viikkoon ei ole tapahtunut mitään, ei ole tullut edes tekstiviesti ilmoitusta koska liittymä siirtyy toiselle operaattorille.
Tämä hyvä jos joillakin on toiminut ok.
Luin tuossa illalla juttuja tais olla Taloussanomat tai joku vastaava, siinä oli myös juttua DNA:n röyhkeästä myyntitavasta ja oli siinä se Saunalahtikin mainittu.
Harmitti kun en sitä linkkiä tallentanut , mutta on niitä sattunut muillekkin samanlaisia sopimuksen tekemisiä. Pahimmillaan jopa tehneet sopimuksen ja postittaneet sen, eikä ole edes soitettu tai asioitu palveluntarjoajan liikkeissä.
Joissakin tapauksissa oli myös liittymän siirto onnistunut. Aika ikäviä tuollaiset. Petoshan tuo jo mielestäni on.
900S(T5.5) M1991(KR)
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: DNA teki liittymäsopimuksen laittomasti ilman lupaa

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Sukellusvene kirjoitti:
dimebak kirjoitti:Itse tein liittymänvaihdon liikkeessä, kaikki meni niin kuin piti.

Vaimo teki vastaavan itse netin kautta, tuli samat propuskat mitä itse sain liikkeestä Postin kautta. Ainoa mikä tässä vähän klikkaa on se, että kahteen kolmeen viikkoon ei ole tapahtunut mitään, ei ole tullut edes tekstiviesti ilmoitusta koska liittymä siirtyy toiselle operaattorille.
Tämä hyvä jos joillakin on toiminut ok.
Luin tuossa illalla juttuja tais olla Taloussanomat tai joku vastaava, siinä oli myös juttua DNA:n röyhkeästä myyntitavasta ja oli siinä se Saunalahtikin mainittu.
Harmitti kun en sitä linkkiä tallentanut , mutta on niitä sattunut muillekkin samanlaisia sopimuksen tekemisiä. Pahimmillaan jopa tehneet sopimuksen ja postittaneet sen, eikä ole edes soitettu tai asioitu palveluntarjoajan liikkeissä.
Joissakin tapauksissa oli myös liittymän siirto onnistunut. Aika ikäviä tuollaiset. Petoshan tuo jo mielestäni on.
Oliskohan kyseessä jotain asiamiehiä asialla jotka saa provikkaa myydyistä liittymistä. Itselleni myi Soneran liittymän joku ihme kauppa, eipä ole ollut vuosiin muistissa tuo. Silloin liittymän siirto Elisalta meni ihan kivasti, kuten nyt em. siirto Soneralta Dna:lle.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: DNA teki liittymäsopimuksen laittomasti ilman lupaa

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Lievää offtopicia, mutta toissakesänä puhelinmyyjä kilauttaa ja mainostaa lehtiä. Kuulemma 60 euroa voitettu arpajaisista ja nyt olisi mahdollisuus tilata huippuluokan lehti, kun vaan itse maksaa toisen puuttuvan 60 euron laakin 120 euron tilauksesta. Kohteliaasti kieltäydyn ottamasta mitään lehtiä ja homma selvä, noin kuukautta myöhemmin postiin tuli ensimmäinen numero Tekniikan Maailman 12kk kestotilausta. Onneksi asia hoitui kilauttamalla Yhtyneiden Kuvalehtien asiakaspalveluun...

Taannoin kaveri vaihtoi Soneralta DNA:han ja DNA lupasi avata viikon sisällä uuden liittymän, kahden viikon päästä liittymä oli edelleen mykkä ja soitto DNA:lle, lupasivat avata saman päivän aikana. Taas kuluu viikko ja uusi soitto DNA:n puhelintukeen ja jälleen liittymän luvataan aukeavan saman päivän aikana. Viikko vierähtää ja taas soitto DNA:lle, tällä kertaa liittymä saatiin avattua saman päivän aikana :D
SAAB 9-5 Aero -05
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1171
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: DNA teki liittymäsopimuksen laittomasti ilman lupaa

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Kyllä nyt tuli sellainen vastaus, että en ehkä olisi pystynyt hillitsemään ihteäni paikalla, jos olisin ollut naamatusten. Tämähän on täyttä huijausta mitä DNA tekee. Ei siis millään aio hyvittää tekojaan. Hakureissu kirjeelle, soitot, vaiva kirjoittaa monta sähköpostia yms. Kuitenkin olen ollut nettiasiakas jo 6.5-7vuotta heillä. Kerroin hänelle, että jos ei hyvitä yhtään kuukausimaksuissa , sanon irti netin ja vaihdan toiselle yhtiölle. Sillä en jatka rikollisten kanssa.
Tosiaan saapumis kortissa ei lukenut kuin lähettäjä DNA ja 0.2kg paino, ei sanaakaan liittymästä. Mitäs teen nyt, vienkö tämän viranomaiselle?
Jonkunhan tähän pitää puuttua, muuten nämä ryöstää kohta asiakkaat
Aivan sama jos kuka vaan tekisi vaikka sinulle omaisuutesi luovutus sopimuksen ja haettuasi sen olet hyväksynyt sen ja et voi enää mitään. Eikö se olisi petos?
Ihan oikeasti, onko maailmassa enää olemassa mitään oikeudenmukaisuutta...


