käväsinpä tänään tossa paikallisessa liikkeessä kysäsemässä o- rengasta virran jakajaan. tosin vain pikahuolto oli auki.
kaveri ei viittinyt edes oikein kattoa että mihin se olis ees tulossa totesi vaan että varaosa aukeaa maanantaina. no selvähän se.
pyysinpä aikaa pikahuoltoon kyseisen renkaan vaihtoon niin heppu totes et ei ole aikaa hae jostain rengaskokoelmasta samanlainen ja kokeile sillä
että näin meillä toimitaan.
no pesetimpä immunkin paikallisessa toyota huollossa kun ne ei kuulemma tee niitä eikä myy ainetta kellekkään huollon ulkopuoliselle
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
..ihan samanlaista kokemusta Metro-Autosta. Tarina seuraava: kuulin yhdeltä virolaiskaverilta, että sai testattua omaa 900 ässää Metro-Auto Airportissa. Siis turvatyynyn merkkivalo vilkkui. Virosta en löydänyt siihen vanhaan korimalliin sopivaa testeriä ja mun Ässässä sama vikaa. No eikun soittamaan. Alussa soitin johonkin ajanvarausnumeroon-ei mahdillista saada yhteyttä-koko ajan varattuna. No miten semmoinen on mahdollista? No soitin sitten johonkiin puhelinvaihteeseen ja yhdistettiin. No varasin ajan parin viikon päähään-kun täällä Lohjalla työskentelen linjaautonkuljettajana, niin niitä vapaapäiviä on vaikea sovittaa huollon aikojen kanssa. No kaveri laittoi pitkään mun auton tietoja koneelle ja nimenomaan kysyin, että pitäiskö mun mennä sinne Vantaalle, kun kerran tiedän, että siellä on se testeri. Kaveri väitti iloisena, että meillä KAIKISSA TOIMIPISTEISSÄ on se testeri. Ja sä kun tulet Lohjalta, niin Espoon Metro-Auto on lähempänä. No eihän mä osaa tai uskalla väittää vastaan.
Noniin olin sitten vielä sunnuntaina yöllä töissä ja maanatain aamulla sitten herätin itseni väkisin ja olin ennen 8.00 huollossa. Jo vastaanotossa alkoi puheet, että emme ole varmoja-onko meillä testeriä noin vanhaan malliin
No siinä sitten vietin tunnin aikaa salissa odotellessa ja vapaapäiväni kuluttaesssa-kun kaveri lopulta tuli ja sanoi, että sorry-meillä ei oo sitä testeriä.
No jumalauta-kolmessa minuuttissa pitäis selvitä-onko se testeri vai ei.
Ja sitten vielä suositteli, että yrittää Tikkurilassa!
Kiitos vaan! Poltin bensaa turhaan 80 km matkalle ja en saanut nukuttua yövuoron jälkeen ja vika kuiteskin selvittämättä.
Eipä ole mullakaan mitään valittamista paikallisesta Saab merkkihuollosta.
Palvelu on ollut joustavaa ja kaikki pyytämäni asiat on hoidettu hyvin.
Ja se on silloin toiminut hyvin koska esim töissä minua nimetetään reklamoinnin kuninkaaksi
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Kaksi kertaa olen käynyt merkkihuollosa. Nämäkin tuli samalla reissulla.
