Oliko muilla ongelmia???

Tiedotteet / helpdesk / palaute.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Re: Oliko muilla ongelmia???

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Tero_s kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti: Sovitaan aika ja paikka, jossa ovat läsnä hallituksen jäsenet, foorumilta bannin (ja sittemmin poistuneet) saaneet henkilöt, sekä moderaattori, joka langetti bannit.
1. Mielipide juttuja täysin ratkaisematon.

2. Turhaa hommaa kts. edellinen. Seuraa vain aivan tolkuton pilkunviilaus ala Risto.

3. Sevitetty ja osittain siksi aktiivipoistujien viestejä ei palautettu

4. kts. edellinen

5. Perustuu moderaattorien harkintaan kts. kohta 1.

6. Kirjallista ilmoitusta ei tarvita. Klubi päättää, tämän tyyppisten päätösten tekoon on hallitus tai hommaan nimetty hallituksen jäsen.

7. Epäoleellista pilkunviilausta.

8. Hallitus päätti.

9. Epäoleellista pilkunviilausta ja tarkoituksellista kärjistämistä.

10. Epämääräistä vihjailua jonka tarkotus on mikä? Tarkennusta.
Turbo Sensonic kirjoitti: ...keskustelutuokioon...
... pöytäkirja, joka julkistetaan täällä foorumilla.
Kirjallisesti onnistuu aivan hyvin.

Aktiivipoistujat voisivat alkuun antaa selvituksen siitä, miksi aiheettomaksi koettuun banniin piti reagoida sabotaasilla. Ilman em. selvitystä homma ei etene edes lähtökuoppiin.
DIggItaLLr kirjoitti:Joten? pitääkö soittaa Ollille "virka aikana" kun foorumia vastaan hyökätään? Heillähän saattaa olla muutkin sivustot/palvelimet hyökkäyksen alla.
En tiedä. Soita Ollille ja selvitä mikä on tilanne ja laadi sen jälkeen raportti nykyisestä tilanteesta, sekä mielestäsi tarvittavista parannuksista, jotta klubin sivut toimisivat haluamllasi tavalla. Ja huomioi että esim. minä en ymmärrä paskan vertaan palvelin tekniikan bittien asennoista eli ns. kansan kielellä kiitos.

Niin, jos tällä asenteella ollaan liikkeellä, niin eipä tässä asiassa voi saada aikaan mitään edistystä.

Totta kai asiaan liittyy mielipide-eroja, mutta niitä pitäisi juuri käydä läpi asettamalla keskustelussa väitteitä ja vastaväitteitä. Jos molemmat osapuolet ovat fiksuja, näissäkin pystytään mitä todennäköisimmin pääsemään kompromissiin.

Minä en kutsuisi asiaan liittyviä asioita pilkunviilaukseksi, enkä nimeäisi ketään erillistä henkilöä syylliseksi kyseiseen asiaan. Lähtökohtahan on, että hommat etenevät/menevät yhdistyslainsäädännön mukaan, eikä niistä "oiota" missään vaiheessa.

Aktiivipoistujat voisivat tässä ehdottamassani keskustelutilaisuudessa samalla antaa oman selvityksensä siitä, miksi ovat halunneet poistaa viestinsä foorumilta. Itse asiassa se olisi yksi keskusteluasia ja se olisi hyvä käydä läpi, kun se näyttää "närästävän" tiettyjä henkilöitä ja sillä näköjään halutaan "kiristää", että homma ei etene lähtökuopistaan ennen sitä. Minusta on turhaa alkaa kummankaan osapuolen kiristämään toista, vaan yritettäisiin järjestää tuo keskustelutilaisuus ja sitten yhteishengessä selvittää, mistä kenkä puristaa.

Vai onko tässä tarkoituksena vain vaimentaa koko asia, jotta keskustelu ei jatkuisi, sekä mahdollisesti yritettäisiin "päästä eroon" "kiusankappaleina" olevista klubin jäsenistä rivien välistä vihjaamalla, että heidän kannattaisi erota klubista, kun siitä ei oikein voi erottaakaan, jos on hoitanut velvoitteensa (lue: jäsenmaksu) kuntoon ajoissa?
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
core2
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja core2 »

Tero_s kirjoitti: Ymmärrykseni www maailmasta on kohtuullisen rajoittunutta mutta ilmeisesti googlen bot tms.