Hei!

Kiitos viestistäsi. Olet itse noutanut paketin postista ja samalla hyväksynyt sopimuksen joten hyvitykselle ei ole perusteita.

Ystävällisin terveisin

Heikki Lindholm
palveluneuvoja
Asiakaspalvelu
DNA Oy

puh. 044 144 044
www.dna.fi
asiakaspalvelu@dna.fi
900S(T5.5) M1991(KR)
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 343
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Re: DNA teki liittymäsopimuksen laittomasti ilman lupaa

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

Irtisano. Nyt on liittymät halapoja.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1171
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: DNA teki liittymäsopimuksen laittomasti ilman lupaa

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Mimmi kirjoitti:Minä tekisin rikosilmoituksen.

Oikeasti luulin että asian voi jotenkin sopia järkevästi, mutta eihän nämä edes tunnu haluavan sopia tai myöntää virheitään.
Tämähän toimii kuten vakuutusyhtiö , mitään ei korvata. Jos virhe on yhtiön aiheuttama.
Minulla jo itsellä on ollut vuoden tappelu vakuutusyhtiön kanssa korvauksista, kun ei selvää työtapaturmaa haluttu korvata ja taistelu siinäkin jatkuu.

Yksityinen ihminen saisi vastaavasta tuomion, jos ei noudata lakeja ja tekee petoksen.
900S(T5.5) M1991(KR)
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1171
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: DNA teki liittymäsopimuksen laittomasti ilman lupaa

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

AnttiH9-3 kirjoitti:Irtisano. Nyt on liittymät halapoja.
Tarkoititko nettiliittymää?

No se tulee ajankohtaiseksi varmasti viikon sisään.

Pitää vaan katsoa joku sopivaan hintaan :) .
Onko suosituksia?
900S(T5.5) M1991(KR)
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: DNA teki liittymäsopimuksen laittomasti ilman lupaa

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Sukellusvene kirjoitti:
AnttiH9-3 kirjoitti:Irtisano. Nyt on liittymät halapoja.
Tarkoititko nettiliittymää?

No se tulee ajankohtaiseksi varmasti viikon sisään.

Pitää vaan katsoa joku sopivaan hintaan :) .
Onko suosituksia?
http://www.vertaa.fi

Edit: Kannattaisi ehkä myös harkita tosiaan sitä rikosilmoituksen tekemistä.
Viimeksi muokannut Pekko_Å, Ma Joulu 07, 2009 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: DNA teki liittymäsopimuksen laittomasti ilman lupaa

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Rikosilmoitus vaan vetämään. Ihan sama vaikka olisivatkin hyvittäneet.
Tuo toiminta kuitenkin on ylimpienkin tahojen tiedossa, mutta toiminta jatkuu niin kauan kunnes asialle tehdään jotain. Eikä DNA missään nimessä ole ainut operaattori joka tuota harrastaa.
Ja nettiliittymä vaihtoon saman tien. Turha noita on ruveta mielistelemään.
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1171
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: DNA teki liittymäsopimuksen laittomasti ilman lupaa

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Azanovix kirjoitti:Rikosilmoitus vaan vetämään. Ihan sama vaikka olisivatkin hyvittäneet.
Tuo toiminta kuitenkin on ylimpienkin tahojen tiedossa, mutta toiminta jatkuu niin kauan kunnes asialle tehdään jotain. Eikä DNA missään nimessä ole ainut operaattori joka tuota harrastaa.
Ja nettiliittymä vaihtoon saman tien. Turha noita on ruveta mielistelemään.
Alan kallistua tuohon samaan. Aika hyvät näytöt on, kun tallessa saatu vastaus, sopimus, sekä viesti jossa oli yritetty vaihtaa liittymää.
Luin jostakin tosiaan samaa , että näitä tapahtuu kyllä ja ei varmasti ole ainoa. Ei liene lakia joka puoltaisi lausuntoa: Jos olet itse hakenut kirjeen postista, olet hyväksynyt sopimuksen?

Aivan, olisiko pelko että maine menee jos myöntää virheen?
Voihan se olla jotenkin ihan ylhäältä annettu ohje, että ei saa myöntää virhettä tai hyvittää.
Tulee mieleen asia nuoruudesta , yläasteelta . Silloin minä jouduin johonkin värinäkötestiin , joka oli tarkoitettu värisokeille. Sanoin vielä terkkarille, etten ole värisokea ja että olet tainnut sotkea paperisi toisen luokka kaverin kanssa. Ei kyllä myöntänyt , mutta testi paljasti että olin oikeassa. Luokkakaveri oli aakkosissa viereinen , jolla värisokeus oli.
900S(T5.5) M1991(KR)
Vastaa Viestiin