Oli 9-3 ss se takaisinkutsu ja menin sille varaamaan aikaa kun seinäjoella liikuin. Samalla kysyin niitä etujousia ja sanoivat että niitä on hyllyssä tähän malliin. Vaan viikon päästä kun auto oli siellä pukeilla niin sanoivat että jouset pitääkin tilata. sanoin että tilatkaa vain, mutta taidan hakea ne toisesta paikasta. Tämän tempun sitten teinkin ja säästin taas useamman 10 euroa. Autokaan ei tullut juuri parempaan suuntaan takaisin lähtiessä. Kiihdytettäessä tuli outoa resonointia joka loppui yhden kunnon kiihdytyksen jälkeen. Samalla vasempaan tuulilasin nurkkaan oli tullut pikiset sormen jäljet ja vaihdekepin nuppi oli rasvattu. Mutta viikon päästä sitten soittelivat että jouset on tullut. Sanoin että en tarvitse kun uudet on jo paikalla. Sieltä sitten tiuskaistiin että minkä takia ne piti tilata jos et niitä haluakkaan. Toistin sitten sen mitä tiskillä sanoin että jouset saa tilata, mutta todennäköisemmin haen ne muualta. tiskillä vielä sanottiin että asia ok, jouset jää sitten heidän hyllylle odottamaan seuraavaa potilasta jos en niitä tarvitse.
Ja samaan hengen vetoon totean että Närpiön Autobotnialla homma pelaa.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Merkkiliikkeessä käydessä hupiini kysäisin myyjältä kuinka pitkä on autossani maalipinnan takuu.. Myyjä siihen että kysyppä saabien takuu asiantuntijalta. No minäpä kysäisin häneltä. vastaus oli:On ilmeisesti 3vuotta,pitää katsoa ohjekirjasta tarkemmin.MITÄ luulisi edes sen tietävän. Ohjekirjaa selaillessani en kyllä löytänyt vastausta... Onko kenelläkään tarkkaa tietoa asiasta?
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket "parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju" thorhammer.sc@gmail.com
Imatran merkkiliikkeeseen en mene mikäli ei oo pakko. Välillä teki mieli mennä tarkistamaan että oonko mie varmasti merkkihuollossa kun miulta naisihmiseltä tullaan kyselemään että onko nää osat nyt varmasti saabiin ja mitä niillä pitää tehdä. Istuin siellä tunnin sijasta puoli päivää kun aikaa varatessa ei taas oltu kuunneltu että mitä tilataan vaikka ihan tarkkaan on kerrottu mitä autolle pitää tehdä. Ja tuntuu välillä olevan auto enemmän levällään pois saadessa kun viedessä.
Ne vähät kerrat mitä asioinut niin ei niin positiivisia: 9-5:n virtalukon asennus vaati 3 käyntiä (nyt kylmillä keleillä havaittiin et 2-vaihde pomppaa herkästi pois "kylmillä öljyillä"...eli ei edelleen kunnossa)
...ja tonnarista poistivat ihan varmuuden vuoksi sen viimeisenkin kaukosäätimen, ei kaveri tuntunut tietävän mitä teki. (Valitettavasti en itsekkään ollut tarpeeksi perillä silloin asiasta, hillitäkseni kaverin kokeiluhaluja)
Vaan jotain hyvääkin, bypassin letkun irrottua nollasivat aamutuimaan ilmaiseksi vikakoodit. Kiitos siitä.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01 Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16 #2244 "A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Aina saanu täydellistä palveluu ja hyvin usein tulee siellä autoa käytettyä. Joutuu vaan säätään vapaapäivien kanssa jotta onnistuu käynti pe tai ma kun pääkaupungista sinne kruisailee.
Länsiauto Olari:
9000 huolto kesällä 2003 - hinta korkea, muusta ei moittimista, palvelu hyvää
900 pakosarjan pulttisatsi 2005 - hinta korkea, mutta löytyi hyllystä (tarve oli "nyt tai toimitusajalla ei ole väliä"), palvelu hyvää
Länsiauto HML:
9000 ABS -korjaus kesällä 2004 - hinnasta ei hajua (vakuutusyhtiö maksoi), palvelu hienoa ja vanhempi ammattiasentaja kertoi tehdessään mitä tekee, miksi tekee, mitä kannattaa huomioida yms. Suorituksen laadusta voi todeta sen verran, että vielä ei ole valittamista löytynyt, eli toimii yhä.