En vaan ymmärrä miksi se indeksoisi tätä foorumia aivan tuhottomasti. Vai olenko ymmärtänyt googlen botin toiminnan väärin. Runkkaako joku käyttäjä jotain asetuksiaan tai allekirjoitustaan tms. jatkuvalla syötöllä ja saa botin innostumaan?

Nyt vois foorumin nötit hiukan valottaa missä mennään.
En ole mikään nörtti, mutta kannattais ainakin katsoa tuleeko helvetisti spamsähköpostia kun sitä nää hakukoneet useasti osaavat työntää netin cybermaailmaan.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Tero_s
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

Turbo Sensonic kirjoitti: Totta kai asiaan liittyy mielipide-eroja, mutta niitä pitäisi juuri käydä läpi asettamalla keskustelussa väitteitä ja vastaväitteitä. Jos molemmat osapuolet ovat fiksuja, näissäkin pystytään mitä todennäköisimmin pääsemään kompromissiin.
Vaikuttaa vaan oleellisesti keskustelumahdollisuuksiin kun mielipide-eron aiheuttaneet kirjoitukset poistatettiin. Tulkinta muistin varaisesti saattaa aiheuttaa lisää mielipide-eroja esim. siitä mitä todellisuudessa kukakin kirjoitti.

Turbo Sensonic kirjoitti: Aktiivipoistujat voisivat tässä ehdottamassani keskustelutilaisuudessa samalla antaa oman selvityksensä siitä, miksi ovat halunneet poistaa viestinsä foorumilta.
Miksei heti? Onko joku syy ettei sitä voida kertoa kaikille? Uskoisin että kiinnostusta löytyy laajemminkin.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Azanovix
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Keskustelusta oli määrä tehdä pöytäkirja, jonka minun puolestani voisi julkaista esim. täällä Helpdeskin puolella, koska asia kuitenkin koskettaa muitakin kuin vain klubilaisia.
Ehdota, Turbo Sensonic, vielä aika ja paikka, niin ruvetaan järjestämään tilaisuutta. Itse olen ainakin halukas käymään keskustelun ja voin osallistua järjestämiseen.
Tero_s
"Viggen"

core2 kirjoitti: En ole mikään nörtti, mutta kannattais ainakin katsoa tuleeko helvetisti spamsähköpostia kun sitä nää hakukoneet useasti osaavat työntää netin cybermaailmaan.
Spammiä foorumille? Eikös se ole estetty kirjautumispakolla ja kirjautumisen yhtedessä olevalla varmistuksella?
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Tero_s kirjoitti:Vaikuttaa vaan oleellisesti keskustelumahdollisuuksiin kun mielipide-eron aiheuttaneet kirjoitukset poistatettiin. Tulkinta muistin varaisesti saattaa aiheuttaa lisää mielipide-eroja esim. siitä mitä todellisuudessa kukakin kirjoitti.
Eiköhän jollain valveutuneella henkilöllä ole screenshotit/tulostukset noista keskusteluista? Sitä paitsi muistikuvien mukaanhan tässä on mentävä, kun kyseisiä sivuja ei enää ole jäljellä.
Turbo Sensonic kirjoitti: Aktiivipoistujat voisivat tässä ehdottamassani keskustelutilaisuudessa samalla antaa oman selvityksensä siitä, miksi ovat halunneet poistaa viestinsä foorumilta.
Tero_s kirjoitti:Miksei heti? Onko joku syy ettei sitä voida kertoa kaikille? Uskoisin että kiinnostusta löytyy laajemminkin.
Miksi tuota keskustelutilaisuutta ei voi järjestää heti, niin saataisiin selvitettyä kaikki selvittämättömät asiat? Sen jälkeen laitetaan pyötäkirja keskustelutilaisuudesta tänne foorumille, jotta asia on mahdollisimman avointa ja julkista. Eikös sen pitäisi mennä näin kaikessa yhdistystoiminnassa?
Azanovix kirjoitti:Keskustelusta oli määrä tehdä pöytäkirja, jonka minun puolestani voisi julkaista esim. täällä Helpdeskin puolella, koska asia kuitenkin koskettaa muitakin kuin vain klubilaisia.
Ehdota, Turbo Sensonic, vielä aika ja paikka, niin ruvetaan järjestämään tilaisuutta. Itse olen ainakin halukas käymään keskustelun ja voin osallistua järjestämiseen.
Niin, minulle ainakin olisi yhdentekevää, julkaistaisiinko pöytäkirja täällä julkisella puolella vai ainoastaan klubiosiossa, kunhan asia vain saataisiin jollain tavalla ratkaistua kaikkia osapuolia tyydyttävällä tavalla (lue: jonkinlainen kompromissi).

