Jokamiesluokkaa Ruotsissa
Jokamiesluokkaa Ruotsissa
http://w1.454.telia.com/~u45420098/mota ... 040718.htm
Kalusto kirjavaa: Saab NG900, Chrysler PT-Cruiser, Pösö 205, Saab 95, Rellu Megane, paljon ysiysejä ja vanhoja ysisatasia
Kalusto kirjavaa: Saab NG900, Chrysler PT-Cruiser, Pösö 205, Saab 95, Rellu Megane, paljon ysiysejä ja vanhoja ysisatasia
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
-
- "Viggen"
- Viestit: 679
- Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
- Paikkakunta: Kouvola
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
-
- "Viggen"
- Viestit: 679
- Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
- Paikkakunta: Kouvola
Saattaa kuski osata suomeakin ku nimi on Arto Mikko.Rynnäkkösämpylä kirjoitti:Siitä hankit käsiisi ja entisöit. Saabistien keskuudessa saat kansallissankarin maineensaabracing kirjoitti:
täähän on oikeesti siisti![]()
tolla ajelis kun ois vaan suorapeltinen ja hyvämaalinen


Jos on korviaan myöten kusessa kannatta pitää suunsa kiinni.
Tähän on hyvin yksinkertainen syy: Vetävät väärästä päästä.Raimo Miettinen kirjoitti:Se vähän mitä itse olen Suomessa nähnyt jokkista ei Saabeja ole kauheasti ollut. Ruotsinmaalta voisi muutamia tuoda mukaan tänne kisaamaan.
Ainakin suomi-jokkiksessa kisat ratkaistaan hyvin suurelta osin lähdössä, ja saab tahi mikään muu etuvetoinen auto ei millään ilveellä pärjää takamoottoriselle ja -vetoiselle autolle viivalta ammuttaessa. Sitten kun vauhtiin päästään, ovat saabit usein lähdön nopeimpia autoja ja siihen syy taas on seuraava: Säännöt sallivat takamoottorisille autoille 1.6l iskutilavuuden ja yhteensä 2 kaasarinkurkkua, etu- ja kardaanivetoisille 2l tilavuuden ja joka mukille oman kaasarinkurkun, padan on oltava nelipyttyinen. Edellämainitusta sääntökohdasta johtuen saabeissa tehoa on helposti kymmeniä hevosvoimia enemmän kuin takamoottorivehkeissä (joissa on lähes poikkeuksetta hitlerin koston moottori ja laatikko korista riippumatta) jolloin kulkua kyllä riittää. Jos kuski on rattimies ja osaa käyttää vasemman jalan jarrua kunnolla, on etuvetoisella mahdollista ohittaa myös ulkokautta joka ei takavetoisella onnistu juuri millään. Myös kardaanilaitteet yleensä kulkevat todella kovaa mutta lähtö on yhtä huono kuin etuvetoisilla.
Sitä en kyllä älyä että mitä hittoa tuo ptcruiser ja ng900 tekevät tuolla jokkiskisassa? pöhköä touhua, suomessa ei saisi edes ajaa noilla koska ruiskut ovat kiellettyjä.
-Ville
Koskee siis vierasmoottorisia ko. sääntö. Ajetaanhan siellä kaseillakinBaas 009 kirjoitti:Säännöt sallivat takamoottorisille autoille 1.6l iskutilavuuden ja yhteensä 2 kaasarinkurkkua, etu- ja kardaanivetoisille 2l tilavuuden ja joka mukille oman kaasarinkurkun, padan on oltava nelipyttyinen.Raimo Miettinen kirjoitti:Se vähän mitä itse olen Suomessa nähnyt jokkista ei Saabeja ole kauheasti ollut. Ruotsinmaalta voisi muutamia tuoda mukaan tänne kisaamaan.
-Ville

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4073
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
HIENO!! muuta ei voi sanoa...saabracing kirjoitti:
täähän on oikeesti siisti![]()
tolla ajelis kun ois vaan suorapeltinen ja hyvämaalinen

Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.