9000 lukuisia varaosaostoksia sekä vastaavuustodistus vuosina 2003-2009 (tänä vuonna en ole vielä ehtinyt käymään): hinta yleensä korkeahko, mutta pärstäkerroinalennus pudottaa sen jo yleensä järkevälle tasolle. Palvelu varsin pätevää, tilaustuotteiden toimitusajat järkeviä eikä muutenkaan valittamista ole.
Länsiauto Magneetti:
9-3 auton osto 2010 - palvelu kelpoa, hinnassa ei valittamista. Parin päivän viivästyminenkään ei sinänsä pahasti satu, kun tuon viikonlopun ajaksi sai kuitenkin vara-auton käyttöön köhinöittä ja veloituksetta, vaikkei se ihan 9-3:n tasoinen kulkine ollutkaan (Opel Zafira). Asiavirheenä mainittakoon, että myyjä kertoi ettei Saabiin saa saattovaloja, joiden olemassaolosta ja käytöstä informoin myyjää jälkikäteen.
Metro-Auto Tampere:
9-3 koeajoja 2008 ja 2009, TiDS, TTiD sekä TurboX: eipä tästä oikein muuta voi kommentoida kuin palvelua, joka oli hyvää. Moitteen sijaa sen verran, että tilaavat ilmeisesti kaikki koeajoautot automaattiaskilla (joka ei ainakaan noista autoista yhdessäkään toiminut yhtään yhteen vääntävän moottorin kanssa - etenkin TurboX olisi hyötynyt manuaalista reilusti).
Eli en mä ainakaan vielä löydä valittamista kuin korkeintaan hinnoista. Saa nähdä jatkossa, kun SC:tä tullee käytettyä moisessa huollossa vähintään kerran tai kaksi (vähintään kokeilla pitää, todennäköisesti sekä LA HML että LA Magneetti).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Korjaamon puolelta on kokemuksia vain yhden asentajan toimista ja sitä ei voi kuin kehua. Hieman takapakkia mentiin kun pikahuolto loppui (vaikkei se loppuaikoina pikahuolto ollutkaan - viikon verran jonoa jatkuvasti). Hinnat kohdallaan siihen nähden, että ne hommat jonka takia autoni menee sinne korjaukseen vaatii erikoistyökaluja (esim. pyöränkulmien säätö, pakokaasumittaus). Huoltojen hinnat on lähinnä törkeitä (kysyin kerran tarjouksen ja päätin tehdä itse huollot jatkossakin).
Peltikorjaamon puolelta ei ole omia kokemuksia, mutta porukoiden autot ovat vierailleet siellä muutamaan otteeseen ja jälki on huomaamatonta. Korjatun kohdan löytää kalvonpaksuusmittarilla, jos silläkään. Hinnoita ei ole tietoa, maksajana joka kerta vakuutusyhtiö.
Automyynnistä en osaa sanoa oikein mitään. Todella harvoin sillä puolen liikun. Auton olen ko. liikkeestä ostanut viimeksi reilut kymmenen vuotta sitten. Nykyään myyjät tietävät, että olen vain potkimassa renkaita, mutta silti kyselevät mitä saisi olla
Pikahuolto: SRS-valon nollaus +50€(2min), lisäksi tähän ns. pikahuoltoon ei taida päästä kun tuurilla
Huolto: kaverille tekivät valohoitoja 200€ edestä kun ei pyörinyt kunnolla kylmänä -> vaihdettiin sitten itse ns. huollon jälkeen suuttimet joissa vika oli.
Sama kaveri kysyi myös jotain puslaremonttia, ei ruvenneet tekemään kun kuulemma kettumainen homma (oisko ollu momenttituen puslat)...
Varaosat: pienet muovi ja liitin osat uskomattomissa hinnoissa, esim. joku perus muutama napainen liitin +20€ ja siihen pinnit +10€ (onhan ne muutkin osat uskomattomissa hinnoissa mutta noissa oikeasti alle euron osissa tuota katetta tuntuu olevan tuhansia prosentteja)