Minä olen tässä klubissa ainoastaan rivijäsen, joka kirjoittelee silloin tällöin juttuja Saabistiin, eikä minulla ole valtaa kutsua moista keskustelukööriä kokoon, mutta klubin hallitushan sen voisi tehdä, jos heille olisi halua selvittää tämä tilanne. Jos moista tilaisuutta ei saada erikseen koolle, ehdotan että syyskokouksen yhteydessä pidetään asianomaisten kesken epävirallinen keskustelutuokio, jossa käydään asiat läpi ja josta tehdään pöytäkirja, joka julkistetaan täällä foorumilla.

Ja joo, minä tuskin tulen syyskokoukseen :saab: -merkkisellä autolla, joten ekan kiven heittäjä: valmiina - HEP! :wink:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
axp102
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja axp102 »

Henkilökohtaisesti arvostan sitä, että TS jaksaa hieroa sopua osapuolten välillä. Itellä on liikaa hommaa ja liian vähän sananvaltaa.

Näen foorumin kahtiajaon Klubin kahtiajakona. Se ei ole hyvä asia. Juuri kaikenlainen huulenheitto, nälviminen ja niiden sietäminen on mielestäni tärkeä osa Saabismia ja Saab-Klubia.

Jaksa, TS, vielä. Mä tarjoon sulle maailman suurimman berliininmunkin, kun oot saanu köörin takaisin kasaan. Uugee ei vieläkään miellytä silmää ja kaipailen sitä porukkaa tänne takaisin. Täällä kun ei kukaan vastaa enää kysymykseen ja vain kysymykseen. Hyyyymiö!
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Menee offtopicksi täällä helpdesk -palstalla, mutta itse olin silloin "sininen dumppiventtiili" -keskustelun aikaan jo valmis heittämään pyyhkeen kehään klubin yhtenäisyyden suhteen, mutta se homma ratkesi mutkattomasti ja osoitti, että klubissa on rehtiä porukkaa, joka tiukan paikan tullen osaa hoitaa asiat kuntoon.

Ehdotin tuossa aiemmin moisen keskustelutuokion ajankohdaksi syyskokousta, mutta perheen "hallitus" kertoi minulle aamulla, että se aika on jo varattu muihin asioihin, joista en valitettavasti voi luistaa :(

Toinen, ehkä klubin hallituksellekin sopivampi ajankohta voisi olla seuraava hallituksen kokous, koska otaksutusti siellä on läsnä kaikki klubin hallituksen jäsenet, jos kaikki eivät ole välttämättä tulossa syyskokoukseen. Mutta kuten sanoin, olen vaan rivijäsen, joka silloin tällöin kirjoittelee juttuja Saabistiin, joten tuon keskustelualoitteen ajankohdan järjestäminen tulisi tulla klubin hallitukselta, mikäli kaikilla osapuolilla olisi tahtoa tämän hässäkän selvittämiseen ja ratkaisemiseen.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
core2
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja core2 »

Tero_s kirjoitti: Spammiä foorumille? Eikös se ole estetty kirjautumispakolla ja kirjautumisen yhtedessä olevalla varmistuksella?
Hakukoneet paskantavat kirjautumispakolle! :wink:
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
valtteri
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja valtteri »

ja taas
General Error
SQL ERROR [ mysql4 ]

User 'saabclub' has exceeded the 'max_user_connections' resource (current value: 140) [1226]

An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists
Eikö tätä foorumia saada toimimaan :?: :?: ja vielä jos tästä jollekkin maksetaankin 8O
Luulisi vastuullisten jo toimivan asian suhteen...............
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Azanovix
"Hölösuu"

Reagoidaanko tän laudan jatkuvaan vikailuun millään tavalla vai jatketaanko vanhaan tuttuun tyyliin?
Tero_s
"Viggen"

Azanovix kirjoitti:Reagoidaanko tän laudan jatkuvaan vikailuun millään tavalla vai jatketaanko vanhaan tuttuun tyyliin?
Hyviä ehdotuksia?

Mä olen ymmärtänyt, että noi hyökkäykset kohdistuu sivustoon, eikä palvelun tarjoajaan, voin olla toki väärässä. Jos löytyy palveluntarjoaja, joka takaa ettei sivut kaadu missään tilanteessa ja hinta on nykyistä vastaava, niin hetihän me vaihdetaan.

Niin, eikä saa olla yhtään klubilaista omistamassa tai töissä, eikä kaverina ettei tarvi epäillä mistään veivauksesta. Löytyykö?
JKen
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja JKen »

Aiheesta en mitään tiedä ... muuutta kun rahaa klubilla on, niin ostetaan lisää käyttäjäyhteyksiä, kaistanleveyttä, levytilaa tai jotain vastaavaa. Alkuun vaikka 10 x 140 kpl. Toimis foorumi ainakin muutaman vuoden sujuvasti ...

User 'saabclub' has exceeded the 'max_user_connections' resource (current value: 140) [1226]
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Tero_s kirjoitti:
Azanovix kirjoitti:Reagoidaanko tän laudan jatkuvaan vikailuun millään tavalla vai jatketaanko vanhaan tuttuun tyyliin?
Hyviä ehdotuksia?

Mä olen ymmärtänyt, että noi hyökkäykset kohdistuu sivustoon, eikä palvelun tarjoajaan, voin olla toki väärässä. Jos löytyy palveluntarjoaja, joka takaa ettei sivut kaadu missään tilanteessa ja hinta on nykyistä vastaava, niin hetihän me vaihdetaan.

Niin, eikä saa olla yhtään klubilaista omistamassa tai töissä, eikä kaverina ettei tarvi epäillä mistään veivauksesta. Löytyykö?
Uusi vapaa kilpailutus kehiin, koska palveluntarjoajaa ei A) ilmeisesti ole lainkaan kilpailutettu ja B) palveluntarjoaja ei pysty tarjoamaan vakaata alustaa tälle foorumille.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Azanovix
"Hölösuu"

Tero_s kirjoitti:
Hyviä ehdotuksia?

Tämän ei varmaan pitäisi olla yhdenkään rivijäsenen saati tavallisen käyttäjän huolenaihe tai tehtävä etsiä toimivampaa ratkaisua.
Oletan, että hallitusta tämän pitäisi kiinnostaa, koska nykyisestä, jatkuvasti kaatuilevasta ja takkuavasta alustasta kuitenkin jotain maksetaan; alkuperäisen ilmoituksen (koskien palveluntarjoajan vaihtumista) mukaan jopa enemmän kuin aikaisemmasta. Mitään rahanarvoista parannusta varmaan kuitenkaan ei ole tapahtunut, vai?
Eli en, en minä rupea klubille selvittelemään moisia asioita. Asioita, joiden kuvittelisi olevan itsestäänselvyyksiä. Eli jos jostain maksetaan, tulee rahalle saada vastineeksi muutakin kuin lupauksia ja hienoja powerpoint-esityksiä siitä, miten optimaalisessa tilanteessa kaikki toimisi. Jos tätä vastinetta ei saa, lienee syytä miettiä, mistä on maksamassa.
Vastaa Viestiin